Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Problem z silnikiem 2.0 150 KM (bez gazu). Auto do tej pory pracowało jak należy, zakupione w maju 2017 z przebiegiem 209 000. Dziś ma przejechane 236 656 i dzieją się co chwila cuda niewidy, a ostatnio szarpanina z silnikiem. Objaw ma jakby nie paliła na jeden gar ( jest ich 4). Wezwałam chłopaka z INPA i po podłączeniu okazało się że wywala zapłon na 3 cylindrze, zainwestowałam więc 600zł zakupiłam 4 nowe cewki BOSCH ( zamienniki bo oryginału już nie produkują) oraz 4 świeczki też bosch. Po wymianie tych części samochód zrobił 2 km po czym z powrotem wrócił na warsztat. Teraz to wygląda tak, że dojeżdża tylko od przystanku do przystanku, trzeba się zatrzymać zgasić autko wypalić papieroska, odpalić spowrotem tylko po to żeby dojechać do kolejnego przystanku i powtórzyć czynność.

 

Co było w niej robione:

12.05.2017- zakup BMW ( sprowadzona ze Szwajcarii, kupiona w Radomiu)

16.05.2017- wymiana oleju, filtrów i całego rozrządu ( warsztat samochodowy)

19.06.2017- wymiana przednich amortyzatorów ( serwis BOSCH)

01.07.2017- wymiana gumek na zaworach

25.08.2017-wymiana amortyzatorów tył ( serwis BOSCH)

16.10.2017- wymiana modułu PDC i Haka Holowniczego ( utopiły się w wodzie)

13.11.2017- wymiana regulatora napięcia na alternatorze ( ładował do 17,3 na mierniku)

29.12.2017- Wymiana koła pasowego alternatora ( samodzielna naprawa)

31.01.2018- wymiana cewek zapłonowych, świec, uszczelki pod podstawą filtra oleju i pod chłodniczką oleju ( cewki i świece BOSCH, samodzielna naprawa)

 

I nadal auto nie jeździ jak powinno dlatego proszę o jakieś podpowiedzi co może być nie tak. Jak sami widzicie trochę już włożyłam w to auto poza kosztem zakupu i chciałabym się w końcy nim nacieszyć nie żyć ze świadomością, że BMW oznacza tylko Będziesz Mieć Wydatki.

Pozdrawiam Kasia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wypadanie zaplonu nie koniecznie musi oznaczac cewke...

Sprawdz czy wtyczka od valvetronika jest sucha czy nie ma oleju - jesli jest sucho wykonaj pomiar kompresji z pedalem gazu w podlodze oraz bez jego dotykania

Opublikowano
wtryski sa ok, dalam juz do sprawdzenia, zostaje mi podjechac na kompresje do kogos bo ja nie umiem tego zmierzyc, zobaczymy co sie bedzie dzialo. dodam tylko ze zdjelam pokrywe od cewek i narazie jezdze bez i nic mi nie przerywa i nie szarpie, wczoraj sie tylko na chwile zakrztusila ale jej zaraz przeszlo. pozostaje mi jeszcze rozrzad i dwumasa, jesli to nic nie da chyba bedzie trzeba zrobic kapitalke silnika, le dzieki koledzy za podpowiedzi zawsze to jakis trop.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na podpowiedz i trop zawsze mozesz liczyc na forum ale zachowaj jakis porzadek w szukaniu usterki bo nikt sie w tym nie polapie a Ty idziesz w niepotrzebne koszty...Ktos odczytal wypadanie zaplonu i zamiast ustalic czy to cewka lecisz i kupujesz komplet nowych , i z ukladu elektrycznego przeskakujesz w uklad zasilania badajac wtryski a juz myslisz o rozrzadzie i mieszasz w to jeszcze dwumase ktora pasuje do usterki jak siodlo do krowy...

To co masz zaplacic za pomiar kompresji to kup za to przyzad do jej pomiaru - wykrecasz wszystkie swiece wkrecasz manometr wlaczasz rozrusznik na kilka sekund , odczytujesz pomiar puzniej pomiar kasujesz i powtarzasz czynnosc na nastepnym cylindrze...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

od ostatniej rozmowy z Wami wszystko było oki, auto jezdzilo i pracowalo jak nalezy ale dzisiaj rano znowu ja pokopało, wstawiłam ja do kolegi na warsztat i nie dopatrzył sie niczego szczególnego, dziś jak zaczeła szarpać pojechałam na diagnostyke komputerem i oto co wykazało:

29CC Przerywacz spalania wielu cylindrów- rozpoznany

2E32 Wtryskiwacz cylinder 3- zakłucenia działania

29CF przerywacz spalania cylinder 3- rozpoznany

2CA3 obwód grz. sondy lambda ( rząd 2, czuj 1)- błąd przy hamowaniu silnikiem

2A6F Sterowanie skoku zaworowego- błąd

2A6C Sterowanie skoku zaworowego- brak inicjalizacji

2C6E Sonda lambda (rząd 2 czuj. 1)- zużycie sondy

2CA2 obwód grz. sondy lambda (rząd 1 czuj. 1)- błąd przy hamowaniu silnikiem

29CE przerywacz spalania cylinder 2 - rozpoznany

 

dodam ze po wykasowaniu błedów i przejechaniu 200m koduja sie te same błędy.

moze ktoś już przerabiał ten temat i ma jakieś doświadczenie lub wie od czego zaczac naprawę? bardzo prosze o pomoc nie o hejty( lezacego sie nie kopie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od samego poczatku wszystko idzie w kierunku valvetronica ale zeby to potwierdzic cofnij sie do mojego pierwszego postu
Opublikowano
SPRAWDZIŁAM PO WYPIECIU KOSTKI SILNIK ZACZYNA PRACOWAC ROWNO ALE NIE MA MOCY, ZAPALILA SIE NAWET KONTROLKA INFORMUJACA O BŁĘDZIE SILNIKA I BRAKU MOCY SILNIKA, NATOMIAST KOSTKA JEST SUCHA NIE MA NA NIEJ ANI W NIEJ WODY I OLEJU, DZIEKI BARDZO ZA PODPOWIEDZ.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz 3 błędy dotyczące sond przed katalizatorem, czyli regulujących, można sprawdzać czy pracują, ale to raczej niemożliwe :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.