Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaka jest różnica pomiędzy zwykłym AD i Adaptive M suspension Professional?

Oczywiście wiem, że to drugie jest obniżone o 1 cm i ma skrętna tylną oś, ale czy są jeszcze jakieś różnice?

Opublikowano
Mam takie zawieszenie w M550i xdrive. Poza opisami, mogę podać odczuwalne różnice. Przed odbiorem mojego auta jeździłem cały dzień G30 530i. Miał „zwykle „ zawieszenie. Bujał się jak okręt. Mój z zaw. M adaptive profesional ma takie właściwości jak moja poprzednia szóstka. Krótko mówiąc, zachowuje się na drodze jak auto sportowe, przy zachowaniu pełni komfortu na gorszych drogach - jest to świetne, o ile nie najlepsze zawieszenie obecnie dostępne na rynku, wśród aut klasy premium ze sportowymi ambicjami. Trzeba jeszcze dodać, że tryby comfort, sport i adaptive, znacznie zmieniają możliwości auta. Odczuwalnie.
Opublikowano
No, ale nie można tez porównać zawiasu 530tki do 550tki, gdzie seryjnie jest już sportowy zawias. Zdaje się, ze użytkownik kosa69 opisywał, iż nie ma wielkiej różnicy....
Opublikowano
Mam takie zawieszenie w M550i xdrive. Poza opisami, mogę podać odczuwalne różnice. Przed odbiorem mojego auta jeździłem cały dzień G30 530i. Miał „zwykle „ zawieszenie. Bujał się jak okręt. Mój z zaw. M adaptive profesional ma takie właściwości jak moja poprzednia szóstka. Krótko mówiąc, zachowuje się na drodze jak auto sportowe, przy zachowaniu pełni komfortu na gorszych drogach - jest to świetne, o ile nie najlepsze zawieszenie obecnie dostępne na rynku, wśród aut klasy premium ze sportowymi ambicjami. Trzeba jeszcze dodać, że tryby comfort, sport i adaptive, znacznie zmieniają możliwości auta. Odczuwalnie.

 

Ok, dzieki za wypowiedź.

Bardziej jednak zastanawia mnie komfort resorowania na dziurach niż bujanie zawieszenia.

Jak dobrze rozumiem to w zawieszeniu Adaptive M Professional mamy

1. Obniżone zawieszenie o 1 cm w stosunku do AD

2. Krótszy skok amortyzatora niż w AD?

3. No i oczywiście opony ROF.

Dlatego boje się czy nie będzie za twardo na dziurach. W mojej F10 zminilem ROF na zwykle bo były dla mnie za twarde na dziurawych drogach.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zawieszenie w G30 jest ustawione pod runflaty a zmiana powoduje zepsucie właściwości jezdnych a w ekstremalnych przypadkach nawet utratę gwarancji. Nie wiem czy ty chcesz nią jeździć w offroadzie czy gdzie bo przy AD i felgach 20” jest mega komfortowo na każdej nawierzchni.
Opublikowano

Być może w G30 tak rzeczywiście jest chociaż jak porozmawiasz z mechanikami i wulkanizatorami to opinie w tym temacie sa bardzo różne. Większość jednak twierdzi, ze to wielka ściema BMW żeby kupować ROFy i nie można ustawić zawieszenia pod ROFy.

Ja osobiście w mojej F10 530xd zminilem ROF na zwykle i nie oduczulem zmiany właściwości jezdnych a komfort w zetknięciu z dziurami i nierównościami poprzecznymi znacznie wzrósł.

Tak oprócz tego śmieszne jest to ze na początku w pierwszym roku użytkowania jak jeździłem jeszcze na ROFach to wysiadła VTG (wymiana na gwarancji) a kojelny rok jak jeżdżę na zwykłych oponach to wszystko jest wporzadku... w serwisie oczywiście nikt nie wie o co chodzi :shock:

Na szczęście udało mi się załatwić M550i z salonu na cały weekend z zawieszeniem AMSProfessional wiec będę mieć w końcu okazje porządnie przetestować :D . Podzielę się wrażeniami po następnym weekendzie.

Opublikowano

Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy zawieszenie adaptive m a adaptive m professional to tylko tylna oś skrętna i chyba przechyly boczne. Obydwa zawieszenia są o 10 mm niższe. Dlatego stwierdziłem że nie warto dopłacać aż 18k!!! Za tylną os skrętna, chociaż uwielbiałem te opcje w mojej f10.

 

Zawieszenie adaptive m suspension na ROF 20' jest PERFEKCYJNE. Bardzo komfortowe w trybie komfort, i super sportowe w trybie sport.

 

Moim zdaniem jest na tyle świetne że lepiej przeznaczyć te 18k np na webasto.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano
Do Cher : dawno nie jeździłem dwulitrowym czterocylindrowcem, więc dla mnie słaby, ale to chyba zależy od doświadczeń. Gdybym miał radzić to do G30 jednak 6 cylindrów
Opublikowano
Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy zawieszenie adaptive m a adaptive m professional to tylko tylna oś skrętna i chyba przechyly boczne. Obydwa zawieszenia są o 10 mm niższe. Dlatego stwierdziłem że nie warto dopłacać aż 18k!!! Za tylną os skrętna, chociaż uwielbiałem te opcje w mojej f10.

 

Zawieszenie adaptive m suspension na ROF 20' jest PERFEKCYJNE. Bardzo komfortowe w trybie komfort, i super sportowe w trybie sport.

 

Moim zdaniem jest na tyle świetne że lepiej przeznaczyć te 18k np na webasto.

 

kosa69 Ty porównujesz adaptacyjne zawieszenie sportowe M z Adaptive M suspension Professional. Ja natomiast pytam o różnice pomiędzy tym drugim a zwykłym Adaptive Drive z modeli z mniejszymi silnikami.

Nie mniej jednak jeżeli jest tak jak mówisz i rzeczywiście potrafi być komfortowe i sportowe zarazem (bez pneumatyki jak w Audi) to czapki z głów dla BMW. Muszę jednak sam dokonać mojej subiektywnej oceny :wink:

Opublikowano
Co do właściwości M profesional adaptive drive, to właśnie kontrola przechyłów bocznych jest najważniejsza. Przy bocznych podmuchach wiatru na autostradzie auto zachowuje się jak sportowy wóz, a nie jak limuzyna. Również przy szybkich łukach i nagłych zmianach pasa ruchu przy dużych prędkościach. Tylna oś skkrętna to tylko uzupełnienie tej konstrukcji. Czy warto wydać 18 tys ? Do M550i jak najbardziej - auto ma ponad 460 kM i zawieszenie im lepsze tym bardziej wykorzysta tę moc bez ryzyka dla ludzi ( tych w ßrodku i tych na zewnątrz ). Oczywiście każdy wykorzystuje swoje pieniądze jak uważa, na szczęście.
Opublikowano
Mam takie zawieszenie w M550i xdrive. Poza opisami, mogę podać odczuwalne różnice. Przed odbiorem mojego auta jeździłem cały dzień G30 530i. Miał „zwykle „ zawieszenie. Bujał się jak okręt. Mój z zaw. M adaptive profesional ma takie właściwości jak moja poprzednia szóstka. Krótko mówiąc, zachowuje się na drodze jak auto sportowe, przy zachowaniu pełni komfortu na gorszych drogach - jest to świetne, o ile nie najlepsze zawieszenie obecnie dostępne na rynku, wśród aut klasy premium ze sportowymi ambicjami. Trzeba jeszcze dodać, że tryby comfort, sport i adaptive, znacznie zmieniają możliwości auta. Odczuwalnie.

Co za bzdury....BMW 530i buja się jak okręt przy standardowym zawieszeniu?! Takich wypowiedzi nie da się czytać albo autor nie ma zielonego pojęcia o właściwościach jezdnych aut. Standardowe zawieszenie w nowej serii 5 i tak jest nisko osadzone i nie buja jak okręt, no chyba że kolega w życiu okrętem nie pływał. Poza tym porównywanie zawieszenia standardowego w 530i do adaptacyjnego Pro z 550i to porówywanie jabłka do pomarańczy. To są zupełnie inne konstrukcje, przeznaczone do zupełnie innych aut. 530i nie ma i nie będzie mieć takiego zawieszenia co w 550i i na odwrót.

Ja również jestem posiadaczem M550i i uważam, że jeśli ktoś nie wchodzi w ostry zakręt jadąc 200 km/h to bez sensu jest dopłacać do zawieszania Pro, które jest mniej komfortowe od AD. A czy możliwość większego promienia skrętu, co najbardziej zauważalne może być zawracając jest aż taką mega opcją? Każdy niech sam sobie na to pytanie odpowie.

Opublikowano
Zawieszenie w G30 jest ustawione pod runflaty a zmiana powoduje zepsucie właściwości jezdnych a w ekstremalnych przypadkach nawet utratę gwarancji. Nie wiem czy ty chcesz nią jeździć w offroadzie czy gdzie bo przy AD i felgach 20” jest mega komfortowo na każdej nawierzchni.

 

W G30 połowa samochodów jest już bez RF. No może nie połowa, ale dużo. W konfiguratorze można sobie wybrać felgi z lub bez RF. NIe sądzę, żeby zmieniali wtedy zawieszenie. Jeździełem DEMO bez RF i było mega komfortowo.

Opublikowano
Nie zamierzam nikogo przekonywać że standardowe zawieszenie w G30 jest zbyt miękkie. Nie zamierzam też nikogo namawiać do M profesional. Niech każdy zostanie przy swoim zdaniu, ja już swoje w tej kwestii powiedziałem.
Opublikowano

Panowie, po co te nerwy?

Forum jest po to żeby każdy mógł wyrazić swoją opinię. Każdego odczucia są subiektywne, to oczywiste.

Wracając jednak do tematu "zawieszenie a opony".

Pobawiłem się trochę konfiguratorem i wychodzi na to, że rzeczywiście zawieszenie nie mają nic wspólnego z typem opon... To samo auto na tym samym zawieszeniu można kupić z ROF i bez ROF. Nie wiem tylko dlaczego jest to uzależnione od wielkości felgi... Chyba że każde BMW wychodzące z fabryki jest dostosowywane do opon na których wychodzi?!?!? Ale nie chce mi się w to wierzyć.

Nawet M550i na zawiesiu MP można zamówić bez ROF, ale wówczas dopłata do felg 10 tys... i opony są nazwane Perfomance Tyres.... cokolwiek to znaczy...

Cóż pozostaje jednie przetestować i wybrać najlepszą opcję. Szkoda tylko, że salony z reguły dysponują do jazd testowych tylko jednym egzemplarzem.

Czekam z niecierpliwością na weekend aż będę mógł wypróbować to cudeńko z zawiesiem MP :norty:

Opublikowano

Co za bzdury....BMW 530i buja się jak okręt przy standardowym zawieszeniu?! Takich wypowiedzi nie da się czytać albo autor nie ma zielonego pojęcia o właściwościach jezdnych aut. Standardowe zawieszenie w nowej serii 5 i tak jest nisko osadzone i nie buja jak okręt, no chyba że kolega w życiu okrętem nie pływał.

 

Moim zdaniem bzdury to chyba piszesz ty, albo nigdy nie jeździłeś dobrze prowadzącym się autem które jest sztywne.

Niestety albo komfort albo prowadzenie po zakretach, moim zdaniem nikt nie wymyslił jeszcze i tego i tego bo to wbrew zasadom fizyki.

Moim zdaniem G30 na zwykłym zawieszeniu buja sie jak okręt, do tego jeszcze nurkuje przy hamowaniu, a te tryby to jedna wielka ściema.

Jak ktoś miał wczesniej citroena może wydawać mu się sztywno.

Ale porównując chociażby do E60 to G30 buja jak limuzyna.

Nie znam zawieszenia profesional, jeździłem tylko zwykłym , więc sie nie wypowiem.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Czyli podsumowując na Adaptive M Suspension Professional składa się:

- tylna skrętna oś ( active steering )

- obniżone zawieszenie

- utwardzone zawieszenie

- możliwość wyboru trybów zawieszenia - normal, comfort, sport, sport +



Czy tak jest ?

Opublikowano

Jeszcze kontrola przechyłów bocznych w zakrętach.

To zawieszenie jest kosmiczne! Jak dla mnie po przejechaniu 12 k to jest must have.

Opublikowano

Trudno to porównać ze standardowym czy nawet m-pakietowym zawieszeniem.

5-tka na tym zawieszeniu to zupełnie inne auto.

Zawieszenie jest super, bardzo wygodne a jednocześnie dużo stabilniejsze (nie koniecznie powiedziałbym, ze twardsze).

Natomiast sugeruje opony bez ROF i 19’ (nie wiem czy akurat teraz takie są dostępne). Jak ja zamawiałem dostępne bez ROF były tylko 20’ w jednym wzorze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.