Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziś w końcu uruchomilem ukryte menu w mojej bawarce (bo z racji braku wskaźnika temperatury cieczy silnika) bo chcialem sprawdzić jak szybko auto mi sie nagrzewa do temperatury roboczej. Na zewnątrz było -13 stopni i jakie bylo moje zdziwienie kiedy auto osiągnelo max 80 stopni, jazda spokojna, plus stanie w korku około godziny w Łodzi. Większosć czasu temperatura była 76-78 stopni. Myslicie, ze to dość normalne przy takiej temperaturze na zewnątrz czy termostat do wymiany?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Witam,

Jak sprawdzić temperaturę płynu w navi professional E90?

W to ukryte menu wchodziłem,ale nie bardzo wiem gdzie ta temperatura.

Pozdrawiam.

 

"E90 Ukryte menu dla samochodów wyposażonych w iDrive (dla nav.Business i Professional)

 

Aby się dostac do ukrytego menu trzeba być w menu głównym (z "i" w środku ekranu ) i mieć włączony zapłon.

 

1) Wcisnąć kontroler iDrive i trzymać wciśnięty 8-10 sekund

2) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w prawo

3) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w lewo

4) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

5) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w lewo

6) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

7) Wcisnąć kontroler iDrive i puścić

 

Jest tam sporo informacji (większość zbędnych ) ale można się dowiedzieć np. wersję softu,

kalibrację gps itp. Informację podaję jako ciekawostkę ale może się komuś przydać.

 

Aby wyjść z ukrytego menu trzeba po prostu wcisnąć klawisz MENU pod iDrive.

Dla E60 - sprawdzałem działa

 

Miłej zabawy !

 

 

Moderatora proszę o ewentualne przeklejenie (może się komuś to przyda)"

 

by Trzastek z tematu (viewtopic.php?f=16&t=57919)

 

 

Mnie co prawda się nie udało albo coś źle robiłem.. ;)

 

Pzdr

Opublikowano

Witaj eXiDe!

U mnie bez problemu wchodzę tak jak napisałeś do punktu nr.7, i widzę datę produkcji, nr.softu itd.

Tylko nie wiem gdzie szukać tej temperatura.

 

Pozdrowienia z Poznania

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Możesz łopatologicznie opisać jak Ty to zrobiłeś? :)

 

Bo jak trzymam kontroler wciśnięty to mi wchodzi w ustawienia.. :/ :mad2:

 

Pzdr.

Opublikowano

wchodzenie do ukrytego Menu przez procedurę z I drive to coś innego niz wchodzenie do ukrytego menu za pomocą przycisku resetu licznika dziennego kilometrów na zegarach. To ukryte menu pod I drive możecie sobie podarowac, nic tam ciekawego nie znalazłem, tam są raczej jakieś dane softwerowe, Oczywiście wszedłem do tego menu bez problemu za pierwszym razem. Czytać dokładine instrukcje, Wciskamy i przytrzymujemy wciśnięty I drive przez ok 10 sekund (nic sie ine bedzie działo, trzeba sobie po prostu policzyć pod nosem) Po 10 sekundach puszczamy i krecimy pokrętłem zgodnie z instrukcją. Jak już pokręcimy, wciskamy pokrętlo i pokazuje sie menu.

 

Co do wskaźnika temperatury w ukrytym menu uruchamianym przyciskiem na zegarach.

 

Należy wcisnać i przytrzymać przycisk resetowania dziennego przebiegu, jednak nie an 15 sekund jak jest napisane w instrukcji. Jeśli zaczniemy go trzymać to po pewnym czasie pojawi sie menu serwisowe z kasowaniem przeglądów: olej, klocki itd (wtedy jeszcze nie puszczamy przycisku i czekamy dalej). Trzymamy tak dlugo aż na wyświetlaczu górnym pojawi sie 01.-- albo 01... Wtedy jak sie to pojawi to puszczamy przycisk i po sekundzie zaczynamy miarowo naciskać też co ok sekunde, symbol zacznie zmieniać sie na 02, 03, 04 itd, dochodzimy do 19. i czekamy chwile, po sekundzie powinien pojawić sie komunikat na dolnym wyświatlaczu LOCK: ON, czyli menu zablokowane, po sekundzie trzeba nacisnać przyciskiem tyle razy ile wynosi suma cyfr końcówki VINu (te nacisnięcia bedą zliczane) Po chwili menu bedzie odblokowane i bedzie można przejść do munu nr 7 czyli 07. zaczekać chwile i pojawi sie na dolnym wyświetlaczu temperatura. Generalnie w instrukcji z postu kolegi jest wszystko jak należy opisane.

 

Zwracam uwagę na podmenu w menu nr 1. Jeśli przytrzymamy za długo przycisk uruchamiając menu ukryte (15 sek to za długo) to przestrzelimy i wejdziemy od razu do podmenu punktu 1 czyli 01.01, 01.02, 01.03 itd Dlatego ważne jest, zeby obserwować wyświetlacz górny i puścić przycisk w odpowiednim momencie wchodząc do menu. Racze popróbowac, mi sie udało chyba za 4 razem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Wszedłem wg przepisu do ukrytego menu i sprawdziłem temperature silnika i mam tak samo czyli temperatura max to 77-78 C' .Dla mnie to tez dziwne bo wszystkie samochody ktorymi jezdziłem miły max 90 C' >Czy ktos jeszcze sprawdził jaka ma temp. ?

Opublikowano
Czyli tak jak u mnie, w środku leci ciepłe powietrze, że aż miło i to bardzo szybko po uruchomieniu auta. Oprócz tego dolna rura idąca z chłodnicy do silnika jest zawsze zimna zatem termostat jest sprawny. Mechanik mówił, ze te silniki rzeczywiście cieżko zagrzać do 90 stopni. Myśle, że własciwą temperature mogą osiągać, kiedy na zewnątrz jest +20 i wiecej. Myśle, ze nie ma co sie przejmowac.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie w Inpie pokazuje między 92 a 95 stopni, jak jest nagrzany czyli trasa ok 4-5 km
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeden wynik może być przypadkiem, natomiast dwa identyczne to raczej reguła. Widocznie producent auta tak to zaplanował.
Opublikowano
trzeba nacisnać przyciskiem tyle razy ile wynosi suma cyfr końcówki VINu (te nacisnięcia bedą zliczane)

ile ostatnich cyfr VIN trzeba zsumować ?

 

czy po odblokowaniu temperatury, będzie ona teraz zawsze widoczna w 'podstawowym' menu? (obok średniej prędkości, średniego spalania itp.)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do temp. silnika to w mojej 120d jest tak, że dość szybko uzyskuje temp. 79-80C i tę temp. trzyma. Co ważne temp. nie podnosi się w korku ani nie obniża gdy jedę w trasie z włączonym ogrzewaniem. W 330d jest identycznie ale temp. utrzymuje się na poziomie 83-84C. I powiem wam że wszysktko jest ok i tak powinno być. Najważniejsze jest to że auto się szybko nagrzewa i "trzyma" określoną temp. Poprostu czujnik jest w takim miejscu że pokazuje takie wskazania, a nie książkowe 90C. Moją opinię co do tego że wszystko jest ok potwierdził godny zaufania mechanik.

 

Procedurę podglądu temp. trzeba powtarzać zawsze po wyłączeniu "zapłonu". Z tego co pamiętam trzeba dodać wszystkie cyfy występujące po ostatnich literach.

Opublikowano
trzeba nacisnać przyciskiem tyle razy ile wynosi suma cyfr końcówki VINu (te nacisnięcia bedą zliczane)

ile ostatnich cyfr VIN trzeba zsumować ?

 

czy po odblokowaniu temperatury, będzie ona teraz zawsze widoczna w 'podstawowym' menu? (obok średniej prędkości, średniego spalania itp.)

 

nie, u mnie trzeba odblokowywać za każdym razem wchodząc do menu ukrytego. Na stałe chyba nie da sie wyciągnać temp na wyświetlacz

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Co do temp. silnika to w mojej 120d jest tak, że dość szybko uzyskuje temp. 79-80C i tę temp. trzyma. Co ważne temp. nie podnosi się w korku ani nie obniża gdy jedę w trasie z włączonym ogrzewaniem. W 330d jest identycznie ale temp. utrzymuje się na poziomie 83-84C. I powiem wam że wszysktko jest ok i tak powinno być. Najważniejsze jest to że auto się szybko nagrzewa i "trzyma" określoną temp. Poprostu czujnik jest w takim miejscu że pokazuje takie wskazania, a nie książkowe 90C. Moją opinię co do tego że wszystko jest ok potwierdził godny zaufania mechanik.

 

 

Też jestem zdania, ze jest w porządku, choćby bazując na tym, ze rura powrotna z chłodnica jest zimna. Auto sie szybko nagrzewa, w aucie ciepło aż miło wiec termostat musi być sprawny. Też myślałem, ze może chodzi o wskazania samego czujnika, może w nim tkwi problem? No i czemu niektórzy użytkownicy mają temperaturę 89-95 stopni?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
trzeba nacisnać przyciskiem tyle razy ile wynosi suma cyfr końcówki VINu (te nacisnięcia bedą zliczane)

ile ostatnich cyfr VIN trzeba zsumować ?

 

czy po odblokowaniu temperatury, będzie ona teraz zawsze widoczna w 'podstawowym' menu? (obok średniej prędkości, średniego spalania itp.)

 

nie, u mnie trzeba odblokowywać za każdym razem wchodząc do menu ukrytego. Na stałe chyba nie da sie wyciągnać temp na wyświetlacz

 

 

Tutaj macie co i jak w temacie ukrytego menu:

http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

 

Tutaj macie co i jak w temacie ukrytego menu:

http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus

 

 

z tego linku co wkleiłes zastanawia mnie punku 08.02 Cruise control speed on indicator, czy wie ktoś może czy jest możliwość wprowadzenia zmiany tak aby przy włączonym tempomacie zapalała sie kontrolka na desce?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie tez osiaga maks 80 stopni

 

Ciekawe co będzie latem?

Opublikowano
u mnie tez osiaga maks 80 stopni

 

ponoć trzeba jeszcze sprawdzić termostat AGR, on może być jeszcze przyczyną nieosiągania właściwej temperatury pomimo sprawnego termostatu głownego

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Przy tych temp nie ma co sie stresowac. Zerknijcie na ponizsze linki. W pierwszym jest fotorelacja z Mazdy MPS a w drugim TDI z VAGa.

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=30079

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=30131&postdays=0&postorder=asc&start=0

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 7 lat później...
Opublikowano
Witam mam pytanie odnośnie temperatury silnika ponieważ dziś patrząc w ukrytym menu na temperaturę od zimnego silnika tj. 2 stopni do 88 stopni auto nagrzało się w jakieś 12 km przy spokojnej jeździe nie przekraczając 1800 obrotów. Temperatura na zewnątrz minusowa, natomiast jakoś tempratura nie chce wskoczyć na te 90 stopni. Czy dopiero po jakimś mocniejszym "przegazowaniu" auta ona powinna osiągać te 90 stopni czy to jest bez różnicy? Druga sprawa gdy już złapie te 88 stopni po włączeniu klimatyzacji temperatura nagle spada do ok 84 stopni czy to normalny objaw???. Proszę o odpowiedź czy te temperatury są prawidłowe w aucie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.