Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Wczoraj wieczorem wkładam kluczyk i odruchowo - na nic nie czekając - naciskam start/stop. Kicha... No to wyciągam kluczyk, wkładam ponownie i czekam czy coś się zapali, zaświeci, pojawi (niepotrzebne skreślić). Pojawiła się ikona auta na podnośniku i koniec... Naciskam start/stop - nic... No to uznałem, że auto zdechło, wysiadam z samochodu, ale jeszcze mnie tknęło żeby wyłączyć światła na 0 (standardowo mam na auto do jazdy dziennej). Wkładam kluczyk, zapalają się kontrolki, naciskam start/stop - odpalił...

 

Podpiąłem go do prostownika z miernikiem - rozładowany kompletnie :|.

 

Ale wcześniej były tego objawy i tu mam nadzieję, że jakiś pomysł się zrodzi. Jakieś dwa tygodnie temu, zdejmowałem osłonę tunelu środkowego bo mi coś szemrało w popielniczce (jakieś papierki nie trafiły poprzedniemu właścicielowi do popielniczki i poleciały za obudowę). Odłączyłem wtedy oczywiście 3 wtyczki (żeby zdjąć panel): od zapalniczki, od automatu (chyba to było podświetlenie wskaźnika biegu) i od iDrive. Po złożeniu wszystkiego do kupy odpaliłem auto, a tu mi piknęło, że mam ustawić datę i zegar. Dodatkowo zresetował się komputer (przebieg podróży, spalanie i średnia prędkość).

Uznałem, że to w wyniku moich kombinacji więc zlałem temat.

 

Kilka dni później (dwa dni temu) córka siedziała przez 10 minut w aucie i udawała kierowcę i pewnie naciskała co popadło, wsiadam po niej, wkładam kluczyk, odpalam - znowu komunikat, że trzeba ustawić datę i godzinę... Mówię sobie - mała coś nacisnęła (ale nie miałem pomysłu co...), ale trzeba być czujnym i nie zdawać się już na przypadek...

 

No i wsiadam wczoraj i auto nie gada...

 

 

Moje spostrzeżenia: prąd ucieka :-) - coś musi rozładowywać akumulator nawet przy wyłączonym silniku (akumulator ma niecałe dwa lata więc nie podejrzewam żeby coś było z nim nie tak, ale to jeszcze sprawdzę). Z rzeczy, które mi przychodzą do głowy:

- automatyczne światła do jazdy dziennej (ale skoro się nie palą to raczej prądu nie biorą - toż tam zwykła żarówka jest, prawda?),

- coś z tą konsolą, którą rozebrałem (czy na automacie P świeci się również po zamknięciu auta bez kluczyków w stacyjce?),

- nie wiem co to jest, ale zwróciliśmy z żoną uwagę, że nawet bez kluczyków w stacyjce (nie wiem bo jeszcze nie zaobserwowałem czy przy zamkniętym aucie również) spod maski dochodzą co jakiś czas dźwięki jakby jakiegoś przełącznika (chgw co to jest...).

 

 

Jakieś pomysły? Rady co dalej? Od czego zacząć?

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Te szumy spod maski to proces usypiania samochodu. Jak wyjmiesz kluczyk i zamkniesz auto, to wcale nie znaczy ze jest ono wylaczone. W tym czasie nastepuje proces powolnego usypiania i testowania sobie przez samochod pewnych systemow. Nie pamietam dokladnie, aczkolwiek jest to czas okolo 45-50minut.

Jezeli podczas procesu usypiania jakies opory nie podobaja sie dla samochodu, to proces tegoz samosprawdzania moze trwac caly czas, az do chwili rozladowania aku.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Jezeli podczas procesu usypiania jakies opory nie podobaja sie dla samochodu, to proces tegoz samosprawdzania moze trwac caly czas, az do chwili rozladowania aku.

O! I mamy pierwszy trop :-). Jesteś w stanie coś więcej napisać na ten temat? Albo może masz jakieś sprawdzone źródła do poczytania w temacie?

Opublikowano
czas usypiania auta np. w E39 to ok 17-20 min. Musisz sprawdzić jak długo to trwa u Ciebie i jaki jest pobór prądu w tym czasie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A nie zakladales ostatnio alarmu CAN-owskiego? Jesli tak to sprawdz, czy alarm nie sieje po CAN powodujac wzbudzanie sie auta.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
podepne sie pod temat, dzis mi sie zdazylo cos dziwnego, wsadzilem kluczyk i nie czekajac wcisnalem start, duzo szybciej niz zwykle, i tu [BAD] wszytko siadlo i na dodatek otworzyl sie bagaznik?! alarm zaczal smedzic jak by nie bylo pradu i rzeczywiscie nic nie dziala, podlybalem przy aku(docisnalem ta plyte na +) i wszytko dziala jak ta lala, co to moglo byc?
Opublikowano
Ja mojego rozgryzłem dzisiaj... :mad2: Okazało się, że zawiniła pirotechnika przy aku. Normalnie ponoć ten ładunek po prostu odłącza klemę +, a u mnie poza tym niestety uszkodził obudowę aku. Kawałek wcześniej na przewodzie był założony opornik zamiast ładunku i niestety nie ściągnięto osłony (rozgałęziacza) z aku... A tam się okazało, że obudowa aku jest pęknięta i "po prostu" elektrolit wyparował - dlatego aku trzymało coraz krócej i tak się dziwnie zachowywało. Kupię nowe aku i zobaczymy co będzie dalej.
Opublikowano

Żeby zostało dla potomnych, zamieszczam specyfikację akumulatora do 320d (N57):

 

  • Natężenie rozruchowe: 800A
    Pojemność: 80Ah
    Wymiary: 310x175x195mm

 

Okazuje się, że nie tak łatwo takie aku dostać bo z reguły akumulator o takim natężeniu rozruchowym jest większy... Ja kupiłem Vartę 800A/85Ah za 459zł. Pasuje idealnie (jedyna różnica w wymiarach to Varta jest nieco niższa niż oryginał), auto przyjęło nową baterię z uśmiechem :-)...

 

Dowiedziałem się też przy okazji, że akumulator BMW to majstersztyk: pomiędzy celami ma gąbki zamoczone w elektrolicie dzięki czemu nie ma obawy wypłynięcia elektrolitu - ponoć to najwyższa klasa. Bosch o takiej technologii to ponoć ponad 800zł (czyli więcej niż oryginał wychodzi...).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie mam te same objawy, które opisał założyciel tematu. Czy po wymianie aku trzeba na nowo programować pojazd ?

I czy 75AH wystarczy do 330i ?

Co zrobić jak samochód wchodzi w stan uśpienia dłużej niż 1h ?

_______________________

Dzięki za info

Filip

Opublikowano
Żeby zostało dla potomnych, zamieszczam specyfikację akumulatora do 320d (N57):

 

  • Natężenie rozruchowe: 800A
    Pojemność: 80Ah
    Wymiary: 310x175x195mm

 

Okazuje się, że nie tak łatwo takie aku dostać bo z reguły akumulator o takim natężeniu rozruchowym jest większy... Ja kupiłem Vartę 800A/85Ah za 459zł. Pasuje idealnie (jedyna różnica w wymiarach to Varta jest nieco niższa niż oryginał), auto przyjęło nową baterię z uśmiechem :-)...

 

Dowiedziałem się też przy okazji, że akumulator BMW to majstersztyk: pomiędzy celami ma gąbki zamoczone w elektrolicie dzięki czemu nie ma obawy wypłynięcia elektrolitu - ponoć to najwyższa klasa. Bosch o takiej technologii to ponoć ponad 800zł (czyli więcej niż oryginał wychodzi...).

 

Nie zapomnij zarejestrować wymiany akumulatora na nowy, np. w INPIE

Zmienić pojemność z 80ah na 85ah też by się przydało, ale wątpię, aby istniała możliwość ustawienia akurat 85ah.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Posiadam 330i.

Podobno z moim wyposażeniem wypadało by dać 85-90ah bo fabryczne 70ah to dużo za mało.

Niestety nie da się zarejestrować 85ah, albo 80 albo 90.

Aso doradziło zaprogramowanie mniejszej pojemności 80ah w wypadku aku 85ah.

Oprócz rejestracji trzeba zresetować statystyki aku (jeśli nie zmieniamy pojemności wystarczy tylko zresetować).

Reset należy wykonać bez względnie. Mi nowe aku padło po roku bez resetu.

 

Co do wygaszania sie auta.

do 15 minut - 11,9V

do 30 minut -12,5V

po 45 minutach - 12,9V

 

Pomiar na klemach pod maską w temperaturze około 0 stopni ze stoperem w reku :-).

 

Wynika z tego że pełne wygaszenie to 45 minut.

Auto w pełni wybudza użycie jakiegokolwiek uradzenia elektrycznego w aucie,otworzenie drzwi szyby etc.

Opublikowano
A nie zakladales ostatnio alarmu CAN-owskiego? Jesli tak to sprawdz, czy alarm nie sieje po CAN powodujac wzbudzanie sie auta.

Ja mam właśnie założony alarm CAN-owski może być tak że alarm zbudza auto? mi elektryk co zakładał alarm mówił że nic sie takiego nie dzieje mówił że tylko centralka z czytuje dane czy drzwi są zamknięte itd

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam pytanie myłem samochód rano wybieram sie zapalić auto no i koniec auto nie kręci tak jak by rozładowany samochód jutro rano go wykręcę i zobaczę na jaki kolor się oczko świeci bo winna pewnie jest jego...mam nadzieję problem polega na tym ze jak kręcę to nic i wyskakuje takie logo http://s17.postimage.org/sza73k7bh/P17_03_13_19_45.jpg co ono oznacza? bo nie potrafię znaleźć w instrukcji.Najdziwniejsze jest to że to już drugi raz się tak stało ze auto zostało wyłądowane do zera a na 99,9% wszystko zostało po wyłączane .Czy jest możliwe że akumulator sam się rozładowuje? Może problem polega na tym że od jakiegoś dłuższego czasu pokazuje mi problem z światłami? Chociaż jest wszystko ok jedynie to gdy wyłączę auto silnik nie pracuje światła mam ustawione na włączone a one są zgaszone powinno tak być? (mam nadzieje że zostałem zrozumiany jeśli nie to spróbuje jaśniej)
Opublikowano
nie wiem jaki masz tam silnik. ale w dieslach taka "spiralka" oznacza grzanie świec żarowych. i pojawia się prawie zawsze kiedy temperatura jest poniżej zera (oczywiście w aucie parkującym pod chmurą :D ).


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
acha no to spiralka wyskakuje a powyżej na tej desce wszystko świeci abs swiatła itp ale to norma przy odpalaniu po sekundzie gasną i nic silnik to 2.0 diesel.Przynajmniej jedno wiem z komunikatem.
Opublikowano

Z tym wypinaniem aku to się nie spiesz, bo możesz trochę rozprogramować samochód.

Lepiej niech elektryk sprawdzi akumulator, albo zrób to sam voltomierzem w komorze silnika.

 

U mnie światła zapalają się gdy naciskam START-STOP (zapalam samochód), a gasną gdy wyłączam.

Od momentu włożenia pilota do naciśnięcia START-STOPu świecą pozycyjne.

Pozycyjne gasną, gdy po wyłączeniu silnika otwieram drzwi by wysiąść.

Przełącznik na auto - lewe skrajne położenie. :)

Pozdrawiam
Opublikowano
Z tym wypinaniem aku to się nie spiesz, bo możesz trochę rozprogramować samochód.

Lepiej niech elektryk sprawdzi akumulator, albo zrób to sam voltomierzem w komorze silnika.

 

rozprogramuje najwyzej ustawienie godziny i daty... wielokrotnie wypinalem aku nawet na cala noc i nigdy nic sie nie rozprogramowalo

Opublikowano
aa właśnie jeszcze jedno mi się przypomniało czy może mieć to na rzeczy trochę głupie pytanie ale na odwrót wsadziłem pilot czy może mieć to coś wspólnego czy tyle co piernik do wiatraka
Opublikowano

Tylko boję się, że może potem być problem z ustawieniem ich. :norty:

Ponadto sądzę, że precyzyjniej określisz stan aku voltomierzem niż patrząc mu w oczy (oczko) :wink:

aa właśnie jeszcze jedno mi się przypomniało czy może mieć to na rzeczy trochę głupie pytanie ale na odwrót wsadziłem pilot czy może mieć to coś wspólnego czy tyle co piernik do wiatraka

Odwrotnie ?? :?:

U mnie się nie da, mam kółko z breloczkiem. Góra-dół nie ma znaczenia. :)

Pozdrawiam
Opublikowano
To nic pozostało mi kupić woltomierz i go zbadać tylko w sumie co on dokładnie ma wymierzyć na elektronice nie znam się nic niestety.Zastanawia mnie fakt czy problem nie leży w światłach pokazuje mi błędy świateł chociaż wszystko jest powiedzmy ok oprócz tylnych coś są pomiganie na odwrót świecą...a z przodem to jest tak wsiadam do samochodu daje światła mijania (te na których sie jeździ:D) świecą sie gdy zgaszę silnik informuję mnie ze są włączone pomimo tego że jak wyjdę z samochodu się nie świecą.Przy włączaniu silnika też wyskakują mi informacje o problemie z lampami może to zżera prąd.
Opublikowano

Sprawdź napięcie na klemach w komorze silnika:

Przy wyłączonym silniku powinno być ok. 12,5 V

Przy pracującym silniku ok. 14,3 - 14,5 V (napięcie ładowania)

Pozdrawiam
Opublikowano
oo dzięki AP 61 na dniach spróbuję skombinować miernik i posprawdzam co i jak. Jak możesz mi napisać przy włączonym ale ma klima navi radio itp chodzić czy jest to obojętne?
Opublikowano

Im więcej odbiorników załączysz tym bardziej spadnie napięcie ładowania.

Dla ciebie najważniejsze jest napięcie ok. 12,5 V na wyłączonym silniku.

To napięcie świadczy o stanie akumulatora.

Pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)
akumulator zmieniony auto pali jest ok tylko teraz musze skombinować woltomierz i to zmierzyć.na wyświetlaczu wyskakują mi dwie informacje "fog light front right failure" i "rear light right failure" z tyłu światła po prawej inaczej świecą a z przodu nie ma postojowych może to rozładowuje samochód? Edytowane przez tomasztolala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.