Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam swoje pytanie kieruje głównie do osób które miały doczynienia z napędem xdrive ponieważ jak okazało się mam luz na wałku wychodzącym ze skrzyni rozdzielczej na wałek napędzający przedni most nie jest to duży luz jednak zaczęło już się trochę pocić olejem i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wymiany łożyska i uszczelniacze bez rozbiórki skrzyni rozdzielczej

Rysujek pogladowy znajduje się w linku chodzi mi o elementy nr: 9,10,11 czy można je wyciągnąć bez rozpołowienia skrzynki

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E61/Europe/530xd-M57N2/oct2006/browse/transfer_box_electric_gearbox/single_parts_f_transfer_case_atc_300/

Opublikowano
Witam miałem to samo i niestety nie obeszło sie bez rozbiórki ,przy okazji wymienione zostaly wszystkie łożyska i uszczelniacze łożysko na koszu sprzęgłowym igiełkowe też bo było w stanie krytycznym no i olej oczywiście.
Opublikowano
Nie rozbieralem sam bo trzeba to potem adaptowac i synchronizowac ,u mnie był jeszcze wyrobiony kosz sprzeglowy tam gdzie tarczki pracuja cała przyjemność z koszem ,tarczkami itd .800eur bo mieszkam w hiszpani.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
plyta przeciwpylowa wyjdzie wraz z pierscieniem rozpreznym i metalowym elementem.Puzniej zostanie tylko uszczelniacz do wymiany
Opublikowano
Ale to daje możliwość demontażu tylko uszczelniacza a łożysko zostanie stare bo na wałku są dwa łożyska i nie wiem czy da radę go wyjąc tak po prostu czy może jest on zabezpieczony jeszcze pierścieniem na drugim łożysku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

masz moze bardziej szczegulowy rysunek?

Lozysko musi sie dac wybic.Z punktu technicznego nie moze byc nabijane od wewnatrz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widze ze dobry jestes w szukaniu zdjec :)

pierwsze lozysko wyjdzie

daj jeszcze foto polowek zobaczymy czy drugie tez wylezie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lozyska sa la zebatki nr 44 - mozesz foto dac dla pewnosci

element 42 -walek nie jesl lozyskowany i klinuje sie w wewnetrznej czesci zebatki pierscieniem rozpreznym - jak nim szarpniesz to wyjdzie

jak lozyska nie wyja to na uszczelnieniu mozesz zakonczyc naprawe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoczko

j

Jak masz roszenie czy juz wyciek a nie wyje to po co dokladac sobie roboty...

Jak popatrzysz na element 42 to wzdluz walka masz nafrezowania -wieloklin to jest naped dla zebatki 44 i tu musi byc luz tego nigdy nie zlikwidujesz

na zebatce 44 z tej strony co widac jest wypust na lozysko i z drugiej strony pewnie tez jest a wewnatrz zebatki jest wieloklin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokladnie masz racje.On wyjdzie razem z walkiem tylko trzeba porzadnie szarpnac i mozna go nie wymieniac . Jutro znajde jakies video to Ci podesle i wszystko bedzie jasne
Opublikowano
Dobra tylko może być tez tak ze pierścień wyjdzie i zostanie w środku a nawet gdy wyjdzie razem z wałkiem to czy da radę go tak po prostu później włożyć ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby pierscien zostal w srodku ale gdyby nawet sie tak zdazylo to nic sie nie dzieje. Bede dostepny ok 16 tej to jakis filmik podesle

Troszke stracilem rachube czasu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety wszystkie filmiki sa poswiecone wymianie lancucha a jak juz znalazlem filmik z tym co trzeba wymienic to inny model skrzyni i nic Ci nie pomoze.

I bez rozbierania na 100% lozysk sie nie wymieni

Opublikowano
Do łożysk trzeba rozebrać skrzynke niema wyjścia,przy okazji można sprawdzic jak to wyglada w srodku poniewaz są tam łożyska igiełkowe i lubią być padnięte ,kosz też sie lubi przytrzeć co za jakis czas bedzie skutkowalo wyciem .Wiem że to kosztuje kupe kasy bo sam robilem i nie było mi do śmiechu.Więc jeśli masz luz na tym wałku to raczej sama wymiana simeringa nic nieda a jak już to na krótko,mi szpec od tych skrzynek powiedział że dłuższa jazda z padnietym łożyskiem moze skutkować wyrobieniem obudowy i wtedy dopiero źaczyna sie problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.