Skocz do zawartości

N47 korekty,wydruki z EPS po regeneracji i prośba o oceny


1jarcio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
ale najbardziej irytujące jest to, że robili wtryski etc. po co ?

Skoro nie wiedzieli jak wykluczyc swiece to przeszli do nastepnych elementow ktore maja wplyw na usterke - szkoda tylko ze musiales za to zaplacic a nie odnioslo to zadnego efektu

a niby najbardziej renomowany warsztat w warmińsko-murzyńskim

W naszych oczach renoma to ladny zaklad ,czytelna reklama i darmowa kawa a tak na prawde na renome trzeba sobie zapracowac

kiedyś kończy się cierpliwość, a tym bardziej zaufanie do mechaników

nie musi tak byc tylko musisz odpowiednio poszukac fachowca

na szczęście z pomocą przychodzą koledzy z forum

I nie zajmuje to miesiecy ciezkiej pracy :D

Załóż katalizator bez dpf-a, będzie lepiej.

Tu musisz sam podjac decyzje ze wgl na koszty ale na pewno warto to zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skoro nie wiedzieli jak wykluczyc swiece to przeszli do nastepnych elementow ktore maja wplyw na usterke - szkoda tylko ze musiales za to zaplacic a nie odnioslo to zadnego efektu

Byłem powiedziałem jak jest wziąłem ze sobą stare świece i miernik :wink: i zapytałem czy rozmawiamy jak ludzie i poprawiają swoją pracę, no i po dłużej rozmowie zgodził się bez zbędnego gadania i zadzwonił do warsztatu gdzie zajmują się tymi sprawami i na ich koszt więc jutro naprawiam. Tłumaczył tylko że jak komputer mu nie pokazywał błędu to stwierdził że jest dobrze bo nigdy nie miał takiej sytuacji.

W naszych oczach renoma to ladny zaklad ,czytelna reklama i darmowa kawa a tak na prawde na renome trzeba sobie zapracowac

Ja naprawdę nie oszczędzam na tym żeby było tanio choć to nie odnośnik i zawsze zanim postawię to pogadam z ludźmi i powiem Ci, że sprawdziłem cztery warsztaty i więcej już w Olsztynie nie ma co szukać lecz nikt sobie nie poradził :duh: nie ma o czym mówić ale jest co wspominać.

 

I nie zajmuje to miesiecy ciezkiej pracy :D

Jeszcze raz dziękuję Wam :cool2:

Załóż katalizator bez dpf-a, będzie lepiej.
Tu musisz sam podjac decyzje ze wgl na koszty ale na pewno warto to zrobic

Rozumiem, że kat jest razem z DPF-em tak? Zastanawiałem się czy całości nie przywrócić włącznie z DPF-em tylko trzeba byłoby programowo też to uruchomić - czy jestem w stanie to zrobić na kablu D-CAN i ISTA+ czy olać i wywalić dpf-a, a zostawić kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ mam uśmiech na twarzy jak odpalam auto :mrgreen:

Co do DPF-u to faktycznie po co mi problem na miasto wystarczy jak kupie kata ale ciężko kupić sam kat więc będzie z dpf-em i trzeba będzie wywalić bebechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tłumaczył tylko że jak komputer mu nie pokazywał błędu to stwierdził że jest dobrze bo nigdy nie miał takiej sytuacji.

po tym zdaniu wnioskuje ze jest to mlody czlowiek ale jesli zapamieta twoja usterke to jeszcze wiele razy bedzie mial taka sytuacje

Ja naprawdę nie oszczędzam na tym żeby było tanio

To zauwazylem juz w pierwszym poscie :)

sprawdziłem cztery warsztaty i więcej już w Olsztynie nie ma co szukać

W niedziele bede mial troszke luzu to Ci napisze jak szukac warsztatu

Co do DPF-u to faktycznie po co mi problem na miasto wystarczy jak kupie kata

poszukaj w necie firmy co dorabia katalizatory w twojej okolicy i popytaj o ceny-dwa lata temu dorabialem do S-klasy caly uklad wydechowy ( 4 katy )i zaplacilem nie cale 2 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super sprawa! :8) Czyli wychodzi na to, że też muszę wymienić jeszcze dwie świece... Szkoda, że nie chcą się ruszyć :mad2: Najwyrażniej stare świece mogą nie dawać błędu ale jednak mają już niską sprawność w efekcie na zimnie powstaje zadyma

Napisz czy zrobili ci auto jestem ciekaw twojego problemu. Ja już odebrałem swoje i jest już wkręcona świeca oczywiście sprawę załatwiła sprężyna HELICOLI, o której pisał kolega kotin44 :cool2:

Poza tym mam jeszcze chyba do wymiany AKU bo coś szybko mi się ładuje na prostowniku.

 

poszukaj w necie firmy co dorabia katalizatory w twojej okolicy

Szukałem i pytałem na miejscu ale nie ma nikogo takiego w mojej okolic, a możesz napisać gdzie robiłeś? Może być na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szukałem i pytałem na miejscu ale nie ma nikogo takiego w mojej okolic, a możesz napisać gdzie robiłeś?

Robilem w Szczecinie - poszukam tego namiaru to Ci napisze

Ja trzyma prad ten aku bo to jest wazniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trzyma prad ten aku bo to jest wazniejsze

Jeszcze nie sprawdzałem ale na weekend będę miał tester do akumulatorów więc sprawdzę po nocy w jakim jest stanie.

 

EDIT: Wiecie może jakim momentem dokręcić wtryski bo chcę sprawdzić po nich robotę i znalazłem to https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-53-fuel-injector-nozzles-lines/5oiO2NA czyli pozycja 1AZ - rozumiem że przyłapane na 8Nm a max później dokręcić 26Nm :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, niestety ciągle borykam się z problemem.


Świece sprawdzone multimetrem (dwie nowe, dwie stare), zero błędów w DDE. Na interfejsie w ISTA mogę włączyć grzanie przed odpaleniem ale nic to nie zmienia. Przy okazji dowiedziałem się, że tak naprawdę jest kilka trybów pracy świec żarowych w n47 i n57. Polecam lekturę: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-535d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/preheating-system/DgvWBPtv

Wstępne grzanie przed próbą odpalenia działa do 30 stopni C płynu chłodniczego... Tak czy inaczej potrafi zakopcić po dłuższym postoju.


Poza tym wyjąłem wtryski, sprawdzone na maszynie, wyczyszczone końcówki i na wydruku wszystko w normie - praktycznie identycznie. Na aucie korekty dochodzą na jednym cylindrze (innym niż wcześniej) do +0,5 na ciepłym. Przy odpaleniu chodzi prawie idealnie równo.


Oleju nie ubywa (wcześniej Millers XF C3 5w30, teraz BMW TwinTurbo LL04 5w30). Odpięcie EGR nic nie zmienia. Czy możliwe, że mapa paliwa jest zła (za bogata) po usunięciu DPFa i na starcie leje? Wydaje mi się, że ropą śmierdzi ten niebieski dym...


Pomocy :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, niestety ciągle borykam się z problemem.


Świece sprawdzone multimetrem (dwie nowe, dwie stare), zero błędów w DDE. Na interfejsie w ISTA mogę włączyć grzanie przed odpaleniem ale nic to nie zmienia. Przy okazji dowiedziałem się, że tak naprawdę jest kilka trybów pracy świec żarowych w n47 i n57. Polecam lekturę: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-535d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/preheating-system/DgvWBPtv

Wstępne grzanie przed próbą odpalenia działa do 30 stopni C płynu chłodniczego... Tak czy inaczej potrafi zakopcić po dłuższym postoju.


Poza tym wyjąłem wtryski, sprawdzone na maszynie, wyczyszczone końcówki i na wydruku wszystko w normie - praktycznie identycznie. Na aucie korekty dochodzą na jednym cylindrze (innym niż wcześniej) do +0,5 na ciepłym. Przy odpaleniu chodzi prawie idealnie równo.


Oleju nie ubywa (wcześniej Millers XF C3 5w30, teraz BMW TwinTurbo LL04 5w30). Odpięcie EGR nic nie zmienia. Czy możliwe, że mapa paliwa jest zła (za bogata) po usunięciu DPFa i na starcie leje? Wydaje mi się, że ropą śmierdzi ten niebieski dym...


Pomocy :duh:

Cześć, a możesz nagrać film i pokazać jak to wygląda.

A jak sytuacja wygląda z katalizatorem, może masz usunięty. Ja będę swojego wysyłał do wstawienia w ori puszkę gdzie był dpf.


P.s. Możesz mi odwiedzić gdzie w ISTA mogę podać zasilanie na świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kotin44" mam pytanie bo męczy mnie temat jednego wtrysku rzekomo regenerowanego w co wątpię po tamtej przygodzie, mianowicie korekcja na nim oscyluje od +1,5 do +2,1 zastanawiam się nad jego wymianą co myślisz o tym?

Dodam że zrobiłem próbę przelewową i każdy napełnia niemal identycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mianowicie korekcja na nim oscyluje od +1,5 do +2,1

Korekcja miesci sie w normie a przy korekcjach wazne jest aby przy dodaniu gazu ciagly w kierunku 0

Korekcja jednego wtrysku wiele nie powie - trzeba widziec co sie dzieje w innych cylindrach...

zastanawiam się nad jego wymianą co myślisz o tym?

Mysle ze wymiana wtrysku w twoim przypadku nie zmieni korekt bo na ich wynik wplywa wiele czynnikow a poniesiesz tylko niepotrzebne koszty

Dodam że zrobiłem próbę przelewową i każdy napełnia niemal identycznie

Czyli sa sprawne i oby tak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdzone multimetrem (dwie nowe, dwie stare)

Swieczki wymienia sie caly komplet

Jak nie masz kata i dpf to ma prawo puscic lekkiego baka bo nie ma go co zatrzymac...

Niestety dwie nie chcą wyjść, a skoro działają to nie chce mnie mechanik narażać na dodatkowe koszta (w przypadku ich urwania).

Ale dlaczego w takim razie bak jest tylko w niskich temperaturach?

 

zastanawiam się nad jego wymianą co myślisz o tym?

Czy przypadkiem nie zamieniałeś już wtrysków kolejnością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem nie zamieniałeś już wtrysków kolejnością?

Dokładnie tak jak piszesz ja nie zamieniałem, a po tym co przeszedłem z tym warsztatem i nie tylko tym jestem gotów zrobić wymianę tylko kwestia tego czy przyniesie to jakieś efekt jak pisze kolega "kotin44"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety dwie nie chcą wyjść

Wykrecaj na cieplo.Rozgrzej dobrze silnik i na zryw odkrecaj.

a skoro działają to nie chce mnie mechanik narażać na dodatkowe koszta (w przypadku ich urwania).

To jest tylko odlozenie tego zabiegu na puzniej.Swieczki maja norme na ilosc kilometrow oraz na ilosc odpalen jesli te dwie swiece ktore zostaly maja juz przejechane np polowe normy to juz beda grzac innaczej niz te nowe...

Ale dlaczego w takim razie bak jest tylko w niskich temperaturach?

Fizyka...Czym paliwo zimniejsze tym ciezej je zapalic i dopalic dlatego stosuje sie podgrzewacze paliwa i swiece zarowe - obecne swiece maja niesamowite parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po tym co przeszedłem z tym warsztatem i nie tylko tym jestem gotów zrobić wymianę tylko kwestia tego czy przyniesie to jakieś efekt

korekcje to temat na doktorat - twoje wtryski odwiedzily zaklad regeneracyjny i musialy przejsc pomiar czasow otwarcia,przelewow itd a twoja pruba przelewu potwierdza to ze jest OK

Korekta to jest obraz tego co dzieje sie w silniku w poszczegolnych cylindrach i jesli komputer nie wypluwa bledow zwiazanych z praca silnika to korekty sa wowczas tylko efektem jego pracy

Do momentu kiedy korekta nie wyjdzie poza zakres pracy a po dodaniu gazu ciagnie w kierunku 0 mozesz jezdzic spokojnie bo to znak ze elektronika nad wszystkim panuje a w silniku nic zlego sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym co przeszedłem z tym warsztatem i nie tylko tym jestem gotów zrobić wymianę tylko kwestia tego czy przyniesie to jakieś efekt

korekcje to temat na doktorat - twoje wtryski odwiedzily zaklad regeneracyjny i musialy przejsc pomiar czasow otwarcia,przelewow itd a twoja pruba przelewu potwierdza to ze jest OK

Korekta to jest obraz tego co dzieje sie w silniku w poszczegolnych cylindrach i jesli komputer nie wypluwa bledow zwiazanych z praca silnika to korekty sa wowczas tylko efektem jego pracy

Do momentu kiedy korekta nie wyjdzie poza zakres pracy a po dodaniu gazu ciagnie w kierunku 0 mozesz jezdzic spokojnie bo to znak ze elektronika nad wszystkim panuje a w silniku nic zlego sie nie dzieje

Tak w czasie jazdy oscylują w granicach zera.

A powiedz mi tak informacyjnie jakim kluczem wyjąc wtryski, chodzi bardziej o średnicę i gwint wtrysku żeby wybić kluczem bezwładnościowym oraz czy wychodzą one bez konieczności demontażu pokrywy głowicy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dwie nie chcą wyjść

Wykrecaj na cieplo.Rozgrzej dobrze silnik i na zryw odkrecaj.

a skoro działają to nie chce mnie mechanik narażać na dodatkowe koszta (w przypadku ich urwania).

To jest tylko odlozenie tego zabiegu na puzniej.Swieczki maja norme na ilosc kilometrow oraz na ilosc odpalen jesli te dwie swiece ktore zostaly maja juz przejechane np polowe normy to juz beda grzac innaczej niz te nowe...

Ale dlaczego w takim razie bak jest tylko w niskich temperaturach?

Fizyka...Czym paliwo zimniejsze tym ciezej je zapalic i dopalic dlatego stosuje sie podgrzewacze paliwa i swiece zarowe - obecne swiece maja niesamowite parametry

 

Skoro mają taką samą rezystację jak nowe to póki co zostawiam chociaż nie lubię takiego podejścia.. Gdyby to nie groziło dużymi kosztami to rzeczywiście bym wymienił wszystkie.


 

A powiedz mi tak informacyjnie jakim kluczem wyjąc wtryski, chodzi bardziej o średnicę i gwint wtrysku żeby wybić kluczem bezwładnościowym oraz czy wychodzą one bez konieczności demontażu pokrywy głowicy :?:

 

Z mojego doświadczenia z n47 wynika, ze kluczem francuskim można je lekko ruszyć i wychodzą. Polecam kupić pastę ceramiczna i nowe podkładki na montaż. Moment dokręcenia zdaje się 8 Nm do ustawienia podkładki, potem 28 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z n47 wynika, ze kluczem francuskim można je lekko ruszyć i wychodzą. Polecam kupić pastę ceramiczna i nowe podkładki na montaż. Moment dokręcenia zdaje się 8 Nm do ustawienia podkładki, potem 28 Nm.

8 i 26nN pytałem już o to 15 lutego :wink:

A Twoje doświadczenie to samodzielnw wyciąganie wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A powiedz mi tak informacyjnie jakim kluczem wyjąc wtryski, chodzi bardziej o średnicę i gwint wtrysku żeby wybić kluczem bezwładnościowym oraz czy wychodzą one bez konieczności demontażu pokrywy głowicy

Pokrywy nie trzeba demontowac.Przed demontazem zagrzej silnik i powinny wyjsc bez problemu ,czasem trzeba je ruszyc prawo,lewo przy uzyciu klucza czy kombinerek.Tego wtrysku nie wyciagniesz mlotkiem bezwladnosciowym bo nie ma go za co zlapac.

Skoro mają taką samą rezystację jak nowe to póki co zostawiam

Ile maja tej rezystancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywy nie trzeba demontowac.Przed demontazem zagrzej silnik i powinny wyjsc bez problemu ,czasem trzeba je ruszyc prawo,lewo przy uzyciu klucza czy kombinerek.Tego wtrysku nie wyciagniesz mlotkiem bezwladnosciowym bo nie ma go za co zlapac.

Ok myślałem, że trzeba złapać za zasilania czyli nakręcić i wybijać. A powiedz czy po wyjęciu zapowietrza się układ i trzeba coś robić w celu jego odpowietrzenia :?: bo takie info otrzymałem na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.