Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

 

Czy słyszeliście o jakichś fajnych żarówkach LED, które można włożyć do świateł przeciwmgielnych przednich?

Na internecie można spotkać wiele propozycji w postaci żarówek H8 z homologacją do jazdy jako DRL.

 

Przy biksenonie, światło żółte słabo pasuje i niepotrzebnie męczy wzrok.. Najchętniej założyłbym coś sprytnego, co da fajne światło i przy okazji nie będzie oślepiać innych... Macie jakieś doświadczenie, ktoś z Was się bawił w to?

 

A może są kompletne lampy, aby założyć do przedlifta elegancką LED-ową lampę typu plug&play? :)

Opublikowano

Na allegro jest tego multum, np. pierwsza z brzegu aukcja

http://allegro.pl/bmw-f10-f11-seria-5-halogen-led-lewy-i7107433026.html#

 

Warto założyć takie oryginały u nas w X3 F25 zmienialiśmy ze zwykłych na ledowe i różnica jest na plus sam wygląd i ile lepiej taki led świeci, u siebie w jedynce też będę takie zakładać.

Opublikowano
Niby wszystko fajnie, ale ja mam F11 sprzed liftingu i u mnie halogeny są trójkątne... Czyli automatycznie okrągłe pasować nie będą :cry2:
Opublikowano

Witam, również proszę o podpowiedź kogoś kto montował żarówki LED do halogenów do F10/F11 wersja przedliftowa. Kolega jakubhab zadał konkretne pytanie o żarówki a nie o lampy. Czy żarówki led można założyć również do lampy doświetlającej zakręt. Chodzi o to aby uzyskać tą samą barwę światła do w bixenonie.

 

Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziś zamówiłem LEDy do doświetlania zakrętów w barwie 4300K, czyli jak Ksenon. Jak dotrą to dam znać jak to działa. Wg opisu i informacji, współpracują z CanBus i nie zakłócają.

Ja kilka lat temu, jak to z reguły bywa po kupnie nowego auta :wink: też testowałem różne żarówki do doświetlania zakrętów, bo drażniła mnie różnica barw.

Generalnie działały i nie powodowały błędów, ale wszystkie miały jeden problem - brak płynnego rozjaśniania/ściemniania, co jest cechą charakterystyczną sposobu pracy świateł doświetlających w F10/11.

Efekt był taki, że najpierw nie świeciło się nic (w tym czasie normalne żarówki halogenowe już się rozświetlały), a potem nagle LED zaświecały się z pełną mocą (niektóre testowane żarówki zaświecały się tak przy 80% i rozświetlały się do 100%, ale żadna od 0% czy nawet od 50%).

To było już jednak jakiś czas temu, może teraz są inne drivery żarówek pozwalające na ich płynne ściemnianie - ja w każdym razie wróciłem do halogenów, markowych i homologowanych z teoretyczną barwą 4300K (które nota bene i tak świecą wyraźnie żółciej niż ksenon) :mrgreen:

Opublikowano

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy. U mnie za doświetlanie zakrętów odpowiada główna lampa a nie halogen. Pomysł jest taki aby bixenon, doświetlanie zakrętów i halogen maiły tą samą barwę. Nie wygląda to dobrze gdy przy bixenonie zaświeca się doświetlanie. To samo tyczy się halogenu.

Jeśli chodzi o montaż to chyba nikt o zdrowych zmysłach nie będzie montował zestawu którego nie można odpowiednie zamknąć w obudowie... Dlatego po otrzymaniu przesyłki i montażu gorąca prośba o informacje czy wszystko działa.

 

Dzięki i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jak piszesz "głównej lampie" za doświetlanie zakrętów odpowiada właśnie żarówka halogenowa H7.

Biksenon jest używany do świateł mijania/drogowych.

 

To co napisałem powyżej - dotyczyło właśnie wymiany wspomnianej żarówki H7 na odpowiednik LED'owy.

Opublikowano

Pisałem aby wyjaśnić wątpliwości. Nie jestem w 100 % pewien ale w F10/F11 była również opcja doświetlania halogenem.

Tak czy inaczej czekamy na informację z montażu zamówionych LED-ów.

Opublikowano

Rozwiewam wątpliwości.

Żarówki które zamówiłem do doświetlania zakrętów w ksenonie:

1. Zapalają się od razu bez rozjaśniania.

2. Po chwili dostają strobo i wywala błąd.

3. Maja niby 4300k ale z zderzeniu z ksenonem to brzydkie różowawe światło

4. Mocowanie bez rzeźby nie do przeskoczenia, choć bez problemu by się w kloszu zmieściły

5. Spróbowałem ich na krótko w halogenie i tam świecą, ale słaba linia odcięcia.

6. Nie polecam i jutro odsyłam

 

Wracam do halogenów i zapominam o ledach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wracam do halogenów i zapominam o ledach.

Czyli przez kilka lat nic w tym zakresie się nie zmieniło :wink:

 

Ja ostatecznie założyłem halogenowe Philips WhiteVision 4300K (trzeba uważać, bo są dwie wersje: 3700K i 4300K).

Mają homologację, ale moim zdaniem tych deklarowanych 4300K nie osiągają...

 

Teraz kupiłbym chyba Osram CoolBlue Hyper, które mają deklarowane 5000K.

Nie widziałem co prawda jak te 5000K świeci, ale może ktoś przetestuje :)

W tych Osramach z kolei trzeba uważać, żeby nie kupić mocniejszej wersji (Osram CoolBlue Hyper Boost), która ma 75W.

Opublikowano
Też mam teraz Philips WhiteVision 4300K i raczej nie mają tej barwy, są żółte i również w planach co najwyżej 5000K Osram. Ciekawe czy te 5000K będą świecić jak ksenon 4300K
Opublikowano
Ja wiem, tylko że ostatnio na A4 pekła opona w samochodzie ciężarowym i rozbiło mi halogen... Więc i tak musiałem kupić nowy :roll:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I jak tam, ktoś zamontował te osramy? :)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Wracam do tematu bo mam mały sukces. Podjąłem jeszcze jedną próbę wymiany H7 w doświetlaniu zakrętów na LED H7 i jestem w końcu zadowolony. Żarówki led kupiłem takie https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-h7-9v-32v-canbus-csp-nowosc-4000lm-e9-8241523884?snapshot=MjAxOS0xMi0xMVQxMjo1ODo0OS43OTRaO2J1eWVyOzc4ZjM2YjA2ODQ4Y2E0YzA4OTAwZjZmNTEzOGZlZDE4MjdmZTU2NWY4Zjg4ZWI1MGQ2YWY3MzU2NGFkOTk2ZDg%3D

Co prawda powodowały błąd spalonej żarówki ale wykodowałem bimmercode sprawdzanie żarówki, nie mrugały również w stylu strobo.

Co do mocowania, to zmieniłem tylko 2 śrubki w kloszu doświetlania na dłiższe o 1 cm (wygląda jak oryginał) bo tył żarówki jest dłuższy. Wszystko mieści się bez problemu w obudowie i trzyma w oryginalnej kostce.

Jakość, barwa światła super, odcięcie również dobre bo geometria punktu święcącego jak w klasycznej H7. Zapala się i gaśnie płynnie i się nie grzeje. W końcu przy skręcie coś widać z boku.

Teraz czas na H11 w halogenach, które już do mnie jadą.

Kiedyś zmieniłem też światła cofania na led, więc proces transformacji żarówek na ledy kończę z sukcesem.

Wiem, wiem nie mają homologacji, itp, ale zapewniam że nie oślepiają, wariatem nie jestem, próbowałem kilku typów przez 2 lata i wówczas się nie zdecydowałem ze względu na jakość światła.

Nie zachęcam tylko informuję o możliwości.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, a możesz powiedzieć jak wykodowałeś bimmercodem sprawdzanie żarówek doświetlania? trzeba kodować w trybie expert bo znaleźć nie moge w trybie "amator" :P
Opublikowano
Tak w trybie expert. Pomogły mi filmiki tego kolesia.
. W F10 jest bardzo podobnie, tylko moduły nazywają się inaczej nie FMR tylko FMD, to z pamięci piszę. Ogólnie chyba 3 linijki do zmiany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak w trybie expert. Pomogły mi filmiki tego kolesia.
. W F10 jest bardzo podobnie, tylko moduły nazywają się inaczej nie FMR tylko FMD, to z pamięci piszę. Ogólnie chyba 3 linijki do zmiany.

Można też zamiast kodowania użyć redaktorów/modułów canbus.

Opublikowano
Tak w trybie expert. Pomogły mi filmiki tego kolesia.
. W F10 jest bardzo podobnie, tylko moduły nazywają się inaczej nie FMR tylko FMD, to z pamięci piszę. Ogólnie chyba 3 linijki do zmiany.

Można też zamiast kodowania użyć rezystorów/modułów canbus.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.