Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Moja usterka to wymiana kopresora bo zatarty. Czy przy wymianie kompresora klimy muszę wymienić też parownik czy tylko chłodnica klimatyzacji ,zawór rozprężny i osuszacz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Moja usterka to wymiana kopresora bo zatarty

 

Skąd ta pewność ? ..... jeżeli układ klimatyzacji jest nieszczelny, spada ciśnienie w układzie i kompresor nie startuje.

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
nie startuje kompresor bo zatarte sprzegło tylko pasek na rolce sie kręci i syf poszedł dalej w klime po zatarciu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czyli kolo pasowe stoii w miejscu a pasek piszczy?

czy tez kolo pasowe nie uruchamia kompresora?

Opublikowano

koło pasowe kręci się z paskiem i nie uruchamia kompresora.

Powiedzieli w serwisie że zatarta i kompresor wymiana plus chłodnica z osuszaczem noi parownik a to już rozbiórka pulpitu. Dlatego dopytuje czy parownik również obowiązkowa wymiana.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ladne bajki ci wciskaja...- wruc tam i zabij chociaz jednego...

Pewny jestes cisnienia w ukladzie klimy?- tak jak pisal kolega wczesniej?-W ukladzie musi byc odpowiednie cisnienie

Jak sie zorientowales ze klima nie dziala to bylo cieplo?-ponizej ilus stopni nie uruchomisz klimy

Znasz sie cos na elektryce i mechanice? - zebym wiedzial co Ci doradzic...

Opublikowano

Podłącze się do tematu, czy ktoś wymieniał łożysko w kompresorze klimatyzacji ?

Czy jest tylko jedno łożysko na kole pasowym kompresora ?

Czy są jakieś uszczelniacze które można wymienić ?

Czy przy powyższej robocie trzeba nabić czynnik ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącze się do tematu, czy ktoś wymieniał łożysko w kompresorze klimatyzacji ?

One sa dozywotnie

Czy jest tylko jedno łożysko na kole pasowym kompresora ?

Tak

Czy są jakieś uszczelniacze które można wymienić ?

Czy przy powyższej robocie trzeba nabić czynnik ?

Tak.

Opublikowano

Panowie zacznę od początku. Jestem z Dąbrowy Górniczej.

 

 

Kupiłem auto w kwietniu 2017 (aby było śmieszniej w prima aprilis). Od początku wiedziałem że klima nie chodzi w sensie takim że nie chłodzi i cena w dół.Pojechałem do gościa nabił klime wszystko szczelne ale niestety nie poczułem w aucie chłodu żadnego. Potem w warsztacie się dowiedziałem że kręci się to kółko przy kompresorze (chyba sprzęgło sie nazywa) i pasek chodzi ale że zerwane jest to sprzęgło to nie uruchamia klimatyzacji no i oczywiście tego dużego wiatraka przy chłodnicy.

 

Kupiłem sprzęgło i mam je nowe ale w warsztacie po DOSTANIU SIĘ do klimy okazało się że kompresor złom i opiłki w całym układzie.

Po diagnozie kazali kupić kompresor , chłodnice klimatyzacji ,osuszacz i stąd mój post czy parownik również wymieniać.

 

Teraz nie wiem co o tym myśleć wszystkim. Nie chce ryzykować samą wymianę kompresora który kupiłem i zaraz się zatrze i kolejny zakup .

 

HELP ME

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłem sprzęgło i mam je nowe ale w warsztacie po DOSTANIU SIĘ do klimy okazało się że kompresor złom i opiłki w całym układzie.

Po diagnozie kazali kupić kompresor , chłodnice klimatyzacji ,osuszacz i stąd mój post czy parownik również wymieniać.

:duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2:

Jak stwierdzili opilki w ukladzie?Maja rentgen w oczach czy z tarota wywruzyli?

Powiem Ci tylko tyle - omijaj ten warsztat bo sa nieuczciwi i chca wykorzystac brak twojej wiedzy.

Jak sa opilki to Ci poradze wymienic komplet zeby za rok nie wracac do tematu i nie ryzykowac braku klimy w upaly.

opilki=tarcie=przeciazenie elementow=temperatura=usterka

Poszukaj mechanika co Ci to wykona.

Wytlumacze Ci jak to dziala

Na osi kompresora jest osadzone lozysko a na nim kolo pasowe dzieki temu kompresor stoii a kolo sie kreci.Przed kolem jest sprzeglo ( wiesz ktory to element bo kupiles ).Sprzeglo nie dotyka kola pasowego i jest na sztywno polaczone z oska kompresora.Teraz zeby kompresor zaczal pracowac sprzeglo musi sie zlaczyc z kolem pasowym-do tego celu sluzy cewka znajdujaca sie pod kolem pasowym.Wytwarza pole magnetyczne i przyciaga sprzeglo.I to ten element masz uwalony...

Cewka ma w srodku BEZPIECZNIK TERMICZNY ale to wyzsza szkola jazdy zeby go wymienic wiec kup nowa.

Opublikowano

Wiem że kazali zostawić auto na pół dnia i potem stwierdzili że wymiana kompresora. Nie wiem czy rozbierali kompresor czy też nie ale po południu mogłem juz odjechać autem do domu.

 

 

Wkurzam się bo nie mam dobrego znajomego mechaniora który stwierdzi co i jak.

 

 

najpierw kazali kupić sprzęgło teraz stwierdzili że wszystko co z klimą związane począwszy od kompresora.

 

Jeżeli kupiłem sprzęgło kompletne to ono jest z tarczą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wkurzam się bo nie mam dobrego znajomego mechaniora który stwierdzi co i jak.

To nie trzeba znajomegp machanika tylko jakiegokolwiek ktory sie tego podejme bez demontazu kompresora.

Chyba za masz jakiegos kolege co potafi cos pod maska pogrzebac to mozna to zrobic nawet na parkingu

Jeżeli kupiłem sprzęgło kompletne to ona jest z tarczą?

Nie.Komplet to kolo pasowe i ta czesc przed kolem,Nie ma tam zadnej tarczy.

Na srodku tego sprzegla zobaczysz nakretke - za pomoca klucza pokrec nia.Jesli sa opilki w ukladzie to nie drgnie...

wrzuc fotke tego sprzegla co kupiles

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest twoja sprawa kolego co zrobisz z tym co Ci doradzam...

Panowie ktorzy chca ci uzdrowic autko polegli na calej linii...Jesli kompresor sie zatrze to jeszcze latwiej odkrecic sprzeglo bo oska stoii w miejscu ale jak widac panowie nie wiedza ze w tych kompresorach tak na sprzegle jak i na nakretce blokujacej jest lewy gwint.Jak nie pokrecisz oska to sie nie dowiesz czy jest zatarty i zmien warsztat.

Myslalem ze masz inne sprzeglo - dobrze ze wkleiles jego foto.To jest sprzeglo zrywalne i caly czas ma pracowac z kolem pasowym a gdy jest uszkodzone to ma stac w miejscu tak jak w twoim przypadku.Sprzeglo zerwie sie jesli kompresor sie zatrze ale zerwie sie tez gdy lozysko kola pasowego bedzie miec luz i ze starosci tez sie zerwie ale sam musisz podjac decyzje jakie poczynisz kroki w kierunku naprawy...

Opublikowano
To jest twoja sprawa kolego co zrobisz z tym co Ci doradzam...

Panowie ktorzy chca ci uzdrowic autko polegli na calej linii...Jesli kompresor sie zatrze to jeszcze latwiej odkrecic sprzeglo bo oska stoii w miejscu ale jak widac panowie nie wiedza ze w tych kompresorach tak na sprzegle jak i na nakretce blokujacej jest lewy gwint.Jak nie pokrecisz oska to sie nie dowiesz czy jest zatarty i zmien warsztat.

Myslalem ze masz inne sprzeglo - dobrze ze wkleiles jego foto.To jest sprzeglo zrywalne i caly czas ma pracowac z kolem pasowym a gdy jest uszkodzone to ma stac w miejscu tak jak w twoim przypadku.Sprzeglo zerwie sie jesli kompresor sie zatrze ale zerwie sie tez gdy lozysko kola pasowego bedzie miec luz i ze starosci tez sie zerwie ale sam musisz podjac decyzje jakie poczynisz kroki w kierunku naprawy...

 

Chcę poczynić takie kroki że faktycznie podjadę do znajomego i sprawdzimy sami czyda się pokręcić ośką. Dam znać co i jak ale za jakiś czas. Dzięki za pomoc.

Opublikowano
Jest tu na forum ktoś kto naprawia bmw lub sie zna na klime z Dąbrowy Górniczej i chociaż sprawdzi mi ośkę czy się kręci w kompresorze ? Mieszkam w bloku wiec pozamiatane deczko.
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Spróbuj może nagrać filmik na odpalonym silniku tak aby było widać właśnie oś sprężarki.

Aczkolwiek nasze sprężarki są bardzo delikatne szczególnie na brak czynnika i bardzo łatwo je zatrzeć. Zerwane sprzęgiełko to w 90% oznaka, że sprężarka już zaciera się :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.