Skocz do zawartości

F10 535i komunikat o zwiekszonym rozladowywaniu akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od paru dniu wywala mi właśnie taki komunikat o zwiększonym rozladowywaniu akumulatora podczas postoju i ze odbiorniki elektryczne zostaly tymczasowo wyłączone. Jak troche pojezdze to znika, ale jak auto postoi dzien lub dwa to blad powraca. Akumulator wymieniany z 3 tyg temu na nowy. Najdziwniejsze ze sprawdzajac w ukrytym menu "system voltage" czy auto zgaszone czy zapalone to pokazuje 12.1, 12.2 volt :shock: dziwne bo powinien przeciez po zapaleniu pokazywac z 14 czy cos kolo tego.

Czy problem lezy w alternatorze, regulatorze napiecia czy klemie IBS? Moze przy wymianie akumulatora cos nie styka jak powinno i dlatego takie objawy? :? Czy walnieta klema IBS moze powodować to ze auto po odpaleniu pokazuje prawie identyczna wartosc napiecia jak przy zgaszonym?

Akumulator poki co dziala ok. Zadnego komunikatu ze trzeba podladowac i auto zapala bez problemow

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od paru dniu wywala mi właśnie taki komunikat o zwiększonym rozladowywaniu akumulatora podczas postoju i ze odbiorniki elektryczne zostaly tymczasowo wyłączone. Jak troche pojezdze to znika, ale jak auto postoi dzien lub dwa to blad powraca. Akumulator wymieniany z 3 tyg temu na nowy. Najdziwniejsze ze sprawdzajac w ukrytym menu "system voltage" czy auto zgaszone czy zapalone to pokazuje 12.1, 12.2 volt :shock: dziwne bo powinien przeciez po zapaleniu pokazywac z 14 czy cos kolo tego.

Napięcie ładowania powinno być ok.14,4-14,8V.

Czy problem lezy w alternatorze, regulatorze napiecia czy klemie IBS?

Każdy z tych części może być sprawcą.Bez zdiagnozowania (elektryk samoch.) nikt na odległość nie jest wstanie udzielić 100% trafnej odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od paru dniu wywala mi właśnie taki komunikat o zwiększonym rozladowywaniu akumulatora podczas postoju i ze odbiorniki elektryczne zostaly tymczasowo wyłączone. Jak troche pojezdze to znika, ale jak auto postoi dzien lub dwa to blad powraca. Akumulator wymieniany z 3 tyg temu na nowy. Najdziwniejsze ze sprawdzajac w ukrytym menu "system voltage" czy auto zgaszone czy zapalone to pokazuje 12.1, 12.2 volt :shock: dziwne bo powinien przeciez po zapaleniu pokazywac z 14 czy cos kolo tego.

Napięcie ładowania powinno być ok.14,4-14,8V.

Czy problem lezy w alternatorze, regulatorze napiecia czy klemie IBS?

Każdy z tych części może być sprawcą.Bez zdiagnozowania (elektryk samoch.) nikt na odległość nie jest wstanie udzielić 100% trafnej odpowiedzi.

W E60 w celu sprawdzenia klemy IBS odłączało się jeden z dwóch przewodów, ale jak jest w F10 nie wiem .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem po małym teście. Wczorajszy odczyt ktory pokazywal 12.1 volt byl po calym dniu pod prostownikiem. Mierzac napiecie dzis (przy włączonym silniku) pokazuje w ukrytym menu 13.9. Miernikiem bezposrednio na baterii także 13.9, miernimiem pod maska gdzie sa wyjscia plusa i minusa pokazuje 14 volt. Czyli wychodzi na to ze alternator ładuje prawidlowo. Regulator napiecia chyba takze jest sprawny bo te wartosci nie skacza jakos duzo. Raptem o 0.1 volt. Klema z IBS chyba rowniez sprawna bo skoro byl naladowany prostownikiem to i alternator nie musial dawac mu napiecia 14 tylko podawal prad podrzymujacy bo aku byl pelny. Chyba na takiej zasadzie ona dziala. Dobrze to rozkminiam panowie? Czy jednak nie i caly czas alternator powinien walic pradem ponad 14 volt. Nawet jak akumulator jest pelny.

Mozliwe ze mi cos zjada prad jak auto jest zamkniete i nie wszystko sie wygasza po tym kwadransie jak powinno :roll: lub ten nowy akumulator jest w jakis sposob uszkodzony. Dziwne bo na starym mimo ze byl padlina to ten komunikat sie nie pojawial wcale.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13,9 V to nie ma ładowania, powinno być 14,7 - 15 V
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale tam chłopaki omawiali ładowanie dla akumulatora kwasowo ołowiowego a w F10/F11 mamy baterie w technologii AGM i ładowanie jest inne. Radzę sprawdzić u fachowca twoje ładowanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

14.7 to on mi pokazuje w trakcie odzysku energii. A tak podczas jazdy to skacze od 12.5 do 13.8.

Znalazlem jeszcze to:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=863560#/topics/863560

Tam tez pisza ze napiecie ladowania jest zmienne przy efficent dynamic :roll: a ładowanie AGM to max 14.8

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Być może masz racje że przy systemie efficient dynamic ładowanie wygląda inaczej ale warto to sprawdzić u kogoś kto ma odpowiedni sprzęt i wiedzę.

 

 

Ps. Akumulator wymieniłeś na AGM ?

Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W mim samochodzie podczas pracy silnika po ustabilizowaniu 14,4V, podczas odzyskiwania energii wzrasta do 14,7V.Te wartości są powtarzalne i stabilne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak wlozony nowy AGM i zakodowany. Niestety nie mam jak podjechać do garazu gdzie to bylo robione. Właśnie o to chodzi zeby trafić na kogos kto wie jak to powinno byc. Bo jak np trafię na kogos kto mi powie ze jest zle a faktycznie jest dobrze to wydam na nowy alternator kleme i bog wie co jeszcze a nic to nie zmieni.

Andrzej jak nowy (stary) masz akumulator? Moglem sprawdzic to ładowanie przed naladowaniem akumulatora do pelna prostownikiem. :duh: moze wtedy te wartosci bylyby calkiem inne.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak podczas jazdy to skacze od 12.5 do 13.8.

Takich skoków nie może być, 12.5 to napięcie sprawnego naładowanego aku, więc jak tyle wskazuje to alternator wtedy "stoi". Jakbyś miał też skoki w górę, powiedzmy na 16V to wtedy trzeba zainteresować się regulatorem napięcia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis odpaliłem auto i napiecie pokazywal 14.7 14.8. Ale nie byl juz ladowany prostownikiem przez poltora dnia. Na zgaszonym pokazywał ledwie 12. Czyli moze to wszystko wina nowego akumulatora albo cos zrzera prad podczas postoju. Te 12.5 mial zaraz po odpieciu prostownika nie wiem jak dziala dokładnie ten efficent dynamic czy to faktycznie jak mini KERS ze zmienia napiecie w zależności od potrzeb.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że próbujesz sam rozwiązać problem to chwała Ci za to. Mam wrażenie że twoje działania wynikające z braku wiedzy są trochę chaotyczny. Trochę dużo pisania, tłumaczenia. Możesz zadzwonić nr.tel na pw.
Opublikowano
Miałem dokładnie takie same problemy kiedy wysiadła klamka Confort Access. Po odłączeniu zepsutej klamki wszystko wróciło do normy... do czasu kiedy druga klamka się zepsuła :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.


Nie chce zakladac nowego posta wiec opisze tutaj moj problem. Po jakim czasie powinien pojawic sie komunikat o zwiekszonym zuzyciu akumulatora podczas postoju? u mnie jak auto postoi ok. 10 dni to pojawia sie komunikat, czy to jest normalne w tym modelu? Wszystko dziala ok, samochod odpala bez problemu ale dziwi mnie ten komunikat, auto ma 3 lata, akumulator byl sprawdzany dwukrotnie (raz po 10 dniowym postoju test wykazal sprawnosc na poziomie 40% a drugi raz - kiedy auto bylo jedzone codziennie juz bylo ok.90%). Mozecie mi powiedziec jak to jest z tym komunikatem u Was?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie nadal sie pojawia. Aku jest do reklamacji. Napiecie spada do 11.8 11.9 jak postoi pare dni. Nawet naladowac sie go nie da. Po 3 dniach ladowania bez przerwy ladowarka z mikroprocesorem pokazuje 12.3 a powinien jak na naladowany agm kolo 13. Bylem nawet sprawdzic czy cos mi zjada prąd i powiedzieli ze nie. Ze auto sie usypia i nie ma wzmożonego poboru prądu. A komunikat wywala bo aku slaby i wylacza co trzeba by auto moglo odpalic. Ladowanie sprawdzili takze i jest 14.8 14.9 Tak mi powiedzieli w garazu w nl. Takze musze przeczekac jak bede jechal do polski i reklamowac. Aku ma tak od poczatku jak go wsadzili. Pierwszy komunikat pojawil sie jak auto postalo z 2 czy 3 dni bez ruszania. Niestety bylo to juz po wyjezdzie z Polski. Nawet stary aku mi tego komunikatu nie pokazywal nawet po 2 tyg nie wsiadania do auta a ponoć byl na umarciu i dlatego wymienili na "nowy".

🙃🙃

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak tam feel, rozwiązałeś problem z akumulatorem ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie. Zeby reklamowac musze pojechać do polski. A bede dopiero w sierpniu. Teraz cieplo to rzadko kiedy pokazuje komunikat. Musi postac kolo tygodnia lub dluzej. Zimniej dwa dni. Bardzo zimno (kolo zera)1 dzien. Zglosilem im ale musze fizycznie sie tam pojawic. Urlopu nie mam a robic 2000km tylko dla aku sie nie oplaca. Bo na paliwo wydam tyle co nowy aku :mrgreen:

Ostatnio ogarnąlem płukanie skrzyni bo przelot 110 tys i pewnie nigdy nie byl wymieniany(duza roznica po wymianie całego oleju) i kupilem inne fele.

🙃🙃

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Update. Wymieniono mi aku na nowy. Troszke marudzenia bylo bo nie mial minimum aby nadawać sie na reklamacje. Nowy aku po uspieniu auta pokazuje napiecie 12.9 , 13V mierzone multimetrem. Po wybudzeniu pojazdu 12.5 12.6V. Zobaczyny co przyniesie zima :mrgreen:

🙃🙃

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Która? Bo watek z 2018...

🙃🙃

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Miałem ten sam problem co opisujesz a okazała się pierdoła klamka keiles od tylnych drzwi przestała działać i auto na postoju pobierało prąd po podłączeniu problem zniknął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.