Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem w posiadaniu 320d n47 z 2007 roku, automat. Historia wygląda tak - dojeżdżając do świateł zgasło mi auto, odpaliłem i po ujechaniu 2km wywaliło błąd Engine Fault ! Reduced power. Auto zgasło i już dalej nie chciał odpalić. Laweta i do domu :)

Mechanik podpiął pod komputer z Rheingoldem no i tutaj zaczyna się koło fortuny. Udało nam się odpalić tylko przy pomocy plaka - z testów na komputerze wynika:

-pompka w zbiorniku paliwa jest ok - wykluczone

-za małe ciśnienie na szynie - ponoć powinno być koło 400 a było zaledwie 20

-według pomiarów wtryski działają poprawnie

-gdy mechanik chciał wykonać jakiś test (niestety nie pamiętam jaki - za duży natłok informacji) musiał zagrzać auto do 80 stopni, a to przy 60 zgasło i już dalej nie chciało odpalić nawet na plaka

-mimo, że ze wskazań komputera wtryski działały poprawnie to pierwsze dwa są zalane w środku wtyczki. Gdy wyczyściłem wtyczkę do sucha i pochodził chwilę zanim się zagrzał do tych 60 stopni zdążyło znowu się w nich uzbierać pełno ropy.

-autko zanim się zagrzało to chodziło tylko na wyższych obrotach, po puszczeniu gazu gasło

 

Mechanik stwierdził, że wtryski na pewno są uwalone a dodatkowo albo pompa, albo regulator na szynie albo regulator na pompie albo i to i to, ale żeby to stwierdzić dokłądnie muszą być sprawne wtryski.

Pytanie czy jest sens w ogóle "tracić" pieniądze na sprawdzanie tych wtrysków ? pierwszy raz spotkałem się aby były zalane w środku wtyczki. Czy może od razu kupić dwa nowe wtryski i szukać dalej przyczyny ?

 

Ciekawostką jest, że przy przebiegu około 200 000km były wymieniane wszystkie 4 na nowe, a teraz auto ma 280 000km, filtr DPF również był wymieniany na nowy, dziennie robię 80-90km w trasie więc raczej wykluczam jego zapchanie. Uprzedzając pytania olej wymieniam na bieżąco co 10-11 tysięcy. Nie tankuję po żadnych "dziurach", leję tylko na Shellu ale wiadomo co tam leją do beczki :duh:

 

dołączam zdjęcie gdzie jest zalany wtrysk c45e74546b4a.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test przelewowy na początek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ladnie opisales usterke i odpowiedz na Twoj problem jest zawarta w poscie , szkoda tylko ze mechanik nie potrafi albo nie chce usunac drobnej awarii...

Musisz ustalic czy paliwo zbierajace sie we wtyczce trafia tam z zewnatrz czy z wewnatrz wtrysku bo na pewno powoduje ono utrate zasilania cewki wtrysku i silnik moze pracowac tylko na dwa cylindry.

Osusz owe wtyczki ,wyprofiluj elektryke wtryskow tak aby nie dotykala rurek paliwowych bo bedzie dzialac jak saczek. Odpal i lukaj gdzie sie pojawi paliwo ,jesli nie bedzie nigdzie bryzgac a wtyczki beda znowu mokre i auto zdechnie to znak trafia ono tam z wnetrza wtrysku i i trzeba wymienic cewke wtryskowa lub ja tylko mocniej dokrecic - ta duza nakretka pod wtyczka

Opublikowano

Teraz pytanie czy ten test mogę wykonać sam w garażu czy potrzebuje jakiegoś specjalnego przyrządu? Bo mechanik powiedział ze ma taki przyrząd ale może mi to zrobić dopiero w przyszłym tygodniu...

Dzisiaj wykręciłem jeden wtrysk celem sprawdzenia jego numerów i niestety nigdzie nie znalazłem takich a wiem że muszą być wszystkie takie same (chyba że złe sprawdzałem)

Kolego kotin44 o której nakrętce mówisz ? wstawiam zdjęcie tego wtrysku z zalaną wtyczką

http://s5.ifotos.pl/mini/image1jpe_qnpenqw.jpg http://s2.ifotos.pl/mini/image2jpe_qnpenqs.jpg http://s6.ifotos.pl/mini/image3jpe_qnpenqa.jpg http://s5.ifotos.pl/mini/image4jpe_qnpeepp.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nakrętkę masz zaraz pod elementem plastikowym. Do testu przelewowego potrzebujesz 2-3 m wężyka i 4 pojemniki/strzykawki/butelki, co znajdziesz pod ręką, nie jest aż tak istotna podziałka, bo chodzi o różnicę względem pozostałych wtryskiwaczy. Najpierw pozbądź się nieszczelności, z tym nie ma sensu robić testu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pod i nad plastikowym elementem masz nafrezowane miejsce na klucz plaski wiec ten wtrysk sie rozkreca dwoma kluczami krecac w przeciwnych kierunkach.W pierwszym zdjeciu jest nakretka ale to inny wtrysk - bardziej solidny

Numerow szukaj na tym plastikowym elemencie

Opublikowano

sprawdziłem wtryski na maszynie i diagnoza - przepalone rozpylacze oraz uszkodzone przelewy które powodowały zbieranie się ropy we wtyczkach oraz to, że nie było odpowiedniego ciśnienia na listwie, czas zacząć poszukiwania nowych :)

pytanie jak to jest - wszyscy piszą, że tych piezoelektryków nie da się nigdzie regenerować, natomiast u mnie były założony oryginalne regenerowane przez Boscha :D w czasie takiej regeneracji nabijają na nowo numery fabryczne, dlatego nie mogłem znaleźć takich samych nigdzie w internecie :duh:

Opublikowano

Też miałem nadzieję, że wtrysk nie będzie uszkodzony, próbowałem dokręcić go tak jak pisałeś lecz nie drgnął nawet milimetra więc dałem do sprawdzenia.

Rozmawiałem tylko z fachowcem przez telefon i zapomniałem zapytać czy znajdują się opiłki. Jeśli nie, to są szanse, że pompa jest sprawna ?

Opublikowano
Racja. zastanawiam się, jeśli teraz auto jest rozgrzebane nie dobrać się do kolektora, wyczyścić wszystko ewentualnie usunąć klapki ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie warto się tym zająć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.