Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc. Po otwarciu elektrycznego haka nie ma możliwości jego złożenia (jest w pozycji rozłożonej). Na początku po rozłożeniu w ogóle nie świeciła się lampka na przycisku w bagażniku. Po podłączeniu ISTY i usunięciu błędu "Engine: Overload current switch-off" na przycisku w bagażniku świeci ciągle czerwona dioda oraz na zegarach jak i CIC wyświetlany jest błąd haka. Na chwilę obecną nie mam dalej możliwości jego złożenia (nie pomaga długie naciskanie przycisku itd). Obecny błąd to "not initialized" - próbowałem przeprowadzić inicjalizację poprzez procedurę serwisową jednak bez skutku.

 

Macie jakieś pomysły?

 

ista.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e91 miałem podobny problem, podłączyłem zasilanie na krótko ( odpialem wszystkie wtyczki od auta) i blokada się otworzyła do końca, mogłem zablokować hak i wtedy podpialem instalację spowrotem i długie przytrzymanie przycisku pomogło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Vollautomatische Anhängerkupplung

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-525d-tou/components-connectors/components/components-with-a/a123-fully-automatic-trailer-tow-hitch/6AWlS2rD

 

Initialisieren

 

Beim Initialisieren werden im Steuergerät der vollautomatischen Anhängerkupplung der gesamte Schwenkwinkel sowie die beiden Endpositionen des Kugelkopfs erfasst. Dabei werden die Endanschläge im Steuergerät abgespeichert.

 

Wenn die Initialisierung der vollautomatischen Anhängerkupplung verloren gegangen ist, blinkt oder leuchtet die rote Leuchtdiode in der Taste für die vollautomatische Anhängerkupplung.

 

Inicjalizacja

 

Podczas inicjalizacji, zespół sterujący w pełni zautomatyzowanego sprzęgła przyczepy rejestruje cały kąt obrotu i dwie pozycje krańcowe głowicy kulowej. Ograniczniki krańcowe są przechowywane w jednostce sterującej. Jeśli nastąpi utrata inicjalizacji w pełni automatycznego sprzęgła przyczepy, czerwona dioda LED w pełni zautomatyzowanym przycisku sprzęgania przyczepy miga lub świeci się.

 

Ablauf der manuellen Initialisierung:

Taster drücken und so lange betätigt halten, bis die Anhängerkupplung einen kompletten Durchlauf in Richtung Arbeitsposition und zurück in Ruheposition durchgeführt hat.

 

Achtung: Falls die Anhängerkupplung in einer Endposition stehen bleibt, aber die Leuchtdiode noch nicht grün leuchtet, muss die Taste kurz losgelassen werden. Anschließend die Taste erneut so lange betätigen, bis die andere Endposition erreicht ist.

 

Die Leuchtdiode blinkt weiter, bis die Initialisierung abgeschlossen ist. Anschließend leuchtet sie dauerhaft grün.

 

Ręczna procedura inicjalizacji:

Nacisnąć przycisk i przytrzymać go wciśnięty, aż przyczepa zakończy kompletny bieg w kierunku pozycji roboczej i powrócić do pozycji spoczynkowej.

 

Uwaga: Jeśli zaczep przyczepy pozostaje w położeniu krańcowym, ale dioda LED nie świeci się jeszcze na zielono, należy krótko zwolnić przycisk. Nacisnąć przycisk ponownie, aż do osiągnięcia drugiej pozycji krańcowej.

Dioda LED miga do momentu zakończenia inicjalizacji. Następnie świeci na stałe na zielono.

 

Wenn die Initialisierung nicht erfolgreich war, Ablauf wiederholen oder Initialisierung über Diagnose ausführen

Jeśli inicjalizacja nie powiodła się, powtórzyć proces lub przeprowadzić inicjalizację poprzez diagnostykę.

 

Wenn es auch dann nicht möglich ist, die Initialisierung durchzuführen, muss ein anderer Fehler vorliegen:

Mechanik schwergängig

Motor, Hallsensor oder Kabelbaum defekt

 

Während des Initialisierens wird der maximale Strom des Antriebsmotors zugelassen und ein Reversieren des Kugelkopfs unterbunden.

 

Jeśli nawet wtedy inicjalizacja nie jest możliwa, musi być jeszcze jeden błąd:

Mechanika ciężko chodząca

Uszkodzony silnik, czujnik holu lub zespół przewodów

Podczas inicjalizacji dopuszczalny jest maksymalny prąd elektryczny silnika napędowego i zapobiega cofaniu się głowicy kulowej.

Pozdrawiam Andrzej
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam , chciałbym odświeżyć temat ( nie chce zakładać nowy)


Mam problem z hakiem elektrycznym . Po włączeniu samochodu pokazuje mi błąd HAK HOLOWNICZY NIE JEDZ Z PRZYCZEPĄ, wykonaj kontrolę w Twoim serwisie . Czy to może być coś poważnego miał ktoś taki problem?? Powiem jeszcze że żadna dioda przy przycisku w bagażniku nie pali się , gdy przytrzymuje również nic nie reaguje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam , chciałbym odświeżyć temat ( nie chce zakładać nowy)


Mam problem z hakiem elektrycznym . Po włączeniu samochodu pokazuje mi błąd HAK HOLOWNICZY NIE JEDZ Z PRZYCZEPĄ, wykonaj kontrolę w Twoim serwisie . Czy to może być coś poważnego miał ktoś taki problem?? Powiem jeszcze że żadna dioda przy przycisku w bagażniku nie pali się , gdy przytrzymuje również nic nie reaguje

 

Kolego nie czytałeś opisu działania zaczepu do holowania.....???? Szkoda bo wszystko byś wiedział . Kolega powyżej , w trzecim wpisie właśnie to umieścił.

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-525d-tou/components-connectors/components/components-with-a/a123-fully-automatic-trailer-tow-hitch/6AWlS2rD


Sygnały za pomocą lampki kontrolnej w przycisku dla w pełni automatycznego zaczepu przyczepy


Lampka kontrolna w przycisku dla w pełni automatycznego zaczepu przyczepy to dwukolorowa dioda LED (czerwona i zielona). Lampka kontrolna jest sterowana bezpośrednio przez jednostkę sterującą dla w pełni automatycznego sprzęgu przyczepy.


Kontrolka pokazuje status systemu. Na przykład:


Kontrolka zgaszona:

Warunki włączenia nie są spełnione

System nie działa, np. B. z powodu uszkodzenia bezpiecznika lub pęknięcia kabla

Lampka kontrolna świeci na zielono:

Głowica kulowa zablokowana w jednym z 2 położeń krańcowych i spełnione są warunki włączenia

Kontrolka miga lub świeci ciągle na czerwono: błąd

Opublikowano
Witam , chciałbym odświeżyć temat ( nie chce zakładać nowy)


Mam problem z hakiem elektrycznym . Po włączeniu samochodu pokazuje mi błąd HAK HOLOWNICZY NIE JEDZ Z PRZYCZEPĄ, wykonaj kontrolę w Twoim serwisie . Czy to może być coś poważnego miał ktoś taki problem?? Powiem jeszcze że żadna dioda przy przycisku w bagażniku nie pali się , gdy przytrzymuje również nic nie reaguje

 

Kolego nie czytałeś opisu działania zaczepu do holowania.....???? Szkoda bo wszystko byś wiedział . Kolega powyżej , w trzecim wpisie właśnie to umieścił.

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-525d-tou/components-connectors/components/components-with-a/a123-fully-automatic-trailer-tow-hitch/6AWlS2rD


Sygnały za pomocą lampki kontrolnej w przycisku dla w pełni automatycznego zaczepu przyczepy


Lampka kontrolna w przycisku dla w pełni automatycznego zaczepu przyczepy to dwukolorowa dioda LED (czerwona i zielona). Lampka kontrolna jest sterowana bezpośrednio przez jednostkę sterującą dla w pełni automatycznego sprzęgu przyczepy.


Kontrolka pokazuje status systemu. Na przykład:


Kontrolka zgaszona:

Warunki włączenia nie są spełnione

System nie działa, np. B. z powodu uszkodzenia bezpiecznika lub pęknięcia kabla

Lampka kontrolna świeci na zielono:

Głowica kulowa zablokowana w jednym z 2 położeń krańcowych i spełnione są warunki włączenia

Kontrolka miga lub świeci ciągle na czerwono: błąd

 

A podpowiesz mi gdzie się znajduję taki bezpiecznik i który to jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F148......20A odpowiedzialny jest za w pełni automatyczny zaczep holowniczy przyczepy ( silnik i moduł nim sterujący )

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/HhcErLcM



Te bezpienika są odpowiedzialne za oświetlenie dla przyczepy.

F145.......20A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/HhXZQ77g

F100.......20A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYiGJyRw


Najprawdopodobniej ten bezpiecznik jest wykorzystywany w BMW 7

F19..........20A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYQ3p1X6



Wymień bezpieczniki na nowe bo czasami jest tak ,że stary wygląda na sprawny lecz w rzeczywistości nie przewodzi prądu.

Jeśli bezpieczniki będziesz miał dobre to zostaje ci sprawdzić stan kostek przyłączeniowych, lecz są schowane za tylnim zderzakiem.

Ostatnio ściągałem tylny zderzak i zauważyłem ,że niektóre wiązki przewodów są lekko przetarte. Na szczęście nie na tyle aby zrobić zwarcie. Wiązka przewodów leżała na konstrukcji odpowiedzialnej za montaż haka holowniczego. Oprócz przetartej izolacji została też naruszona farba , powodując korozję elementu.

Wzmocniłem w tym miejscu wiązkę przewodów a metalowy element pomalowałem farbą.




https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Ja mam taki problem, w samochodzie wyskakuje mi błąd z hakiem, dioda pali sie na czerwono a jak przytrzymuje długo przycisk od haka to nic sie nie dzieje ...Pomocy bo juz nie mam siły. Kabelki przejrzałem, bezpieczniki Ok, a hak na krótka działa bez problemów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podaj kod błędu......


Kontrolka świeci się na czerwono:

- głowica kulowa w położeniu pośrednim ( nie w pozycji spoczynkowej ani roboczej)

- moduł przyczepy (AHM) nie został zainicjowany

- występuje za niskie lub za wysokie napięcie na jednostce sterującej w pełni automatycznego haka holowniczego

....... to jest podane w instrukcji Newtis.....



Przełącznik, gniazdo przyczepy


Moduł przyczepy (AHM) identyfikuje podłączone złącze na podstawie stanu przełącznika gniazda przyczepy.


Jeśli złącze w gnieździe przyczepy zostanie zidentyfikowane jako podłączone, nie jest możliwe obrócenie kuli.


....... zwróć uwagę na ten przełącznik , on znajduje się w gnieździe haka, jest on przesuwny gdy wpinana jest wtyczka przyczepy, jeden z kolegów na forum miał z nim problem ponieważ zaklinował się w pozycji " WCIŚNIĘTY " , rozebrał i przeczyścił

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
A gniazdu po podłączeniu przyczepki mostkuje dwa piny? Bo przez chwilę po odłączeniu kostki miałem diodę w przycisku na zielono
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gniazdu po podłączeniu przyczepki mostkuje dwa piny? Bo przez chwilę po odłączeniu kostki miałem diodę w przycisku na zielono

 


Jaki masz miesiąc i roku produkcji auta?

Opublikowano
Witam

Ja mam taki problem, w samochodzie wyskakuje mi błąd z hakiem, dioda pali sie na czerwono a jak przytrzymuje długo przycisk od haka to nic sie nie dzieje ...Pomocy bo juz nie mam siły. Kabelki przejrzałem, bezpieczniki Ok, a hak na krótka działa bez problemów

 

Które przewody odpowiedzialne są za zasilanie?

Mam rozebrany hak bo urwały się śruby od tej metalowej blachy i chciałbym sprawdzić na krótko jak go ustawic.


Ma ktoś z Was może zdjęcie haka bez tej gumowej osłony?Bym mógł zobaczyć w jakim położeniu są te dwie blachy przykręcane na 3 śruby.Przy złożonym i rozłożonym haku.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Witam

Ja mam taki problem, w samochodzie wyskakuje mi błąd z hakiem, dioda pali sie na czerwono a jak przytrzymuje długo przycisk od haka to nic sie nie dzieje ...Pomocy bo juz nie mam siły. Kabelki przejrzałem, bezpieczniki Ok, a hak na krótka działa bez problemów

 

Które przewody odpowiedzialne są za zasilanie?

Mam rozebrany hak bo urwały się śruby od tej metalowej blachy i chciałbym sprawdzić na krótko jak go ustawic.


Ma ktoś z Was może zdjęcie haka bez tej gumowej osłony?Bym mógł zobaczyć w jakim położeniu są te dwie blachy przykręcane na 3 śruby.Przy złożonym i rozłożonym haku.

Są to dwa skrajne piny w tej mniejszej kostce jeden po drugim . Zamiana biegunów powoduje zamkniecie lub otwarcie haka

Opublikowano
A gniazdu po podłączeniu przyczepki mostkuje dwa piny? Bo przez chwilę po odłączeniu kostki miałem diodę w przycisku na zielono

 


Jaki masz miesiąc i roku produkcji auta?

Problem sam się rozwiązał bo właśnie wróciłem od auta i inicjacja przeszła bez problemu a błąd zniknął, jaka była przyczyna, nie mam zielonego pojęcia. Dziękuje za zaangażowanie

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Znowu problem się powtarza . Ogólnie dioda świeciła się na zielono cały czas a jak go rozłożyłem to dioda zgasła a jak się nie chce złożyć . Już nie mam nerwów . Dodam że hak na krótko składa i rozkłada się bez problemu. Brak słów....
Opublikowano

Cześć.

Jak na krotko skladasz i rozkladasz hak ?

Kupilem X3 z hakiem zablokowanym w pozycji otwartej.na szczescie jest potwierdzenie i nie wali bledami na desce ale zanim zaczne grzebac chce sprawdzic czy silniczek działa.

Dzięki

Opublikowano
Znajdź kostki pod samochodem są dwie, ja mam od strony tłumika . Rozpinasz ta gdzie jest mniej pinów i do niej dajesz plus i minus z Aku do skrajnych pinów w pionie , jeden pod drugim , zamieniając plus i minus składasz i rozkłada hak . A dioda Ci sieci na przycisku od rozkładania haka na jakikolwiek kolor ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazlem w miedzyczasie schemat .

Tak dioda swieci raz na czerwono raz na zielono raz mruga szybciej raz wolniej..


Warunkiem ruchu haka jest potwierdzenie pozycji klapy w pozycji otwartej.

Ja mam skopany albo zamek albo silowniki bo mi klapa nie działa wiec i hak tez nie bedzie działał.

Opublikowano
ja też mam problem z hakiem, ogólnie działa ale zawsze muszę trzymać wciśnięty guzik przy zamykaniu i otwieraniu. Na początku działało to normalnie :| pokombinuje z czyszczeniem tej wtyczki może coś sie zmieni
gm7CfMp.jpg?1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Może ktoś podesłać schemat haka ?

Potrzebuje sprawdzić na krótko czy działa hak.

We wtyczce jest 5 pinow, 3 z grubymi kablami na których hak nie reaguje i 2 z cienkimi. Na których pprzewodach powinien działać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi ci o silnik , który wysuwa hak???

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.


Sprawdź bezpieczniki....

- F19...........20A

- F100 ........ 20A

- F148..........20A


Jeśli bezpieczniki będziesz miał dobre to do silnika dochodzą dwa kable zasilające . Są one umieszczone w pinach ..

- pin nr.1 , PLUS , kol.przewodu biało - czerwony .

- pin nr.2 , MINUS , kol.przewodu biało - niebieski .

Opublikowano

Tak chodzi o silnik el.

Chodzi o to że ani w F10, ani w F31 nie mam haków i chce dołożyć. Narazie kupiłem do f31, ale to pewnie będzie to samo 5 pinów. Nie pamiętam jakie nr pinów, ale na grubych przewodach nie reagował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.