Skocz do zawartości

[E83 177 km]palęce kontrolki 4x4, abs,ręczny,stop


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dzisiaj zauważyłem ze nie działa mi gniazdko od zapalniczki podejrzewając o to bezpiecznik ale nie wiedząc który zaczełem wyjmowac po kolei wszystkie i sprawdzać ,po chwili znalazłem przepalony bezpiecznik ale w międzyczasie zapaliły mi się kontrolki 4x4, reczny,swiatła stop i chodzi cały czas wentylator od klimatyzacji.Bardzo proszę o pomoc.
Opublikowano
Sprawdź nr 26 od napędu. Najlepiej przejedz kilka km. Wczoraj wyminiałem olej i tez po zjechaniu z podnośnika zapaliła sie kontrolka 4x4. Kasowanie błędów nic nie dało, zgasł po przejechaniu kilku km. Ten typ tak ma czasem po ściągnięciu klem, czy wyjęciu bezpiecznik, głupiej ESP, czujnik kąta skrętu...
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Witam sęk jest w tym ze zanim zaczełem wyjmować bezpieczniki było wszystko okey a z przejechaniem kilka kilometrów moze byc problem bo pali mi sie cały czas stop.
Opublikowano
Tzn chodzi kontrolkę ręcznego z wykrzyknikiem ?! Te trzy o których piszesz to najczęściej informacja o problemie reduktora. Nie przypuszczam że padła skrzynka VTG od wyjęcia bezpiecznika. Bardziej wina nastawnika. Na forum były też posty, chyba w temacie o zębatce, gdzie problem leżał w czujnik kąta skrętu a też były podobne objawy. Jak dla mnie klema na noc w dół, sprawdzenie bezpieczników, zwłaszcza tych które wyciagałeś i krótka przejażdżka. Potem zostaje tylko komputer.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Własnie wróciłem z garazu sprawdziłem wszystkie bezpieczniki odłączyłem klemy po podłączeniu zapaliła się choinka abs ,poduszka,ręczny na czerwono ,4x4 i dotego po odpaleniu załączają sie wentylatory.
Opublikowano
Sprawdziłes bezpiecznik nr 26? Świecącym wykrzyknikiem się nie przejmuj spróbuj się przejechać. I tak musisz coś z tym zrobic. Nie będzie ESP, ABS i teoretycznie napędu ale to sprawdzisz przy ruszania. Poprawne działanie ABS jest potrzebne dla napędu.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

kolega chyba chcę usłyszeć coś innego

każdy się boi mu to powiedzieć więc ja to zrobię

 

Laweta i do ASO :D

a jak nie chcesz to słuchaj Wonskiego80

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Witam temat zakonczony dzisiaj rano sprawdziłem bezpieczniki i okazało się ze jeden był nie w tym miejscu posłuchałem porady kolegi Wonski80 po przejechaniu krótkiego odcinka wszystkie kontrolki zgasły nie musiałem korzystać z ASO wielkie podziękowania dla kolegi Wonski80.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Od wczoraj w BMW X3 2006rok 2.0 diesel 150km swieca mi kontrolki naped 4x4, abs, hamulec reczny. Przeczytalem wszystko o zebatce, bezpieczniku itd niestety bylem w 3 warsztatach i patrza na mnie jak na wariata. Nawet foty zebatki zdrukowalem.

Czy ktos ma namiar na slasku na mechanika ktory m pojecie i jest obeznany z tematem tej usterki?

Opublikowano
Witam. Od wczoraj w BMW X3 2006rok 2.0 diesel 150km swieca mi kontrolki naped 4x4, abs, hamulec reczny. Przeczytalem wszystko o zebatce, bezpieczniku itd niestety bylem w 3 warsztatach i patrza na mnie jak na wariata. Nawet foty zebatki zdrukowalem.

Czy ktos ma namiar na slasku na mechanika ktory m pojecie i jest obeznany z tematem tej usterki?

 

Wojkowice?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Witam. Od wczoraj w BMW X3 2006rok 2.0 diesel 150km swieca mi kontrolki naped 4x4, abs, hamulec reczny. Przeczytalem wszystko o zebatce, bezpieczniku itd niestety bylem w 3 warsztatach i patrza na mnie jak na wariata. Nawet foty zebatki zdrukowalem.

Czy ktos ma namiar na slasku na mechanika ktory m pojecie i jest obeznany z tematem tej usterki?

Te kontrolki mogą oznaczać również np.uszkodzony jeden z czujników prędkości koła. Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić .

Opublikowano
Te kontrolki mogą oznaczać również np.uszkodzony jeden z czujników prędkości koła. Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić .

 

Przy uszkodzeniu czujnika zapala się jeszcze airbag.

  • 2 lata później...
Opublikowano
U mnie powodem trójcy świętej była koronka na tylnej osi przy czujniku abs, na tyle zjechana, że obcinała plastik czujnika i czujnik błędnie odczytywał prędkość. Po wymianie koronki brak kontrolek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem to samo, jak miałem X3 E83. Koronka zardzewiała.

Awaria przy oryginalnym przebiegu 90 tyś km.

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
WITAM! Opiszę swój przypadek mianowicie zapaliła się Trójca plus ciśnienie kół i przestał działać predkosciomierz okazało się że czujnik prędkości obrotowej koła jest zepsuty lewy tył siedząc w samochodzie. Wymieniłem na nowy przy wymianie sprawdziłem koronę absu przeczyscilem ale okazało się że rdza z pod spodu już ją Wypycha i zrobiło się lekkie jajo więc na sucho przy nowym czujniku pokrecilem kołem i całe szczęście bo by zepsuło mi nowy czujnik gdyż w tym miejscu gdzie zrobiło się jajo od rdzy lekko by chaczylo o czujnik. Więc na razie odsadzilem czujnik podkladka, zakręcie kołem na sucho sprawdziłem czy nie czepia i jest ok. Prędkość na liczniku wróciła ale kontrolki po przejechaniu kilku kilometrów zapaliły się po podpięciu ista był dalej błąd tego czujnik zasilanie więc nie wiem czy czujnik jest za daleko odsadzony i musze tak czy tak wymienić koronę absu żeby odczyt sygnału był lepszy czy po prostu bmw nie toleruje tego tańszego zamiennika, niby w inpie prędkość obrotowa kół pokazuje normalnie bez żadnych różnic. Po sprawdzam jak będę miał czas i dam znać.
Opublikowano
Musisz wymienić koronki w obu kołach, obowiązkowo. Wtedy wszystko zgaśnie. Przerabiałem to , niepotrzebnie kupowałem 2 nowe czujniki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, sam wymieniałem koronki.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Ale ten stary czujnik miałem zepsuty bo po sprawdzeniu miernikiem nie pokazywał wogole oporności a nowy pokazywal. Tylko czemu w inpie pokazywał normalnie prędkości obrotowe kół?. Koronki i tak wymienię. A pytanko przy okazji jakieś rady przy wyciaganiu polosi?
Opublikowano
Dzień wcześniej zapuścić np wd40 następnie ((ja tak robiłem) odkręciłem trochę śrubę z półosi tak żeby wystawała z 3mm i dawałem młotem udarowym. Idzie to ciężko,nawet bardzo ale pójdzie. Pamiętaj wczesniej odkręcić trzeba śruby prze moście, ja zaznaczeń sobie położenie półosi względem mostu. Można też wziąć jakiś walec miększego metalu niż półoś i od strony piasty walić młotem dość ciężkim. Lub oddać do majstra, mnie wycenił w zależności od trudności wybicia półosi od 200- 300 PLN. Wybór należy do Ciebie
Opublikowano
Troszkę nie rozumiem? Mógłbyś wszystko opisać krok po kroku. Ja myślalem jak patrzyłem u siebie ze aby wyjąć polos trzeba opuścić wydech i odkręcić łącznik stabilizatora i wtedy można zabierać się za odkrecenie śrub na flaszy polosi przy dyfrze a potem śruba centralna przy jazmie i powinna wyjść.
Opublikowano
Dobrze piszesz, trzeba to wszystko zrobić. Ja się ograniczyłem tylko do półosi, w praniu wszystko wyjdzie. Sama zmiana koronki jest bardzo prosta , zbijasz starą czyscisz rdzę która odłazi płatami, delikatnie doczyszczasz papierkiem i jeszcze delikatniej nabijasz nową. Wchodzi z oporem ale nie pęknie. O rurze zapomniałem. Powodzenianie mnie to zajęło z 5 godzin ale ja malutki garaż :mad2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W moim przypadku zaświecanie trójcy i stracenie napędu w ogóle! Powodem było zablokowanie się actuatora/servomotora x-drive, poprzez jakieś zwarcie które niestety nie odpuściło.

Wymienilem na inny motorek z używanych sprawnych, Nowy patrzyłem kosztuje nie malo! Czy stary napewno da sie rozebrać i naprawic to nie wiem!

Opublikowano
W moim przypadku zaświecanie trójcy i stracenie napędu w ogóle! Powodem było zablokowanie się actuatora/servomotora x-drive, poprzez jakieś zwarcie które niestety nie odpuściło.

Wymienilem na inny motorek z używanych sprawnych, Nowy patrzyłem kosztuje nie malo! Czy stary napewno da sie rozebrać i naprawic to nie wiem!

 

Kolego, przeczytaj nim odpiszesz nie w temacie. Opisywany w tym wątku problem to CZTERY zapalone kontrolki, a nie TRZY... Czyli problem czujnika ABS, a nie nastawnika reduktora...


BTW: Raczej nie zwarcie, a wytarcie spowodowało Twój problem. Proponuję też kontrolę stanu samego reduktora, bo możesz wyskoczyć z dużo większej kasy niż za używany nastawnik...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.