Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niech kolega podepnie pod kompa i sprawdzi, czy to na pewno mata. Jeśli tak, to wymiana maty jest najlepszym rozwiązaniem.
  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Niech kolega podepnie pod kompa i sprawdzi, czy to na pewno mata. Jeśli tak, to wymiana maty jest najlepszym rozwiązaniem.

 

Nie jestem pewien czy podpiecie pod kompa jednoznacznie odczyta bledy poduchy.

 

Kiedys mialame blad w swojej e92 i kazdy kto podpinal kompa w "profesjonalnych" servisach udzielal mi innej odpowiedzi - od klemy, poprzez napinacz, mate, poduche pazazera i kierowcy, modul airbag.... Okazalo sie ze mialem zwarcie w prawej kurtynie...a koledzy na forum potwierdzili ze poduchy w BMW "rzadza sie swoimi prawami"...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak nie sprawdzi to będzie wróżenie z fusów. Ja miałem bardzo podobne objawy i INPA wskazywała błąd maty. Kombinowałem z opornikiem, ale nie chciało działać, pomogła wymiana maty.
Opublikowano
Napewno sczytam blad i zobacze co inpa pokaze. Ale nie ufam do konca komputerowi bo mialem przed rokiem problem z valwetronikiem i komputer nie mogl sprecyzowac co dokladnie bylo popsute. Dlatego chcial bym wstawic opornik aby upewnic sie czy to napewno mata jest zepsuta. No ale nie wiem jaki opornik i jak go dokladnie wlutowac. Jak byscie cos znalezli to dajcie znac.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wiesz co, ja też chciałem spróbować z opornikiem. Polutowałem zestaw i poszedłem do auta jednak poległem z podłączeniem tego ustrojstwa. W macie mam 3 kable, a ten polutowany zestaw ma 2 i jak to połączyć? pytałem nawet w tym temacie, ale nikt nie pomógł, więc w sumie nie miałem wyjścia, jak tylko kupić nową matę i sprawdzić. Jak coś to możesz kupić matę i podłączyć ją sprawdzając czy błąd zniknie, jeśli nie, to kupiony towar w necie możesz zwrócić do chyba 14 dni.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Odkopie temat

Zakupione świeżo e90 ost zauważyłem że gdy siedzi pasażer i nie ma zapiętych pasów to raz wyskakuje kontrolka raz nie, po prostu mruga w trakcie jazdy, zależne od nierówności

Jak siedzi pasaże i są zapięte pasy wszystko jest ok

Czy to wina maty? Czy poduszki zadziałają jak będzie trzeba?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

a więc mam taki problem, wyskakuje mi błąd Poduszek i Pasów od strony pasażera. Jeśli usiądzie ktoś kto troszkę więcej wazy niż 90 Kg błędy znikają i teraz pytanie!

Co polecaćie kupić nową Matę czy ten Emulator ?

Jeśli Mata to gdzie najlepiej kupić ?

Jeśli Emulator czy to prawda ze przy małej stłuczce Airbag odrazu wybucha?

Opublikowano

Tak na zdrowy rozum, to emulator działa oszukując samochód, że na miejscu pasażera NIE MA człowieka. W innym wypadku trzeba by było jeździć z zapiętym pasem (kontrolka na zegarach, brzęczyk). Prawdopodobnie auto "aktywuje" poduszkę po zapięciu pasów, a nie po obciążeniu maty.

Mata ma tylko przypominać o konieczności zapinania pasów.

 

Kilka dni temu wsadziłem fotele M Pakiet i też zauważyłem, że jak pasażer się kręci na fotelu bez zapiętego pasa, to kontrolka potrafi zgasnąć.

Prawdopodobnie coś nie styka w samej macie lub przy "module". Na razie nie mam błędów poduchy, także nie ruszam tego i liczę że się ułoży, bo robiłem przekładkę gąbki i tapicerki (anglik -> eu)

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć!


właśnie wykonałem najbardziej skrupulatne prasowanie w swoim życiu :) jednak sugerowana regeneracja maty nie przyniosła spodziewanych efektów.

Pytanie dodatkowe: czy efekt regeneracji (tj. prasowania) w przypadku sukcesu poprzedzony był kasowaniem błędów, czy kontrolka powinna zgasnąć bez tego?

Opublikowano
W E90 musisz skasować błąd kompem

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie pokazało błąd poduszki i niezapiętych pasów po praniu tapicerki. Za dużo wody wlali na siedzenie pasażera choć się wypierali. W każdym bądź razie suszyłem suszarką, nadmuchami, grzaniem tego siedzenia, i dalej to samo. Już myślałem że matę zajętości szlag trafił. Zostawiłem na noc auto w garażu z otwartymi drzwiami i szybami wszystkimi, podwyższyłem fotel na maxa i rano już było po problemie. Nie musiałem błędu kasować komputerem. Sam zniknął tak jak by nigdy go nie było. Mówcie zawsze na myjni żeby nie lali za dużo wody szczególnie na fotel pasażera.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie również pojawił się (może nie do końca się pojawił bo od zakupu się tak świeci), błąd od poduszki i od pasów. Sprawdziłem w INPie co widzi i widzi tak jak by cały czas ktoś tam siedział:

18092427ff060801.png

Próbowałem tak samo w inpie skasować te błędy od pasów i poduszki ale nawet nie drgnęły. Cały czas się świecą. Czemu nie mogę skasować tych błędów i dlaczego INPA widzi cały czas jak by ktoś siedział na fotelu pasażera? Mata winowajcą wszystkiego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pochwalisz się tymi błędami?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pochwalisz się tymi błędami?

Błąd który wyświetla mi się od tamtych "rejonów" czyli od maty pasażera to 93C2

EDIT: Wykodowałem matę zajętości, odpiołem od niej wtyczkę 4-ro pinową, skasowałem błędy i błąd zniknął z deski. Czyli najprawdopodobniej powodem wyświetlania błędu o poduszce i pasach była właśnie ta mata. Proszę mi tylko powiedzieć, czy wykodowanie tej maty w razie jakiejś sytuacji, poduszki normalnie będą działać/wystrzelą w razie "W"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest w teorii, nie było jeszcze chętnego aby sprawdził :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak jest w teorii, nie było jeszcze chętnego aby sprawdził :lol:

No też racja :D A jak mogę sprawdzić co widzi komputer gdy matę mam już odłączoną? Bo jak chcę wejść w INPie w status zajętości fotela pasażera to pisze że nie można się podłączyć do modułu, to jak mogę to inaczej sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie tak, masz coś nie tak z programem raczej, z innymi modułami łączysz się bez problemu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Właśnie tak, masz coś nie tak z programem raczej, z innymi modułami łączysz się bez problemu?

Tak z innymi modułami mogę się łączyć, np. mogę sprawdzić czy pas jest zapięty czy też nie, a jak chcę sprawdzić zajętość maty to pokazuje błąd z tego co pamiętam że właśnie tak jak by nie można było skomunikować się z nią. Stało się to po odłączeniu kabelka pod siedzeniem

EDIT: Może to być dlatego że wyłączyłem w NCS Expert dwie opcje SBE1_1 oraz SBE1_STATUS_VERZ_1? Dobrze opcje wyłączyłem? :)

Taki jest błąd przy próbie sprawdzenia zajętości fotela pasażera:

7c87ce5723d488f1.png

A gdy chcę sprawdzić poduszki np. to dostaję taki błąd:

5fef7c0759b619d1.png

Gdzieś doczytałem że przy wykodowaniu maty pasażera rozkodowują się poduszki, czy jakoś tak, jest to prawda?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
może ktoś miał taki objaw: Po ruszeniu i przejechaniu ok 200-300 metrów, zapala się komunikat o zapięciu pasa dla prawego fotela. Fotele skóra po czyszczeniu. Coś na kostkach mogło być zawilgocone czy poleciała mata zajętości fotela ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli tylko pas się świeci, to będzie problem z gniazdem pasa raczej.


Co do całego tematu:

"Bylejaki" fotel z anglika kosztuje 50pln. Operacja tapicera to 150-300pln... I mata przełożona.


Piszę, bo nie wszyscy wiedzą.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłeś z tą usterką? Czy pojawiło się po czyszczeniu? Mata objawia się świecącą poduszką. Podłącz pod kompa i sprawdź błędy, trzeba znaleźć uszkodzony obwód.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet do E60 są różne maty.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Hejka

W swojej e90 mam taki problem że nie zawsze sygnalizuje mi że pasażer nie ma zapiętych pasów, po prostu mruga.

Gdy wejdę w inpe pokazuje że fotel jest zajęty, znaczy że mata wykrywa.

Miał ktoś taki problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.