Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Jeżdżę BMW e90 325i z silnikiem n52b25. Przebieg 240000km.

Mam 2 problemy z tym silnikiem. Pierwszy to branie oleju w ilościach 1-1.2litra(!) na 1000km, auto nie kopci na niebiesko, na postoju też nie. Nic z niego nie kapie, nie ma raczej wycieków. Silnik umyty, po umyciu nigdzie nie widać wycieku. Będę się zabierał za wymianę odmy. Czy to może być tylko to?

 

Kolejnym problemem który wystąpił już któryś raz z rzędu to wyświetlenie się żółtej ikonki tempomatu z wykrzyknikiem, a co ciekawe - auto nie jest wyposażone w tempomat :duh: Po podpięciu INPY i odczytaniu błędów, wystąpił błąd 2AAC sugerujący o wadliwym działaniu zaworów DISA.

 

Auto od dawna czasami przy trzymaniu gazu w jednej pozycji przez dłuższy czas, a później gwałtowne go dodanie(przy ok 2krpm) zaszarpało, ale przyśpieszało normalnie.

 

Świece wymieniane 1500km temu.

 

Koszt tych zaworów to około 1000 PLN + koszt robocizny. Miał ktoś jakiś podobny problem z tym? Nie chciałbym nic w ciemno wymieniać...

Opublikowano

Na początek lektura:

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=265537

 

Wyczytasz z niej, że jeżeli spalanie oleju przewyższa 1L /1000km na najprawdopodobniej pierścienie olejowe puszczają. Jest to wada silnika N52B25,a potwierdzi to test kompresji.

Najlepiej opisz w tamtym wątku swój przypadek, może ktoś podzieli się z tobą doświadczeniem.

 

Olej w tych silnikach leci przez:

- puszczające uszczelnienie (uszczelka miski olejowej, podstawy filtra, pod pokrywą zaworów od tyłu)

- Przez odmę, pęka membrana i olej leci na kolektory ssące i nazawory DISA co przyczynia się do ich uszkodzenia. - Najprościej samemu ściągnąć filtr powietrza i wyciągnąć dużą DISĘ, jeżeli luźna to do wymiany, a jeżeli do tego w kolektorze dolotowym znajdziesz olej to odma do wymiany. Test odmy znajdziesz na yb, odkręca się korek wlewu oleju na pracującym silniku.

- przez uszczelniacze zaworowe. Uszczelniacze wykonane są z gumy i po jakimś czasie tracą swoje właściwości i puszczają olej do komory spalania- sprawdzisz to w 2 osoby filmiki jak to robić są również dostępne na yb.

-Pierścienie olejowe. Wada silników N52b25, pierścienie olejowe zapiekają się i puszczają olej. równiez poszukaj bo dużo o tym jest napisane, naprawić można tylko przez remont silnika.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano
Dzięki wielkie! Poczytałem, dowiedziałem się, że mam wadliwy silnik. Ogólnie to problem z tym szarpaniem itd sam z siebie przeszedł - eh bardzo dziwne. Kupiłem wszystkie specyfiki do wypłukania silnika i nowy olej. W sobotę zaleje płukankę rewitalizującą pierścienie i zobaczymy co i jak. Jak już przejadę te pare km dam znać w jakich ilościach bierze olej.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Przejechałem jakieś 10000km. To samo... Nadal litr na około 1000km...

Z tym szarpaniem pomógł specyfik do czyszczenia wtrysków wlany do benzyny.

Beznadzieja z tym BMW.

Opublikowano
Cześć wszystkim!

Jeżdżę BMW e90 325i z silnikiem n52b25. Przebieg 240000km.

Mam 2 problemy z tym silnikiem. Pierwszy to branie oleju w ilościach 1-1.2litra(!) na 1000km, auto nie kopci na niebiesko, na postoju też nie. Nic z niego nie kapie, nie ma raczej wycieków. Silnik umyty, po umyciu nigdzie nie widać wycieku. Będę się zabierał za wymianę odmy. Czy to może być tylko to?


Kolejnym problemem który wystąpił już któryś raz z rzędu to wyświetlenie się żółtej ikonki tempomatu z wykrzyknikiem, a co ciekawe - auto nie jest wyposażone w tempomat :duh: Po podpięciu INPY i odczytaniu błędów, wystąpił błąd 2AAC sugerujący o wadliwym działaniu zaworów DISA.


Auto od dawna czasami przy trzymaniu gazu w jednej pozycji przez dłuższy czas, a później gwałtowne go dodanie(przy ok 2krpm) zaszarpało, ale przyśpieszało normalnie.


Świece wymieniane 1500km temu.


Koszt tych zaworów to około 1000 PLN + koszt robocizny. Miał ktoś jakiś podobny problem z tym? Nie chciałbym nic w ciemno wymieniać...

ja miałem problem z małą DISĄ (duża jest opisa jako 1 mała jako 2), kupiłem zestaw naprawczy za ok 300zł (do dużej i małej w mniej więcej tej samej cenie) ale jako że DISY są klejone trzeba je rozciąć delikatnie i potem ponownie skleić jakimś dobrym klejem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób pomiar kompresji a lepiej "leakdown test" to będziesz wiedział czy to pierścienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.