Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie sprowadzałem go ja osobiście ale znajomy od którego kupiłem, znam pełną historię w Polsce, widziałem zdjęcia jak był uszkodzony w USA itd.

 

A teraz ciąg dalszy historii, otóż podłączyłem ręczny interfejs, i wyjechałem w trasę ustawiłem sobie na wykres ładowania, kilka obserwacji przy ostrym przyspieszaniu, ok 5-6 tys. obrotów auto szarpie jakby odcinało mu prąd, spadek ładowania mam wtedy do ok. 12,3V (minimalny jaki osiągnął), dodatkowo zauważyłem że problem występuje (problem z rozruchem) na ciepłym silniku. Wyjeżdżam rano z garażu jadę 10 km staję na stacji ciężko kręci po 5 minutach postoju. Jadę kolejne 10 km i parkuję auto na 4 godzin, pali od strzała, jadę kolejne 20 km. Parkuje po minucie chcę odpalić słabo kręci i nie odpala - taka sytuacja z soboty.

Kolejna sprawa to to dziwne szarpania, jakby miał odcięcie zapłonu, zdławia silnik - obroty. Taki efekt jest jak ostro przyspieszam ale dopiero powyżej pewnej prędkości przy większym obciążeniu. Wykluczyłem już mechanikę, nawet katalizatory były badane kamerą. Rozrząd, vanosy itd sprawdzone. Zostaje coś w elektryce.

 

Pany HELP w piątek kolejna wizyta w serwisie - doczytałem gdzieś że może być moduł CAS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy ostrym przyspieszaniu, ok 5-6 tys. obrotów auto szarpie jakby odcinało mu prąd, spadek ładowania mam wtedy do ok. 12,3V (minimalny jaki osiągnął)

to nie jest spadek ladowania tylko calkowity brak

Preczysciles glowne styki elektryczne jak wczesniej pisalem?

Opublikowano

Oczywiście, że tak :)

Poodkręcałem wszystko, tam gdzie trzeba było użyłem papieru ściernego, sprayu do czyszczenia styków, itd.

Problem w tym że miernik na AKU pokazuje na wolnych obrotach 14,3V-14,4V i taka wartość powinna być. Pod INPA takie samo wskazanie, dodawanie gazu, też nie daje żadnych niepokojących sygnałów.

Wydaje się, że problem występuje tylko na obciążonym silniku. Aktualnie auto stoi w serwisie, który zajmuje się tylko elektryką/elektroniką głównie w BMW. Nie ukrywam, że trochę już mnie irytuje ta sytuacja bo walczę z tym ponad miesiąc. I żebym jeszcze jakoś chciał specjalnie oszczędzić czy coś, wręcz przeciwnie. Zastanawiam się czy ten fakt miał związek z uszkodzeniem NAVI, tzn występowało to wcześniej kilka tygodni temu padło mi navi tzw black screen trzeba było naprawiać płytę. Ale problem występował i wcześniej więc naprawa nie miała związku ale zastanawiam czy występujący problrm mógł uszkodzić navi (które podobno jest standardową przypadłością).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I żebym jeszcze jakoś chciał specjalnie oszczędzić czy coś, wręcz przeciwnie.

Masz tylko dwie opcje - rozrusznik lub klema ibs

ja obstawiam rozrusznik

Awaria navi nie ma zwiazku z twoim problemem

Opublikowano
Rozrusznik hmmm mogłby dawc faktycznie duzy opor lub pracowac na zwarciu, ale jak by się miał do spadku napiecia przy przyspieszaniu? Jak jezdze bez fantazji czyli do 3 tys obrotow to tego ofektu nie ma, wystepuje jak silnik jest mocno obciazony, druga kwestia taka, ze jak przejade powiedzmy 200 km to aku powinno chocby troche sie naladowac a tym czasem jest coraz bardziej rozladowane... ale kto wie , nadal czekam na diagnoze :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tylko dwie opcje - rozrusznik lub klema ibs

 

Mi teraz bardziej wygląda na to że coś odcina ładowanie. Może to być klema, a może coś jest nie tak w ogóle z układem ładowania. To by się zgadzało z tym że naładowany akumulator starcza na maks. 5 uruchomień.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi teraz bardziej wygląda na to że coś odcina ładowanie. Może to być klema

To mozna latwo sprawdzic

Wypnij ibs z obwodu zeby stracil polaczenie z DDE i bedzie ladowac stalym napieciem 14,4V jesli beda dalej zaklucenia w ladowaniu to kleme mozesz wykluczyc

Opublikowano

Już to zrobiłem, i nic to nie dało, wypinałem IBS z kostki, nawet cała klemę odkręcałem czyściłem itd. Wydaje mi się, że problem może być gdzieś z modułem, lub połączeniem stykiem przewodów (choć jak mówię wydaje mi się że już wszystko sprawdziłem). Szczerze mówiąc poza faktem irytacji, to mam niezdrową ciekawość co to może być gdyż - nie udało mi się takiego przypadku znaleźć w necie. Rozładowujące się AKU przewija się często zazwyczaj jednak auto nie wyłącza któregoś systemu i nie wchodzi w stan uśpienia. U mnie nie ma z tym problemu 3-4 dni stoi i odpala bez problemu, problem z IBS też znalazłem, ale jak mówię odpinałem i zero różnicy. Nowe AKU kupione nawet mocniejsze, wprogramowane i też nic to nie zmieniło, pomiar ładowania, zarówno na klemach jak i pod kompem niczego nie wykazał. Błędów nie ma - no może z wyjątkiem sondy za katem ale te pojawił się po weryfikacji katalizatorów (czy nie są wypalone - weryfikowałem objaw dławienia). Skrzynia biegów (automat), po regeneracji i wymianie sprzęgła weryfikowana przez dwa serwisu bez uwag. Rozrusznika jak aku jest naładowane kręci jak oszalały, a po kilku odpaleniach nadal kręci tylko z mniejszą siłą.

:roll: :roll: :roll: :roll:

Dlatego wyczerpałem już możliwości i wstawiłem do serwisu który ma to zweryfikować, choć póki co nadal nie wiedzą. Osobiście stawiam na alternator/regulator napięcia choć nic na bazie tego co było robione na to nie wskazuje.

Jednego nie dodałem pierwszy objaw jaki miałem to kiedy jechałem "niemiecką" :D autostradą ok 190-200 km/h miałem to szarpnięcie - spadek mocy, wystąpiło przy przyspieszaniu. Potem moment w którym się pojawiał występował wcześniej przy ok 140 km/h. Jak wspomniałem występuje tylko przy dynamicznym przyspieszaniu. Auto też wcześniej już od jakiegoś czasu trochę ciężko kręciło przy odpalaniu mam tu na myśli taki efekt słabo naładowanego akumulatora. Ale zawsze odpalało. Zwaliłem to na słabe aku, i jak któregoś dnia nie odpaliłem stwierdziłem po prostu aku padł, kupię nowy i po włożeniu zapalił od strzała. Tylko szybko przestał odpalać. :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. Auto też wcześniej już od jakiegoś czasu trochę ciężko kręciło przy odpalaniu mam tu na myśli taki efekt słabo naładowanego akumulatora. Ale zawsze odpalało. Zwaliłem to na słabe aku, i jak któregoś dnia nie odpaliłem stwierdziłem po prostu aku padł, kupię nowy i po włożeniu zapalił od strzała. Tylko szybko przestał odpalać.

To juz byl objaw aby sprawdzic aku opornica a jesli wynik bylby pozytywny to targac rozrusznik i do warsztatu z nim...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.