Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Od kilku tygodni mam problemy z odpaleniem auta (obecnie w ogóle nie pali). Zaczęło się niedługo po zatankowaniu "tańszego paliwa od brata" :-/ Czasami na początku musiałem długo kręcić, żeby odpalił, czasami odpalał praktycznie bez problemu. Aż do teraz kiedy nie odpala wcale. Silnik kręci bez zarzutu, nowy aku, świece, na komputerze żadnych poważniejszych błędów (szczegółową diagnostykę komputerem będę miał najwcześniej jutro, bo nie mogę nigdzie się ruszyć autem).

Dzisiaj rano po naładowaniu aku (trochę go potraktowałem wczoraj za mocno, żeby odpalić) auto prawie odpaliło, ale niestety. Poleciał tylko trochę z wydechu biały dymek. Kiedy wczoraj jeszcze nim jeździłem, strasznie szarpał na postoju, na niskich obrotach falował jak głupi, prawie gasł (mam automat). Na wysokich dawał sobie radę i nie było problemów ze spadkiem mocy - wnioskuję, że nie dostaje prawidłowo paliwa.

Pompka w baku dziwnie długo chodzi, nie rozbierałem jeszcze, nie zdejmowałem wężyków. Wczoraj dolałem jeszcze 5l świeżego paliwka, żeby zobaczyć różnicę, nic z tego. Pomóżcie, ludzie. ;-)

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtr paliwa do zmiany, pompa progowa działa? Nie wydaje dziwnych dźwięków?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Filtr paliwa zmieniałem w ostatnie wakacje. Progowej praktycznie nie słychać. :-/
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie widzisz związku z tym, co wlałeś do baku? Wypompuj tę gnojówkę, zmień filtr paliwa, zalej normalnego diesla i sprawdzaj czy odpali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie bidulka padła, niestety podobno chytry dwa razy traci.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak pompka progowa padnie będzie błąd. Do diagnostyki i tak będzie potrzeba by auto odpaliło. Test przelewowy tez by się przydał, nie kopcił ci czasem?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

Deko wcześniej, ale nie na biało, tylko szaro, odma nieco przepuszczała. Szczerze dbam o auto, paliwko to pomyłka, no jak nie wziąć od brata :-p EGR czyszczony tak często jak to się da, ostatnio zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, świece, klapki kolektora wyrzuciłem, turbinka regenerowana, sprawna, skrzynia robiona, zawieszenie itd. itp. Naprawdę nie miałem z autem większych problemów, do teraz.

Zleję paliwo, zrobię diagnostykę jutro. Mam nadzieję, że to nie pompa wtryskowa, ale to by chyba w ogóle nie chciała gadać, a nie się dusiła :mad2:

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowy filtr paliwa to podstawa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja bym mu wlał ćwiartkę denaturatu lub jakiegoś płynu co się łączy z wodą i przeznaczony jest do paliwa ,wymienił filtr paliwa , sprawdził podprogową i zakręcił kilka razy bez męczenia, jak by nie zapalił to bym zaczął od nowa pomagając samostartem (plakiem)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Paliwko dochodzi do pompy wtryskowej. Progowa działa, w baku również bez problemów. Brak powietrza w układzie. Na plaku niestety przekręci tylko i to wszystko. Jeszcze nie podłączałem komputera. Czasem biały dym się pojawia i próbuje zaskoczyć przy odpalaniu, ale od razu gaśnie.

Przebieg ponad 300k, rozumiem, że popma lub sterownik :mad2:

Coraz bardziej nachodzą mnie takie przypuszczenia. Komputer wskaże nieodpowiedni kąt wtrysku?

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano

Diagnostyka napewno coś pokaże w czym tkwi problem.

Może któryś z wtrysków padł i nie ma odpowiedniego cisnienia w ukladzie test przelewowy by się przydal chwila roboty a też pokaże czy któryś wtrysk padł. Oczywiście auto nie odpali wiec dobrze naladuj aku przed kreceniem.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

Po diagnostyce jeden błąd:

4b90 raildruckueberwachung bei motorstart

Może to zawór lub sterownik common rail? Wtryski? Rzucam pomysłami. Coś jakby za małe ciśnienie.

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zbyt niskie ciśnienie podczas rozruchu, czyli brak paliwa. Wtryskiwacz, który daje na przelew, pompa progowa lub w zbiorniku. To najczęstsze przyczyny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pompkę progową słychać? Weź kawałek rurki bądź kija i postukaj od spodu auta tam gdzie znajduje się progowa jak jest zawieszona to napewno ja usłyszysz jak się załączy ale obstawiam padnięty wtrysk bądź wtryski test przelewowy wiele wyjaśni.

Jeszcze jedno zalej paliwa tak by bylo ponad 1/2 w zbiorniku.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano (edytowane)
Progową na pewno słychać, zdejmowałem osłony, odpinałem wężyki, paliwo leci. Do pompy wtryskowej też dociera. Nie wiem tylko czy z właściwym ciśnieniem, w baku słychać pompę jakby zaciągała paliwo z powietrzem, dziwny odgłos. Zrobię jeszcze test przelewowy i doleję więcej paliwa. Edytowane przez Bartman83
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano
Pompkę paliwa w baku najlepiej słychać jak przekrecisz kluczyk aż zapala sie kontrolki odkrecam korek wlewu paliwa przykładasz ucho i słuchasz słychać czy pracuje ale paliwa dolac nie zaszkodzi. Zrób test przelewowy i będzie dużo jaśniej.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

Wtryski ledwo pyliły, serwis BOSCHa robi regenerację. Bak paliwa do czyszczenia, zmiana filtru i utylizacja resztek paliwa.

Wniosek: nie tankować żadnego g...a :mad2:

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oby bosch spisał się w Twoim przypadku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jestem po wymianie zregenerowanych wtryskiwaczy. To była moja usterka. Wymienione wnętrzności i końcówki, wtryskiwacze wróciły do mnie jak nowe.

Zakodowałem je sam, w INPIE. Szybko poszło.

Zalałem nowe paliwo, przepłukałem cały układ kilka razy, autko za pierwszym razem trochę sie dławiło, dymiło na biało, ale po kilku minutach objawy ustąpiły. Samochód odpala od strzała. W INPIE odczyty wtrysków praktycznie takie same na każdym cylindrze. W wolnej chwili wrzucę odczyty, bo robiłem.

Jesli chodzi o same wtryskiwacze, były zaplombowane, wypiaskowane, każdy zapakowany oddzielnie z wydrukami testów i nadanymi numerami do zakodowania, nawet w oddzielnym laminacie. Na wtrysku wybito datę regeneracji. Chwalę na razie, zobaczymy co będzie po dłuższej jeździe.

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano
Jestem po wymianie zregenerowanych wtryskiwaczy.

Cześć, uchylisz rąbka tajemnicy ile taki zabieg kosztował i czy serwis rozbierał wtryskiwacze we własnym zakresie czy trzeba im je podać na tacy?

Dzięki, pozdrawiam.

Opublikowano
Wtryskiwacze wyjmowałem sam i wysłałem do serwisu. Niestety wyeksploatowane były praktycznie do końca (wymienione zapieczone części otrzymałem zwrotnie), co niestety kosztowało mnie 590 zł... za jeden wtrysk. Wysyłałem kompletne wtryski, serwis rozbierał je sam.
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalna cena, to i tak połowa nowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dokładnie, nawet jakoś mnie po nogach nie ścieło :? Na nowe, jak na mój rocznik auta, troche szkoda kasy
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
Opublikowano
Czyli rozumiem masz bardzo pozytywne wrażenia z warsztatu, który dokonał regeneracji oraz z zachowania auta po regeneracji. Fajnie by było jakbyś wrzucił zrzut z inpy jak zachowują się teraz wtryskiwacze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.