Skocz do zawartości

E39 520i 99r sedan. Rdza i piasek w silniku? Brak oleju?!?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam i z góry przepraszam jeśli temat był ruszany aczkolwiek byłem juz chyba na koncu internetu i nie spotkalem sie z podobnymi objawami.

 

Chodzi o to ze od pewnego czasu zaczął mi ubywac plyn chłodniczy, do tego dzis sprawdzilem poziom oleju na bagnecie i ku mojemu zdziwieniu nie bylo NIC oleju totalna susza, zeby bylo jeszcze ciekawiej na bagnecie zauwazylem cos w rodzaju rdzy a dokladniej cos co przypomina "piasek" ??? Na korku wlewu oleju mam delikatne maslo ale tu raczej obstawiam nie dogrzanie silnika bo w tygodniu co dziennie robie nie wiecej jak 10km praca-dom-praca.

Temperatura silnika zawsze pionie, na kompie zero bledow, zadne kontrolki sie nie palą na desce rozdzielczej. Ogolnie auto jezdzi tak jak powinno.

 

Czy ktoś z Panstwa mial lub spotkal sie z takim samym problemem co ja ???

 

Z gory dziekuje za wszelkie informacje!

Edytowane przez GrzesiekE39OstrWlkp
Opublikowano

Zmień jak najszybciej ten olej z filtrem i kontroluj. Zalany olej sprawdź czy nie mieni się metalowymi opilkami które jak będą, będą bardzo drobne jak pyłek. Ale jazda z takim poziomem jak miałeś mogło dojść do uszkodzenia pierścieni, wutarcia panewek, gładzi cylindrów lub wszystkie wymienione rzeczy zostały znacznie szybciej zużyte niż przy dobrym stanie oleju.

 

Musisz wymienić i obserwować, może dużo szkód nie narobiles. Ile brakowało oleju tak by był odpowiedni stan?

Opublikowano
Musze dokladnie sprawdzic ile brakuje oleju. Ale skoro na bagnecie nie ma ani sladu to podejrzewam ze min 4 L brakuje jak nie wiecej. Ale dlaczego w takiej sytuacji nie wyskakuje mi kontrolka od oleju????? Dodam ze auto ladnie odpala i chodzi. Co zauwazylem jeszcze... to spalanie ok 18L w miescie. Czy to normalne? Oczywiscie przy spokojnej jezdzie. Aha skrzynia automat.
Opublikowano
18 to normalne ale przy jeździe non stop w korku. Same korki 1, max 2 bieg. Inaczej to ogromne spalanie. Kup najtańszy olej jakiś 10w40, filtr 20zl kosztuje, wlej zrób kilkanaście km i wlej już docelowy olej i znowu zmień filtr. Bo jak do takiego syfu naklejesz świeżego oleju to znowu ta breja będzie krążyć po układzie. No i 10w40 się nie leje do tych silników tylko 5w40 z normą ll 01
Opublikowano
Dodam ze zadnego wycieku pod autem nie zauważyłem. Nawet po przyjechaniu do pracy podkładalem pod auto tekturowe przekladki zeby ewentualny wyciek mniej wiecej zlokalizować ale zadnego wycieku nie bylo nawet kropelki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten olej będzie znikał i tyle.

Musiszz częściej sprawdzać jego stan .

 

Ja bym nie inwestował w ten silnik jeśli się okaże , że jest do remontu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No jesli sie okaze ze juz szrot to wiadomo ze odpuszcze temat remontu. Moze taniej wyjdzie kupic inny silnik no ale z drugiej strony nie wiadomo co sie trafi.

 

Ja rozumiem ze silnik moze brac olej no ale kurcze az tyle ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.