Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a powiedz mi jak w trasie? nie jest uciążliwie?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak dla mnie Idzie się przyzwyczaić.

Na pewno jest różnica, szczególnie powyżej 120km/h ale nie jest to taki hałas żeby nie dało się rozmawiać ani słuchać muzyki.

Trzeba się liczyć z tym, że ingerujesz w zaprojektowany przez zespół specjalistów z BMW układ wydechowy. Ta ingerencja nosi za sobą różnice w przepływie i w hałasie.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie po samej wymianie kolektora i mapowaniu z 207KM (fabrycznie 218KM) weszło na 255KM, a jeszcze pewnie dałoby się to podciągnąć.


Zrobione pod Warszawą w codemybimmer.pl przy montażu z wspołpracującym warsztatem oilexpert.pl

Gorąco polecam oba serwisy - pełna profeska. Wybór został dokonany świadomie po długich poszukwianaich, goście naprawdę znają się na rzeczy i mają już na koncie podobne modyfikacje.


W wolnej chwili wrzucę dokładny manual modyfikacji z nr części etc. wraz z opisem odczuć po zmianach.


Wszystko opisane w poście:

https://www.facebook.com/Codemybimmer/posts/2189756924628075?__tn__=K-R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego, mi zależy na opiniach osób z pełnoprawnym 330i na N53B30, niewykastrowanym jak Twój.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
więc leci do mnie zza wielkiej wody AFE Magnum Force układ dolotowy, zamknięty, z filtrem suchym Pro Dry S i do tego tzw "air scoops" za całośc, razem z przesyłką i cłem dałem 3500 :mad2: tak, wiem, że efekt nie będzie współmierny do wydanej kasy, no ale :) w listopadzie wlatują kolektory SuperSprinta, na wiosnę strojenie, boję się, że wtedy wąskim gardłem okaże się wydech, no ale zobaczymy. Czy ktoś oprócz Rivasiego ma tutaj na forum dolot AFE?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Panowie ja nie na temat ale może ktoś z was wie jakie powinno być cisnienie paliwa dla silnika N53 330i bo mi chyba pompa siada .Sprawdzam kompem i pokazuje 150 bar a ile powinno być?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
więc leci do mnie zza wielkiej wody AFE Magnum Force układ dolotowy, zamknięty, z filtrem suchym Pro Dry S i do tego tzw "air scoops" za całośc, razem z przesyłką i cłem dałem 3500 :mad2: tak, wiem, że efekt nie będzie współmierny do wydanej kasy, no ale :) w listopadzie wlatują kolektory SuperSprinta, na wiosnę strojenie, boję się, że wtedy wąskim gardłem okaże się wydech, no ale zobaczymy. Czy ktoś oprócz Rivasiego ma tutaj na forum dolot AFE?

 

Czego się nie robi dla naszych autek ;)

Jak tam zakupy już zawitały pod maskę?

Ja dzisiaj zainstalowałem katy od 328i w miejscu gdzie wersje US je mają i jest o niebo lepiej jeżeli chodzi o dźwięk i komfort szczególnie na autostradzie przy stałej prędkości.

Do tego mniejsza kondensacja pary, mniejsza chmura za mną na światłach, brak drona w zakresie 2000-2500obr i ograniczenie smrodu tak więc same plusy kosztem może 5 koników :8) .

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciągle czekam, jednak to idzie do mnie z USA, także trochę to trwa, w tym tyg powinien być dolot, pod koniec miesiąca powinny dojść air scoops. No i listopad :) teraz się zastanawiać czy z kolektorami nie pociągnąć całego wydechu od razu i czy nie będzie za głośno..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Ja na swoim przykładzie się nauczyłem, że czasem lepiej te parę koni mniej i spokój aniżeli hałas, dym, rezonans i smród benzyny.... Na początku jeszcze jakoś dawało to rade ale z czasem mi się totalnie odmieniło i strasznie mnie to irytowało :D

Najlepiej będzie pewnie zmontować cały Cat-back np w MG, Ja tymczasem jestem zadowolony z montażu katów z wersji US. Gdzie planujesz strojenie?

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żadnego rezonansu i dziadostwa nie będzie, to kompletny custom, z grubej kwasówki, obliczony na samochodzie :) cat back planuję albo w BAQ Exhaust albo w MG, jeszcze się zastanawiam.. Strojenie albo GCS Tuning w Krk albo Ładyga Tuning Krk, raczej skłaniam się ku temu pierwszemu z racji 20-letniego doświadczenia

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wskoczyły póki co air scoops z AFE. Miałem już w rękach kilka razy wykonane przez różne "firmy" wloty, ale te to po prostu majstersztyk jeśli chodzi o dopasowanie, jakość wykonania i wyprofilowanie. Mają na krawędziach delikatne wycięcia na odprowadzenie wody i powiem tak. Sam nie wierzyłem, że cokolwiek to daje, ale odczuwalnie powyżej 100 samochód znacznie lepiej się zbiera, czuć, że silnik znacznie bardziej ciągnie i reakcja przepustnicy jest ostrzejsza niż zwykle. Moja kobieta też to zauważyła, mimo, że nie wiedziała nic o tym :) także na pewno na plus. Po deszczu rozkręciłem airboxa, celowo jechałem po autostradzie, żeby "nabrać" wody i powiem tak - jest sucho :) także o zbieraniu deszczu podczas jazdy to mity, syf i tak i tak jest ciągnięty, niezależnie czy są miarki czy nie. Rozbierałem dolot i przy przebiegu 120tys w środku był dosłownie czarny pył, także i tak trzeba dbać i czyścić i tak. Filtr powietrza tak czy siak zmieniam co 10tys/wymiana oleju więc nie martwię się tym. Dla mnie pierwszy mod na plus :) za 2 tygodnie kolektory sportowe wskakują z kwasówki.


Dolot z aFe wrzucam chyba na wiosnę, szkoda mi filtra powietrza, dopiero co wymieniałem :P

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


chce wstawić PDFy z wykresami modzenia N53B30. Jak to się robi. Nie mam zwyczaju pisać na forum??

Muszę na jakiegoś fotosika wrzucać czy jak to jest z PDFami?

Opublikowano

Wszystkie pomiary robione tego samego dnia w ciagu jednej godziny. Auto BMW E92 325i N53B30 218KM przebieg 258tys km Skrzynia automatyczna.


Tu link z wikipedia o N53 https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N53


https://docdro.id/DjlfrbV pomiar seria 4 bieg


https://docdro.id/Xl5UIdY pomiar seria 5 Bieg


Upgrade softu do 258


https://docdro.id/SBpwIal pomiar 4 bieg upgrade


https://docdro.id/DsZ9UF4 pomiar 5 bieg upgrade


W każdej kategorii wykresow czyli seria oraz upgrade narzucone sa dwa wykresy. Wykres 4 biegu i w tle 5 biegu. Tak samo jest po upgradzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi chodzi o tuning pełnoprawnego N53B30 z 272 konnym silnikiem, nie kastrata :(

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 325 n53b30 wystarczy zmienić kolektor na ten z 330 i wrzucić program żeby mieć pełnoprawne 330i.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dobra mi chodzi o pełnoprawne 330i i idące tam mody, a nie przerabianie kastratów.... nie wiem ile razy mam to jeszcze napisać w tym temacie, ale widzę, że niektórzy mają problemy z czytaniem.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem to niektórzy mają z pisaniem bzdur i wiedzą ograniczoną do pierdół wyczytanych w internetach.
Opublikowano

Łukaszewski


Po pierwsze kto powiedział że ten post jest tylko do ciebie? Nie jesteś tu sam jakbyś nie zauważył więc post dla potomnych bo temat jest o tuningu N53B30 bo rzygać mi się chcę jak raz na do roku wejdę przypadkowo na jakieś forum bo czegoś szukam i przez kilkanaście stron ludzie tylko teoretyzują i za chuj nie ma jakichkolwiek konkretów,tylko paplanie i udawanie że się na czymś zna a ludzie potem autentycznie ślepo w to wierzą bo myślą że jak chłop coś piszę to pewnie się zna co oczywiście jest nie prawdą bo jest tylko kolejnym fantastą jakich wielu na forach. Potem tacy ludzie jak ja którzy rzeczywiście się tym zajmują na co dzień i mają rzeczywiście podpartą wiedzą i sprzęt żeby to udowodnić i poświęcał ten czas żeby "wam forumowiczom" trochę ułatwić to, to ci taki jeszcze odpyskuje.


Jedz najpierw może ta twoją "pełno prawną" bunią do kogoś na porządną hamownie czytaj Obciążeniową z przede wszystkim dobrym nadmuchem, a nie zaczynasz od dupy strony. Od razu mogę ci gwarantować że absolutnie nie licz na te twoje pełno prawne 272 konni bo to w BMW nie realne i jak dobijesz po tych wszystkich kolektorach, dolotach, srotach do 285Km to osobiście przyjadę z flachą i ci pogratuluje;)


P.S z tych dwóch które wymieniłeś firm JEŻELI CHODZI O SAM POMIAR to zdecydowanie Ładyga i zrób pomiar na Maha.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie rozumiem twojej frustracji..... kto zaczyna od dupy strony hahah, pokwapiłeś się chociaż, żeby przeczytać cały wątek? Tak byłem już na hamowni, jest 270hp przy 6400obr i niut maks przy 2900obr (323nm), w tamtym roku robione walnut blasting, swoją świadomość dotyczącą mojego samochodu mam na wysokim poziomie, na serwis i eksploatację idzie każda złotówka bez oszczędzania, więc daruj sobie te wywody.. poza tym to logiczne, że mierzysz serię przed rozpoczęciem jakichkolwiek modów (co zrobiłem) a następnie po modach... z flaszką możesz przyjechać, jutro jadę na hamownię po wymianie kolektorów na sportowe i kompletnym customie z kwasiaka, dupohamownia czuje, że jest lepiej, także zobaczymy. Na hamowni byłem vtechowskiej, nie wiem co oni tam mają, nadmuch był, wg metody DIN obliczony pomiar - także standard.


Dlaczego Ładyga a nie GCS? Ładyga to dość nowy w porównaniu do GCSa "gracz" więc dziwi mnie to zalecenie, tym bardziej, że GCS sporo przy N53 ma doświadczenia ( sondy, nox itp)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 rok później...
Opublikowano
wskoczyły póki co air scoops z AFE. Miałem już w rękach kilka razy wykonane przez różne "firmy" wloty, ale te to po prostu majstersztyk jeśli chodzi o dopasowanie, jakość wykonania i wyprofilowanie. Mają na krawędziach delikatne wycięcia na odprowadzenie wody i powiem tak. Sam nie wierzyłem, że cokolwiek to daje, ale odczuwalnie powyżej 100 samochód znacznie lepiej się zbiera, czuć, że silnik znacznie bardziej ciągnie i reakcja przepustnicy jest ostrzejsza niż zwykle. Moja kobieta też to zauważyła, mimo, że nie wiedziała nic o tym :)

Jaka jest Twoja opinia po dłuższym czasie użytkowania "AirScoops" ?

Rzeczywiście czuć, że auto jest żwawsze? Zaczynam zastanawiać się nad tym, choć zawsze podchodziłem to tego moda z przymrużeniem oka :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powyżej 200 po naciśnięciu gazu czuc szarpnięcie, odczuwalnie większe niż bez. Czy jest to warte 700zl? Nie ;-) generalnie kilku rzeczy drugi raz bym nie zrobił.. no ale, w pl nikt tego nie robił więc nie było się na czyich błędach uczyć.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Czy jest to warte 700zl? Nie ;-) generalnie kilku rzeczy drugi raz bym nie zrobił.. no ale, w pl nikt tego nie robił więc nie było się na czyich błędach uczyć.

Ok, rozumiem. Miałbym to troszkę taniej teraz - okolice 200 zł. Jak z tym zasyfianiem filtra? Faktycznie air scoops mu dokładają ?

Masz tu gdzieś swoją galerię? Chętnie zerknę jak pomodziłeś swoje N53.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam z aFe Power - to jedyne sensownie zaprojektowane air scoops pod kątem łapania powietrza. Normalnie, filtr czyszczony co 10 tys km i nie zauważyłem większego zasyfienia . Najwięcej mają do powiedzenia ludzie, którzy tego nie robili. Na PW chodź to podeśle parę fotek

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ja mam z aFe Power - to jedyne sensownie zaprojektowane air scoops pod kątem łapania powietrza.

Widziałem te air scoops od aFe, są tak jakby częściowo w poziomie, nie w pionie jak to niektórzy robią.

Przykład

U8546f46c3054455999e484ca433609458.jpg

Na PW chodź to podeśle parę fotek

Poszło PW :cool2:

Oprócz tego mam też zainstalowane tzw MILV's "Modified Intake Lift Valves" a program do tego robi tylko BPC.

Gdzie to u nas ogarniałeś? Skąd zamawiałeś potrzebne części? Ten sklep z USA https://www.bimmermilvs.com/ ?

hamowałem i wyszło około 250 KM na wale.

Po konsultacjach co mogło być przyczyną niższego wyniku polecono mi żebym zrobił adaptacje VVT, odinstalował Pedalbox'a i pojechał jeszcze raz na inną hamownię.

A ja podpowiem, jeżeli masz N52 to sprawdź pompę paliwa z tym nieszczęsnym, niewymienialnym, "dożywotnim" filtrem w środku .

Pompa ma bić okolice 6 bar , u mnie było 3,5 - po wymianie auto dostało drugie życie. Brakowało paliwa górą.


Ogólnie spoko temat, nie widziałem go wcześniej :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.