Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam i proszę o pomoc

 

Błędy w inpa 29F5 i 29F4 oraz czasami 2A99.

 

Najpierw jakiś rok temu zaczęły pojawiać się błędy 29F4 i 29F5 po dłuższej jeździe w trasie. Po skasowaniu na kilka tysięcy był spokój. Jakieś 4 miesiące tamu zaczęły pojawiać się częściej co kilkaset km. Teraz pojawiają się co 150-200km. Czasami raz na kilka tysięcy pojawia się wraz z nimi błąd 2A99.

Katy zostały zregenerowane, elektrozawór VANOS został wyczyszczony - było na nim trochę nagaru.

Błędy kata nadal się pojawiają - w inpie widać je po przejechaniu kilkudziesięciu km, na desce pojawia się check po kolejnych kilkudziesięciu km.

 

Poniżej screen z inpy, widać na nim, że sondy lambda regulacyjne działają w czerwonym zakresie przy większych obrotach:

07618901754567583397_thumb.jpg

 

14864269988036747747_thumb.jpg

 

 

Silnik pracuje równo, nie ma braku mocy itp.

 

Co może powodować problem:

1. sondy regulacyjne (dwie na raz, przejechałem około 15000km od pierwszych błędów katów)

2. elektorzawór VANOSA lub czujnik impulsów?

3. przeskoczył rozrząd (gdyby tak było, to chyba błąd 2A99 byłby na stałe?)

Opublikowano

Nikt nic nie podpowie?

 

Jestem zielony w tym temacie, nie wiem co oznaczają te wartości na screenach.

 

Z tego co wyczytłem z neta, to trzeba zaminić miejscami zawory VANOSA i sprawdzić czy bład 2A99 zmieni się na 2A98 - wtedy będzie wiadomo, czy to elektrozawór.

 

Jeśli po zamianie błąd nadal ten sam, to co wtedy? Jakieś sugestie?

 

Przyjrzałem się dzisiaj obrotom i czasami na biegu jałowym widać delikatne ruchy wskazówki, sprawdziłem w Torque 700-720 rpm

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I jak kolego rozwiązales sprawę błędy 2a99 ? Jak zmienisz miejscami i błąd ten sam, to zawory vanos dobre. Wtedy czujnik rozrządu wylotowy raczej..... ja jestem na etapie zamiany miejscami vanosa i będę sprawdzał co z tym błędem, bo mam taki sam jak ty 2a99.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kwestia do rozwikłania to dlaczego pojawiają się błędy katów.

Technicznie są wywoływane wtedy, gdy napięcia na sondach regulacyjnych (za katalizatorem) oscylują za bardzo. Normalnie powinny być w okolicach 0.7 - 0.8V.

Gdy napięcie spadnie poniżej pewnego poziomu - pojawia się błąd kata na danym banku.


Oprócz niesprawności samych katów powodów błędów może być wiele - chodzi o elementy wpływające na skład mieszanki, czyli:

- wadliwe sondy lambda (ich żywotność jest ograniczona do ok. 150-200kkm)

- przepływomierz (jeżeli jest, nie wszystkie n52 miały)

- nieszczelności w dolocie

- układ zasilania paliwem - wtryskiwacze, pompa, regulator


Jeśli chodzi o vanos to nie wiem jak może się to przekładać na błędy katów. Wydaję mi się że to niezależna sprawa, ale może się mylę.

Z tego co wiem regeneracja katów nic nie daje w silnikach tak wyczulonych na skład spalin jak n52.

Jedyna opcja to zakup nowych katów (np. z KatEurope) lub używanych w dobrym stanie (co jest trudne bo większość jest dojechana).


Pierwsze co bym zrobił to sprawdził napięcia na wszystkich 4 sondach. 2 szerokopasmowe powinny mieć ok napięcia ok. 2v a 2 wąskopasmowe ok. 0.7v.

Poza tym popatrzyłbym na korekty wtrysków - na jakim są poziomie, zwykle tego typu problemy (jeśli nie są związane z katami) - przekładają się na zawyżone lub zaniżone korekty.

Daj znać co Ci wyjdzie.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.