Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem żadnego wątku "powitalnego" więc tutaj się od razu krótko przedstawię. Po wielu latach turlania się BMW 320D (1998r.) stałem się właścicielem fantastycznego auta X6 rocznik 2009r. z silnikiem benzynowym (35I). Jeżdżę nim od początku grudnia 2017r. i jestem coraz bardziej zakochany w tym aucie. Silnik chodzi wręcz aksamitnie. Jeśli chodzi o wyposażenie to jest tak zwany "golas" ale ma kilka zalet, z których jedną jest bardzo niski przebieg (65 tyś) i ogólnie świetny stan (obym nie zapeszył). Auto sprawdzone pod względem technicznym, po znanym pierwszym właścicielu (który kupił auto w salonie BMW). Felery to słabe wyposażenie (właściwie to nie ma nic, co bym chciał mieć) i troszkę podniszczony lakier z uwagi na kilkakrotne oklejanie folią (auto miało łącznie 4 kolory na przestrzeni tych 7 lat).

Mój problem jest następujący : kiedy zaczynam przełączać biegi manetkami przy kierownicy, auto pozostaje w trybie "manual" zaledwie przez kilka sekund (według mnie jest to z 5 sekund, nie więcej), co mnie strasznie wkurza, bo w trakcie np. wyprzedzania następuje powrót do trybu "drive". Nadmieniam, że nie zależy to od stylu jazdy i niezależnie od tego czy jadę agresywnie czy delikatnie, kilka sekund i powrót do trybu "drive". Uważam, że skoro już jest ten tryb ",manual" to jeśli go załączam, to powinien pozwolić mi na jazdę w tym właśnie trybie a nie powracać do "drive". Pytanie mam więc takie, czy można w jakiś sposób regulować poprze ingerencję elektroniczną w czas kiedy skrzynia powraca do trybu "drive" z trybu "manual".

 

Z góry dzięki za odzew

Opublikowano
Witaj.To o czym piszesz,to takie udogodnienie jak jedziesz na driv.i chcesz nagle przyspieszyc ,wyprzedzajac etc.to naciskasz na manetki i jedziesz w manual a potem samo wraca na driv .Jesli chcesz caly szas na manual to manetka zmiany w bok do siebie i samochod jedzie na na sport co wyswietla natablicy ,a gdy podczas tej jazdy naciszniesz ktoras manetke wchodzi w .M.i sam zmieniasz ,bez cofania na driv. pozdrawiam
Opublikowano
Kurcze nie pomyślałem o tym. A jeśli z trybu Sport włączam manetkami na manual a potem chcę znowu powrócić do automatu to jest to możliwe (pomijając oczywiście włączenie trybu Drive)? W każdym razie dzięki, nie pomyślałem o takim rozwiązaniu.
Opublikowano
niewiem,jezdzilem poprzednio x5tka i bylo tak samo,z tym ze niemialem lopatek,ale zmienialem manetka,tak jak i w wersji z lopatkami ,ty tez masz wybor mozesz zmieniac manetka,ale z powrotem wracalem przez driv manetka w prawo niewiem czy mozna inaczej ,rzadko jezdze na manual i raczej na poczatku tego uzywalem bardziej zeby sprawdzic teraz sporadycznie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Mój problem jest następujący : kiedy zaczynam przełączać biegi manetkami przy kierownicy, auto pozostaje w trybie "manual" zaledwie przez kilka sekund (według mnie jest to z 5 sekund, nie więcej), co mnie strasznie wkurza, bo w trakcie np. wyprzedzania następuje powrót do trybu "drive". Nadmieniam, że nie zależy to od stylu jazdy i niezależnie od tego czy jadę agresywnie czy delikatnie, kilka sekund i powrót do trybu "drive". Uważam, że skoro już jest ten tryb ",manual" to jeśli go załączam, to powinien pozwolić mi na jazdę w tym właśnie trybie a nie powracać do "drive". Pytanie mam więc takie, czy można w jakiś sposób regulować poprze ingerencję elektroniczną w czas kiedy skrzynia powraca do trybu "drive" z trybu "manual".

 

Gratuluje zakupu :D

 

krótki wyciąg z instrukcji obsługi autka :

 

Program sportowy i ręczna zmiana biegów M/S

Po przesunięciu dźwigni sterującej w lewo z pozycjiD:

Aktywowany jest program sportowy, na tablicy przyrządów wyświetlany jest symbol DS, a w modelu BMW X6 np. S4. Położenie to

zalecane jest wówczas, gdy pożądana jest jazda z wysokimi osiągami. Po krótkim naciśnięciu dźwigni sterującej do przodu

lub do tyłu aktywna staje się ręczna skrzynia biegów, a układ Steptronic zmienia bieg. Na tablicy przyrządów wyświetlany

będzie aktualnie wybrany bieg. np. M4.

Przełączanie na wyższy lub niższy bieg przeprowadzane jest tylko przy odpowiednich obrotach silnika i prędkości,

np. przy zbyt wysokich obrotach nie zostanie wykonane przełączenie na niższy bieg. Na tablicy przyrządów wyświetlony

zostanie na krótko wybrany, a następnie aktualny bieg.Aby ponownie korzystać z automatyki, należy nacisnąć dźwignię sterującą

w prawo w położenie D.

 

BMW X6: zmiana biegów za pomocą przełączników na kierownicy

 

Przełączniki umożliwiają szybką zmianę biegów, ponieważ obie ręce mogą cały czas pozostawać na kierownicy.

=> Gdy w trybie automatycznym D kierowca posłuży się przełącznikami na kierownicy, tryb zmienia się na ręczny.

=> Gdy przez pewien czas do zmiany biegów nie są używane przełączniki na kierownicy oraz samochód nie przyspiesza,

system ponownie przełącza się w tryb automatyczny D.

 

Po ustawieniu dźwigni sterującej w położenie M/S tryb ręczny pozostaje aktywny.<

=> Przełączanie na wyższy bieg: pociągnąć za jeden z przełączników, strzałki +.

=> Redukcja biegu: nacisnąć jeden z przełączników, strzałki –.

Przełączanie na wyższy lub niższy bieg przeprowadzane jest tylko przy odpowiednich obrotach silnika i prędkości,

np. przy zbyt wysokich obrotach nie zostanie wykonane przełączenie na niższy bieg. Na tablicy przyrządów

wyświetlony zostanie na krótkowybrany, a następnie aktualny bieg.

 

P.S.

wiem , czytanie instrukcji jest bardzo staromodne , ale w tym przypadku ....... :D

Pozdrawiam Andrzej
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak już jesteśmy przy trybach to i ja mam pytanie. Co aktywuje zatem przycisk sport koło lewarka. W 645 tym przyciskiem zmieniało się właśnie przede wszystkim pracę skrzyni, zmianę przełożeń przy wyższych obrotach i szybsza zmianę biegów. Domyślam się, że w Xsie utwardza się zawieszenie i może coś z układem kierowniczym? Mam pneumatyczne zawieszenie - adaptacyjne jak by co.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Co aktywuje zatem przycisk sport koło lewarka

 

- układ kierowniczy : czulszy

- skrzynia biegów : szybciej zmienia biegi przy wyższych obrotach

- adaptiv drive : trwaldszy , "sportowy"

- pedał gazu : bardziej czuły

 

P.S.

Informacje zaczerpnięte z forum zagranicznego , jak ktoś wie lepiej to prosze o podanie źródła

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0ahUKEwi_0pLTqsvZAhWqKcAKHX2hBz8QFghVMAk&url=https%3A%2F%2Fwww.presseportal.de%2Fdownload%2Fdocument%2F316171-der-bmw-x5-xdrive40e.pdf&usg=AOvVaw3HZuxi4-BHxnJ5IALCyXWH

 

http://fs5.directupload.net/images/180301/65hs8fd2.jpg

 

Per Tastendruck lassen sich die Fahrzeugabstimmungen COMFORT, SPORT und ECO PRO Modus aktiveren.

Dabei werden die Kennlinien von Fahrpedal und Lenkung, die Schaltcharakteristik des 8-Gang

Steptronic Getriebes sowie das Kennfeld der beim BMW X5 xDrive40e serienmäßigen Dynamischen Dämpfer Control beeinflusst.

Tryby COMFORT, SPORT i ECO PRO można aktywować jednym naciśnięciem przycisku.

Charakterystyka krzywych charakterystycznych dla pedału przyspieszenia i układu kierowniczego, charakterystyka zmiany prędkości 8-stopniowej

Przekładnia Steptronic i charakterystyka standardu Dynamic Damper Control w BMW X5 xDrive40e.. .

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Zafi, mam AD ale oprócz utwardzenia zawieszenia i zapobieganiu przechyłom, reszty rzeczy nie zauważyłem. A zmiana biegów przy wyższych obrotach i ich utrzymywanie, to gdy lewarek wezmę na sport. Ale to są moje spostrzeżenia lub ich brak :) Pozdrawiam.
Opublikowano
Zafi, mam AD ale oprócz utwardzenia zawieszenia i zapobieganiu przechyłom, reszty rzeczy nie zauważyłem. A zmiana biegów przy wyższych obrotach i ich utrzymywanie, to gdy lewarek wezmę na sport. Ale to są moje spostrzeżenia lub ich brak :) Pozdrawiam.

Zgadzam się z Tobą, poza zawieszeniem ja też nic nie zauważyłem. A skrzynia i gaz reaguje czulej po zmianie lewarkiem trybu na S.

Opublikowano
Chyba, że moja skrzynia jest za stara...bo według opisu jest 8 biegowa i można coś jeszcze na ekranie zmieniać :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

witam

 

Co aktywuje zatem przycisk sport koło lewarka
Zafi, mam AD ale oprócz utwardzenia zawieszenia i zapobieganiu przechyłom, reszty rzeczy nie zauważyłem.

 

bardzo gorąco zachęcam do czytania instrukcji obsługi - wiem ze to staromodne , ale ......

 

http://fs1.directupload.net/images/180302/cnkuju8a.jpg

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
No i przeczytałem, sądząc po pokrętle,to wersja po lifcie, wiec 8biegowa. Po drugie nie ma nic w tym opisie na temat skrzyni i kierownicy. Nie wiem w tym momencie, co tym opisem chcesz udowodnić. Pozdrawiam.
Opublikowano
Nie koniecznie po lifcie ja mam takie przyciski i 6 biegów :)
Opublikowano
Możesz tak mieć bo nowa obsługa multi weszła troszkę wcześniej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.