Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Pedal Box v2, i chociaż nazwa dla nas idiotyczna jeśli działa tak samo jak sprint booster to też zdecydowanie polecam bo odmienia to samochód.

Jest szybciej i o to wiele, a poza tym naprawia problem kangurowania, skakania auta na niskich prędkościach w manualu.

Zamiast wycinać CDV zmienia się tylko ustawienia czułości na gaz i znika problem skakania.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja tez polecam sprintbooster itp bo to zmienia zabawe z samachodem :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podpinam się bo jestem w bardzo podobnej sytuacji.


Mam E93 325i z N53 i podobnie jak w przytoczonym tu przykładzie niemieckiego tunera po wymianie kolektora dolotowego i mapowaniu podobno ma latać jak 330i - pozostałe elementy silnika są stockowo takie same. Doszedłem do wniosku, że skoro i tak muszę robić mapowanie, to warto by było pójść nieco dalej i planuję wspominane tu już wcześniej modyfikacje:

- wstawienie dolotu ze sportowym filtrem

- modyfikacja układu wydechowego: wolałbym uniknąć wymiany całości, zastanawiam się wymiana których jego części da optymalny przyrost mocy/$$$, bez wyrzucania katów.

Docelowo chciałbym dobić do 300hp.


Znalazłem już dwóch tunerów w okolicach Warszawy:

codemybimmer.pl

bmwcode.pl


Ktoś ma może z nimi jakieś doświadczenia? Pisałbym się na wspólne zakupy części/wykupienie usług u tunera jeśli byłaby taka wola.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Montował ktoś z was ten kolektor wydechowy od turboworks?? Kupiłem dzisiaj go i próbowałem zamontować, ale kolektor zawadza o łapę silnika, i przez to nie da się go idealnie spasować oraz leży na łapie przez co będzie przenosił wibracje, ciekaw jestem czy u kogoś podszedł on bez problemów lub jak rozwiązał ten problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
spiłuj łapę lekko, wejdzie wtedy bez problemu. Daj znać jak wrażenia po montazu

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak muszę robić mapowanie

Tam fabryczny soft mozna od 3.0i wgrać i bedzie jak fabryka, tylko kolektor zmien na ten , ktory od 3.0

Ingerencja w mapy na N53 - to bzdura. Jeśli trzeba będzie zrobić - dzwoń.

Opublikowano
Podpinam się bo jestem w bardzo podobnej sytuacji.


Mam E93 325i z N53 i podobnie jak w przytoczonym tu przykładzie niemieckiego tunera po wymianie kolektora dolotowego i mapowaniu podobno ma latać jak 330i - pozostałe elementy silnika są stockowo takie same. Doszedłem do wniosku, że skoro i tak muszę robić mapowanie, to warto by było pójść nieco dalej i planuję wspominane tu już wcześniej modyfikacje:

- wstawienie dolotu ze sportowym filtrem

- modyfikacja układu wydechowego: wolałbym uniknąć wymiany całości, zastanawiam się wymiana których jego części da optymalny przyrost mocy/$$$, bez wyrzucania katów.

Docelowo chciałbym dobić do 300hp.


Znalazłem już dwóch tunerów w okolicach Warszawy:

codemybimmer.pl

bmwcode.pl


Ktoś ma może z nimi jakieś doświadczenia? Pisałbym się na wspólne zakupy części/wykupienie usług u tunera jeśli byłaby taka wola.

 

N53 325i możesz stunować samym softem do 250-260hp (koszt ok 1400zł).

Z ciekawości jaki jest koszt wymiany kolektora i mapowanie podany przez te firmy wyżej? Kolektor nowy, używany?

Opublikowano

Dokładnie ja lekko podfrezowałem łapę i kolektor wszedł bez problemów.


Bez katów po pół roku tłumik teraz pierdzi zamiast żwawo wybrzmiewać, chyba go wydmuchało na amen.

Dlatego zamawiam katy z wersji US i używany tłumik, zobaczymy jak to pochodzi, później zostaje już chyba tylko Eisenmann.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak wypalilo tlumik?... generalnie nic nie powinno się stać.. powiedz mi po wymianie miales check engine? Jak z mocą?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Ogólnie porobiłem trochę testów i okazało się, że nie jest tak źle jak to na początku przedstawiłem :D


To pierdzenie o którym pisałem, to rezonans (drone) przy 2000 i 3000rpm, który podczas normalnej codziennej jazdy potrafi być męczący. Wcześniej go nie było.


Na postoju brzmi całkiem dobrze możesz sam ocenić:



Dodatkowe katalizatory powinny poprawić sytuacje.

Nie miałem check engine bo sondy lambda zostały wkręcone do sportowych kolektorów na dystansach.

Jedynie bez programu auto średnio paliło około 2-3l/100km więcej, po programie wróciło do normy.


Moc będę sprawdzał w tym tygodniu bo w baku mam jeszcze resztkę E95 a chcę hamować z E100 ze stacji Shell.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To robiłeś program i nie masz wykresów? Jaja jakieś... Gdzie robiłeś program? Czuć buta większego spoglądając przez pryzmat dupohamowni? Coś z filtrem powietrza robione? Ja startuje na jesień z modami

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Tak, bo robiłem u amerykanów w BPC. Na E90post.com znajdziesz mnóstwo informacji na ich temat i wyniki z hamowni całej rzeszy użytkowników.

Wysyłają ci skaner do czytania ECU. Wczytujesz dane z ECU z samochodu i plik zapisujesz na kompie. Następnie wysyłasz do nich mailem a oni podsyłają ci zmodyfikowany plik do wczytania.

Oprócz tego mam też zainstalowane tzw MILV's "Modified Intake Lift Valves" a program do tego robi tylko BPC.


Mam PI czyli BMW Performance Intake. Dynodupa mówi, że jest dużo szybciej :cool2: ale o ile to przekonam się w tym tygodniu na hamowni.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ogólnie ten turboworks jak wykonanie? Bo mam dylemat, brać z PL TurboWorksa, albo z ebay zamawiać z Niemiec za raz taką kwotę jak Turbo..



koniecznie daj znać jak wynik, bo sam zaczynam na jesień -> kolektor -> dolot -> program.


Wydaje mi się, że wydechu raczej nie będzie sensu ruszać.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
a ogólnie ten turboworks jak wykonanie? Bo mam dylemat, brać z PL TurboWorksa, albo z ebay zamawiać z Niemiec za raz taką kwotę jak Turbo..



koniecznie daj znać jak wynik, bo sam zaczynam na jesień -> kolektor -> dolot -> program.


Wydaje mi się, że wydechu raczej nie będzie sensu ruszać.

 

Kliknij na link do mojej galerii pod avaterem, na stronie 2 są zdjęcia kolektora Turbo Works.

Jak dla mnie rewelacja. Wykonanie bardzo profesjonalne i póki co nie miałem z nim żadnych problemów.


Jedyny problem to konieczność frezowania łapy silnika podczas montażu.

Jeżeli chodzi o sam wydech to jeżeli nie chcesz zimą mieć chmury kondensacji za sobą na każdych światłach to pomyśl jeszcze o katalizatorach sportowych.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

juz i tak chmura zostaje za mną w zimę, więc przeboleję :D



Twoj wynik na hamowni przeważy o zakupie w moim przypadku. Rozważam :


https://www.ebay.pl/itm/Facherkrummer-BMW-E90-E91-E92-E93-325i-325xi-330i-330xi-Krummer-Sport-Auspuff/232556329540?hash=item36256ffa44:g:yJ0AAMXQ1d1TIok3



stąd pytam o wykonanie itp

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Heh, też tak miałem ale po wycięciu katów jest jeszcze gorzej. Parę razy miałem wrażenie że auta za mną cofały na widok tej chmury :mrgreen:


Jakbyś miał do wzięcia Supersprinta albo AA w tej cenie to jeszcze było by warto a tak moim zdaniem szkoda przepłacać.

Wyglądają dokładnie tak samo jak te od TW.


Ludzie polecają też te od ruskich z BMW doctor.ru.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano
Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

te OBX nie są polecane, gdzieś czytałem posty na jakimś zagranicznym forum... AA i SuperSprint nie do dostania :( z resztą ten OBX też, wysyłka ze stanów.. na BMWdoctor.ru niezbyt będą mieli chęci wysłać to do PL, tam nawet anglojęzycznej wersji strony nie ma..


TurboWorks to ponoc jakas chinska tandeta.. nie mam zamiaru rzeźbić i frezować jakichś elementów tylko po to, żeby zamontować tam kolektor za 1000zł.. chcę mieć plug&play.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Ja nie zauważyłem niczego tandetnego w wykonaniu tego kolektora.


Materiał? spawy? projekt?

Kolektor jest wykonany ze stali nierdzewnej , bardzo ładnie pospawany i zaprojektowany tak aby droga i prędkość gazów z każdego cylindra była taka sama.

Czego więcej chcieć w tej cenie?


Łapa jest aluminiowa, więc oksyduje się w atmosferze i powierzchnia po frezowaniu sama zabezpiecza się przed korozją.

Przy tej cenie lekki frez łapy silnika o parę mm to dla mnie żadne rzeźbienie (łapa jest elementem eksploatacyjnym i można ją później wymienić jak chcesz), no ale każdy odbiera takie modyfikacje inaczej.


Jeżeli masz wątpliwości to zamów sobie kolektor Turbo Works jak i ten z niemieckiego ebaya i sobie dokładnie obejrzyj i porównaj oba.

Masz 14 dni na zwrot bez podawania przyczyny.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i tak też chyba zrobię, jak przyjdzie tylko ten z ebaya to od razu zamówię Turboworksa, ewentualnie mam gościa 30km ode mnie od domu, co tym handluje, to zrobię sobie wycieczkę ze swoim kolektorem i porównam z TurboWorksem na sklepie ;-) tylko, że Ty masz N52, ja mam N53 i może się okazać, że u mnie coś innego jeszcze będzie przeszkadzać :/

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
haaalo i jak hamowałeś auto?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

hamowałem i wyszło około 250 KM na wale.

Po konsultacjach co mogło być przyczyną niższego wyniku polecono mi żebym zrobił adaptacje VVT, odinstalował Pedalbox'a i pojechał jeszcze raz na inną hamownię.

Hamownia na której byłem przynajmniej wygląda jakby lata świetności miała już za sobą. Nie znaczy to od razu, że mierzyła źle jednak wzbudzała wątpliwości, a po analizie wykresu forumowicze zwrócili uwagę na dziwne przeskalowanie samego wykresu.


Generalnie hamowanie tylko po modyfikacjach to słaba opcja bo aby ocenić modyfikacje trzeba mieć wykres bazy.

Dlatego jeżeli się przymierzasz do modów to podjedź wpierw na dobrą hamownię aby wiedzieć na czym stoisz ja żałuje, że tego nie zrobiłem.


Wymontowałem Pedal Box'a, zrobiłem adaptacje VVT i przymierzam się do ponownego hamowania tym razem na innej hamowni.

Może ktoś zna dobrą hamownie w Poznaniu i okolicach?

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano
Disy sprawne, jedna mniejsza jest nowa dużą oglądałem niedawno i też Ok.
Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to slabo to wyglada.. co mogloby spowodowac taki spadek? powinno byc 300hp spokojnie na wale.. U mnie seria 272hp i bezposredni wtrysk, zdecydowałem się na kolektory z BMWDOCTOR.RU, dogadałem się z ruskimi i wystawią mi to na ebayu, z przesyłką wyjdzie koło 2000zł, jest to kopia 1:1 supersprinta, także powinno być miodnie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.