Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po przekładce silnika temperatura płynu była ok nagrzewał się bardzo szybko oraz trzymał temperaturę 88-90* C.

Dzisiaj sprawdziłem stan płynu, zrobiłem tak że na zimnym odkręciłem korek przy zbiorniczku wyrównawczym zaczęło syczeć jak zawsze i stan maximum pokazało, zakręciłem odpaliłem i po dzisiejszych przejażdżkach nie mógł się dogrzać na odcinku od domu zrobiłem 10 km temperatura 75 stopni zostawiłem na godzinę około odpaliłem po tym czasie temperatura 40 coś przejechałem znów 10km i temperatura więcej niż 77* C nie szła, ponadto gdy się zatrzymałem spadła do około 61* C. Na miejscu już otworzyłem maskę i złapałem za wąż na załączonym obrazku i w miejscu gdzie zaznaczyłem strzałką czerwoną był gorący a w miejscu gdzie niebieską letni. Pytanie czy przez to że odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego mógł się zapowietrzyć ?

Dodatkowa pompa wody z elektrozaworem wg mnie pracuje bo gdy dotknę wąż idący od podgrzewacza do nagrzewnicy czuć że jest włączany obieg, nie wiem czy ona tak powinna pracować w sensie że pompuje z 2-3 sekundy i stop za chwile znów pompuje i stop.

Podgrzewacz możliwe że nie jest sprawny bo na zimnym gdy odpalam nie wzrastają mi obroty powyżej 1000(z tego co wyczytałem gdy jest sprawny tak powinno być), i czy nawet jakby był sprawny to czy mógł ktoś to wyłączyć w komputerze że nie będzie się załączał ?

Jeszcze tak patrząc po filmikach na yt inni gdy odpalają 320d przy ujemnych temperaturach silnik trzyma obroty w okolicach tysiąca, u mnie nigdy tak nie jest zawsze po odpaleniu na mrozie mam w granicach 780 rpm

https://drive.google.com/open?id=1l8GO2FLRyj7xureqZFkcTFzASnA3lNQw

Opublikowano

Pytasz

Pytanie czy przez to że odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego mógł się zapowietrzyć ?

Odpowiedz : Nie

Jak by Ci się układ zapowietrzył to by się silnik przegrzewał a u ciebie jest odwrotnie.

Nie znam historii twoich reperacji ale w takim przypadku na pierwszy ogień mechanik wymienia obydwa termostaty, albo się można pobawić i najpierw sprawdzić ten od EGR bo jest łatwiej.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak jak kolega pisze. Sprawdź czy ten od egr przepuszcza. Odkręcasz go i można sprawdzić ustami czy leci powietrze. Jak tak to do wymiany. Chociaż ma pewnie swoje lata i warto wymienić razem z głównym
Opublikowano
Przejdź się trochę niech się dogrzeje, zima jest nie wiem jaka temperatura u ciebie. Zanim zaczniesz coś kręcić dogrzej silnik i obserwuj temperaturę w teście 7. 10 km to trochę mało by dogrzac do 90 stopni, chociaż powinno być. Podgrzewacz elektryczny sprawny, grzeje?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na zimnym odkręciłem korek przy zbiorniczku wyrównawczym zaczęło syczeć jak zawsze

Dziwne, u mnie nie syczy na zimnym nigdy. Nawet dzisiaj sprawdzałem.

10 km to trochę mało by dogrzac do 90 stopni...

Wcale nie mało przy aktualnych kilkustopniowych mrozach. 3-4km i jest pion, kolejne 3-4 i jest 88.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sporo zależy od sposobu jazdy oraz trasy. Można od razu na zimnym kręcić do i powyżej 3000rpm, wtedy optymalna temperatura będzie szybciej, do czego oczywiście nie zachęcam :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
na zimnym odkręciłem korek przy zbiorniczku wyrównawczym zaczęło syczeć jak zawsze

Dziwne, u mnie nie syczy na zimnym nigdy. Nawet dzisiaj sprawdzałem.

10 km to trochę mało by dogrzac do 90 stopni...

Wcale nie mało przy aktualnych kilkustopniowych mrozach. 3-4km i jest pion, kolejne 3-4 i jest 88.

Jutro jade sprawdzić podgrzewacz pod kompem a termostaty pewnie będę musiał wymienić tak czy tak bo nie dojdę do ładu

Opublikowano

U mnie też nic nie syczy przy odkrecaniu na zimnym

Podgrzewacz to sprawdź ręka czy robi się gorący jak odpalisz

Masz automat i niestety silnik będzie nagrzewał się trochę wolniej ale temperaturę właściwą musi osiągnąć

Termostat to zacznij wymieniać ten od egr bo to 5 minut roboty nawet plynu nie trzeba spuszczać mi też przez niego strasznie długo się nagrzewal a na trasie to nawet wskaźnik potrafił opadać

Obroty silnika masz ok bo w automacie są niższe

Opublikowano
Czytałeś jego post? Temp potrafi w trakcie jazdy sporo spadać. Podgrzewacz pomaga dogrzac szybciej płyn a nie utrzymać jego temperaturę. Więc musi zacząć kręcić.

 

Oczywiście ze przeczytałem, i nawet teraz to zrobiłem bo może coś mi umknęło. Gdzie masz napisane ze temperatura spada podczas jazdy?

Prosty sposób na sprawdzenie termostatu głównego to przejedz się niech skazowka temperatury zejdzie za niebieskie pole i sprawdź czy wąż idący do termostatu jest ciepły jak będzie ciepły to wymieniaj i nie zastanawiaj się.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Sporo zależy od sposobu jazdy oraz trasy. Można od razu na zimnym kręcić do i powyżej 3000rpm, wtedy optymalna temperatura będzie szybciej, do czego oczywiście nie zachęcam :wink:

 

Dokładnie nigdy nie cisne gdy silnik nie jest dogrzany choć pion mam po około 6km to fakt tylko ze pion to 75 stopni

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

No ok zatrzymał się i spadła temp, ale podgrzewacz nawet jak walniety albo nawet jak, by go nie było nje może powodować czegoś takiego.

 

Temp nje musi spadać do niebieskiego. Przecież termostat nie koniecznie musi być cały czas otwarty. Może się zbyt wcześnie otwierać czego na liczniku bez testu nie zobaczysz. I może lekko poniżej 74 stopnie spadać i tez ciężko będzie zobaczyc. Niebieskie pole nie jest wyznacznikiem.

Opublikowano

Oczywiście zgodzę sie z tobą. A tak z ciekawości sprawdziłem dzisiaj ile potrzebuje moje autko by skazowka temperatury była w pionie (75stopni) no i około 6 km jazda spokojna bez szaleństw temperatura na zewnątrz -2 myślę że do 8km było by 88 stopni. Tak czy tak bez wymiany termostatu kolega się nie obejdzie z takimi objawami. Jak u mnie zbyt wcześnie termostat się otwierał 80 stopni to tak w lecie bylo max ile osiągnął.

 

Z tym niebieskim polem no to może nie tak do końca o to mi chodzilo :mrgreen: , bardziej o to ze jak juz w teście nr 7 osiągniesz max temperaturę pisałeś 75 stopni wtedy sprawdź wąż idący do termostatu :cool2:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

No teraz się zgadza :cool2:

Ja teraz mam - 4 i pion 75st mam po 5km ale 3/4 to jazda pod górę na 5 biegu z chwilowym spalaniem 16l non stop a to tez ważne. Gdyby nie to to pion był by 2-3km dłużej. Pełne rozgrzanie mam dopiero po 12km jak dojeżdżam do pracy. Mam benzynę ale bez podgrzewaczy. Czy jadę 50 czy 150 temp trzyma się idealnie powyżej 90st. Jedynie kilku kilometrowe hamowanie silnikiem obniża temp poniżej 90st

 

Edit

Dojechałem właśnie do pracy, było - 3.5 warunki jw po lekko ponad 4km pion po 7km 90st

Opublikowano

nie porównujcie rozgrzewania silnika benzynowego do diesla

silniki diesla mają wysoką sprawność energetyczną i podczas pracy wydzielają mniej ciepła niż silniki benzynowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie porównujcie rozgrzewania silnika benzynowego do diesla

silniki diesla mają wysoką sprawność energetyczną i podczas pracy wydzielają mniej ciepła niż silniki benzynowe

45% diesel

35% benzyna :cool2:

Opublikowano
Tak ale pamiętaj że r6 ma wielki układ chłodzenia i nie mają podgrzewacza. E46 przy sprawnych układach w zimę bardzo ładnie łapie temp. Masz rację pisząc że nagrzewa się wolniej ale nie przy dość małym układzie w porównaniu do r6 i masz podgrzewacz. Zwykły diesel podejrzewam nie osiągnął by w mrozy leeekie nawet 70st. Jeździłem ze sprawnym termostatem E34 2.4td i tam trwało to długo. W e46 2.0d 150km ciepłe powietrze leci już po niecałych 2km przy lekkich mrozach i pion osiąga bardzo szybko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli porównujemy dwa e46 to moje 328ia nagrzewa się szybciej niż moje 320d, oba oczywiście sprawne :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dla tego ja koledze napisałem jak powinno to wyglądać u niego z łapaniem temperatury mamy ten sam silnik będzie mógł sobie porównać.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Czytałeś jego post? Temp potrafi w trakcie jazdy sporo spadać. Podgrzewacz pomaga dogrzac szybciej płyn a nie utrzymać jego temperaturę. Więc musi zacząć kręcić.

 

Oczywiście ze przeczytałem, i nawet teraz to zrobiłem bo może coś mi umknęło. Gdzie masz napisane ze temperatura spada podczas jazdy?

Prosty sposób na sprawdzenie termostatu głównego to przejedz się niech skazowka temperatury zejdzie za niebieskie pole i sprawdź czy wąż idący do termostatu jest ciepły jak będzie ciepły to wymieniaj i nie zastanawiaj się.

Który to dokładnie wąż? Ten cieńszy na dole idący od chłodnicy do góry w stronę termostatu ?

Opublikowano
Masz chyba jeden gruby wąż idacy z chlodnicy do termostatu głównego.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.