Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam dosyć trudna usterkę do zdiagnozowania. Od pewnego czasu około 4 miesiące męczę się z mocnym buczeniem z okolic tyłu samochodu. Jest to trochę mylące bo stojąc przed autem też mocno daje basem. Usterka wyszła podczas normalnej jazdy dojeżdżając do świateł zaczął buczec i tak do dzisiaj. Przed buczeniem wymieniałem poduszki silnika (corteco) i spawalem nowa złączkę elastyczna wydechu (bosal) spawanie było na samochodzie niema żadnych naprężeń jest tak jak przed. Wszystko było ok po tych naprawach ale po około miesiącu zaczął buczec. Niema żadnych bledow. Auto ma orginalny i sprawny katalizator dpf sprawdzany jest ok wypala sie. Filtr powietrza wymieniony odma nie cieknie. Przeplywka EGR wszytko ok. Wcześniej tak buczało jak wypalał się dpf może trochę ciszej. Teraz jak się wypala to buczy dwa razy glosniej. Przez przypadek zapchałem szmata lewa końcówkę wydechu nic to nie dało. Zatykajac prawa prawie idealnie buczenie ustało w 95%. Zauważyłem że z lewej dużo mniej dmucha niż z prawej. Zatykajac prawa dmuchanie zwiększa się w lewej. Podobno są jakieś przepustnice w wydechach tzn w środku tłumika ale to chyba w 535d i jest na podcisnienie. Już sam nie wiem czy wymieniać tłumik czy to wina przepływu spalin i gdzie szukać.
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W prawej końcówce jest przepustnica sterowana podciśnieniem. W bagażniku jak zdejmiesz lewy boczek znajduje się zawór podciśnienia który nią steruje. Sprawdź najpierw czy możesz ją ruszyć ręcznie, może się po prostu zacięła.
Opublikowano
Tylko że ja nie mam żadnego przewodu kabelka który by łączył ten zawór z tlumikiem. Wydech był ściągany wiele razy jedyne co go łączy z samochodem to wieszaki. Także u mnie to chyba nie występuje...
Opublikowano
Tylko że ja nie mam żadnego przewodu kabelka który by łączył ten zawór z tlumikiem. Wydech był ściągany wiele razy jedyne co go łączy z samochodem to wieszaki. Także u mnie to chyba nie występuje...

w 530d nie ma, jest w 535d, można spr. w realoem.

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Zgadza się kolego u mnie niema. W 535d jest stojąca za samochodem w prawej końcówce. Zastanawia mnie to dlaczego jak zapcham prawa końcówkę szmata nie buczy. Natomiast z lewej spaliny idą z większym ciśnieniem. Jak odetkam to buczy i większe ciśnienie spalin jest w prawej. Chyba że w tłumik w środku coś się przepalilo lub zgniło. Sprawdzałem dzisiaj roznymi programami z boscha ista+ inpa i żadnego błedu
Opublikowano
Nie wiem czy przyczyną całego zamieszania nie są twarde poduszki silnika. Silnik chodzi jakby twardo pokrywa bardziej drga. Corteco to podobno oryginał a nie jest idealne. Tym bardziej że na zimnym jak go przyczymam na 1500 obrotów i puszczę gaz to jak obrotomierz jest około 1000 to mocniej zadrży aż słychać to wewnątrz auta. Dźwięk jakbym po tarce przejechał.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Zastanawia mnie to dlaczego jak zapcham prawa końcówkę szmata nie buczy. Natomiast z lewej spaliny idą z większym ciśnieniem. Jak odetkam to buczy i większe ciśnienie spalin jest w prawej.

Mam identycznie po wycięciu dpf, wcześniej nie buczał.

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Witam czy wymiana poduszek pod silnikiem załatwiła problem drżenia silnika przy schodzeniu z obrotów ? Bo mam ten sam problem na zimnym silniku aż do rozgrzania. Pozdrawiam
Opublikowano
Tak wymiana poduszek na uzyki ori (100zl komplet) rozwiązało problem drgań przy schodzeniu z obrotów. Nowe Corteco to jakiś syf, poszly w kosz....
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Buczy nadal basowy dźwięk jest cały czas. Najbardziej przy prędkości 80 jak obroty silnika są na 1500. Podczas wypalania dpf Buczy z zdwojoną siła niż dawniej. Samo raczej nie przejdzie. Nie wiem może to turbina lub konwerter... Na zimnym silniku przy włączonym tempomacie 80 lekko minimalnie faluja obroty. Praktycznie niezauważalne
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.


Mam identyczny problem i nadal sobie z nim nie mogę poradzić. Wtryski robione, koła pasowe, poduszki silnika i nie wiem co można więcej. Zastanawiam się nad konwerterem skrzyni ale nie wiem czy jest to możliwe. Czasem prócz buczenia są jeszcze wibracje na wolnych obrotach, raz ogromne a raz ich nie ma wcale.

Opublikowano
Też mam podobnie. U mnie w zimie na mrozach na zimnym silniku przy prędkości 80 na tempomacie występowało lekkie falowanie obrotów. Mój mechanik mówi że konwerter nie jest idealny ale napewno lepszy niż regenerowany za 600-700 jak już robić to na oryginalnie regenerowany przez zf a to już duże koszta. U mnie jeszcze występuje coś takiego ze jak jadę i jest zapiety lock UP czasami przed wyprzedzeniem lub mocniejszym przyspieszenie chciał zredukować bieg a nie może..... Myślę że konwerter uszkodzony może przekazywać to buczenie na silnik a później wydech i taka basowo Buczy....
Opublikowano
Czyli wychodzi, że nie tylko ja mam ten problem. Mnie się wszystko zaczęło po długiej trasie. Dojechałem na miejsce wszystko ok. Za parę godzin chce jechać, odpalam i się zaczęło. Robiłem wszystko nie ruszając ani nie myśląc o skrzyni bo całą robiłem jakieś 56-60 tys km wcześniej. Teraz mam podejrzenie tylko do niej bo już nie mam innego pomysłu. Jedynie co udało mi się zauważyć że np. jak jest moment właśnie tego buczenia i wibracji, to wystarczyło aby auto zaczęło się poruszać i to nie ważne czy był wrzucony D i auto bez gazu powoli się odpycha do przodu czy nawet jest na N i auto delikatnie się stacza bo jest z górki. Wtedy objawy ustępowały. A jest dzień że nawet na kierownicy nie poczuje wibracji stojąc na wolnych obrotach. Ot taki urok
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie w e60 basowy dźwięk wydobywał sie z okolic skrzyni i jedną końcówka wydechu wyczuwalne mniejsze ciśnienie. Innych Obiawów nie było, Wystarczy wypiąć wężyk od podciśnienia i basowy dźwięk ustaje po podpięcia ponownie wraca dźwięk
Opublikowano
Ale ja mam 530D i nie mam tego aktywnego wydechu. Co ciekawe zauważyłem, że auto zachowuje się normalnie jeżeli na wolnych obrotach ciśnienie na CR jest około 306 barów i żądane i mierzone. W momencie problemów ciśnienie jest na poziomie 298 barów zarówno zadane i mierzone. I teraz o co to chodzi że raz komp chce mieć na postoju 298 a raz 306. Czym to jest spowodowane. Dodam że wtryski są OK.
Opublikowano
Ja mam buczenie najbardziej odczuwalne przy 1500obrotow. Najbardziej słychać przy rozpedzaniu np do 80 jak już sie nie rozpędzam automat zmienia bieg wyżej spadają obroty i Buczy. Ja nie wiem co usterka i awaria nikt nie potrafi naprawić najpierw wibracje pozniej buczenie. Trzy lata i nikt nie znalazł usterek. A nie będę już kasy pakowal w stare auto
Opublikowano
U mnie to tak raz są raz ich niema,nieraz po przejechaniu 10 km nic niema wystarczy zrobic postoj 20 minutowy i wibracje sie pojawiają z nikąd,a raz przejade 1000km i ero wibracji,perdolca idzie dostać z tym autem.Mam nissana primere dupowóz nie porównywalny do bmw 90koni diesla 19 letniego ma 300 tysi i zero wibracji a jedyne co zrobione to amortyzatory wymienione i i oleje ,klocki a w zawiasie nic nie ruszane chodzi jak zegarek a to bmw ? szkoda słow .
Opublikowano
Ciesz się kolego że buczenie nie masz hehe w połączeniu z wibracjami miód malina jak to śpiewa pewien zespół. Zastanawia mnie jedna sprawa bmw na forum uchodzi za tak idealny wóz szybki malo pali i wogole a w rzeczywistości nikt z nas przed znajomym przecież się nie przyzna że kupił bmw ładuje kasę i ciągle coś się pierdzieli. Poszukajcie sobie na innych forach Audi Lexusa Mercedes czy mają takir problemy i czy ich fora są tak rozbudowane. Wystarczy w Google wpisać usterkę bez wpisywania marki a odrazu wyskakuje masa stron z forum bmw, o czymś to świadczy.
Opublikowano

u mnie basowy dzwięk z wydechu a po porządnym rozgrzaniu auta nawet stukot bardziej basowy niż metaliczny spowodowany był pogięciem metalowego wspornika znajdującego się na wysokości przednich/tylnich siedzeń.


gdzieś kiedys cofałem i przywaliłem podwoziem co skutkowało podgięciem do góry tego wspornika.


do momentu kiedy się nie rozgrzał silnik, naprawdę fajnie mruczało. Naprawione przy użyciu młotka :)

Opublikowano
Zastanawiam się czy to może wina samego ECU? Coś mu się z mapą porobiło i silnik raz chodzi tak a raz inaczej. Niemożliwe jest, że tyle osób ma problem i nikt tego nie rozwiązał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.