Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem tydzień temu BMW E91 320i silnik n46 2006r.

Mam dwa problemy, mianowicie po dłuższym postoju z okolic kolektora po stronie pasażera leci taki jasny dymek śmierdzi jakby plastikiem, po 10min jak się wypali to już nic nie czuć, olej by kopcił tak na jasno i miał taki zapach palonego plastiku?

 

Druga rzecz to dziwny hałas z pod maski jak rusza się bez gazu trochę pod górkę tzn silnik ma za słabo i coś jakby wpadało w drgania z pod maski, coś się odkręciło czy raczej to poważniejsza usterka? Przy dodaniu gazu do 1500obr i normalnym ruszeniu nie ma tego dźwięku, również pojawia się przy zmianie biegu na niskich obrotach (silnik trochę się męczy).

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli chodzi o dym to może ciec z uszczelki pokrywy zaworów lub pompy vacum, albo jednego i drugiego :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziś zajrzałem pod spód i widać wyciek plus plamy na układzie wydechowym:

 

https://zapodaj.net/629c9dd6e0f6c.jpg.html

 

Raczej to będzie uszczelka pod pokrywą zaworów czy pompy vacum? W jaki sposób mniej więcej to zdiagnozować/ co rozebrać żeby się tam dobrać?

Ogólnie wcześniej miałem opla astrę 2 i tam sytuacja z naprawami była dużo prostsza, mam warsztat + narzędzia samochód zawsze naprawiałem sam ale to bmw jest tak zabudowane że to chyba będzie katorga żeby coś w tym naprawiać (w porównaniu do opla) :shock:

Opublikowano

To tylko tak strasznie wygląda na pierwszy rzut oka a obsługa silnika n46 nie jest jakoś strasznie skomplikowana.

Aby mieć pełny dostęp do silnika trzeba zdemontować podszybie - kilka śrubek (instrukcje znajdziesz na YT)

Tu masz fotkę gdzie znajduje się vacumpompa:

606782657_4_644x461_silnik-n46b20-20-e46-e90-e87-motoryzacja.jpg

Wsadź rękę od strony kolektora wydechowego i po prostu wymacaj pompę paluchami - będziesz widział czy na dole jest utytłana w oleju :cool2:

Olej wycieka z niej albo z pokrywy albo z uszczelniacza na wejściu w głowice.

Pompę i ewentualne jej wycieki widać też od spodu samochodu, z kanału (po zdjęciu osłony silnika)

A wyciek z pokrywy zaworów, to chyba zdiagnozujesz jak w każdym innym aucie - jeśli olej spływa na blaszaną osłonę kolektora, to masz jasną sytuację.

Lać może się także z uszczelniacza czujnika wałka valvetronika - znajdziesz go na pokrywie zaworów po zdjęciu jej osłony.

maxresdefault.jpg

Zlokalizuj wszystkie nieszczelności,kup nowe uszczelki, nie wal silikonu, zrób to zgodnie ze sztuką i będzie OK.

N46 już tak ma, że trzeba go dobrze uszczelnić raz na jakiś czas :norty:

 

Dźwięki spod maski mogą dochodzić z luźnych osłon plastikowych na silniku... a jest ich tam kilka. Sprawdź to w pierwszej kolejności.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź!

Właśnie szukałem zdjęcia dzisiaj tyłu silnika i nic nie mogłem znaleźć.

Już podjąłem decyzję o wymianie odmy, uszczelki pod pompa i uszczelnienia pokrywy zaworow, widzę jeszcze dołożyłeś co nieco, mam teraz urlop także jutro będę rozbierać podszybie i oglądać, chociaż pewnie wymienię wszystko o czym napisałeś, dzięki za sugestie jeszcze raz :)

Jeśli chodzi o uszczelniacz czujnika to podpasuje tam zwykły o-ring? Mam zestaw 250 sztuk różne rozmiary...

Opublikowano

Dziś rozebrałem wszystko, plastiki pozdejmowałem i wychodzi na to że leci z pompy vacum i to dosyć mocno.

Z klawiatury wyciekow raczej nie ma nic nie widać, w środku w gniazdach świec też czyścoiutko.

Leci też z uszczelniacza czujnika wałka i to też mocno dosyć.

Są jeszcze dwa wycieki z elektrozaworów vanosa i z podstawy filtra oleju.

Ze wszystkimi pójdzie raczej łatwo oprócz pompy, jest tam bardzo mało miejsca, uszczelki już zamówione, w poniedziałek będę się męczyć z tą pompą :)

Co do hałasu przy obciążeniu na niskich obrotach to po zdjęciu plastików jest to samo, raczej będzie trzeba oddać na kanał do mechanika samochód, może to być poduszka skrzyni albo silnika, ciężko coś powiedzieć, w każdym bądź razie dzięki za wskazówki! :)

Opublikowano

Po wjeździe na kanał i przesłuchaniu mechanik stwierdził, że do wymiany dwumas i przy okazji sprzęgło, przebieg oryginalny to 168tys do tego to l benzyna i taka lipa...

Auto w środku jak nowe a tutaj taka lipa, przed zakupem myślałem że w benzynie dwumas wytrzymuje 300-400tys...

Koszty dwumas 2200 sprzęgło 600 robocizna 400... :O

Aha i przy ruszaniu lekkie poszarpywanie od kilku dni jest, także chyba mechanik ma rację.

Opublikowano

Dwumas i sprzęgło wymienione.

Przez wymiana był sprawdzany na ręcznym trochę gazu i popuszczalismy sprzęgło było mocno słychać hałas, teraz na ręcznym nic nie słychać plus nie ma poszarpywania, ale przy ruszaniu coś jeszcze drży pod maską ehh ciężka sprawa...

Opublikowano

Witam ponownie,

 

Hałas dochodzi od napinacza paska klinowego, podczas obciążenia napinacz wpada w drgania dosyć duże, czy to może być od koła pasowego, czy raczej sam napinacz padnięty?

Jak zdiagnozować koło pasowe? Bez paska wieloklinowego hałasu nie ma jest cisza tak jak powinno być.

Opublikowano

Wykręcić napinacz i sprawdź w jakim jest stanie rolka, łożysko i sama sprężyna napinacz. Inaczej się nie dowiesz :roll:

Drgania paska może też powodować sprzegiełko jednokierunkowe alternatora. Je również warto dobrze sprawdzić.

Koło pasowe w n46 jest pancerne i nie ulega zużyciu jak w dieslach z tłumikem drgań skretnych.

Opublikowano
Oglądałem film na YouTube od innego kolegi z forum i już wiem że na 99% jest to sprzęgło alternatora. Tylko niestety jeszcze nie wiem skąd wziąć klucz do odkręcenia, bo są takie ząbki, a klucza takiego nie mam :/
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie.


Wymieniłem to koło pasowe alternatora, hałas zniknął.

W międzyczasie wyskoczył błąd valvetronic, wymieniłem serwomotor plus uszczelkę pod deklem.


Chciałem zapytać ile wytrzymuje vanos w tym silniku? Mam przebieg oryginalny 174tys w tym momencie i się zastanawiam czy trzymać ten samochód, bo to jest porażka przy tym przebiegu zaraz będzie rozrząd do zrobienia i pewnie vanos, tylko kiedy?

Jaki jest koszt zrobienia tego vanosa (obu)?

Zastanawiam się nad sprzedażą, jeśli ten vanos wytrzymuje chociaż te 250tys km to zostawię ten samochód, jeśli jednak niedługo będzie trzeba to robić to ten samochód, a raczej silnik to szrot i jest to pierwsze i ostatnie BMW w moim garażu.

Myślałem że przy takim przebiegu auto tej klasy powinno śmigać jeszcze z 100tys km, a tutaj się okazuje że BMW to tylko reklama i znaczek, nic więcej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podbijam temat.

Autem zrobiłem 12tyś i nie ma problemów póki co, za dwa tygodnie będę w Polsce i chciałbym zapytać posiadaczy n46, czy warto trzymać ten silnik z przebiegiem 178k?

Czy to będzie raczej skarbonka? Oleju nie bierze, uszczelki wszelkie wymienione (jeszcze tylko miski olejowej), sprzęgło plus dwumas nowe, silnik valvetronic nowy.

Proszę o opinie.

Opublikowano

Dziwne rozterki masz :shock:

Jeśli faktycznie prawdziwy przebieg, to nie masz się czy stresować, tylko jeździć, pilnować stanu oleju i interwału jego wymiany co 15 tkm.

Rozrząd i tak powinno się wymienić bo wiadomo nie od dzisiaj, że nie jest długowieczny (zwłaszcza ślizgi)

Koszt wymiany wraz z częściami nie jest przecież wysoki.


Mój ma 250 tkm prawdziwego przebiegu i ma się bardzo dobrze.

Przy 220 tkm wymieniłem rozrząd, zregenerowałem głowice i pouszczelniałem newralgiczne punkty.

Stan wała valvetronika idealny, żadnych błędów generowanych przez ECU dotyczących parametrow pracy jednostki.

Opublikowano

No to mam kolejny problem.

Spotkał się ktoś z was z lekkim drżeniem silnika po odpaleniu ale tylko na ssaniu przez mniej więcej pierwsza minutę?

Czuć takie jakby mrowienie na karoserii i słychać odgłos że drży, obroty nie falują, nie jest to telepanie tylko takie drżenie, po spadku obrotów (wyłączeniu ssania) drżenie całkowicie ustaje i już nie wraca.

Problem jest tylko przez pierwsze 30s-1min na ssaniu.

W komputerze błędów brak, problemów z jazdą też na ma żadnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszki silnika, łącznik elastyczny wydechu do sprawdzenia.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.