Skocz do zawartości

F11 520d Ignition fault


tinamou

Rekomendowane odpowiedzi

Co jakiś czas mam taki problem: jeżeli robię dłuższą trasę, to czasami po zgaszeniu silnika nie jestem w stanie go na nowo odpalić.

Dostaję taki komunikat:

Ignition fault (obok żółtej ikonki z samochodem)

Do not switch off engine.

It might not be possible to continue the journey.

Have the problem checked by the nearest BMW Service.

 

Po odczekaniu ok 30 min silnik znowu można jechać. O ile robię trasę "od drzwi do drzwi" to nie ma problemu, ale kilka razy zdarzyło mi się utknąć na Orlenie przy dyspozytorze na 30 min i spacerować po stacji bez celu, bo nie mogłem uruchomić auta.

 

Problem pojawia się losowo. Czasem po dłuższej trasie zgaszę silnik i odpalę od nowa i nie ma problemu, a czasem pokaże się błąd i kaplica.

Wydaje mi się, że na zimnym silniku to się nigdy nie wydarzyło.

 

Byłem z tym w ASO BMW - oczywiście nie mieli pojęcia, co to może być.

Normalnie na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Niestety nie udało mi się nigdy odtworzyć problemu u mechanika i podpiąć właśnie wtedy, jak się nie uruchamia.

 

F11, 520d, automat, 2010/11, 200 tys km nalotu

 

Jeżeli ktoś się kiedyś z tym spotkał, to będę wdzięczny za sugestie, co robić. Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. ASO głęboko w dupie mają auta 2010 roku. I oszukali ci, bo błędy 100% zostały zapisane w sterownikach w takim przypadku.

2.

F11, 520d, automat, 2010/11, 200 tys km nalotu
- myślę, że więcej

3. Otwórz sterownik immo i zobacz czy nie ma tam CAN filtra .

4.

Niestety nie udało mi się nigdy odtworzyć problemu u mechanika

Jaki stosunek mechanik ma do elektroniki ? Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pomoc - sól na rane. Koledzy probuja w ten sposob przekazac Ci zla nowine ze najprawdopodobniej ktos kto korygowal przebieg Twojego samochodu dodatkowo spieprzyl i to zadanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł, że auto było kręcone?

Ja jeżdżę 10-12 tys rocznie.

 

Dobra diagnoza - problem w tym, że próbowałem w kilku miejscach i nikt nie był w stanie zrobić tej "dobrej diagnozy". Lista pomysłów jest długa, łącznie z wymianą aku, update'm softu etc. Nie uśmiecha mi się wyrzucanie 500 zł tu, 500 zł tam, żeby tylko po kolei odrzucić kolejne hipotezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skąd pomysł, że auto było kręcone?

Ja jeżdżę 10-12 tys rocznie.

Nie uśmiecha mi się wyrzucanie 500 zł tu, 500 zł tam, żeby tylko po kolei odrzucić kolejne hipotezy.

Oczywiście, jest to standardowy zestaw makaron na uszy od niekompetentnych mistrzów , bo nic więcej zrobić nie umieją poza tym jak baterie wymieniać i kilka razy naciskać przyciski przed programowaniem. :search:

To co trzeba palić , żeby zrobić taki wniosek po takim

jeżeli robię dłuższą trasę, to czasami po zgaszeniu silnika nie jestem w stanie go na nowo odpalić.

bateria niby jest ładowana podczas jazdy.

Tak i na diagnostyce można zobaczyć ile daje alternator.

Tragedia i tyle.

Skąd jestes ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może egr sie przycina w pozycji otwartej wtedy nie odpalisz.Po ostygnięciu puszcza i wraca do normalnej pozycji czyli zamkniętej.Na początek wyczyść egr.

Zawory egr to się czyściło w pastach 1,9 TDI,teraz jak ci padnie egr to się go wyrzuca i wstawia nowy. Samo czyszczenie i tak nic nie daje bo albo jest mechanicznie zużyty i się zacina, albo elektronika w nich siada. Mój przy przebiegu 200tys klm miał lekki nalot sadzy, nawet nie wiem co by tam można czyścić Poza tym jak egr siada to auto wyświetla błąd o awarii napędu, a po podpięcia komputera pokazuje jak na dłoni ze jest problem z egr

Edytowane przez marko1166
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł, że auto było kręcone?

Ja jeżdżę 10-12 tys rocznie.

 

Dobra diagnoza - problem w tym, że próbowałem w kilku miejscach i nikt nie był w stanie zrobić tej "dobrej diagnozy". Lista pomysłów jest długa, łącznie z wymianą aku, update'm softu etc. Nie uśmiecha mi się wyrzucanie 500 zł tu, 500 zł tam, żeby tylko po kolei odrzucić kolejne hipotezy.

Jedź do kogoś kto się zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wykaże ze niesprawny jak bedzie zacięty w innym przypadku nie ja swój czyscilem ok 40000km temu i jest ok wczesniej byl wymieniany i bez zacinania przejechał ok 20000km wiec nie wiem czemu kupować nowy jak da sie wyczyścić.

Ale czyściłeś go bo auto wywalało błędy ze zacina się egr i po czyszczeniu przejechaleś 40 tys i jest wszystko ok,czy czyściłeś go tak profilaktycznie bo lubisz sobie pogrzebać przy aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.