Skocz do zawartości

Xdrive - rozmiar opon - skrzynia VTG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem auto z rozmiarami opon - przód 255/50/R19, tył 285/45/R19. Niby taka konfiguracja na stronie Opone jest zalecana - https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/4x4/r=1/255-55-r18 - Ale jednak obilczenia nie dają takich samych obwodów. Według strony http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/255/50r19 na średnicy jest 1,5 mm różnicy co na obwodzie daje wielkość ok. 9 mm. Według artykułu http://stando.pl/serwis/mechanika/regeneracja-skrzyni-rozdzielczych-atc-vtg/ 20mm róznicy na obwodzie - piąta usterka - to już totalna porażka. Ostatnio zrobiłem ponad 3000 km po autostradach i wracając do Polski wyświetliły się błedy DSC, Xdrive, DBC. Ponadto były jeszcze inne dziwne historie z wycieraczkami, światłami (poziomowanie) licznikiem prędkości, ABS, transmission itd. Wygląda na to jak by był problem np. z czujnikiem ABS, jakimś zwarciem, modułem itp. Ale jak to życie, nieszczęscia lubia chodzic parami. Dlatego moja obawa jest taka czy też czasem nie zaczyna być problemu z ową zębatką silniczka nastawczego skrzyni VTG. Dodam jeszcze ze przed 1600 km trasą do Polski po autostradach zakopałem się w śniegu w górach i jakieś 10 min boksowałem żeby się odkopać. Po odkopaniu czułem swąd plastiku na zewnątrz auta. Jednak bezpośrednio po tym zdarzeniu nic nie wyskoczyło na desce. Do tej pory w ogóle nie wiedziałem o problemie Xdriva z różnicą w wielkości opon. Są tu na Forum jakieś podobne tematy ale nie na E70. Dlatego jeśli ktoś może coś poradzić jak podejść do tego problemu to bardzo proszę. Może jednak trzeba kategorycznie przejść na jednakowy rozmiar opon. Na tabliczce drzwiowej konfiguracja opon przód 255/50/R19, tył 285/45/R19 - w ogóle nie występuje.
  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te roznice w obwodzie, podawane przez rozne portale, sa niwelowane przez opony z aprobata bmw. Podaj jakie masz opony zalozone. W e70 lci nie masz juz zadnej zebatki. Siedzi ecu przymocowane do skrzyni rozdzielczej, wyjatek 35d, tam jeszcze do polowy 2010 byla stara generacja. Troszke wiecej danych o aucie pomoze naprowadzic na rozwiazanie.
Opublikowano

Przede wszystkim dzieki kolegom za tak szybkie odpowiedzi. To właśnie ważne na Forum że ludzie mają chęć podzielić się doświadczeniem (swoją osobistą opinią też) i dzieje się to szybko.

A więc laczki na moim aucie to Nokian WR SUV 3 - 255/50/R19 107V XL, tył 285/45/R19 111V XL.

VIN WBAZW41040L436003

X5 E70 LCI BMW X5 30dX. Type Code: ZW41

Gear Box GA8HP70Z torque converter/seal elements

 

To tak jak Zafi podje dla M5 rozmiary opon są takie dozwolone. Felgi takie właśnie też - czyli przód J9 i tył szerszy J10. Jednak w 3.0D skrzynia jest inna - prawdopodobnie słabsza i może coś tam innego (mocniszego) w skrzyniach rozdzielczych. W końcu różnica w cene nowych aut jest potężna.

Do kkx5 - czy te ecu przymocowane do skrzyni rozdzielczej ma te same przypadłości co starsze VTG z zębatkami? Poprzednio miałem E91 3.0D Xdrive. Tu zrobine 220 tys i wszsytko śmigało aż miło. Tylko dlatego kupiłem E70 że miłałem super doświadczenie z Xdrivem w tej E91. Auto dosłownie przyklejone było do drogi.

Opublikowano
Ciekawa sytuacja . Według vin możesz założyć ogumienie mieszane 20 cali 315 tył , 275 przód ale już 19 cali przód i tył takie same opony . Jeżdzę na zimówkach takich samych jak masz Ty . Jestem z nich bardzo zadowolony :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiec jest tak, e70 szlo, 255/285; 275/315; 255/255 (zima, felgi o takiej samej szerokosci). Przy zestawach o roznych szerokosciach opon albo mamy szczescie i trafimy w takie co pasuja do xdrive badz takie ktore xdrive rozwala. Zawsze pewne sa te z aprobata bmw. Od 2010 roku jest xdrive drugiej generacji i nie ma juz zadnych zebatek co wszyscy jak idioci krecili...M50d ma reduktor 3ciej generacji, taki sam jaki idzie do F15 do dnia dzisiejszego. Nie jest nic wzmacniany. Jedynie X5M oraz 35d do 10/2010 ma reduktor najstarszej generacji, taki sam jak e53 z 2004 roku...Wraz z wprowadzeniem xdrive drugiej generacji poprawiono pewne rozwiazania a zarazem zepsuto inne...Jedno jest pewne, druga/trzecia generacja jest znacznie bardziej kompleksowo rozwiazana i naprawa/wymiana reduktora jest dosc pogmatwana i jesli warsztat w tym nie siedzi, nigdy nie zrobi tego prawidlowo.
Opublikowano
Polecam odwiedzić stronę http://wulkanista.pl/kalkulator-opon/ i chyba problem powinien się wyjaśnić, przynajmniej w większej części związany z tą omawianą różnicą w obwodzie. Kalkulator zamienników opon z tego bloga podaje aktualne ceny wszystkich zamienników które wyświetla (+3 sezony) więc ogólnnie bajer.
Opublikowano

https://www.oponeo.pl/artykul/dobor-opon-do-samochodow-z-napedem-4x4

Czym grozi jazda 4x4 na oponach o różnej średnicy?

Charakterystycznym objawem złego doboru opon w pojazdach z dołączanym napędem drugiej osi (np. Haldex) jest włączanie i rozłączanie napędu bez wyraźnej potrzeby, co naraża elementy układu napędowego na przyspieszone zużycie. Układ po włączeniu pracuje głośniej niż zwykle.

Niektóre samochody posiadają wbudowane zabezpieczenia: jeżeli system "rozpozna" nadmierną stałą różnicę w liczbie obrotów kół poszczególnych osi, nie pozwala włączyć napędu 4x4 lub ogranicza jego funkcje, a na desce rozdzielczej wyświetlany jest błąd.

Gorzej dzieje się w samochodach z permanentnym napędem na 4 koła (np. Subaru, Audi Quattro, BMW X-Drive). Przy źle dobranych oponach elementy przeniesienia napędu są tu obciążane non-stop, a nie tylko podczas skrętów. Wskutek tego międzyosiowy mechanizm różnicowy przegrzewa się - szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradą - co prowadzi do zniszczenia jego sprzęgieł i uszczelnień. Wrażliwa na ciągłe przeciążenie układu napędowego 4x4 jest nawet automatyczna skrzynia biegów, zwłaszcza w samochodach, w których zastępuje w funkcji sprzęgło międzyosiowe (np. w niektórych modelach Subaru). Typowym objawem niezgodności średnicy kół jest "głupiejąca" elektronika sterująca rozdziałem momentu obrotowego na osie.

Ciekawe są dla mnie dwie sprawy. Jedna to że Oponeo rekomenduje do pojazdów 4x4 zestaw Nokian WR SUV 3 - 255/50/R19 107V XL, tył 285/45/R19 111V XL.

Jednak taka konfigurcja nie jest podana na drzwiach mojego auta -3.0D 10.2010r. ani na stronie Nokian https://www.nokiantyres.pl/opony/samochody-osobowe/opony-zimowe/ nie mogę znaleść takiej rekomendacji-konfiguracji. Zafi podaje że w M5 takie są recomendowane przez BMW. Róznica na obwodzie takiej konfiguracji jest ok 9cm (tu oczywiście nasuwa się opinia pna Witolda Stando z arykułu http://stando.pl/serwis/mechanika/regeneracja-skrzyni-rozdzielczych-atc-vtg/ ze

np. opona Pirelli p zero o rozmiarze 225x45x17 z przodu auta i Pirelli p zero 225x45x17 z tyłu auta wcale nie muszą mieć tych samych obwodów kół. A dla czego? dlatego ,że są zazwyczaj oponami dedykowanymi dla marki producenta auta.Na przykład pirelli p zero 225x45x17 z centymetrowym znaczkiem gwiazdki (dedykowana dla BMW) ma inny obwód niż pirelli p zero 225x45x17 z oznaczeniem MO (mercedes) jest to karygodny błąd większości firm zajmujących się wymianą opon
. Trochę dziwne bo standardy rozmiarów powinny być zachowane. Nie po to są oznaczenia żeby np. Pirelli robiło sobie opony o sobie tylko znanych obwodach.

Ten drugi problem to taki jak duża może być róznica w obwodzie opony - koła w E70 aby system 4x4 nie był narażony na przedwczesne zuzycie? To chyba wiedzą tylko w Bawarii :cry2: C

Opublikowano
Iks piątką ;) jeżdżę od 2010 roku . W 2012 roku stwierdziłem że opony run flat to porażka. Jedynym argumentem za ( oczywiście bardzo ważnym) jest bezpieczeństwo . Opona może wystrzelić itp -kłopoty gotowe . Minusy : komfort , cena, nienaprawialność ( choć magik naprawił mi raz ale przebicie było na części czołowej opony) , stosunkowo mały wybór . Podjąłem decyzję i niczego nie żałuję . Żadnych problemów z x-drivem . Komfort jazdy dużo dużo lepszy . Temat gwiazdki napiszę po raz enty . Od 2012 roku miałem 2 rodzaje opon letnich oraz 2 rodzaje zimowych bez znaczka. Zero problemów . Podstawa tego wszystkiego wg mnie . Opony nowe . Równomierne zużycie . Specjalnie dla Cebie ;) kolego bodo67 zmierzyłem obwód opon ( nokian wr3 suv) . Różnica około 1 cm między przodem a tyłem.
Opublikowano
Big Snoop Dogg Dzięki za pomiar sorki do wszystkich bo masz rację. Moje wyliczenie to czeski błąd. Oczywiście ok 9 mm a nie centymetrów :mad2: bo promień był podany w mm. Sorki sorki. I tak jak pisałeś wcześniej. Zimowe Nokiany dla SUVów są super. Wyjątkowo ciche jak na zimówki i takie rozmiary. Zużycie paliwa praktycznie niezauważalna róznica - zrobiłem ponad 3tyś na autostradzie. Swietnie trzymaja się drogi. Nawet na mokrym śryżu 120-130 da się jechać. Mają cyferki 8,6,4 na biezniku więc łatwo kontrolować zużycie. Na razie po mojej ostatniej problematycznej podróży mechanicy nie znaleźli żadnego uszkodzenia mechanicznego z ATC, skrzynią biegów itp. Ale z elektroniką i uciekającym prądem mam kichę. Wszyscy solidarne twierdzą że zakopanie się w śniegu na ok 10min nie mogło nic zepsuć. Jednak swąd przypalonego plastiku nie tylko ja czułem na zewnątrz auta. Żona stojąca na balkonie pierwszego piętra też.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Również, tyle, że w X3 kupowałem zimowe Michelin Alpin , lato Pirelli Scorpion Zero bez gwiazdki BMW. Opony nowe, auto technicznie Perfekt, tak jak i geometria itp. Zero problemów z Xdrive :) przebieg około 50 tyś km. Nowy nabywca ixa również ma opony bez gwiazdki i nadal bez problemów.
Benzyna zamiast krwi...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Odnośnie wulkanisty.pl okey dobiera on opony ale do jakiej średnicy felgi. Lepszy jest juz chyba pomiar na https://www.wheel-size.com/calc chociaż i tak nie wiele wnosi. Szukam felg 19stek i opon do nich. Według realoem.com felgi powinny być dla mojej 435xd f33w przypadku 19" 8j/8.5j ale nie jest to chyba przymus do posiadania dokładnie takiej średnicy. Na rynku jest wiele felg do bmw z przekrojami 7.5/8.5 8.5/8.5 8.5/9.5 9/10 itd. Według tabliczki powinienem mieć przód 19/225/40 tyl 19/255/35 ale jeśli felgi będą 0.5 cala szersze lub węższe to przecież obwód koła juz nie będzie się zgadzał. Istnieje jakiś kalkulator który to oblicza czy taka tolerancja jej poprostu do z akceptowania i można tak jeździć.
  • 2 lata później...
Opublikowano
To ja tu coś napiszę. Widocznie mam skrzynie VTG z pierwszą generacją reduktora i założyłem do swojego Suv E70 całoroczne przód 275 oraz tył 315 plus do tego na przód dystanse 12mm oraz tył 22mm i puki co wszystko śmiga. Dzwoniłem do Aso zapytanie czemu nie mogą być wszystkie felgi jednakowej szerokości do E70, jednoznacznie nie mogli mi odpowiedzieć tylko tyle ze jest to elektronika i tyle. Myślałem ze maja swoja wiedze na ten temat jako serwis a oni biorą info z RealOm
  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

one nie uwzględniają "naciągów" i tego, że różni producenci mają różną średnicę przy tym samym rozmiarze: np pomiędzy letnim conti a zimowym goodyear może być ponad 1cm różnicy na średnicy. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do tego jeszcze, chinskie 315 (blizej 285),to nie 315 michelina...

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, 

Kupiłem niedawno swoje pierwsze X5 jakieś 3 tygodnie temu i okazało się ,że zbieżność jest rozjechana. Śruby zapieczone ,więc są do wymiany. Powiedziano mi w warsztacie jednak ,że skoro zbieżność jest taka kiepska ,to powinienem powymieniac wahacze z tyłu, po dwa na stronę, i od razu 4 opony nowe żeby dobrze ustawić zbieżność i nie rozwalić systemu Xdrive. Zalatuje to naciąganiem czy jest coś w tym prawdy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.