Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ile zjadasz oleju ? na ile ci wystarcza litr oleju (to takie pierwsze pytanie przy N52B25.) ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Olej zmieniam co 10tys i przez ten czas dolewam ok 1L wiec zużycie jest w normie...

Z początku podejrzewałem trefne paliwo ale po dolaniu Vpowera nic się nie zmieniło także postaram się podmienić wtryski na inne...Podczas testów na kompie 1raz pokazało błąd 2aac ale to chyba nie będzie powodem bo z tego co czytałem to cos od valvetronica?

Pytanie czy mogę odpiąć elektrozawór vanosa góry bądź dolny i spróbować jechać czy bujanie nadal wystąpi? czy może coś nabroić w silniku po odłączeniu?

Opublikowano
a jaki powiedz jeszcze masz przebieg i ktory rok produkcji ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Na zakończenie tematu, problemem bujania w moim aucie okazała się ostatecznie cewka na 4 cylindrze. Przy okazji wymienione disy które również były uszkodzone lecz po ich wymianie bujanie nadal występowało.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Bmw e90 silnik n52b30 zaraz po starcie faluja obroty i po chwili jest ok. Jest tak za każdym razem gdy zapale silnik. Na ciepłym albo zimnym jest tak samo. Błędy były na temat wypadania zapłonu na cyl 6. Zamieniłem cewki z 6 na 1 i wykasowalem błędy. Po 3 tyg nie ma żadnego błędu. A objawy są takie same. Nie było błędów na temat vanosa. Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano

Może źle to napisałem. Bardziej wygląda to na wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. Ale dzieje się tak tylko po starcie jakieś 5 sekund i potem jest normalnie. Moc tez jest ok. Możliwe ze cewka nie domaga zaraz po starcie ?

 

Może mieć z tym coś wspólnego nie działający ekonomizer?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być cewka, jedną masz już podejrzaną, jak masz inpa to obserwuj pracę na poszczególnych cylindrach na zimnym, wtedy wyłapiesz gdzie jest problem. Tylko ekonomizer nie działa na liczniku?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich na forum od jakos miesiaca, dwoch jestem posiadaczem bmw e90 330i 258km n52 silnik.

No i jak to z moim szczesciem nie moglo sie obejsc bez jakis problemow, wczesniej mialem e46 2.0 diesle potem e90 2.0 diesel no i mialem juz dosc dieslie i dalem sie przekonac na benzyne z mysla ze bede rzadziej odwiedzial mechanika :mrgreen:

Ale przejdzmy do rzeczy mianowicie mam dwa problemy

1) Skoki obrotow na rozgrzanym silniku, podczas jazdy stala predkoscia tez sa, ale chyba tylko ponizej 2000 obrotow. Te skoki obrotow sa odkad kupilem auto, byly niby spowodowane starym olejem no ale to nie byl olej i nie mam pojecia co to jest, bo olej wymieniony, plukanka zrobiona a skoki dalej sa.

2) Nie mozna usunac kontrolki serwisu i caly czas pali sie olej na czerwono w serwisie odkad kupilem, podobno mialo zniknac jak wymienie olej ale nic z tego, kolega spedzil kilka godzin nad tym i nie mogl tego rozpracowac, jedynie mi powiedzial ze prawdopobonie jest moduł jakis z innego auta i nie jest zakodowany, ale nie jestem tego pewien bo na mechanice nie znam sie w ogole..

Pod komputer jak podpinam to pojawia sie blad Vanosa, ale to jakos od tygodnia a skoki sa od dwoch miesiecy, ostatnio padla pompa wody to ja wymienilem.

Auto ogolnie ladnie chodzi, przyspiesza wszystko fajnie, maksymalna predkosc tez osiaga bez problemow.

 

Ponizej filmik jak te skoki wygladaja.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Iu4LOeClF0k&feature=youtu.be

Opublikowano

Zacząłbym od sprawdzania błędów w komputerze np inpa, carly .

W następnej kolejności wymiana świec i cewek jeżeli nie masz pewności, że były wymieniane oraz wyczyszczenie zaworów Vanos.

Opublikowano
Jest tylko błąd vanosa, ale jaki dokładnie to nie wiem. Jutro podjade do kolegi i sprawdzę dokładnie. Świece chyba nie były wymieniane
Opublikowano

Nieprawidłowe działanie zaworów vanos ma wpływ na nierówną pracę silnika na jałowym biegu więc zacząłbym od tego.

Zawory te się czyści benzyna ekstrakcyjną, masz na yt filmiki jak to dokładnie zrobić. Po czyszczeniu zamień Vanosy miejscami (są takie same) dzięki temu sprawdzisz czy błąd też się zmieni. Więcej znajdziesz na necie i na forum.

Nie wiem jaki masz przebieg ale świece powinny być wymieniane max co 80-100 tyś . (ja wymieniłem po 50)

Opublikowano
Ale u mnie skaczą nie tylko na biegu jałowym, na każdym. Przebieg mam 214 tys ja zrobiłem z 7 dopiero. To wymienię świece i zrobię tak jak piszesz zobaczymy czy pomoże
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam zrobiłem tak jak pisałeś z vanosami, wymieniłem świece i dwie cewki bo reszta była ok. Ale problem dalej pozostał.. Zmieniłem też olej żeby zobaczyć z ciekawości czy dużo go pali i po 6 tys km wziął może 100ml to tyle co nic.
Opublikowano
Witam zrobiłem tak jak pisałeś z vanosami, wymieniłem świece i dwie cewki bo reszta była ok. Ale problem dalej pozostał.. Zmieniłem też olej żeby zobaczyć z ciekawości czy dużo go pali i po 6 tys km wziął może 100ml to tyle co nic.

 

Przynajmniej jedna dobra wiadomość. :wink:

Bez pomocy mechanika możesz jeszcze sprawdzić auto poprzez INPE w live data . Warto się przyjżeć przepływce, i pracą sond lambda.

Pomocne jest tu porównanie sobie wszystkich parametrów pracy twojego auta z innym, sprawnym N52B30A. Sam kiedyś poszukiwałem takich danych ale niestety nie było tego nigdzie .

Po uporaniu się ze swoją usterką lambdy za pośrednictwem ASO, nagrałem sobie live data z kilku miejsc aby w przyszłości łatwiej namierzyć potencjalną usterkę. Jeżeli już zainstalowałeś INPĘ mogę ci udostępnić te nagrania do porównania.

Opublikowano

Kurde powiem Ci ze tak za bardzo nie rozumiem co do mnie piszesz bo jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę.. Wszystko co piszesz, każe zrobić mechanikowi znajomemu.

To teraz co man zrobić według ciebie? Bo już mam dosyć tych skoków tyle rzeczy co porobilem a one dalej są.. Trzy błędy pod komputer jak podłączył mechanik. 1 błąd komunikacji między jakimiś modułami, może dlatego nie mogę usunąć kontrolki oleju, serwisu. 2 coś ze światłami że się niby nie poziomuja 3. Ze alarm syrena wysiada. Nic więcej błędów nie ma.

Opublikowano

Pamiętaj że sam jestem użytkownikiem takiego samego auta a nie mechanikiem.

Wszystkie przedstawione propozycje opierają się na moich własnych doświadczeniach i wiedzę zdobytą na forach.

 

Wszystko co napisałem to czynności, które bym sam zrobił i sprawdził zanim bym oddał auto do mechanika.

Twój samochód to skomplikowana maszyna i nie zawsze uda się wskazać usterkę zza ekranu monitora. Czasem się uda a czasem nie.

 

INPA, to program serwisowy do diagnozowania twojego samochodu. Znajdziesz na tym forum temat z instrukcją do instalacji.

INPA pozwala na podgląd parametrów pracy twojego samochodu, których analiza może pomóc w namierzeniu usterki.

 

Jeżeli, nie potrafisz sobie z tą usterką poradzić, to trudno trzeba będzie znaleźć kompetentnego mechanika w okolicy i oddać auto specjalistom.

Moja dobra rada na przyszłość, mechanikowi nie mówi się co ma wymienić, ale co ma naprawić. Inaczej wymieni ci pół samochodu a problem pozostanie.

Opublikowano
Pamiętaj że sam jestem użytkownikiem takiego samego auta a nie mechanikiem.

Wszystkie przedstawione propozycje opierają się na moich własnych doświadczeniach i wiedzę zdobytą na forach.

 

Wszystko co napisałem to czynności, które bym sam zrobił i sprawdził zanim bym oddał auto do mechanika.

Twój samochód to skomplikowana maszyna i nie zawsze uda się wskazać usterkę zza ekranu monitora. Czasem się uda a czasem nie.

 

INPA, to program serwisowy do diagnozowania twojego samochodu. Znajdziesz na tym forum temat z instrukcją do instalacji.

INPA pozwala na podgląd parametrów pracy twojego samochodu, których analiza może pomóc w namierzeniu usterki.

 

Jeżeli, nie potrafisz sobie z tą usterką poradzić, to trudno trzeba będzie znaleźć kompetentnego mechanika w okolicy i oddać auto specjalistom.

Moja dobra rada na przyszłość, mechanikowi nie mówi się co ma wymienić, ale co ma naprawić. Inaczej wymieni ci pół samochodu a problem pozostanie.

 

Może ktoś jeszcze coś podpowie, z mojego doświadczenia z N52 wynika, że na nierówną pracę silnika mogą wpływać standardowe usterki typu:

1. świece, cewki

2. elektrozawory Vanos (sa błędy od elektrozaworów, wystarczy zamienić miejscami zobaczyć czy błąd się przeniesie)

3. czujniki położenia wału ( bywa, że pęka uszczelnienie na tym na pokrywie zaworów i zalany olejem)

4. Lambdy za katalizatorem, jeżeli uwalone dawka paliwa będzie niewłaściwa a co za tym idzie praca silnika też

5. przepływomierz (wyczyścić, sprawdzić ilość zassysanego powietrza jaką podaje czujnik w INPA aby zobaczyć czy uszkodzony)

6. Zawory Disa (sprawdzić czy całe i nieluźne, sprawdzić prace w INPIE)

Opublikowano
Sprawdzę 4,5 I 6. Reszta zrobiona.. Kurde zależy mi żeby to zrobić bo auto ogólnie zadbane.. Też nie czuje żeby straciło cos mocy bo idzie ładnie. No chyba że powinna iść jeszcze lepiej :p nie wiem mam nadzieję że to jakaś pierdoła. Np teraz jeżdżę I nic się nie dzieje, auto musi być mocno rozgrzane żeby były te skoki.
Opublikowano

Oby tak było, sam kiedyś odhaczałem taką listę i nie mogłem dość do ładu ale w końcu się udało więc i tobie też się uda cierpliwości.

Jeżeli sam nie dasz rady zrobi to ten raz ogarnie mechanik, a ty będziesz już na następny raz mądrzejszy :) .

Pamiętaj tylko często wymieniać olej bo to kluczowe w tym silniku.

 

Przypominam sobie kilka wątków w których, gdzie za skoki jak to nazywasz odpowiadała luźna DISA.

W najczarniejszych scenariuszach, plastikowe trzpienie klapki się rozpadały pod wpływem oleju z niesprawnej odmy i wpadały do cylindra niszcząc silnik.

Bardzo rzadko spotykana awaria, ponoć łatwiej w lotka wygrać ale czasami lepiej dmuchać na zimne i sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.