Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że temat niejednokrotnie przewijał się po forum, przeczytałem chyba każdy wątek związany z długiem kręceniem silnika nim odpali... ale albo coś przeoczyłem albo za głupi jestem by zrozumieć.

Auto posiadam już od 2,5 roku - E61 525D 2004r 245tys km (kto wie... może i jest 500 :) )

 

Zaraz po zakupie zauważyłem że dość długo kręci nim odpali, sprawdziłem błędy, pojawiały się błędy świec na kilku cylindrach więc pierwsze co zrobiłem to oddałem do naprawy moduł świec żarowych. I jakby problem zniknął - kręcił max 2sec i odpalał, niestety latem również więc temat zaniechałem. Rzadko ale to bardzo rzadko palił od strzału. Zauważyłem że jak przez noc podładuję akumulator to na 99% w moment odpali.

 

Teraz przyszły temp ujemne jak i bliskie zeru i niestety pojawił się problem z długim kręceniem ale po dłuższym postoju (więcej niż powiedzmy 12h), trwa to 5-10sec - tym sposobem wykończę pewnie akumulator, zaraz po odpaleniu jest nierówna praca silnika, która po kilku sec znika. Jak już odpali, zgaszę go to odpala normalnie (1-2sec kręcenia). Jak odpalam auto po 8h pracy to trwa to max 2sec, tak samo jak zostawię auto na noc w garażu.

 

a tak to wyglada, to jest druga próba, poprzednia trwała do 5sec i przestałem kręcić silnikem, drugą próbę już nagrałem

 

Błędów brak, spirala na wyświetlaczu się pojawia i gaśnie. Auto jeździ normalnie tzn nie ma problemów z mocą, dymieniem itp. więc wykluczyłbym problem kompresji.

 

Co zostało zrobione:

- akumulator wymieniony 1,5 roku temu

- moduł świec żarowych naprawiałem u Rogera rok lub nawet dwa temu

- filtry wymienione w połowie roku 2017

- wymieniłem świece na nowe (styczeń 2018)

 

Pytania

- Jakie ciśnienie powinno byc w listwie CR przed odpaleniem auta? u mnie jest 8,7-10bar a jak odpali jest prawie 400bar

- Czy INPA / ISTA+ jestem w stanie wymusić grzanie (dla testu) świec żarowych? chciałbym wykręcić świece podłączyć je do modułu świec, zmasować np z karoseria i sprawdzić czy żarzą (w INPA znalazłem GLOW RELAY ACTIVATION ale przy rozruchu za dużo to nie pomogło)

- jeśli INPA/ISTA+ się nie się, to czy odłączając czujnik temp silnka wymuszę tym samym grzanie świec?

 

Pytanie dodatkowe:

- robiłem reinstall systemu/inpy i po podłączeniu INPY po kilku sekundach pojawia mi sie ikonka AKUMULATORA że niby rozładowany, gdzie przed instalacja nie miało to miejsca. o czymś zapomniałem ? sterownik zły? ustawienie portu?

 

Z góry dziękuję za sugestie/pomoc

Opublikowano

mały update ...

 

przed chwilą podpiąłem INPA po 3h postoju auta... ciśnienie paliwa w CR 6,5bara... odpalił po 1-2sec.. co i tak uważam że jest problemem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
No właśnie widziałem, tylko jak to się ma do fakty iż sterownik naprawianiem u rogera ?? ;(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Roger dobry specjalista, ale sterownik to tylko rzecz, która mogła się znowu popsuć..

Najlepiej zrobić podmiankę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ja ostatnio tez tak mialem ze jak temp powyzej 6-7 stopni to normalnie palila a jak spadla temp to juz silnik dluzej krecil I to bylo po wymianie swiec zarowych I sterownika swiec. Zakupilem jeszcze ten kabel zasilajacy co idzie z alternatora do sterownika I dzisiaj jak odpalalem po zimnej nocy ok -5 to zakrecila elegancko. Ten kabel sie nadpala jakos dziwnie w srodku, mozesz sprubowac go wymienic on ok 130 zl kosztuje ori.
Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za sugestie.

 

Dziś po pracy postanowiłem jeszcze przetestować jedna rzecz, a mianowicie, zrzuciłem kolektor, wykręciłem świeczki, podpiąłem fajki, masę wziąłem z silnika. I tak, po przekręceniu zapłonu nic sue nie działo (auto ciepłe miałem), w inpa wymusiłem grzanie świec to lekko się zaczerwieniła, ale po dopięciu czujnika temp silnika świeca się porządnie rozgrzała

 

Oto efekt

 

Czyli moduł sprawny, kabel o którym piszecie też słyszałem ze lubi się nadpalać - dziś zamówiony, w czwartek odbiór ,z tym ze działa jak widać.

 

Zastanawiam się czy nie wpiąć się w obwód czujnika temp silnika z wyłącznikiem i zobaczyć czy to coś da.

 

Jutro z rana chce jeszcze raz zobaczyć to ciśnienie w CR, rozmawiałem z gościem od regeneracji rozruszników to zasugerował by sprawdzić czy paliwo się nie cofa.

Edytowane przez nash5009
Opublikowano

ehh

 

Wczoraj spędziłem trochę czasu w garażu testując świeczki, macając wtyczki.

Dziś rano plan miałem taki, posadzić kogoś za kółkiem i patrzyć na przewód paliwowy czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza

 

efekt? -4*C i ... auto odpaliło od strzału bez zająknięcia...

 

ruszałem kablem zasilającym moduł świec żarowych i całkiem możliwe że to właśnie on jest winowajcą, a jako że siedzi ten kabel w aucie od wyjazdu z fabryki to tak czy siak go wymienię.

Opublikowano
Mi pomogła wymiana tego kabla, dzisiaj druga mrożna noc i auto rano odpaliło elegancko. Wcześniej długo kręciło nawet jak temp były w okolicach 0 czy nawet +5
Opublikowano

w sobotę wymieniłem kabel zasilający moduł, zauważyłem że jakimś cudem moduł nie był przykręcony (brak dwóch śrubek) a jak dobrze rozumiem obudowa która dolega do "blaszki" robi za masę.

 

Dziś rano (po 36h) auto odpaliło "normalnie", miał jeszcze chwilę zawahania ale wydaje mi się że to już kwestia lekko rozładowanego akumulatora.

 

Tak czy siak, postęp jest, czekam teraz z niecierpliwością na ujemne temp.

 

Dziękuje wszystkim za pomoc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Reasumując, jeśli ktoś ma probkem z długim kręceniem w czasie temp bliskich zeru i - do sprawdzenia

 

- błędy silnika (szukać błedu świec bądź modułu od nich)

jeśli są powyższe błędy:

- świece

- moduł (zamiennik 300zl, naprawa - rogernysa)

Jeśli brak błędów

- sprawdzić czy do modułu (do obudowy) dochodzi masa

- sprawdzić / wymienić kabel łączący alternator z tym modułem (137zl Wrocław BMW) - lubi się nadpalać

 

Jeśli dalej nic najeży sprawdzić koło plusa pod maska jest przewód paliwowy - z samego rana kręcić silnikiem i sprawdzić czy nie pojawiają się pecherzyki powietrza.

 

Mi powyższe zabiegi pomogły.

 

 

Dziękuje wszystkim za pomoc

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. U mnie taka sama sytuacja, a mianowicie nie odpala. Co za tym idzie? Wymiana akumulatora swiec oraz sterowniak w komplecie. Po wymianie niby wszystko ok ale spadek temperatury i krecenie do rozladowania aku. Wszedlem na forum i przeczytalem wontek, poszedlem do samochodu odpalic i nic kreci nie odpala. Ale wedle instrukcji poruszalem przewodem modułu sterownika, przycisk start i samochód od strzala odpalił. Jutro rano kupuje nowy przewód wymieniam i mam nadzieje ze udręka sie skończy. Dodam ze potrafil nie odpalic po wszystkich wymianach w temperaturze 0 stopni. A dzis bez problemu przy minus 22°C po zabiegu porusznia kablem. Dziękuję panowie. I jeszcze dam znac co po wymianie tego przewodu.
Opublikowano

A wiec tak jak mówiłem daje znac co i jak po wymianie. podaję link na którym jest nagranie z efektu.


Jak miałbym dziś zacząć szukac przyczyny to w pierwszej kolejności akumulator, następnie wlasnie ten kabel https://oryginalne-czesci.pl/ doslownie piec min roboty a latwo sprawdzic czy jest nadpalony. W moim przypadku byl oryginalny plastik zgrzany przez co nie bylo przewodzenia od alternatora. Ja jeszcze jak wymienialem świece i moduł to sprawdzilem świece, wszystkie sześć sztuk działało. Ja myslalem ze sa slabe i dlatego nie pali. Stawiam ze moduł też byl sprawny, ale naszczescie zabrałem od mechanika i świece i modul. Mam nadzieję że komuś również pomogę tymi postami gdyż sam wiem jak to jest irytujące gdy twoja Bestia nie pali. Pozdrawiam

Opublikowano
A wiec tak jak mówiłem daje znac co i jak po wymianie. podaję link na którym jest nagranie z efektu.


Jak miałbym dziś zacząć szukac przyczyny to w pierwszej kolejności akumulator, następnie wlasnie ten kabel https://oryginalne-czesci.pl/ doslownie piec min roboty a latwo sprawdzic czy jest nadpalony. W moim przypadku byl oryginalny plastik zgrzany przez co nie bylo przewodzenia od alternatora. Ja jeszcze jak wymienialem świece i moduł to sprawdzilem świece, wszystkie sześć sztuk działało. Ja myslalem ze sa slabe i dlatego nie pali. Stawiam ze moduł też byl sprawny, ale naszczescie zabrałem od mechanika i świece i modul. Mam nadzieję że komuś również pomogę tymi postami gdyż sam wiem jak to jest irytujące gdy twoja Bestia nie pali. Pozdrawiam

 

Mozesz podac link do tego kabla ????? Na allegro przykladowo ???

p.s. serwis mozesz skasowac z poziomu I-drive. Mozesz tez to zrobic manualnie przyciskami na liczniku.

b28nl6U.png
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
A jak to się do tego ma że auto zawsze długo kręci? Czy ciepły czy zimny? Świece zmieniałem moduł również a błędów brak. Auto mam od 2-3 lat i zawsze tak kręciło.
Opublikowano
A jak to się do tego ma że auto zawsze długo kręci? Czy ciepły czy zimny? Świece zmieniałem moduł również a błędów brak. Auto mam od 2-3 lat i zawsze tak kręciło.

 

Paliwo ?

Wtryski ?

Ciśnienie paliwa ?

Rozrusznik ?

Jaki aku ?

Kompresja na zimnym ?


Bez świec czy sterownika auto przy nawet 0 temperaturach odpala jak w lato. Dopiero przy -15 czy -20 bez świec troszkę by kręcił ale powinien odpalić również bez żadnych problemów. Przetestowane u siebie wiele razy. Niesprawne świece czy nawet wyjęty sterownik świec, temperatury sporo na minus a auto odpala bez problemu ale z różnicą taką, że nierówno chwile pracuje. A ze sterownikiem i świecami sprawnymi to -20 pali jak w lato..


PS ostatnio w jednej e60 530d walczyłem z dłuższym kręceniem, bo np u mnie to dosłownie jak rozrusznik dostaje impuls to silnik już pracuje a z kolei w drugiej krecił z 2-3 obroty zanim odpalił i tam na pierwszą rzecz poszedł rozrusznik do wymiany a później akumulator (mimo, że był jakiś czas temu nowy 100ah900a centra) to zastąpiliśmy go AGM i od momentu kiedy jest inny rozrusznik i akumulator AGM to również, tylko rozrusznik dostaje impuls i silnik pracuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.