Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie ile powinna palic w taką pogode sprawna e61 530d? Opona 245/40/18 automat jazda max do 100 km/h odcinki po 50 km dziennie temperatura na dworze okolo 1 stopnia i spalanie 11l. Moim zdaniem to za duzo. Zbieznosc zrobilem, filtry bede zmienial na dniach. Auto nie kopci wcale zbiera sie dobrze. Termostaty sprawne dogrzewa sie do 88 stopni. Czepiac sir wtryskow ewetualnie odmy?
Opublikowano
Musisz sprawdzic rzeczywiste,moja taka sama tyle ze xd 20 kilometrow dziennie i spalanie wedlug kompa to 9.3 do 10.5 l na 100.
Opublikowano

Witam

 

U mnie obecnie 10,8-10,9 po przebiegu ok 2500 km w ruchu mieszanym (średnie miasto). też uważam to wynik trochę za duży. Zaczynam się obawiać że cos jest nie tak. Filtry i olej nowe a zużycie nie zmieniło się.

Opublikowano
Niżej nie zejdze przy tych temperaturach a po za tym to ciężkie auto ,na trasie przy 140 moja schodzi do 6.8 nizej mi sie nie udało,do tego automat.
Opublikowano
Moja jeździ na głównie na krótkich dystansach (80% małe miasto), często tylko po kilka km dziennie i w zimie spala do 12l (rzeczywiste, komp kłamie jak z nut ;))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie ma cudów, musi tyle spalić w takich warunkach, ale kolega, który założył temat jedzie 50km co nawet w miejskich warunkach jest dużym plusem, bo silnik będzie rozgrzany, więc powinno wyjść jakieś 9l jak jedzie się z głową i nie cały czas w korku oczywiste. Dodatkowo mam podejrzenie, że to jednak jakaś tam trasa pozamiejska i wtedy już na pewno powinien zejść poniżej 8l. Sprawdź na początek korekcje wtryskiwaczy, nie czuć drgań na wolnych obrotach? Nie ściąga na którąś ze stron? Któreś koło nie nagrzewa się bardziej? Taka banalna rzecz jak tłoczek nie odbijający w zacisku może powodować wyższe spalanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Średnie spalanie wg.komputera 9,3 z ostatnich 5000tys.km.Trasa 80,miasto 20procent.Bez znaczenia zima czy lato.Jazda normalna,autostrada 150-160,miasto wiadomo korki,światła skrzyżowania.Auto automat 218km.

Termostaty ok.Kiedyś w trasie jechałem na kropelce :D tzn zgodnie z przepisami-90-to90 autostrada 140-to 140.Trasa 400km,lato auto zapakowane na wakacje,klima włączona spalanie 7,5 wg komp.Jak ktoś się uprze,

to da radę średnio zmieścić się w 8-8,5 w cyklu mieszanym-ale podziwiam tych upartych :mrgreen: rtych

Wolę jeżdzić po swojemu :D ,a bajki o spalaniu 6-7,włożyc między bajki :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi 530d 235 aut pali 12,1l

W takich samych warunkach 2.0d kopci 8,7l z chipem.na 227kmn

 

W tej chwili

Opublikowano
Moja 3,0d 218km po mapie pali 8,8l w cyklu mieszanym do 7l zeszła tylko raz jak jechałem trasę 650km ale przyznam, że nie oszczędzałem więc to był dla mnie szok. Oczywiście wskazania kompa ale mniej więcej pokrywa się to z rzeczywistością.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

Witam wszystkich kolegów na forum :!: i dołożę i ja parę słów na temat mojego autka oraz spalania BMW 530d automat z silnikiem M57/T2 jak wiadomo moc fabryczną ma 231kM / 170 kW umnie po zmianie MAPY w ECU i na hamowni moc wynosi 287kM :!: / 606,1Nm :!: w tym usunięcie filtra DPF/FAB ( Auto robiła profesjonalna firma HP Performance w Rzeszowie ) a sprawa spalania wygląda następująco w cyklu miejskim czyli typowym bardzo spokojna jazda na oponach zimowych standard 17" prędkość do 50/60/i wyżej jazda normalna spalanie na poziomie od około 9/10/11/12 i 15 L natomiast cykl mieszany trasa autostrada/miasto np. Wrocław/ Katowice średnia mi wyszła 9,1L natomiast sama trasa na odcinku Wałbrzych/ Warszawa 450km wyszła średnia 8,3L średnia prędkość 120/140 w porywach 160/180/250 ale to chwilowe prędkości więc inaczej te auto nie będzie palić moc silnika swoje robi nawet przy podstawowej wersji 231kM też nie mniej pali !!!.

 

Ogólnie nie ma tu co oczekiwać spalania na poziomie np. 8L jest to nie realne!!! mi się nie udało do tej wartości zejść a prób wiele robiłem więc uważam że spalanie w cyklu miejski jak na tą moc od powiedzmy 12L jest przyzwoite i nie ma co tu oczekiwać innych efektów !!!.

 

Dodam ciekawostkę a może i nie? ale dla zaawansowanych w tym temacie może i wiedzą? a mianowicie ja miałem przypadek że olej dosłownie znajdował się w układzie wydechowym i wyciek na łączeniu węża z aluminiową rurą intercoolera oraz na złączach wydechu z turbiną i dalszych z wydechem co było przyczyną? a no błaha sprawa dotyczyła to odmy która była pusta czysta !!! ale bez separatora oleju i tu był cały problem i przyczyna wystarczyło dodać separator ja wymieniłem odmę wraz z separatorem firmy FEBI ( separator mam na myśli wkład fiter ) i po usterce tak dodam na marginesie jak by komuś się tak stało !!!.

 

Pozdrawiam :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Cześć Panowie;

Dołączam się do tematu. Swoją E61 kupiłem dwa lata temu - paliła jak smok, ale na początku myślałem, że to normalne. Jednak z uwagi na fakt, że kilku znajomych kupiło też piony, okazało się, że w trasie moja je przebija spalaniem, jak by łykała za dwie. Kumpel jadąc ze mną tę samą trasę na po przejechaniu 618 km zatankował 45,4 litra, a ja do swojej zalałem 62,3 litra. I tak było na całym dystansie - jazda do Chorwacji - prędkość rzędu 130-140 km/h - autostrady, więc żadnych szarpań samochodem. Po tej próbie postanowiłem trochę pogrzebać przy silniku i zrobiłem tak:

1. Demontaż kolektora dolotowego i jego mycie - był na masakrę zabrudzony - i tak nie udało się całego szlamu wymyć,

2. Montaż kapsli zamiast klap w kolektorze dolotowym i nowe uszczelki;

3. Koło pasowe miało delikatne szarpania na wolnych obrotach więc wymieniłem na nowe;

4. Demontaż przepustnicy, wyczyszczenie i wymiana oringu uszczelniającego;

5. Demontaż EGR - czyszczenie - zawalony był na amen - jak dla mnie to chyba w ogóle nie chodził - normalnie wywalone 0,5 kg sadzy;

6. Demontaż wtryskiwaczy - wymiana podkładek i oringów uszczelniających;

7. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworową przy okazji, bo delikatnie się pociło od strony ściany grodziowej;

8. Wymiana oringu na pompie Vacum;

9. Uszczelnienie całego dolotu - wszystkie kołnierze i uszczelnienia OE / ASO BMW;

10. Wymiana czujnika powietrza na rurze do intercoolera;

11. Wymiana termostatów - duży FEBI Bilstein, mały - BEHR;

12. Wymiana przewodów gumowych w układzie chłodzącym,

13. Wymiana płynu chłodzącego;

14. Wymiana oleju - Mobil 5W30 - zielony do DPF-a;

15. Wymiana filtrów oleju, powietrza, kabiny, paliwa;

16. Czyszczenia DPF-a chemią - chodź nie było tragedii - ciśnienia przed i za - w normie;

Po tych zabiegach zaczęła palić w granicach 7,5 l/100 km w trasie z prędkościami rzędu 120-130 km/h. Trwało to jakieś 3 m-ce, po czym znowu teraz spalanie poszło w górę. Wczoraj jadąc z prędkością 110 km/h po S11 - cały czas jednakowa prędkość na dystansie 260 km spaliła mi 27 litrów. Panowie - [BAD] - co znowu - macie jakieś pomysły - już normalnie nie mam sił. Od kupna włożyłem w auto dobre 25-30 tysi i nadal coś nie tak.

P.S.

Zapomniałem jeszcze, że wymieniłem 4 świece żarowe (BERU), sterownik świec żarowych (BERU), wyczyściłem gniazda świec (bo były zaklejone mazią). Ponadto, nie wiem czy to ma znaczenie, ale do każdego tankowania do paliwa dodaję Liqui Moly - Pro-Line Super Diesel Additiv 5176, lub Liqui Moly 2650 do DPF, ewentualnie LIQUI MOLY Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel 2666. Co 2 tankowanie do oleju dolewam Liqui Moly 2T 1052 w proporcji 200 ml/zbiornik. Ponadto, przy każdej wymienia oleju, zanim go spuszczę - dolewam LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line 2662 x 2, po czym silnik pracuje z taką dolewką ok. 15 min i dopiero spuszczam olej.

Edytowane przez andrew_1977
Opublikowano (edytowane)
Moim zdaniem termostaty... Przedtem pewnie one odpowiadały za takie spalenie. Teraz może być tak samo, gdybyś poczytał forum to byś wiedział że montujemy główny termostat ori bmw. Sprawdź ile się nagrzewa i jaka temperaturę osiąga. Zrób diagnostykę kompem, takie spalanie może sonda też powodować. Sprawdź korekty wtryskow, ponieważ wymiana uszczelek nie naprawi lejacego wtrysku. Edytowane przez Czub1
Opublikowano
A najważniejsze to zmień mechanika. W/w naprawy mogłeś spokojnie sam przeprowadzić, oszczędzając jakieś 22 tys :duh:
Opublikowano
Dzięki Panowie za szybką reakcję. Już zamówiłem nowy termostat w ASO. Co do wtrysków - nie lały, sprawdzone za pomocą kompa, ale jeszcze raz jutro się podepnę i zobaczę. Sprawdzę przy okazji, czy pojawiły się jakieś błędy, bo miałem ostatnio ładnie wszystko pokasowane i wydawało się, że wszystko OK. Jutro się odezwę, gdyż będę wiedział coś więcej.
Opublikowano
Czemu zamawiasz nowy termostat miałeś go sprawdzić :duh:. Da się sprawdzić temp z ukrytego menu poczytaj forum.
Opublikowano
A najważniejsze to zmień mechanika. W/w naprawy mogłeś spokojnie sam przeprowadzić, oszczędzając jakieś 22 tys :duh:

Co do zainwestowanej kwoty - to wiesz - to nie wszystkie rzeczy, które w aucie wymieniłem, więc trochę Ci przybliżę - co zrobiłem przez dwa lata:

29-04-2016

1. Wymiana mechanizmy wycieraczki szyby tylnej - OE BMW;

2. Wymiana włącznika do otwierania szyby klapy tylnej - OE BMW;

3. Wymiana włącznika otwierania szyby bocznej prawej - OE BMW;

4. Wymiana mechanizmu do podnoszenia szyby drzwi tylnych prawy + programowanie (tu mechanizm używany);

5. Naprawa wiązki klapy tylnej;

6. Montaż dodatkowych zabezpieczeń;

===============================================================================================================================

21-05-2016

Wymiana oleju Mobil 5W/30 z formułą ESP

Wymiana filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa, filtrów kabinowych;

Diagnostyka komputerowa;

Wymiana oleju w tylnym moście - olej OE BMW - pierwsza, zatem - zlano 1 litr wlano świeżego - 1 litr (był już taki ciemny - bez tragedii - ale już wymagał wymiany).

02-06-2016

7. Wymiana sterownika tego w klapie tylnej - co go często w E61 zalewa - u mnie też był zalany, teraz i przy powodzi wytrzyma :);

8. Doposażenie pojazdu w głośniki od 7Logic (za wyjątkiem Suba) - teraz fajnie to gra;

9. diagnostyka turbosprężarki, diagnostyka wtryskiwaczy, weryfikacja układu doładowania; zakup i montaż czujników parkowania 4 szt.

================================================================================================================================

09-06-2016

10. Wymiana paska osprzętu i klimatyzacji oraz rolek prowadzących - Contitech;

11. Wymiana napinacza paska osprzętu - OE BMW;

12. Wymiana oleju silnikowego Mobil 5W/30 do DPF-a; wymiana filtrów (oleju, powietrza, kabinowych, paliwa);

zweryfikowano usterkę - uszkodzony wymiennik ciepła - pozostawienie auta w serwisie - przebieg 356 761 km;

Postój do 15-06-2016r.. w trakcie którego wymieniono:

Podstawę filtra oleju, kpl. uszczelek i oringów, wymiennik ciepła z kompletem uszczelek, wymiana 3-krotna płynu chjłodniczego (gdyż olej poszedł w układ), ponowna wymiana oleju silnikowego Mobil 5W/30 i filtr oleju Knecht;

02-2017

Regeneracja reflektorów, montaż ringów,

Montaż piór wycieraczek szyby przedniej - Bosch;

04-03-2017

Zakup nowego akumulatora - Varta 95Ah;

Programowanie akumulatora, podłączenie modułu lamp przednich, konfiguracja;

10-03-2017

Zakup 4 x Opona Kleber 225/55R17 - montaż;

14-03-2017

Zakup rozrusznika (mój się zawiesza) - używka, diagnostyka komputerowa i kasowanie błędów po wymianie rozrusznika;

23-03-2017

Wymiana świec żarowych na 5 i 6 cylindrze (BERU),

28-03-2017

Wymiana podpory wału oraz przegubu elastycznego - FEBI Bilstein,

wymiana zregenerowanego kompresora klimatyzacji (mój przestał działać);

22-06-2017

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych osi przedniej - klocki i tarcze ATE, czujnik zużycia TRW;

Wymiana oleju silnikowego Mobil 5W/30 z formułą ESP;

Wymiana filtra oleju, filtra powietrza, filtrów kabinowych, filtra oleju (wszystkie filtry KNECHT);

Płukanie układu chłodzącego czynnikiem Liqui Moly x 2 - wymiana płynu chłodzącego na świeży;

09-2017

Wymiana wycieraczek szyby przedniej - Bosch;

31-01-2018

Wymiana koła pasowego wału korbowego,

Wymiana paska wielorowkowego osprzętu - Contitech;

Wymiana oleju silnikowego Mobil 5W/30 z formułą ESP;

Wymiana filtra oleju, filtra powietrza, filtrów kabinowych, filtra paliwa;

płukanie układu chłodzącego za pomocą dodatku Liqui Moly

Wymiana płynu w układzie chłodzenia;

Czyszczenie kolektora dolotowego,

Czyszczenie EGR;

Czyszczenie przepustnicy;

płukanie dolotu do Turbo;

płukanie intercoolera;

naprawa wiązki PDC przód;

regeneracja alternatora (wszystkie części nowe);

wymiana termostatów - jw.

wymiana rury z czujnikiem powietrza przy dolocie do intercoolera;

Wymiana orinów, uszczelnień - tak jak pisałem wyżej;

wymiana węży od podciśnienia;

Wymiana świec żarowych BERU na 1, 2 , 3 i 4 cylindrze;

Wymiana sterownika świec żarowych BERU;

wymiana zapinki rury intercoolera - jest dostępna na Allegro - co dziwne w ASO - niedostępna :);

Weryfikacja turbosprężarki - jest OK;

wymiana uszczelki pod kapą zaworową, wymiana uszczelki od Vacum pompy;

wymiana uszczelki od przepustnicy;

demontaż rozrusznika i oddanie go do regeneracji - wymieniono wszystko na nowe podzespoły przez warsztat specjalizujący się w rozrusznikach;

wymiana oringów i podkładek wtryskiwaczy;

weryfikacja wtryskiwaczy poprzez diagnostykę komputerową - jeszcze przed demontażem wszystkiego;

wymiana oleju w tylnym moście - całego - 1,3 litra - niestety - trzeba kupić 2 x 1 litr w ASO - nie sprzedają na luzem, tylko w opakowaniach po 1 l, a koszt z tego co pamiętam, niecałem 200/1 litr. ;

Montaż kierownic powietrza, który są przy podłużnicach z przodu i były popękane;

Wymiana nakładek słupka "A" - gdyż stary lewy zrobił się brzydki i przy próbie wyprania - niestety się strasznie styrał, więc w ASO - koszt 130pln/1 szt - polecam w razie "W" - kupiłem od razu 2 - lewy i prawy.

Wymiana 2-óch czujników parkowania z przodu - gdyż znowu padły - niestety,

Zalanie filtra DPF środkiem K2 do jego udrożnienia, praca silnika 30 minut i jazda testowa - ciśnienia przed i za zgodne z wytycznymi BMW;

02-2018

Diagnostyka skrzyni automatycznej, wymiana oleju - oryginalny ZF

03-2018

Z uwagi na wpadnięcie w dziurę - uszkodzone 2 opony - zakup 4 opon Kleber 225/55R17.

Wymiana wahacza przedniego prawego;

Wymiana łożysk gniazd amortyzatorów przednich - TRW - L i R,

Wymiana końcówki drążka kierowniczego - TRW - L i R;

Zakup felg aluminiowych 17'' OE BMW;

I to na razie chyba wszystko.

Opublikowano

Dzień dobry,


No więc tak, przez weekend zrobiłem jakieś 700 km. Temperatura silnika zaobserwowana z ukrytego menu:

Przy prędkościach 100, 110, 120, 130, 140 km/h - 93-95 st C;

Przy prędkości 14-170 km/h - 95-96 st C;

Przy prędkości 200-220 km/h - 100-102 st C.

Więc wydaje mi się, że termostat jest sprawny, a co za tym idzie - tak jak myślałem - jeżeli jest założony dobry zamiennik, to zachowuje się jak ten z ASO, w końcu - ASO nie produkuje termostatów, a podwykonawca, wydaje mi się, że chyba właśnie BEHR albo FEBI Bilstein, ale mogę się mylić.

No cóż, pomijając powyższe - panowie, jakieś jeszcze pomysły. Już rozmawiałem z mechaniorem, ale od Poniedziałku auto wjeżdża na lakiernię, i leci całą w świeży lakier, więc mechanicznie - troszkę mnie to opóźni, nie mniej jednak nadal nie mam pomysłów, co może być przyczyną tak dużego spalania, gdyż powiem, że jadąc 220 przez 120 km, zatankowałem na stacji 13,7 litra - jadąc 110 po przejechaniu 265 km - zatankowałem 27,3. Więc jak dla mnie - coś jest nie tak. Tylko co ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.