Skocz do zawartości

Bmw e39 3.0d automat wymiana sprzęgła hydrokinetycznego


marcinl-lewandowskie39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam się do wymiany konwertera wysławionej skrzyni gm i mam pytanie czy ogarne to samemu oczywiscie z jakąś pomocą przy wyjęciu skrzyni ,może ktos przerabiał ten temat i podpowie krok po kroku jak sie dostac do tego.To ze wydech ,wał wszelkiego typu osłony zdjąć to wiem ale jak sprawa sie ma z całą resztą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odpowiednie klucze do odkręcenia sprzęgła od koła zamachowego. Nie pamiętam rozmiaru,ale łby śrób są bardzo płaskie/niskie i topexem lepiej nie próbuj. Po ustaleniu rozmiaru można zeszlifować klucz nasadowy na tak zwane ostro,czyli ściąć jego wewnętrzne wyprofilowanie aby jak największą powierzchnią przylegał do śruby. Reszta to banał. Montaż bombki-wlać 0,5 oleju do nowego sprzęgła, dokładnie zamontować w skrzyni i montować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli kompletnie zielony jesteś :D

Maciej się zna jak mało kto pewnie na tym forum, ale jak chcesz cały proces zwalania skrzyni to najprościej samemu obejrzeć.

 

 

W e39 praktycznie to samo będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skrzyni to jeszcze nie wyjmowałem robiłem juz pare rzeczy wymieniałe pompe cr uszczelke pokrywy zaworów (ale zabawa była z wtryskami) chłodniczke oleju i jeszcze pare innych.Nie chodzi mi o to żeby zaoszczedzic kase ale kazdą taką operacje traktuje jak kolejne wyzwanie (ale wole sie przygotować na ewentualne niespodzianki) Ten filmik bedzie bardzo pomocny wielki DZIEKI widze że wielkiej filozofii tu nie ma tylko zastanawia mnie czy rozrusznik trzeba wykrecać bo u mnie 3.0d e39 moze ktoś jeszcze to podpowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,sprzęgło hydrokinetyczne wymienione .Zajęło to ok 7 godz spokojnej roboty z wymianą oleju. Wielkie podziękowania dla Maciej V8 za telefoniczna pomoc. Troche narzędzi mi przybyło (klucz dynamometryczny,podnosnik skrzyni ,grzechotka pneumatyczna) i jeszcze pare rzeczy, ale było warto Jaka satysfakcja że zrobiło się samemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłeś nowe, regenerowane czy używane? Jak wrażenia po?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem uzywke od goscia z którym handluje od dobrych 5 lat na alegro i jeszcze nigdy sie nie przejechałem na nim. Zmienia biegi napewno płynniej wogóle w dół jak sie hamuje .Na starym sprzegle ( moze to była wina oleju bo tak jak pisałem wczesniej był czarny ) jak silnik zimny to praktycznie na kazdym biegu wystepowało takie jakby kopniecie w zadek teraz praktycznie nie odczuwalne nawet na zimnym .Zadnych opiłków na magnesie sie było troche takiej mazi ale też bez tragedii.Teraz tylko uporac sie z tym nieszczesnym buczeniem przy 1700obr tu mi już rece opadaja bo sprawdzone mam juz naprawde wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wydech? Jakaś nieszczelnosc albo zaczynają sypać się tłumiki, katalizator od środka

 

Kopniecie praktycznie nie odczuwalne? Ta skrzynia powinna bardzo płynnie wrzucać, zrzucac biegi i płynnie ruszać. Dalej masz coś nie tak. Może nie sama skrzynia ale już przeniesienie napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Opisze swój przypadek może komuś pomoże.


Objawy:

Przez dwa tygodnie przy jeździe ze stałą prędkością około 100km/h na piątym biegu przy obrotach 1600 - 1800 odczuwalne lekkie szarpanie, przy delikatnym przyspieszaniu mocniejsze szarpnięcia. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika zero szarpnięć. Po dwóch tygodniach gdy silnik się rozgrzal i skrzynia zero biegów, przy przełączaniu z "P" na "D" lub "R" zero reakcji jakby ciągle bylo na "N", obroty silnika idą do odcięcia a auto nie jedzie.


Naprawa:

Wymiana konwertera na drugi sprawny używany. Po wymianie sprzęgła hydrokinetycznego zero poprawy auto dalej nie jedzie. Na zimnym silniku delikatnie ruszy i za chwile odcina bieg.

Wymiama oleju na nowy wraz z filtrem i uszczelkami. Auto jeździ jeszcze lepiej niż jak je kupilem. Biegi zmieniają się płynnie bez szarpnięć, skrzynia pracuje o niebo lepiej.


Czyli ciekawe czy faktycznie była potrzeba wymiany sprzęgła jeśli objawy nie ustapiły. Może pomogła by sama wymiana oleju i filtra co zajeło by godzinę i zamknęło w dużo mniejszych kosztach.


Wymiana oleju w skrzyni na prawdę pomaga!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.