Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

- pin nr.2 , PLUS , kol.przewodu czerwony - silnik

- pin nr.1, MINUS , kol.przewodu niebieski - silnik


Na schemacie widzę dwa grube i trzy cienkie przewody....

- pin nr.8 , kol.przewodu czerwony , PLUS - czujnik Halla

- pin nr.10 , kol.przewodu żółty , MINUS - czujnik Halla

- pin nr.11 , kol.przewodu biały , MINUS - przycisk włączania haka

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Z instrukcji montażu wychodzi mi że do 03.2014r tak było , że 2 grube przewody . Po lifcie jest inaczej.

Ma ktoś może instrukcję montażu haka do F30,F31 po lifcie??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry mój błąd , źle odczytałem twoją datę.

Po lifcie jest praktycznie tak samo , dochodzi tylko ......

- pin nr.12 , kol.przewodu brązowy - minus , przycisku włączania haka



Odnoszę wrażenie ,że mówimy o dwóch różnych kościach. Ja opisuje ci kość która jest zaraz za mechanizmem haka . Opisywana przeze mnie kość ma 12 pinów.

Opisz kolory przewodów oraz numery pinów w których są twoje przewody.

Wiązki elektryczne , które posiadasz są z innego BMW3 F30 czy F31

Opublikowano
Sorry mój błąd , źle odczytałem twoją datę.

Po lifcie jest praktycznie tak samo , dochodzi tylko ......

- pin nr.12 , kol.przewodu brązowy - minus , przycisku włączania haka

Przed liftem też był pin 12 we wtyczce X269*1B, tylko na schemacie jest od dołu i był podpięty bezpośrednio do masy auta, po lifcie to minusa sensora halla.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Już znalazłem schemat , tak jak pisalem chodzi mi o wtyczke A2 na haku gdzie jest 5 przewodów. Hak kupiłem z rynku wtórnego nigdy nie używany, podobno od f31
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak znalazłeś to wklej link do strony . A jak się nie da to opisz piny z twojego schematu elektrycznego....

Będzie dla potomnych....



Ps.

Tak jak pisze kolega adam111, gdzie jest ta kość.

W schematach elektrycznych nie ma oznaczenia kości A2. Najczęściej zaczynają się od litery X.........

A2 , to kojarzę ,że jest to jakiś moduł ale nie występuje w modelach F30 , F31....

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

taki masz hak?

HAK-HOLOWNICZY-MODUL-BMW-3-F30-F31-ORYGINALNY

Gdzie jest wtyczka A2? pod plastikiem?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Dokładnie taki hak, wtyczka A2 to ta po lewej dolna .

Na schemacie są opisane wszystkie wtyczki, schemat mam w postaci pliku i nie mogę go coś wrzucić, a tak w ogóle to temat o f11, a nie f31 to chyba nie tu.

Taką ciekawostką jest to że kable zasilające są cieńsze i kolorystyka też do końca się nie pokrywa że schematem, ale hak sprawdzony i działa.

  • 1 rok później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wiem, że trochę czasu minęło, ale może ktoś tu zaglądający miał z hakiem jak ja i podpowie w nowym temacie 😉

 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Normalnie, na zielono.

Przy próbie złożenia, też normalnie miga na zielono.

Błędu też nie wywala (BTool), check control też nie wywala komunikatu, żeby nie podczepiać nic na hak.

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przełącznik gniazda przyczepy jest wbudowany w gniazdo przyczepy. Mikroprzełącznik służy do wykrywania przyczepy. Jeśli złącze przyczepy jest włożone do gniazda przyczepy, głowicy kulowej nie można obróci.

 

Może to sprawdź?I

 

 

SmartSelect_20230810_154615_Chrome.jpg.a7ea93b71c5a3c0aedc5fac67e8b51d2.jpg

 

 

  • Członkowie klubu
Opublikowano

To wykluczyłem - z wpiętą wtyczką przyczepy przy próbie złożenia haka zapala się dioda na czerwono, hak nie próbuje się składać.
Bez wtyczki dioda miga na zielono, hak słychać i czuć pod ręką, że próbuje się złożyć, ale nie rusza z miejsca. Po kilkunastu sekundach przestaje.
Gdyby był uwalony lub zablokowany ten mikro switch, to chyba miałbym taki sam objaw, jak przy wpiętej wtyczce...

Ponowna inicjacja przez długo wciśnięty przycisk też nic nie zmienia.

Wydaje mi się, że jednak będę musiał podpiąć pod komputer diagnostyczny (ale nie mam, więc muszę się umówić do warsztatu), żeby wykluczyć problem elektroniczny zanim zacznę go rozbierać i sprawdzać czy coś mechanicznie nie blokuje...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Masz dostęp do NEWTIS? Tam jest wyjaśnione jak działa silnik haka?

Jest tam mowa o czujnikach Halla i jak dobrze zrozumiałem,  gdy jest rozłożony hak, to ( moduł ?) wysyła co jakiś czas sygnał do silnika potwierdzając sobie dobrze wychylony hak ( najprawdopodobniej silnik dopycha hak do końca ponownie ? ). Jeśli moduł nie otrzyma określoną liczbę potwierdzeń to blokuje pracę silnika. 

Jest też opisana inicjalizacja , jak ją  wykonać jeśli pierwsza  próba zawiedzie. 

 

 

Odchylanie i wsuwanie w pełni automatycznego zaczepu holowniczego przyczepy

Aby w pełni automatyczny hak holowniczy przyczepy mógł się wychylać i wsuwać, muszą być spełnione następujące warunki włączenia:

  • Zacisk 30B WŁĄCZONY
  • Klapa tylna otwarta
  • Prędkość jazdy samochodu poniżej 5 km/h
  • Ważny sygnał żywy
  • Złącze nie jest podłączone do gniazda przyczepy (tylko z głowicą kulową odchyloną na zewnątrz)
  • Brak przepięć lub podnapięć w napięciu pojazdu
Edytowane przez Burza1234
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zerknę do TIS jak wygląda procedura ponownej inicjacji, bo dłuższe trzymanie przycisku nic nie dało.
Sprawdziłem na wszelki wypadek switch we wtyczce - działa prawidłowo. Klika naciśnięty i zmienia się dioda na czerwoną przy próbie złożenia haka, a sam hak nie próbuje się nawet złożyć.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie znalazłem nic ciekawego w TIS, ponowna inicjacja, to przez program diagnostyczny, więc tak czy siak wizyta w warsztacie mnie czeka.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Problem rozwiązany, dzięki za pomoc i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie na tyle, żeby przypisać mu rozwiązanie zagadki 😉

Ot procedura - jak wykluczysz problem elektroniki, sprawdź czy nie jest zablokowany mechanicznie. Wszystkich powiązań w TIS nie czytałem, bo nic bardziej logicznego od powyższego zdania nie oczekiwałem 😉 
Ale przyznaję, że nie czytałem czy pisali coś o rozwiązaniu mechanicznego zablokowania.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli NEWTIS nie co podpowiedzial,  gdzie szukać usterki....?

 

Oni nie piszą tego dosłownie.  Mówią tylko ,że moduł sprawdza sygnały z czujnika HALLA . A co jest przyczyną braku tych potwierdzeń to musisz sam sprawdzić.  Czy jest to problem mechaniczny czy elekryczny?

Ale  ileś takich rozwiązanych problemów  spowoduje, że  tak ogólnikowy opis będzie dla nas czy ciebie dużo bardziej czytelny.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zgadzam się, ale pytałeś czy TIS pomógł, no to nie, nie pomógł 😉  albo pomógł nieznacznie - bo inicjacja przyciskiem nic nie dała, a dalej odsyła do progarmu diagnostycznego. Do TIS bardzo często zaglądam, jest mega pomocny, ale nie w tym przypadku 😉 
Zrobiła to fizycznie ISTA+, bo po sznurku prowadzi do rozwiązania problemu 😉 i gdy elektronicznie wszystko było OK, to werdykt był jeden.

W moim przypadku było to mechaniczne zablokowanie - jakim cudem, nie wiem. Mało tego - zaglądając pod zderzak, nie zauważyłem, żeby coś blokowało. Może z podnośnika\kanału byłoby widać i przyczyna byłaby znana od razu 😉 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.