Skocz do zawartości

N47 korekty,wydruki z EPS po regeneracji i prośba o oceny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam ogromną prośbę bo walczę z tematem już od kilku miesięcy i nie mogę, a w zasadzie nie mogą sobie poradzić mechanicy. Problem polegał na tym że przy porannym albo po dłuższym postoju około 7-8h auto przy odpaleniu zostawia potężną biało-siwą chmurę pracuje w miarę równo lecz bywało lepiej teraz do rzeczy co zostało zrobione.

Mianowicie w tamtym roku rozrząd plus do tego sterownik świeć żarowych i świece więc to odpada w tą zimę nie odpuściłem i postawiłem do innego mechanika i zaczął sprawdzać wtryski etc. ale powiedział, że to będzie ostateczność i najpierw sprawdzi ciśnienie na cylindrach no i wyszło dobrze wiec wziął i wyciągnął wtryski na stół i wyszła do wymiany jedna końcówka wtrysku więc wymieniono i ponowny montaż z kodowaniem bynajmniej tak mówi. Jeżdżę miesiąc ale teraz jest gorzej mianowicie auto odpalało lepiej ale po kilku dniach jest już znacznie gorzej kręci dłużej, a jak odpali to pracuje nie równo i za samochodem jest chmura jakbym "lokomotywę" odpalił albo "STARA" do tego auto więcej spala paliwa tak około 2-3 litry na 100km sprawdzone z tym samym dystrybutorem.

Tak więc postanowiłem, że jadę do serwisu i przedstawiam sytuację gość był średni miły ale powiedziałem żeby nie rozmawiał ze mną jak z dzieckiem mniejsza o większość - wziął auto do sprawdzenia i powiedział, że zamieni wtryski kolejnością po tym zabiegu zadzwonił i powiedział, że korekty nie zmieniają się więc najprawdopodobniej jest przytarty cylinder i chce w lutym zajrzeć do niego kamerą no i teraz nie wiem co mam robić.

 

Poszedłem do garażu laptop w ręce i pomiary korekt kolejno przy 75st. następnie 90st, 97st, i 97st przy 3500 rpm i moje wychodzą jeszcze gorsze niż u niego poniżej wszystkie screen-y.

Proszę kolegów o prośbę w ocenie tego wszystkiego i jakieś porady albo sugestie dodam jeszcze, że auto jakby straciło minimalnie moc ale nie jest to aż tak wyraźnie odczuwalne.

 

Pomiar przy temp. 75C

http://imgie.pl/images/2018/01/20/75C4b597.md.jpg

 

 

Pomiar przy temp. 90C

http://imgie.pl/images/2018/01/20/90C2c9878.md.jpg

 

Pomiar przy temp. 97C

http://imgie.pl/images/2018/01/20/97C4695c.md.jpg

 

Pomiar przy temp. 97C przy 3500rpm

http://imgie.pl/images/2018/01/20/97C3500rpm502c3.md.jpg

 

A tu pomiar z KTS-a w serwisie przed zamianą kolejności i po.

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_92918b081.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_929284572.md.jpg

 

A to ze stołu EPS

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_92934bfeb.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9294e0d00.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_92950e734.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9296fdb64.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9297edbc6.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9298b1fb1.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9299088fd.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_930060283.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_93012d034.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9302fe3eb.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_9303c275e.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/01/20/DSC_930451237.md.jpg

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wziął auto do sprawdzenia i powiedział, że zamieni wtryski kolejnością po tym zabiegu zadzwonił i powiedział, że korekty nie zmieniają się więc najprawdopodobniej jest przytarty cylinder i chce w lutym zajrzeć do niego kamerą no i teraz nie wiem co mam robić.

Ja Ci powiem co masz zrobic...Powiedz mu zeby se ta kamerke w d... wsadzil i tam ogladal czy sie nie przytarlo a jak sie doszkoli to bedzie wiedzial kiedy jej uzywac...Mozesz go jeszcze spytac co ta sa te korekty i co oznaczja i co mazna z nich wywnioskowac co nimi steruje i od czego one zaleza ale nie wiem czy na te pytania dostaniesz odpowiedz

jakie wyszly cisnienia kompresji?

kiedy wymienniales filtr paliwa i powietrza?

ile przebiegu maja swiece zarowe?

jest dpf?- jak tak to czy przed pomiarem korekt byl wypalony?

korekty mierzymy tylko na wolnych obrotach.Zagrzany silnik bez obciazenia wszystko wylaczone nawet radio - dodajac gazu zawsze bedzie szlo w dobrym kierunku

jakie jest cisnienie paliwa na listwie?

komputer nie wypluwa zadnych bledow?

Opublikowano

Dobra to tak zrobię z tą kamerką :cool2: tylko muszę najpierw wiedzieć lub ogarnąć auto.

Wracając do sprawy ostatnio jechałem w trasę i zalałem dodatek do czyszczeni wtryskiwaczy ale nie LM lecz to nieistotne zrobiłem tak, że wlałem go gdy zaświeciła się rezerwa przez pierwsze 100km jazda bardziej powolna lecz ze zmiennym obciążeniem po 100 km jazda bardzo dynamiczna auto odżyło zmieniła się kultura pracy brak jakiegoś "tyrkotania" lub "rzężenia" bo takowe było, spalanie raczej mniejsze ale jeszcze do końca nie wiem bo jestem na etapie sprawdzania.

 

1. Jakie wyszły ciśnienia to już nie pamiętam mówił, że są dobre więc robił wtryski i wątpię by miał teraz jakieś wydruki.

2. Filtr paliwa wymieniany w kwietniu 2017r. i idzie zaraz znów do wymiany z uwagi na dolany środek.

3. Filtr powietrza wymieniany w sierpniu 2017r

4. Świece nie wiem ile mają w moich rękach nie ruszane a minęło ponad 2 lata ( błędów nie ma ), a czy można to sprawdzić za pomocą ISTY bo w tamtym roku byłem u gościa co sprawdzał to w tym programie, a ja nie mogę tego znaleźć.

5. DPF - brak, programowo też

 

Teraz pytanie bo moja wiedza na temat Rheingold jest bardzo słaba dlatego też chciałem zapytać gdzie podejrzeć live data jak również ciśnienie paliwa na listwie.

 

P.S. Coś ogólnie dzieje mi się z Rheingold bo przy pomiarach korekt wylatuje jakiś błąd po około 10 sek. ale klikam OK i znów jest dobrze na 10 sek. tylko teraz nie wiem co to za informacja ale podam ją wieczorem poza tym za każdym razem gdy włączam program to na drzewku pojawiają się błędy typu brak komunikacji ze sterownikiem dopiero po kliknięci ECU test zmienia na kolor zielony i za każdym razem jak podłącze laptopa to zmieniają się te sterowniki i są inne mają brak komunikacji lub nie wszystkie się wyświetlają albo zamieniają kolejnością.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy problem nie pojawil sie po usunieciu dpf czy jakiejs innej naprawie?

Odnosnie programu diagnostycznego zapytaj kolege Maniek21112 - bedziemy potrzebowac jeszcze pomiar pracy przeplywomierza oraz egr i jak sie da napiecia na wtryskach.

Filtry to w kilometrach. Swiece tez kilometry- ile auto ma najechane?

Jak dlugo auto kopci od odpalenia?

Kolektor ssacy jest z klapkami czy jest jedna duza klapa gaszaca?

Twoj problem lezy w powietrzu ( oslabienie i przepal )wiec na poczatek to co mozesz zrobic sam i nic nie kosztuje - wyciagnij filtr powietrza odpal zobacz czy chmura dymu sie zmniejszy ,czy dym bedzie rzadszy nastepnie garnij sie auten czy bedzie mocniejsze...

Zwruc uwage czy filtr jest suchy i czysty

Nastepnie do zrobienia kontrola szczelnosci ukladu doltowego i wydechowego

I jeszcze zapytam czy po kazdym demotazu wtrysku byla zmieniana jego uszczelka?

Opublikowano

Ja już kupiłem auto z wyciętym DPF-em i było ciepło w tym okresie więc nie było widać kopcenia ogólnie problem pojawił się na jesieni kiedy go kupiłem i jak temperatury spadły poniżej +10 C

Filtr wymieniany i ma przejechane jakieś 6tyś km

Świece nie mam pojęcia ile mają nalotu

Przebieg 308tyś

Kopci przez starcie tzn. wyrzuci chmurę i czuć jakby to była niedopalona ropa później bardzo delikatnie przez jakieś 10 sekund jakby wypalał resztkę ale jak już wcześniej napisałem po dolaniu tego środka na czyszczenie wtryskiwaczy poprawa jest na duży + można powiedzieć, że do przyjęcia co do spalania widzę po wskaźniku, że jest dobrze ale jeszcze nie tankowałem bo chcę wyjechać pół zbiornika ale nie tak na raz, moc jest taka jak była przed regeneracją i uważam że tu jest dobrze ciągnie cały czas i od samego dołu

Kolektor był z klapkami na jednej ośce leż poprzedni właściciel usunął wszystko nawet katalizator gdzie słyszałem że przy usuwaniu DPF-u zostawia się katalizator może tu jest problem że klapki i katalizator zostały usunięte :?:

Filtr dziś zobaczę w jakim jest stanie - podczas jazdy nigdy nie było chmury za mną nawet przy gwałtownym przyspieszaniu

Co do podkładek to znając życie mechanik powie, że oczywiście są wymienione więc tu powstaje znak zapytania.

 

Odezwałem się do kolegi Maniek21112 mam przesłać do niego co to za błąd i zobaczymy czy da się coś zrobić dodam, że korekty podczas jazdy chodzą w granicach 0,0 do 0,3 i zgrałem film podczas jazdy jednak był problem z tym pojawiającym się błędem i musiałem co chwila klikać ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko idzie w dobrym kierunku -niebawem bedziesz wszystko wiedzial...

Czy silnik po tym czyszczeniu wtryskow tez pracuje rowno?-jesli tak to nie ma potrzeby robic proby szczelnosci

Po wyjezdzeniu paliwa z tym czyscicielem wtryskow powtorz pomiar korekt - musza byc sporo lepsze tylko pomiar tak jak wczesniej Ci napisalem.

Dobrze ze masz usuniete klapki - jedna rzecz miej ktora moze szmacic podczas pracy silnika i spokojniejsza glowa ze sie nie urwie i nie zniszczy silnika...

Czekam na ocene filtra i ostatniego zadania.

Duzo cennych informacji podales , niebawem je spozytkujemy i wszystko bedzie jasne

Opublikowano

Tak silnik pracuje równo i delikatniej. Środek był dolany kiedy włączyła się rezerwa i wyjechałem go do końca kiedy już wskaźnik pokazywał --- zrobiłem na nim jakieś 200km z czego 100 normalna jazda 80-120km/h, a reszta praktycznie but w podłodze i wówczas auto odżyło, teraz jeżdżę bez owego środka tak aby sprawdzić jak wygląda spalanie czyli po około przejechanych 200km ta sama stacja i ten sam dystrybutor i do pełna. Jeżeli pomoże w jakimś stopniu to zastanawiam się czy nie kupić mocniejszego bo takowy też jest ma sprzedaży czy po prostu wymienić wtrysk na używkę ale to później będę myślał.

Korekty sprawdzę w sobotę bo chcę jeszcze wymienić filtr paliwa :wink:

Co do klapek to chyba problem z urywaniem w tym silniku został rozwiązany i kiedyś zastanawiałem się czy nie przywrócić tego jak również katalizatora :lol:

Filtr powietrza jest suchy może troszkę czarny od spodu i taki lekko tłustawy jest ten filc

http://imgie.pl/images/2018/02/01/DSC_93490b4fd.md.jpg

http://imgie.pl/images/2018/02/01/DSC_935045715.md.jpg

A to film z uruchomieniem auta oczywiście tak odpala po postoju dłuższym niż 7godzin

 

 

Co do pomiaru przepływomierza to coś krzaczy mi się ISTA i nie mogę wejść w tę funkcję pisze "not available" muszę chyba poprosić kolegę Mlodzi18 bo on mi instalował jak również mam od nie kabel i było dobrze dopóki młody nie dopadł się do kompa i teraz różne cuda się dzieją z programem. Ogólnie chciałbym postawić program na nowym kompie bo jest mniejszy i na dotyku ale widząc jak Mlodzik18 instalował to raczej nie ogarnę tematu.

 

Co do ostatniego zadania to masz na myśli pracę EGR-a, pomiar masy powietrza i ciśnienie paliwa na listwie? Jeżeli tak to czy pomiar ten mam zrobić podczas jazdy czy na biegu jałowym czy w ogóle podczas odpalania auta, oczywiście bez masy powietrza bo to wiem, że pod obciążeniem lecz na chwilę obecną nie mam możliwości sprawdzenia masy powietrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okejo.

To teraz juz tamte zadania sa nieistotne bo tamte bolaczki rozwiazalo czyszczenie wtryskow i jeszcze zostalo do rozwiazania puszczanie baka przy odpalaniu.

Tylko nagraj to i wrzuc zeby bylo porownanie

wsadz kluczyk w stacyjke i zaczyna sie podgrzewanie swiec -zgasnie kontrolka swiec to wylacz kluczyk i wlacz niech znowu grzeje i tak kilka razy -powiedzmy 5 czy tam 8 razy i wtedy odpal to nam odpowie w jakim stopniu masz niedopalone paliwo.

I pytako :D

Ile Ci bierze oleju?

Opublikowano

Nie dam rady tak zrobić jak piszesz z kluczykiem ponieważ jest tu START/STOP i świece grzeją podczas rozruchu lub gdy jest bardzo mroźno potrafi grzać jak mówisz ale wtedy nie trzymam przycisku odpali już po grzaniu ale mogę też puścić sprzęgło i nie odpali lecz taka sytuacja jest powiedzmy poniżej -5C.

Co do brania oleju to powiem, że jest to od wymiany do wymiany jakieś 0,7L może 1L lecz muszę to zobaczyć ponieważ ostatnio przy wymianie widziałem, że jest jakiś wyciek, który oczywiście mógł być spowodowany starym pierścieniem uszczelniającym na śrubie spustowej od oleju.

 

I tu korekty z dnia wczorajszego przy 87C jak widać uległy poprawie w porównaniu do tego co było po regeneracji

http://imgie.pl/images/2018/02/02/pomiarprzy86ca14fd.md.jpg

 

Jutro wymienię filtr paliwa i zobaczę co będzie dalej.

Pytanie czy jest możliwość żeby odpowietrzyć układ paliwa lub uruchomić pompę w programie :?: czy po prostu wystarczy zrobić tak, że wcisnąć kilkakrotnie przycisk START/STOP bez sprzęgła :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie dotykajac sprzegla wcisnij start stop - wtedy jest zaplon wiec jak sie zaswieci kontrolka swiec to odczekaj z 30 sek. pomimo ze zgasnie...

Swiece grzeja ponizej +5 st - jakie sa teraz temperatury? Sorki ale nie mieszkam w Polsce...

Pytanie czy jest możliwość żeby odpowietrzyć układ paliwa lub uruchomić pompę w programie czy po prostu wystarczy zrobić tak, że wcisnąć kilkakrotnie przycisk START/STOP bez sprzęgła

Mozesz dac na zaplon ale ten uklad sam sie odpowietrza-gdy uklad jest zupelnie pusty to 60 albo 90 sek pracy rozrusznika i sprawa zalatwiona

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grzanie świec nie jest uzależnione od temperatury zewnętrznej a od temperatury silnika/płynu i grzeją oczywiście dalej po odpaleniu, nie pamiętam dokładnej wartości, ale chyba do 40 stopni, więc patent z "grzaniem" świec nie ma sensu. Dym po odpaleniu wskazuje na problem z odmą, tylko tu jest zintegrowana z pokrywą, przebieg mały nie jest, więc możesz zainteresować się tematem.

Jeżeli chodzi o nabicie paliwa po wymianie filtra to włącz zapłon na i trzymaj tak do puki dobija ciśnienie, powtórz 3-4 razy i powinien odpalić bez problemu. Możesz również oczywiście uruchomić pompę paliwa przez ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Zaraz idę wymienić filtr i na noc auto zostawię pod garażem, a rano przeprowadzę próbę ale kiedyś już tak robiłem z tym grzaniem świec i faktycznie efekt był taki sam jak i bez grzania niemniej jednak nic nie zaszkodzi spróbować. Z tą odmą to nie jest tak, że raczej by przybywało oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W starszych silnikach, czyli m47n/n2 jak tak zakopci przy odpaleniu to po wymianie odmy jest spokój. Przybywanie oleju kojarzy mi się z zapchanym dpf-em.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Troszkę za drogi interes by wymieniać odme tak nie będąc pewnym tzn. chodzi mi o to, że mógłbym wymienić ja i zrobiłbym to gdybym wiedział , że to właśnie to bo już dużo zrobiłem przy silniku, a efektu brak poza efektem odchudzonego portfela mianowicie żeby palił dobrze to zrobiłem: rozrząd, sterownik świec i mam teraz dwa :lol: , no i wtryski oczywiście plus usługi fachowców do tego.

Filtr paliwa wymieniony - korekty bez zmian co do odpalania to nie wiem bo raz ze palony w garażu, a dwa że był po wymianie więc nie było to odpalenie na strzał :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troszkę za drogi interes by wymieniać odme tak nie będąc pewnym tzn. chodzi mi o to, że mógłbym wymienić ja i zrobiłbym to gdybym wiedział , że to właśnie to

Co 100 tys powinno sie ja wymieniac ale twoje zuzycie oleju nie budzi zastrzezen

Wykonaj test z dluzszym podgrzaniem swiec i zobaczymy o ile bedzie mniejszy bak przy odpalaniu

Filtr paliwa wymieniony - korekty bez zmian

To co mogles poprawic w korektach to juz zrobiles i tak juz pozostanie ale jest dobrze

Opublikowano

No i tak jak myślałem kiedy temperatura spadnie poniżej 0C tak jak dziś i auto palone z podwórka to zadyma jest duża a czym niższa temperatura tym zadyma będzie jeszcze większa tak jak to na filmie i gorzej pali niezbyt równo pracuje ewidentnie widać i czuć niedopalone paliwo, aż chciałbym się pokusić żeby wymienić wszystkie świece ale dziwne że nie ma żadnego błędu co do ich funkcjonowania :mad2:

 

Czy jest możliwość sprawdzenia świec powiedzmy przez wyjęcie ich i powiedzmy podać mase i odłączyć kostkę od czujnika temperatury czy wtedy ocena będzie miarodajna :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aż chciałbym się pokusić żeby wymienić wszystkie świece

Nie krepuj sie - wymien wszystkie...Auto zaczyna prace na dwa cylindry momentalnie dolancza trzeci i po dobrej chwili czwarty.

Wczesniej pisalem o dluzszym grzaniu swiec zeby je potwierdzic lub wykluczyc a zrobila to natura :)

Czy jest możliwość sprawdzenia świec

Tak.Jak bedziesz mial sciagniete fajeczki ze swiec to wez kawalek kabla i na jej glowke podaj plus z akumulatora jak zaiskrzy to dziala - nie zaiskrzy to zgon przy czym dla swieczki wazne jest jeszcze jak szybko i do jakiej temperatury sie grzeje a to mozna porownac tylko z nowa swieca.

Swieczki sa do 100 tys przebiegu i wymienia sie komplet

Opublikowano

Witam w zeszłą zime przerabiałem ten sam problem. Po ok 12 godzinach postoju po odpaleniu miałem taki sam dymek jak ty na pierwszym filmiku w tym temacie. Diagnozy w każdym warsztacie były inne od świec po odme, wtrykiwacze, aż po uszczelniacze olejowe i przepuszczające turbo. Świece wymieniałem 2 lata temu i nie było żadnych błedów i zastrzeżeń co do nich, więc wymieniłem tylko odme lecz rezultat okazał się znikomy jak był bąk przy odpaleniu tak był. Przestało mnie to irytować bo dymek był niewielki i odpuściłem temat.

Jakieś 2 miesiące temu pierwszy przymrozek ok -5 a po odpaleniu za autem chmura dymu błękitno - szarego, spaliny aż gryzły w oczy, dokładnie tak jak to wygląda u Ciebie na 2 filmiku.

Odpaliłem inpe i tu ku zdziwieniu błędy świec, w ciągu miesiąca padły mi 4 świece jedna po drugiej.

Po wymianie kompletu świec w końcu zagościł uśmiech na twarzy, za autem zero dymu, ani też nie czuć nieprzepalonej ropy jak to miało miejsce wcześniej. Także już jestem całkowicie pewien że padające świece dają objaw bąka po odpaleniu.

Z moich spostrzeżeń jakoś opornie ci to auto odpala przy temp ok 0 stopni, u mnie w tej temperaturze przy padniętych 4 świecach palił na dotyk, dopiero przy ok -10 dłużej zakręcił. No ale na to może mieć dużo rzeczy wpływ zaczynając od jakości paliwa kończąc na samej kondycji silnika.

Zobaczymy efekt po wymianie świec u Ciebie.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak.Jak bedziesz mial sciagniete fajeczki ze swiec to wez kawalek kabla i na jej glowke podaj plus z akumulatora jak zaiskrzy to dziala - nie zaiskrzy to zgon przy czym dla swieczki wazne jest jeszcze jak szybko i do jakiej temperatury sie grzeje a to mozna porownac tylko z nowa swieca.

Swieczki sa do 100 tys przebiegu i wymienia sie komplet

Po takim teście mogą zaiskrzyć i to będzie ich ostatnie iskrzenie :D te świece są na 5v.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak to wiem i nie będę ich tak sprawdzać. Są na 7V nie na 5V :wink: tak więc idą odrazu out chyba, że masz inny pomysł na szybkie ich sprawdzenie bo myślałem właśnie żeby je wyjąć z gniazda opiąć wtyczkę od czujnika cieczy i podać masę na obudowę świecy żarowej ewentualnie myślałem aby podłączyć pod zasilacz od komputera. Z tego co wiem to jeden z mechaników sprawdzał na kabelek i mówił, że działają więc może dokonał ich żywota przy okazji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po takim teście mogą zaiskrzyć i to będzie ich ostatnie iskrzenie te świece są na 5v.

Ja jestem pewny tego co pisze a Ty?

myślałem właśnie żeby je wyjąć z gniazda opiąć wtyczkę od czujnika cieczy i podać masę na obudowę świecy żarowej ewentualnie myślałem aby podłączyć pod zasilacz od komputera

Swieczka bierze duzo pradu jesli chcesz tak zrobic to musisz porzadnie owinac swieczke kablem - jak kabel bedzie zbyt luzno to sie przyspawa.

Zasilacz nie da Ci tyle pradu

Z tego co wiem to jeden z mechaników sprawdzał na kabelek i mówił, że działają więc może dokonał ich żywota przy okazji.

Nie uszkodzisz swiecy wykonujac prube - nie pisalem zebys grzal je do upadlego tylko dotknal w celu zaiskrzenia ale jak masz obawy to zmierz opornosc multimetrem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po takim teście mogą zaiskrzyć i to będzie ich ostatnie iskrzenie te świece są na 5v.

Ja jestem pewny tego co pisze a Ty?

Tak.

Tak to wiem i nie będę ich tak sprawdzać. Są na 7V nie na 5V :wink:

Beru przewidziane do tego silnika jest na 5V (dokładnie 5,4):

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-12230035934.aspx?

Na pierwszy montaż idą bosch'a. Jakbyś chciał sprawdzić to możesz to zrobić miernikiem (opór).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.