Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

BMW 318d 122km 2006r.

 

Przy odpalaniu telepie itd itp, a błąd 4 świec powraca.

Wymienione już dwa sterowniki (nowe Beru nie z ASO) i 2 komplety świec.

 

Od początku.

Błąd 4 świec, podejrzany sterownik. Szybka wymiana na nowy (Beru nie z ASO), świece Bosh wymieniane parę miesięcy wcześniej.

Około tygodnia odpala ładnie.

Następnie znowu zaczyna telepać i znowu błąd 4 świec. Tym razem wymiana świec BOSH na nowe Beru i dla pewności wymiana sterownika na kolejny nowy (poprzedni zareklamowany).

Wyjęte świece BOSH sprawdzone i sprawne.

Sytuacja się powtarza, czyli około tygodnia ok i znowu buja, błąd 4 świec. Po wymianie sprawdzane po nocach -12 stopni i odpalał ładnie, czyli wszystko działało.

Wymienione 2 sterowniki i 2 komplety świec, a błąd 4 świec w dwóch przypadkach po ponad tygodniu powraca.

 

Nie wiem czy ma znaczenie: akumulator przed drugą wymiana naładowany dla pewności.

Jedynie do czego mogę się przyczepić to po dłuższym postoju (noc) rozrusznik ciężej kręci (ale tylko po mrozach ok -10)

 

Jakieś pomysły?

 

ps. Żadnych innych objawów nie zauważyłem. Obroty nie falują, moc jest, innych błędów brak, filtr paliwa wymieniony, olej i cała reszta filtrów również miesiąc temu zostały wymienione.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Bart0o0sh
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A patrzyłeś na kable. Czasami podobno się zdarza, że coś jest z kablem plusowym, tym pojedynczym. Zobacz czy jest dobrze dokręcony oraz czy wtyczka w środku nie jest upalona. Skoro wraca błąd wszystkich świec to z nim coś jest nie tak.
Opublikowano

Wtyczki sprawdzone.

Chodzi o kabel ten od sterownika? Też podczas drugiej wymiany sprawdzaliśmy kable i nie było widać nic niepokojącego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ten co idzie do sterownika pojedynczy. A sprawdzaliście czy dobrze jest przykręcony do plusa z drugiej strony. Musi być coś z nim nie tak, że jest błąd 4 świec na raz. Każda inna usterka sterownika, daje inne kody błędów. Masę sterownik ma z silnika, gdzie jest przykręcony. A możesz sprawdzić miernikiem sterownik po wyjęciu, czy rzeczywiście jest uszkodzony. Wystarczy zwykły miernik i pomierzyć czy na pinach 1,2,3,4 jest koło 160 kilo Ohm, z tego co kojarze. Musi być tyle samo na każdym z tych pinów. Jeżeli jest to znaczy że jest sprawny. Masa do pojedyczej wtyczki, a plus z miernika do kolejnych pinów.
Opublikowano

Sterownik drugi nowy więc niemożliwe ze dwa po tygodniu okazały się wadliwe (chyba że w tydzień coś sterowniki pali). Pierwszy zareklamowany i nawet nie zdążył jeszcze wrócić z diagnozą.

Plus kabla był przykręcony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde, to powinno wszystko śmigać. Tu masz schemat co jest podłączone do sterownika i przez jakie bezpieczniki. Może to jeszcze sprawdz

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-318d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/preheating-system/pTA3l04

Wszystko jest polinkowane, więc wystarczy poklikać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nigdy nie opisywał takiego przypadku z tego co pamiętam. Ciekawe co powiedzą o tym sterowniku z reklamacji. Czy był uszkodzony czy nie. Jeżeli był sprawny, świece sprawne, bezpiecznik też ok, skoro jest dobrze po wymianie to zostaje okablowanie . Jakby nie było sygnału z DDE to wyskakuje inny błąd. Z tego co pamiętam to 4203 błąd komunikacji ze sterownikiem. Więcej opcji nie ma. Może jest słaby styk do plusa na pojedynczej wtyczce. To jest proste jak konstrukcja cepa.
Opublikowano
No nic w następnym tygodniu jeszcze raz do góry i sprawdzę dokładnie kable przy sterowniku, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy już.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obwod elektryczny to nie tylko plus -jego zamkniecie to minus

Przeczysc glowne polaczenia minusa papierkiem sciernym a szczegolna uwage zwruc na polaczenie karoserii z silnikiem

Opublikowano
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie. Wymieniłem świece razem z modułem i wszystko było ok przez tydzień dwa. Później podpinam się komputerem i widzę błąd wszystkich świec. Postanowiłem, że wyjmę sterownik i oddam na gwarancja ale po tym jak zanurkowałem pod auto okazało się, że żółta wtyczka strasznie ciężko wchodzi i musiałem jej nie docisnąć. Odcisnąłem wtyczkę na nowo i wszystko działa do tej pory bez problemu.
Opublikowano

Mi gość wymieniał świece mówił że sterownik ok. Błędu nie było jakieś 2mce. Dziś znów błąd 4212. Eh nie wiem co teraz

 

Czy wymieniać sterownik ??

Opublikowano

Witam.

Dziś wszystko sprawdziłem.

Kable, wtyczki, ładowanie, napięcie aku.

Wtyczki odłączone sprawdzone i podłączone - brak uwag.

W/w kabel i jego plus w idealnym stanie dla pewności wyczyszczony i dokręcony.

Błędy skasowane i zobaczymy czy coś być może nie łączyło (w co bardzo wątpię).

 

Mam jeszcze jedne pytanie, czy sterownik beru nie z aso różni się czymś od tego oryginała ze znaczkiem bmw.

Zauważyłem że końcówka numeru między nimi różni się.

 

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Naprawiony oryginalny sterownik od Roger-Nysa rozwiązał sprawę.

Drugi nowy sterownik zareklamowany, pierwszego reklamacja uznana.


edit: Drugi sterownik też uznana reklamacja, czyli dwa nowe były wadliwe...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.