Skocz do zawartości

Szarpanie na zimnym silniku?


Deivi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż posiadam bmw e39 535i po liftowe i mam problem.

Jak to się mówi "po nocy" jak silnik jest zimny po odpaleniu zaczyna szarpać, słychać jakiś dodatkowy wentylator, i autko jest nie czułe na gaz do 1.5 tyś obrotów.

Słychać tak jakby strzały w kolektorze wydechowym, gdy auto osiągnie około 30 stopni i wyłączy się ten "wentylator" już jest normalnie.

Wymieniałem elektrozawór, wtryski wymienione od innego samochodu sprawnego,ciśnienie paliwa prawidlowe na listwie, głowica także jest dobra.

A co do wentylatora słychać go po lewej stronie w dolnej części silnika (jest to głos jakiegoś wirnika,dmuchawy)

Wymieniłem sondy lambda pojawia się błąd check engine brak ogrzewania sondy lewej, po wykasowaniu błędu i przejechaniu kilku kilometrów ponowny check błąd wykazuje brak połączenia z prawą sondą. Mimo wszystko, że sondy są nowe to się powtarza.

Dodam, że podczas odłączenia wtyczki od przepływomierza na zimnym silniku nie ma takiego problemu, ale wtedy nie reaguje na gaz.

Przepływka podmieniona od innego samochodu ale również było to samo.

Po uruchomieniu silnika na gazie z samego rana silnik pracuje normalnie.

Co może być przyczyną tego? Dzieje się to głównie zimą, latem jest wszystko ok.

Po przejechaniu na benzynie kilku kilometrów świece są czarne, natomiast po przejechaniu na gazie są koloru szarego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj konkretne kody błędów oraz trzeba sprawdzić korekty oraz pracę sond.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie znam kodów bo mówił to mechanik a powiedział że:

Raz widzi i wyświetla się błąd ogrzewania grzałki (brak) a drugim razem że nie ma wcale sondy.

Check czasami sam znika ale po ponownym odpaleniu powraca.

I to samo ten co robił mi gaz nie mógł ustawić połączenia benzyny i gazu przez te sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy objawy wysokiego/niskiego ciśnienia paliwa mogą mieć na to wpływ?

Bo podpowiedziano mi, że może to być czujnik ciśnienia paliwa lub jego regulator.

Prawdopodobnie stuki w kolektorze wydechowym są objawami zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie czy to może być prawdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciśnienie paliwa warto sprawdzić, ale jeżeli po złapaniu temperatury pracy problem znika, skupiłbym się raczej na tym check-u który się zapala, odczytaj błąd, co ten komputer od Ciebie chce? Pouszkadzane sondy w V-kach są bardzo kapryśne, nie za bardzo te samochody chcą się rozpędzać zaraz po uruchomieniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.