Skocz do zawartości

E60 530d Świece czy sterownik do wymiany? Jak to sprawdzić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

przy ujemnej temperaturze auto słabo odpala. Muszę kręcić chwilkę dłużej a jak odpali puszcza sporo białego dymu i nierówno pracuje przez kilka sekund. Typowe objawy niegrzania świec (w lecie pali na dotyk, jak się rozgrzeje też). Podpiąłem dzisiaj INPĘ i mam błędy wszystkich świec (tj. 4212, 4222, 4232, 4242, 4252, 4262). I teraz pytanie, jak sprawdzić czy padł sterownik czy to wszystkie świece się wysypały? Chciałem pomierzyć oporność na świecach ale nie widzę do nich dojścia bez zdejmowania dolotu. Widziałem gdzieś że da się sprawdzić przykładając miernik do pinów we wtyczce ale nie wiem do której, nie mogę jej namierzyć :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dojście słabe, więc wymień od razu sterownik lub daj do naprawy, niestety po wymianie może okazać się, że kilka świec też jest spalonych, ale to czarny scenariusz :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na sterowniku świec masz sześć grubszych czarnych kabli .

]Na kazdym z nich wzgledem masy auta powinno być około 1 ohm.

Ale w ciemno stawiam na trafiony sterownik świec.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

U mnie była upalona wtyczka zasilająca moduł świec (na grubym czerwonym kablu co idzie oz alternatora)

Moduł dostawał napięcie, ale pod obciążeniem już nie, bo upalone styki we wtyczce miały zbyt dużą rezystancję.

Otworzyłem sterownik kątówką, dolutowałem kabel 4mm2 bezpośrednio na płytce i wypuściłem na zewnątrz. wtyczkę oryginalną obciąłem a kable połączyłem.

126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
Witam,

 

przy ujemnej temperaturze auto słabo odpala. Muszę kręcić chwilkę dłużej a jak odpali puszcza sporo białego dymu i nierówno pracuje przez kilka sekund. Typowe objawy niegrzania świec (w lecie pali na dotyk, jak się rozgrzeje też). Podpiąłem dzisiaj INPĘ i mam błędy wszystkich świec (tj. 4212, 4222, 4232, 4242, 4252, 4262). I teraz pytanie, jak sprawdzić czy padł sterownik czy to wszystkie świece się wysypały? Chciałem pomierzyć oporność na świecach ale nie widzę do nich dojścia bez zdejmowania dolotu. Widziałem gdzieś że da się sprawdzić przykładając miernik do pinów we wtyczce ale nie wiem do której, nie mogę jej namierzyć :(

Potrzebujesz pomierzyć piny 1, 2, 3, 4, 7, 8, ze zdjęcia.Odepnij większą wtyczkę od sterownika i sprawdz oporność.U mnie też był błąd wszystkich świec,z pomiaru świec miałem 1,2 ohm na każdej.Wymieniłem sterownik i wszystko ok.Na filmiku pomoc jak pomierzyć świece.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/ARVdqWhJvQpGhZGR8dGFfqnnqdwUDO

Opublikowano
Po godzinie rzucania mięsem poddałem się. Nie udało mi się tej wtyczki wypiąć, dojście marne, nie ma jak jej solidnie złapać żeby zatrzaski puściły. Nawet nie drgnęła. Chylę czoła przed każdym komu udało się to cholerstwo odpiąć... :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przy zdjętym kolektorze mordowałem się chyba pół godziny, bo i tak jest niewygodnie. Ci co wypinają bez demontażu kolektora to chyba mają pourywane blokady wtyczek albo magiczne rączki :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po godzinie rzucania mięsem poddałem się. Nie udało mi się tej wtyczki wypiąć, dojście marne, nie ma jak jej solidnie złapać żeby zatrzaski puściły. Nawet nie drgnęła. Chylę czoła przed każdym komu udało się to cholerstwo odpiąć... :evil:

Też tak miałem,wtyczkę spróbuj odpiąć po odkręceniu sterownika od bloku silnika.Nie jest łatwo to fakt,możesz odkręcić drugi kabel zakończony mniejszą wtyczką przy sterowniku od alternatora.Będziesz miał wtedy więcej

miejsca luzu żeby odpiąć większa wtyczkę.Tez rzucałem mięsem ,ale jak pierwszy raz to zrobisz to potem no

proscizna :D .Posiłkowałem się tym filmikiem,ale wtyczkę dużą odpiąłem po odkreceniu sterownika.Analogicznie

montaż,najpierw wtyczki duża i mała,potem przykręcenie sterownika.Da się ogarnąć bez demontażu kolektora.

Opublikowano

ja wymieniałem sterownik w obu e60 mojej i brata (do tego komplet świec żarowych) w obu demontowałem kolektor i była mordęga z wyjęciem sterownika i odpięciem wtyczek

W mojej e60 mam wielką pompę wspomagania od dynamic drive i masę przewodów hydraulicznych, więc nie jest możliwe wyjęcie sterownika bez ściągania kolektora.

U brata jest zwykłe wspomaganie i brak tylu przewodów ale tez bez ściagania kolektora jest to niemożliwe bo jest masa węży od ogrzewania.

 

wydaje mi się, że w tych wersjach e60 gdzie wymieniają sterownik bez ściągania kolektora, to jakieś angole albo wersje z manualną skrzynią.

Opublikowano
ja wymieniałem sterownik w obu e60 mojej i brata (do tego komplet świec żarowych) w obu demontowałem kolektor i była mordęga z wyjęciem sterownika i odpięciem wtyczek

W mojej e60 mam wielką pompę wspomagania od dynamic drive i masę przewodów hydraulicznych, więc nie jest możliwe wyjęcie sterownika bez ściągania kolektora.

U brata jest zwykłe wspomaganie i brak tylu przewodów ale tez bez ściagania kolektora jest to niemożliwe bo jest masa węży od ogrzewania.

 

wydaje mi się, że w tych wersjach e60 gdzie wymieniają sterownik bez ściągania kolektora, to jakieś angole albo wersje z manualną skrzynią.

Nie wiem jak jest z x-drive, ale z zwykłym wspomaganiem można to zrobić spokojnie bez ściągania kolektora.

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano

Potwierdzam. :D mam wersję europejską ,z automatyczna skrzynią nie-angola i da się wymienić bez zrzucania

kolektora.Nie wiem jak jest w wersjach z dynamic drive i x-drive,nie robiłem.

Opublikowano

Ufff, eureka! Udało mi się wyjąć ten sterownik! Mam 3L automat bez Dynamic Drive. Poszło bez ściągania kolektora. Sprawdziłem świece - wszystkie są ok, kabel plusowy też przewodzi prąd więc ewidentnie padł sterownik. W poniedziałek wiozę do elektronika.

Panowie dzięki za wsparcie bo już się poddawałem :roll:

Opublikowano
Ufff, eureka! Udało mi się wyjąć ten sterownik! Mam 3L automat bez Dynamic Drive. Poszło bez ściągania kolektora. Sprawdziłem świece - wszystkie są ok, kabel plusowy też przewodzi prąd więc ewidentnie padł sterownik. W poniedziałek wiozę do elektronika.

Panowie dzięki za wsparcie bo już się poddawałem :roll:

No i super.Przy montażu podepnij najpierw wtyczki,potem przykręc sterownik.Łatwiej je wpiąć a co ważne

dobrze gdy sterownik masz jeszcze lużny. :D

Opublikowano
Wczoraj odebrałem sterownik z naprawy. Montaż zajął mi godzinę (z dwiema przerwami na peta i posprzątaniem). Tylko mi łatwiej było jednak najpierw umieścić sterownik na miejscu a później wpiąć wtyczki. W każdym razie teraz po mroźnej nocy pali "od strzała" a silnik od razu chodzi gładko :D Dzięki pany!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szacunek za robotę bez demontażu kolektora :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.