Skocz do zawartości

Przekładka - hamulce przednie z f10 550d do f10 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie, tak jak w temacie , czy beda pasowały bez żadnych niespodzianek hamulce (tarcze, zaciski) z 550d/550i do 530d. Aktualne tarcze zwichrowały sie mi się , a w planach jest tez turbo hybrydowe .Przy hamowaniu z wiekszych predkosciach zauwazylem tez ze hamulce sa troche za słabe w tym aucie. Czy warto zakładać wieksze tarcze, bedzie znacząca poprawa?
Opublikowano
Bedzie poprawa. Bede Ci kibicował.
Opublikowano

beda pasowaly bedzie poprawa

sam taka zmiane zrobilem

pamietaj bedziesz tam mial tez tarcze lewa i prawa

kup wszystko lacznie z sroba prowadzaca zaciskow bo jest inna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby było „zgodnie ze sztuką” trzeba wymienić przod i tył.

Hamuje znacznie lepiej a tył ma wbrew pozorom bardzo duże znaczenie.

Opublikowano
Hmm teraz sprawdzilem i wedlug realoem 530d ma te same tarcze hamulcowe co 550d 348x36 mm ??!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

530 w serii wyjeżdżało na tarczach 348/30.

348/36 miało 535 wzwyż

Różnica jest nie tylko w grubości tarczy ale przede wszystkim w powierzchni roboczej klocków.

Opublikowano (edytowane)
To niestety musze Cie zmartwic bo mam te hamulce i sa raczej takie sobie :( wiekszosc 530xdive ma te hamulce i sa one nazwane jako wzmacniane. Nie bardzo rozumiem skad niby mialaby sie wziasc wieksza powierzchnia robocza klocka ? To sa po prostu grubsze tarcze. Niestety. Edytowane przez saab
Opublikowano
też mi sie powichrowały tarcze i jestem przed zmianą w woli formalnosci chciałbym się dowiedzieć czy zacisk też trzeba zmieniać czy pasuje stary?
Opublikowano
Wedlug mojej wiedzy : klocki sa te same zaciski inne po prostu do grubszej tarczy - moze ona przyjac wyzsze temperatury ale powierzchnia cierna klocka jest taka sama.
Opublikowano

Zmieniałem ostatnio na raki zestaw i wyglada to tak:

 

- tarcze są grubsze bo maja 36 mm

- klocki są większe ( dlatego są inne zaciski ) na oko powierzchnia klocków jest o 50% większa

- hamują dużo lepiej szczególnie przy większych prędkościach

Opublikowano
Podaj prosze numer klockow hamulcowych !
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wg nr katalogowych zaciski i klocki w 550d i 530d są takie same. A tarcze 348 vs 374, jak to możliwe?? !

Ja mam 535d z usa ( odpowiednik 530d eu) , tarcza i zacisk jeszcze inne, ale zwrotnica taka sama. Tarcze już mam 374, już sam nie wiem jakie dobrać do nich zaciski, wysylali mi od 750d , 530d , nie pasuje nic :/

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam u siebie te wzmacniane hamulce. Czy może mnie ktoś oświecić co dają te 2-częściowe tarcze, oprócz tego że są droższe? W zamiennikach np Zimmermann występuje w rozmiarze 348/36 w wersji jedno i dwuczęściowej.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam was. Ze względu tego że często hamuje to moje fabryczne hamulce mi nie wystarczają. Mam możliwość zakupienia za 1000zl sprawne i niepoobijane zaciski od bmw G30. Przód 4 tłokowe pod tarcze 348/36 a tył 345/24 i takie tarcze chce dać lecz pytanie czy te zaciski z G30 będą pasowały do 525d F11. Fabrycznie mam przód 348/30 a tył 330/20. Tarcze chce wymienić na 2 częściowe firmy rotinger dedykowane do 535d F11 przód 348mm/36 tył 345/24.
Opublikowano

Czesc.

W innym temacie nt. hamulców ktos juz sie wypowiedział, ze hamulce od G30 nie beda pasowac do serii F.


Ale zaczekaj na opinie innych kolegów.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

jak najbardziej pasuja. Mam tarcze brembo 374 wraz z zaciskiem z 4 tloczkowym z G30. Et tarczy sie nie zgadzalo wiec jest dolozony 4mm dystans.

Opublikowano

Podłączę się do tematu, będę wymieniał tylne hamulce, kupiłem oryginalny zestaw i zauważyłem ze na klockach jest nazwa firmy Textar. Przyjrzałem się starym klockom, tez oryginał i tez jest Textar. Wiem ze robili oni na pierwszy montaż. Różnica w cenie całego kompletu na tył to ok 800 zł i czy jest rzeczywiście jakaś różnica czy Textar robił jakościowo lepsze klocki i tarcze ze znaczkiem BMW czy tylko płacimy za znaczek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto wziąć pod uwagę, że takie amatorskie przekładki na mocniejsze hamulce, nie będą miały homologacji. Jeśli ktoś wjedzie wam w tył, a traficie na kumatego, to macie problem. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.