Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szanowni

 

Problem dotyczy rozpalania zimnego silnika po nocy. Rozrusznik kręci przy temp. ujemnych około 4 - 7 sekund. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie równo. Jeśli samochód spędzi noc w garażu odpala prawie prawidłowo tzn po około 3 - 4 obrotach wału.

 

W ubiegłym roku /zimą i na jesieni/ był wymiony filtr paliwa oraz 6 świec żarowych.

 

Dzisiaj na dwóch komputerach /bosch oraz delphi/ sprawdzałem błędy. Nie pojawił się żaden związany ze świecami oraz modułem.

 

Czy możliwe, że moduł świec jest niesprawny i nie pokazuje błędu?

 

Przed rozpaleniem po nocy spędzonej na mrozie pojawia się kontrolka grzania świec.

 

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano
To jednak sugerowałbym abyś sprawdził ten moduł i świece jeszcze raz. Może jakieś felerne. Wtyczka od modułu też mogła się odpiąć. W razie czego pamiętaj, że można moduł ściągnąć bez demontażu kolektora ssącego, sam jestem świeżo po wymianie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ten moduł to nie jest pod samochodem, gdzieś obok filtra paliwa? A jeśli nie to czy mógłbyś napisać gdzie jest? Albo może masz jakieś foto?
Opublikowano

No co Ty hehe nie obok filtra paliwa, moduł jest pod maską.

Tu masz film jak zmienia. To jest taki plastikowy moduł wielkości paczki papierosów. Nie trzeba absolutnie ściągać kolektora. Ja spuściłem płyn chłodniczy i zdemontowałem trójnik z wodą i miejsca było dość. Popatrz sobie tez po innych filmach, sprawa jest prosta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Kolego za pomoc. Dam znać czy zmiana modułu zmieniła coś na lepsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie ma błędów to dość mało prawdopodobne, choć ostatnio kolega w dziale e60 właśnie nie miał błędów dotyczących świec/sterownika a po jego wymianie problem ustał, kolejny nie miał błędu a świece nie grzały, więc jak widać nie ma reguły. Warto też sprawdzić ciśnienie na szynie cr podczas odpalania, ponieważ podobne objawy daje wtryskiwacz dający na przelew. Ewentualnie gdy jest problem z rozruchem to możesz prysnąć w dolot samostartem (może być nawet plak) i jak odpali to wiadomo, że masz problem z układem wtryskowym. Pytanie czy ten dym po odpaleniu jest bardziej szary czy niebieski, bo może to być również odma, chodzi oczywiście o sam dym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po odpaleniu puszcza białego "bąka".

Wtryski były sprawdzane jakieś 8 miesięcy temu, a mechanik nazwał je "dziewicami"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na kompie to sprawdzi tylko korekcje a czy daje na przelew będzie widać dopiero na teście przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla potomnych.


Komputer nie pokazywał błędu świec żarowych ani modułu. Wymieniłem jednak moduł na Beru. Dzisiaj po nocy odpalił po drugim obrocie wału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.