Skocz do zawartości

Spaliny w komorze silnika N47


aadam75

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Mam taki sam problem z zapachem spalin w kabinie auta - f11 2011 r. 525 xd. Problem występuje głównie po uruchomieniu z rana silnika (auto stoi w garażu). Czuć ewidentnie gryzący smród spalin. Zastanawia mnie jedno. Śmierdzi także po włączeniu obiegu zamkniętego..... Wchodzę do auta i włączam zapłon, następnie obieg zamknięty i po chwili włączam silnik. Jakim cudem spaliny dostają się do nawiewów tego nie wiem.????? Później jakby jest trochę lepiej tzn. jakby obieg faktycznie odcinał smród. Ale przy początkowym rozruchu spaliny zasysane są do kabiny..... Wyeliminowałem już lekki wyciek oleju który początkowo wskazywałem jako winnego smrodzenia, ale to nie to. Musze sprawdzić pozostałe elementy które koledzy wskazują u siebie jako przyczynę i tu mam pytanie. Czy nieszczelność chłodniczki egr widać gołym okiem tzn. widać wyraźnie okopcenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jeśli to chłodniczka to chyba mam farta bo dzisiaj dzwoniłem do serwisu i okazało się że mam akcje serwisową na chłodniczkę egr ;-) To chyba jakiś masowy problem bo chłodnic brak w magazynach w Polsce i DE. Kazali mi przyjechać na diagnozę i później ewentualnie wymiana. Mam nadzieje że to wyeliminuje problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że często (co prawda ja mam 525d 3.0l) nieszczelny wężyk między DPF a czujnikiem ciśnienia spalin może też powodować pojawianie się zapachu spalin w kabinie. U mnie kiedyś ktoś na tą metalową rurkę od DPFu założył jakiś kiepski wężyk (oryginalnie chyba są tam zakute metalową obejmą wężyki gumowe) i przepaliło ten wężyk na wylot i właśnie śmierdziało spalinami w kabinie. Póki co kupiłem kawałek wężyka o znacznie grubszych ściankach, zbrojonego i owinąłem go taśmą parcianą jak tak do owijania fabrycznych wiązek elektrycznych i zamocowałem solidnymi opaskami metalowymi. Póki co zapachu spalin w kabinie nie mam. Jak zrobi się cieplej to kupię cały ten przewód metalowy z zakutym wężykiem gumowym i wymienię, żeby było tak jak powinno.

Oczywiście to tylko jeden z możliwych powodów.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przez krótki okres po akcji serwisowej dotyczącej chłodnicy EGR wydawało mi się ze jest ok, tj brak zapachu spalin w kabinie. Ale niestety pomimo ze chłodnica szczelna i wszystko wokół niej także w porządku, przyczyna musi tkwić gdzie indziej, bo lekki smród się utrzymuje zaraz po rozruchu. Możliwe przyczyny:

1. Podobno sposób parkowania tez może mieć wpływ, gdyż parkując auto w garażu przedem, po uruchomieniu i cofaniu, auto zasysa chmurę spalin i czuć w środku.

2. Inną przyczyna jak twierdzi pracownik ASO BMW może być właśnie Webasto. Podobno nawet jesli nie uruchomimy tego systemu, to i tak samoczynnie przy temperaturze na zewnątrz poniżej 3-5 stopni podgrzewa silnik przy rozruchu i może zaciągnąć do środka.

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy rozwiązałeś problem ze spalinami? Jaka była przyczyna?

Dziś oglądałem 525d i po krótkiej przejażdżce i otwarciu maski pojawił się dymek - spaliny albo przypalony olej.

Auto jest z salonu więc pójdzie na warsztat tylko obawiam się że mogę usłyszeć że nic nie znaleźli, że już nie dymi albo że to 'nic takiego'.

Egr podobno był już wcześniej zrobiony na akcje serwisowej. A dymek wydobywał się z nad turbin lub dpf.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A sprawdziliście podkładki pod wtryskami ? Dość często w tych silnikach się wyklepuja. Śmierdzi a nie widać skąd wydobywa się dymek. Jak ściągnięcie pokrywę od filtra i sam filtr z podstawa to pod ta gumę będzie widać, ze gniazda jak i wtryski będą może albo jak mocno puszcza to zacznie przy wtryskach zbierać czarny nagar.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy rozwiązałeś problem ze spalinami? Jaka była przyczyna?

Dziś oglądałem 525d i po krótkiej przejażdżce i otwarciu maski pojawił się dymek - spaliny albo przypalony olej.

Auto jest z salonu więc pójdzie na warsztat tylko obawiam się że mogę usłyszeć że nic nie znaleźli, że już nie dymi albo że to 'nic takiego'.

Egr podobno był już wcześniej zrobiony na akcje serwisowej. A dymek wydobywał się z nad tubin lub dpf.


Pozdrawiam

Paweł

 

Najbardziej prawdopodobny dekiel pokrywy zaworów :) Na sam początek uszczelka do wymiany, jak się uda to będzie spokój.

Chyba, że zdeformowało dekiel, wtedy trzeba szukać nowego, ale praktycznie w każdym N47 jest to do roboty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy rozwiązałeś problem ze spalinami? Jaka była przyczyna?

Dziś oglądałem 525d i po krótkiej przejażdżce i otwarciu maski pojawił się dymek - spaliny albo przypalony olej.

Auto jest z salonu więc pójdzie na warsztat tylko obawiam się że mogę usłyszeć że nic nie znaleźli, że już nie dymi albo że to 'nic takiego'.

Egr podobno był już wcześniej zrobiony na akcje serwisowej. A dymek wydobywał się z nad tubin lub dpf.


Pozdrawiam

Paweł

 

W 525d spaliny lubi też puszczać mała turbina przez trzpień sterujący zmienną geometrią.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, u mnie musiałem wymienić opaskę i podkładkę pomiedzy DPF a turbiną, oryginał aso komplet ok 140zł. Po wymienie zero zapachu spalin. Można to zobaczyć od dołu auta, zaraz za dpf jest taki kołnierz u mnie był okopcony na tych małych przerwach, jak tam jest czysto to znaczy że to nie ten element.


element nr2 +podkładka metalowa


diag_7nel.jpg

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozwiązałeś problem ze spalinami? Jaka była przyczyna?

Dziś oglądałem 525d i po krótkiej przejażdżce i otwarciu maski pojawił się dymek - spaliny albo przypalony olej.

Auto jest z salonu więc pójdzie na warsztat tylko obawiam się że mogę usłyszeć że nic nie znaleźli, że już nie dymi albo że to 'nic takiego'.

Egr podobno był już wcześniej zrobiony na akcje serwisowej. A dymek wydobywał się z nad tubin lub dpf.

 

Najbardziej prawdopodobny dekiel pokrywy zaworów :) Na sam początek uszczelka do wymiany, jak się uda to będzie spokój.

Chyba, że zdeformowało dekiel, wtedy trzeba szukać nowego, ale praktycznie w każdym N47 jest to do roboty ;)

 

Taka też diagnoza padła w serwisie: pusciła uszczelka pokrywy zaworów i olej kapał na DPF, po rozgrzanu pojawiał się dym. Wymieniają uszczelkę a jeśli będzie trzeba to pokrywę też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam Panowie. Mój pacjent to N47. Zauważyłem lekki smrodek w kabinie i dym z komory silnika. Ewidentnie jest to wyciek czegoś na gorący DPF.

Od śruby mocującej w dół. Na zdjęciu zaznaczyłem w kółko.

Zauważyłem też , że mokry jest plastik widoczny na drugim zdjęciu. Jest za filtrem powietrza trochę widoczny za taką twardą osłoną. Najprawdopodobniej tam jest jakiś wyciek... Może ktoś doradzić co to może być ?


BMW1.jpg


BMW2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz końcówkę pokrywy zaworów właśnie, silnik jest pochylony lekko do tyłu i w stronę pasażera więc dlatego kapie na okolice Dpf....

U mnie też się tam lekko poci w N57 i serwis przy okazji akcji chłodnicy egr chciał mi to zrobić za jedyne 5500 bo ponoć nie występuje sama uszczelka tylko się wymienia całą pokrywę, ciekawe bo realoem pokazuje że jest uszczelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , pierwsze co to zdejmij obudowę filtra powietrza i wszystkie obudowy akustyczne Zobacz czy pokrywa jest mokra tylko w tym rogu?

Jest jeszcze jedno miejsce skąd może wyciekać olej. Jest to plastikowa szyjka wlewu oleju silnikowego. Tam jest duży oring , który puszcza olej. Olej lubi pełzać , tak więc dobrze by było zwrócić szczególną uwagę na to miejsce. Jak nie będziesz pewny to będziesz musiał umyć te obszary ze starego oleju.

Jeden z kolegów na forum również miał podobną sytuację . Serwis bez mycia łączenia pokrywy zaworów z silnikiem stwierdził obligatoryjną wymianę pokrywy z uszczelką. Winowajcą, okazał się właśnie oring na wcześniej opisywanej szyjce wlewu oleju silnikowego.

Ja również miałem lekkie zapocenie. Wymiana banalna, jedna zabezpieczająca śruba , po jej odkręceniu przekręcasz szyjkę o 5° zwalniając ja w tym momencie z uchwytu. Szyjkę podnosisz pionowo do góry. Uważaj na zanieczyszczenia w czasie podnoszenia szyjki . Jest ryzyko że do silnika dostaną się drobinki piachu.


Oring nr. 7

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F25/Europe/X3_20dX-N47N/L-N/aug2012/browse/engine/cylinder_head_cover/


Oczywiście numer części musisz dobrać po swoim numerze Vin.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie sprawdziłem a przestało cieknąć... może to przez to ze się cieplej zrobiło... Zaczęło cieknąć po mrozach...

Zamówiłem już 2 oringi (pod korek i od przewodu odmy) i ten wężyk odmy. To wymienie tak czy siak od razu bo to groszowe sprawy... Uszczelke zlece mechanikowi jak to nie pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzisiaj dym poszedł znowu... po rozebraniu mokro było przy korku. Śrubka była luźna i cała rurka wlewu oleju troche latała... wymieniłem oring. Poza tym rurka do odmy była ok ale skoro miałem nową to wymieniłem razem z oringiem. Wyczyściłem w miarę możliwości wszystkie mokre miejsca i zobaczymy. Dam znać czy pomogło...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Panowie a u mnie taka sytuacja. Jestem po wymianie plecionki wydechu w swoim aucie i nagle po tej robocie zaczęło śmierdzieć spalinami w aucie i na zewnątrz. Pod maską ewidentnie smród idzie gdzieś z okolicy DPF. Myślicie, że winna będzie ta o obejma o numerze 2 na schemacie wyżej? Nie widać dymu, nie widać okopcenia. Mechanik wsadził nową podkładkę, ale obejma została stara. Nowa obejma i podkładka powinny załatwić temat?

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.