Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Problem zaczął się nagle. Przyjechałem z dłuższej trasy 40km, zgasiłem i po 10min odpaliłem normalnie auto, przejechałem może 2km i znowu zgasiłem. Po godzinie wsiadam, odpalam a tu zonk. Zapalił niby normalnie, ale zaczęło trząść dość mocno autem, wskazówka obrotomierza skakała od 500rpm do 1000rpm, otworzyłem drzwi a z silnika dochodził strasznie metaliczny i głośny stukot (lekkie stuki, cykanie od czasu do czasu występowały, ale zazwyczaj po chwili ustępowały). Zgasiłem auto. Znowu odpaliłem - to samo. Za czwartym razem już nie odpalił. Błędów zero. Rano odpalam (na zimnym silniku) to samo, wyskoczył check engine. Podpinam INPE i błąd 29d2 nie pali 6 cylinder, a w dalszym komunikacje coś jakby odcięcie paliwa po niemiecku.

Doczytałem się, że może to czujnik wałka mimośrodowego. Odpiąłem najpierw czujnik wałka rozrządu, ale auto jeszcze gorzej chodziło. Później doszukałem się gdzie ten czujnik się znajduje, rozkręciłem osłony i wypiąłem wtyczkę. Wtyk suchy bez śladów oleju. Jednak auto bez tej wtyczki nie chciało zapalić.

Nie wiem gdzie szukać dalej...

Proszę pomóżcie. Przekodować moduł MRS? Podobno od odpowiada za odcięcie paliwa, ale u mnie jest tylko jeden cylinder niby odcięty.

Mam tylko nadzieję, że to nie panewka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zacznij może od spraw podstawowych skierowanych na ten cylinder czyli sprawdź świecę i cewkę. Dobrze gdybyś miał pewność że to nie to. Zamień miejscem z innym cylindrem i zobacz czy błąd powędrował czy nie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję za podpowiedź.

W aucie zostały sprawdzone wtryskiwacze, świece, cewki, pompa paliwa - wszystko ok. Zdjęta została pokrywa zaworów - krzywki są ok, wszystko pracuje równo i bez przycięć. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu (dałem nowy na ssący) oraz nową uszczelkę pod pokrywę. Auto odpaliło na około 30 sekund, równo pracowało, bez stuków, ale po 30 sekundach zgasło i nie chciało już odpalić... Ciężko doszukać się kompem kodu błędu, bo nawet pochodzić dłużej nie chce, żeby wyrzuciło jakiś błąd.

 

Komuś przychodzi jakiś pomysł do głowy?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Dziękuję za zainteresowanie.

Problem rozwiązany u innego mechanika. Winny był komputer, który źle sterował wtryskiwaczami. Obecnie auto zapala i silnik pracuje poprawnie.

Temat do zamknięcia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A jednak nie do zamknięcia...

Wczoraj znowu to samo - wróciłem z trasy, zgasiłem silnik na 5 minut, odpalam, zaczynają się stuki w silniku (tym razem już nie takie głośne, ale wciąż słyszalne i metaliczne) i auto całe się trzęsie, dodatkowo wyskoczył check engine i brak mocy. Niestety byłem na mieście i musiałem jakoś dojechać do domu. Nie miałem wyboru za dużego, więc pomyślałem, że pojadę od razu do tego samego mechanika. Po drodze check engine zgasł i auto nabrało mocny, jednak stuki i drgania nadal były. Od wczoraj auto stoi u mechanika i nie wiadomo co dalej...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem jak narazie rozwiązany. Spadła sprężyna z popychacza hydraulicznego, który wyszczerbił wałek pośredni... Zamontowano nowy wałek, popychacz, uszczelkę pod pokrywą, śruby... Piszę dla potomnych.
Opublikowano
Kurcze, nietypowa usterka. Jakie interwały wymiany oleju miałeś ? Na jakiej oliwie jeździłeś ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rzrczywiście nietypowe. Podejrzewam że ktoś wcześniej przy tym majstrował nieumiejętnie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.