Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Zamierzam kupić w tym roku E70 przed liftowego w silniku benzynowym 4,8 lub 3 z gazem lub do zamontowania gazu i pytanie jest takie jak długo te silniki wytrzymują ewentualnie jakie są koszty naprawy. Ponieważ te samochody są już na rynku ponad 10 lat bo niestety w Polsce są głównie roczniki 2007 i mają przejechane teoretycznie około 200 tyś. km a praktycznie mogą mieć 300 i więcej. Więc co może być do naprawy po takim przebiegu 300 tyś. km.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

Opublikowano

Czyżby wszyscy jeździli dieslami? :)

Z tego co wyczytałem na forum to po 200 tys kilometrów potrafi pić dużo oleju co przyczyną najczęściej są luzy na gniazdach zaworowych. Czy jest coś jeszcze czego należy się obawiać w tych silnikach benzynowych?

Opublikowano (edytowane)
No cóż. Ja mam benzynę 3.0 prawie 250 tyś. Od 70 tyś w gazie Nie narzekam. Zużycie oleju w normie 0,5 l. na 10000km więc nie jest źle. Co wymianę oleju robię płukankę silnika i pełny syntetyk. Minus to tykające szklanko na zaworach ale tylko na zimnym. Po rozgrzaniu chodzi idealnie. Nie jest to zrywny bo waga ponad 2t i moment 315 Nm to trochę mało na taka budę ale daje radę. Jak chcesz lepszy dźwięk i mocy to 4.8 idealny. Spalanie gazu na trasie przy 140 + 4 osoby i bagaż ale pod warunkiem że nie ma wiatru w przód 15l. - Koła lato 21"Ja mam wymieniony końcowy wydech z X6 diesla więc dźwięk :cool2: Edytowane przez jerzy.h69
Opublikowano

Dzięki bardzo za kolejną wskazówkę i opinię. Niestety są to jedne chyba z ostatnich niezawodnych silników benzynowych do których można też zamontować podtlenek-LPG :-)

Mam obecnie Vectrę C z najlepszym dizlem 1,9cdti 120km i mimo że silnik nie sprawia problemów to jednak przez 170 tyś. kilometrów które zrobiłem trochę musiałem włożyć w części eksploatacyjne ( sprzęgło, dwu masa, wtryski, turbina, EGR) na szczęście nie mam DPFu.

Koszta wymiany - naprawy tych części we współczesnych dizlach są przerażające a brałem też pod uwagę kombiaki Audi C7 (2 lub 3 TDI) oraz BMW F11 (2 lub 3 TDI).

Ale puki co najbardziej przekonuje mnie i podoba mi się właśnie E70 4,8 i 3 benzyna bo jak do tej pory nie znalazłem na żadnych forach kiepskich opinii o tych silnikach w przeciwieństwie do katalogów motoryzacyjnych które źle opisują te silniki.

Opublikowano
Witam, ja zakupiłem swoje e70 we wrześniu 2017 jest to 4.8 i w gazie. Do tej pory zrobiłem około 5 tyś. Jak do tej pory bez żadnych niespodzianek, poprzedni właściciel zrobił około 20 tyś. mówił że oprócz wymian filtrów nic się nie działo. Jak interesowałem się zakupem czytałem że 4.8 to bardzo dobry wybór do gazowania.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie przekonuje się coraz bardziej do silnika 4,8 ( moc, dźwięk ) bo koszta ewentualnych napraw podobnie pewnie jak w 3 litrówce.

Powiedzcie mi na co zwrócić uwagę przed zakupem w tym samochodzie a przede wszystkim w silniku?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem ale się wypowiem ;)

Też szukam E70 i najchętniej benzyny oczywiście 4.8 brzmi super ale...

Mam poliftowe 4.4 w e53 (bo ładnej 4.8iS nie udało się kupić a 320 kucy też idzie jak burza) i dopiero jak coś się zaczęło dziać i po wydaniu kilku tysięcy złotych na różne części do silnika mechanicy od BMW zaczęli mnie uświadamiać, że bez porównania lepszym (rozsądniejszym) wyborem byłby klekot 3.0 (jeden z argumentów- wejdź na allegro i zobacz ile kosztuje kompletny silnik V8 a ile klekot). Idąc tym tropem przy wyborze silnika w E70 najpierw robię rozeznanie i pytam. Niestety gdzie nie zapytać (fora, użytkownicy na żywo, grupy na fejsie i oczywiście mechanicy od beemek) wszyscy zgodnie mi powtarzają - 3.0d na jednej turbinie. Jak pytam o benzynę to kręcą, że nie. Jak pytam czy jeśli już benzyna to z przyczyn ekonomicznych nie 4.8 i wcale nie jest mowa o spalaniu... tyle mogę dodać od siebie nie ukrywam, że też mam z tym mega problem bo z wielu nieistotnych tu względów klekota bym nie chciał :(

www.nemo.dot.pl
Opublikowano

Też niestety się spotykałem z taką opinią u mechaników że jeśli E70 to tylko dizel.

Powoli się przekonuję jednak do F11 520d - mało pali, całkiem nieźle przyspiesza - jak na moje potrzeby 90% po mieście, myślę że będzie wystarczająco.

Teraz tylko kupić jeszcze z przebiegiem około 150 tyś km i parę lat mam nadzieję będzie spokojnie z wydatkami ( największy wydatek według mechaników to wymiana rozrządu przy około 220 tyś km koszt około 3,5 tyś po za ASO)

Opublikowano
Mam 4.8i od nowości .Bez gazu . Obecnie 160 tyś km. Z poważnych usterek wymiana poduszki pneumatycznej . Poza tym aktualizacja softu skrzyni bo lekko szarpała przy zmianie z 2 na 3 , wymiana tarcz , klocków około 90 tyś km, zepsuł się jeden czujnik parkowania. Wymiana oleju co 10-12 tyś . Dmucham , chucham samochód totalnie bezawaryjny jak do tej pory .
Opublikowano
Ja tez należę do tych co mają dylemat czy 4.8i czy 3.0 sd , tylko u mnie jest jeszcze gorzej bo mój kolega ma zadbaną e70 3.0sd na sprzedaż z pewnym przebiegiem, tylko niestety śmigam tylko po mieście i rano do pracy mam 8 km w jedna strone i nie wiem czy diesel się sprawdzi w moim przypadku, i co tu zrobic iść za marzeniem i szukać v8 czy brać z pewnym pochodzeniem diesla :mad2:
Opublikowano

siemka


z moich doswiadczeń to Ci powiem że dizle skończyły się na roku 2000. 3.0D to był silnik. obecnie mam 3.0si 2008r i co z nim? generalnie daje radę. 200KW niby nie za dużo ale wystarcza. na pewno nie jest to auto wyścigowe niemniej sprawnie się zbiera. Zauważ że na rynku nie ma za dużo 3 litrówek z rynku europa. Zazwyczaj są zza oceanu. Silnik? spalanie w mieście ok 13litrów niżej raczej się nie da, trasa hmmmm jeżeli zejdziesz poniżej 10 litrów to przy prędkości ok 85km/h. Mam silnik niby z fabrycznym problemem z chłodzeniem-odpukać nic mu nie jest. W roku 2009 poprawili to i jest ok. teraz walczę z wibracjami silnika,po wymianie poduszek,koła pasowego myśle że spróbuję elektrykę silnika i się uda. Inne rzeczy bez problemu. Oleju bierze w granicach 0,5 litra na 10000km czyli norma dla tego silnika. Przebieg ponad 3000000 ale mruczy ładnie. Oczywiście 4.8 to 4.8 może następny taki będzie hehe spalanie niewiele większe ale.... :8) . Do tematu gazu mam dość oryginalne podejście. Gaz jest dobry w kuchence. także Ci nie pomogę. :evil: wymiana oleju 10000km, w skrzyni co 60000 i będzie żył. sprawy eksploatacyjne jak w każdym aucie.

pzdr

Opublikowano
:D I znów zaczynają się wywody na temat gazu :D .Ja mam kuchenkę elektryczną ,a gazu używam do ogrzewania domu :D No cóż różne są przekonania. Ja kupiłem już z gazem 3.0 si i przejechane 70 tyś. , nigdy wcześniej nie jeździłem samochodem zagazowanym, i sobie chwalę, nie tylko jazdę, ale i względy ekonomiczne. O tym nie ma co mówić. Przeliczając wychodzi że po mieście z tym silnikiem spala 8 l benzyny ( porównując cenę gaz/benzyna 20l gazu miasto bez jazdy kapeluszowej :D )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.