Skocz do zawartości

E39 3.0D inny dyferencjał.


krzysieekr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jako że w moim touringu 3.0d w automacie dyfer już dość mocno wyje, myślę nad jego wymianą. Oczywiście olej wymieniałem i nic to nie dało. Oryginalny dyfer ma przełożenie 2:81. Trafiła mi się okazja kupna sprawdzonego dyfra od 2,5d o przełożeniu 3:07. I teraz jakbym do swojego silnika dołożył taki dyferencjał to efekt będzie taki że zyskam na przyspieszeniu ale stracę na prędkości vmax? Tylko pytanie czy to będą jakieś duże wartości? Będzie to odczuwalna różnica? Ktoś może wykonywał podobny zabieg i może się pochwalić wrażeniami? Mi nie chodzi o jakiś tuning tylko akurat ten dyferencjał który mam okazję kupić jest dość pewny, a wiadomo jak to z kupnem przez internet bywa. Mi niestety czas nie pozwala na to żeby jeździć po Polsce i szukać dyferencjału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup od swojego żeby nie mieć później zbyt krótkich przełożeń. Przecież 3.0d w automacie to popularny silnik więc nie wiem dlaczego piszesz tak jak by był nieosiągalny.

 

Kup od swojej wersji i od automata. Bo 3.0d w manual miał inne przełożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz założone podkładki usztywniające ( bo te podkładki przenoszą odgłosy pracy dyferencjału ) zerwane tuleje tylnego zawieszenia? Jeżeli tak, to najpierw musisz zrobić porządek z zawieszeniem, a dopiero w drugiej kolejności ewentualnie zająć się dyferencjałem, z tego co wiem to one rzadko się psują, dlatego można je dostać nawet za 150 pln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja kiedyś zrobiłem podobną podmianę, tyle że nie w automacie a w manualu, 540tce z oryginalnym przełożeniem 2,81, założyłem dyfer od Mki 3,15, różnica była na prawdę spora, biegi oczywiście mocno się skróciły i samochód nakręcał się b.szybko, ale...po 3 miesiącach wachlowania tym lewarkiem byłem już tym zmęczony i wróciłem do 2,81. Jeżeli auto do sportu i zabawy to tak, do codziennej jazdy, przełożenie seryjne BMW. U Ciebie jest trochę inaczej, bo automat gada ze sterownikiem silnika, jak mu się mocno rozjedzie prędkość obrotowa silnika z prędkością auta, skrzynka też może różnie zmieniać. Dyfer jak już gwiżdże to tylko naprawa albo podmiana, żaden złoty olej go już nie uratuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.