Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od ładnych paru tygodni mam w moim aucie problem z delikatnym falowaniem obrotów i trzęsieniem "budą" na zimnym i ciepłym silniku. Czasem silnik się "dławi" i wtedy obroty spadają znacznie, ale zdarza się to bardzo rzadko i zazwyczaj po całkowitym zatrzymaniu (np. na światłach). Błędy w komputerze dotyczyły braku zapłonu na kilku cylindrach, następnie zablokowanego Vanosa. W ramach prób naprawy są wymienione świece, dwie sondy lambda (za kolektorem wydechowym i za katalizatorem) i wyczyszczony Vanos. Problem nadal występuje. Korekty na cylindrach są w normie.

 

Nagrałem pracę zimnego silnika. Na filmie nie udało mi się uchwycić wspomnianego "dławienia", ale widać delikatne spadki obrotów. Szarpnięcia silnika były wyraźnie odczuwalne we wnętrzu auta. Link do filmiku: http://youtu.be/oRTyUFhB0EY

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę w ramach szukania usterki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czy wypadanie zapłonu masz nadal, może cewki też trzeba zmienić?! Niestety silniki N52 mają fabryczną wadę, więc to pewnie nie vanos tylko zbyt niskie ciśnienie oleju w głowicy... a nie cykają Ci popychacze zaworów? Ale i tak pewnie to głowica do wymiany. Kolega Rivasi jest ekspertem w tej sprawie, poza tym przechodził to u siebie, możesz jego podpytać.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. :)

 

Błędy były odczytywane w ubiegłym tygodniu i wśród nich było wypadanie zapłonu. Sprawdzę, czy po skasowaniu pojawiły się nowe i dam znać.

 

Jako awaryjne są zgłaszane głównie silniki N52B25 z różnych okresów produkcji. Ja mam silnik N52B30 z samego początku produkcji (2005), a na awaryjność tych silników raczej użytkownicy nie narzekają.

Parę miesięcy temu miałem problem ze zbyt dużym zużyciem oleju, ale został on, dzięki pomocy kolegów z tego forum, całkowicie rozwiązany przez zmianę parametrów oleju. Od tamtej pory ubywa 50ml/1000km, co raczej o problemach z głowicą nie świadczy. Silnik pracuje cicho i nie słychać charakterystycznego cykania popychaczy.

 

Może polecicie jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest w stanie celnie zdiagnozować problem? Chodzi o mechanika, który jest w stanie poświęcić trochę czasu na diagnozę i rozwiązać problem. Mechanicy, u których z tą sprawą byłem albo nie widzą problemu (nie chcą, nie mają czasu, ...) albo wymieniają losowo wybrane elementy osprzętu silnika na nowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jasne masz rację, że te z początku lat produkcji nie powinny mieć problemu z głowicą, ale jednak coś musi być nie tak skoro vanos Ci nie działa, a jest on sterowany właśnie olejem... szedłbym w tą stronę...
Opublikowano
spróbuj w Mautoczęści w Legionowie

 

 

Poradze jak osoba powyzej bo Mautoczesci przerabial na czesci pierwsze (doslownie) silniki N52B30 . Biorac pod uwage jak to wyglada i masz bledy vanosa z wypadajacymi zaplonami mozliwymi winowajcami sa : Czujnik walu mimo, czujnik polozenia walka rozrzadu albo silniczek VANOSA, w ostatecznosci DISA ssaca. Ja bym zaczal od updatu softu to wersji z 2013 i nauczenie ponownie pracy silniczka Vanosa w tej konfiguracji. Odepnij czujnik Vanosa, jezeli problem przestaje wystepowac to wiesz ze winowajca jest Vanos.

 

Dlaczego wymieniles sondy lamba ???

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dzięki, Panowie, za podpowiedzi. Kontaktowałem się z Mautoczesci, ale niestety nie rezerwują nowych terminów, bo są zawaleni robotą. W związku z tym, jutro zabiorę auto do BritCarParts, bo słyszałem o nich dużo dobrego i mają czas się zająć tą sprawą.

 

Na wymianę sond lambda namówił mnie mechanik. Sondy nie były sprawne, ale nie były też przyczyną opisywanych przeze mnie objawów.

Opublikowano
Wczoraj odebrałem auto od BritCarParts i muszę powiedzieć, że jest to zupełnie inne auto. :) W mojej pielgrzymce po warsztatach był to jedyny warsztat, który nie udawał, że problemu nie ma i który precyzyjnie znalazł uszkodzoną część (cewka na 6. cylindrze). Została wykonana adaptacja i auto jeździ tak dobrze, jak nigdy dotąd. Po moich doświadczeniach już wiem, że następny raz pojadę do BritCarParts. Najciekawsze jest to, że wcześniej w polecanym na forum ACS w Raszynie wyczyszczono mi VANOSa i otrzymałem informację, że z samochodem jest wszystko w porządku, a był to, w porównaniu do stanu obecnego, złom i trup. :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam problem ze swoja bmw wystepuja falujace obroty tylko na zimnym silniku po odpaleniu wymienilem swiece ,cewki,sprwdzilem wtryski sa dobre ,zmienilem tez pompe paliwa od niskiego cisniena poniewaz byla tez do wymiany .Czasami tez ciezko odpala i zauwazylem jeszcze ze gdy zaczna falowac obroty mryga delikatnie swiatelko w bagazniku???czy moze ktos pomudz i doradzic
Opublikowano

Co rozumiesz przez pojęcie ciężko odpada ?

Długo kręci ?

Rozrusznik staje w którymś momencie ?

Zaskakuje ale nie do końca odpala ?

Opublikowano
Po całej nocy, ewentualnie po kliku godzinach postoju długo kręci. Normalnie jak jest ciepły t pali od strzała a jak lodowaty to kręci kilka sekund. Jak odpali to silnik lekko kuleje. Lekko się zadławi co parę sekund. Dodam, że po odpięciu czujnika wałka, tego z góry w deklu silnik pracuje idealnie.
Opublikowano
tez milem i zmienilem pompe paliwa od niskiego cisnienia i alto chodzi bez za zutu tylko nie wiem co z tym odpalaniem jest i skakaniem obrotow wczesniej pokazywal ze ma jeszcze blendy z sondami ale po wymianie pompy wszystkie blendy zniknely a nadal sa falowania obrotow?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

a podlaczyles na livedata jakci robi te falujace obroty ?

zazwyczaj w tym silniku to : swiece, silniczek valvetronica albo elektrozawory, disy ale oczywiscie moze to byc cos zupelnie innego.

na jakim oleju jezdzisz?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów, mam następujący problem i jeżeli to możliwe prosiłbym o jakąś podpowiedź. Mam e92 325i z silnikiem n52 i od pewnego czasu pojawiły się bujania autem na jałowym biegu po lekkim rozgrzaniu silnika + chwilowy brak mocy przy ok 2,5tys,obr ( na zimnym auto chodzi normalnie - nie buja nie dławi się) po przejechaniu 2-3km w mieście zaczyna się następujący objaw:

 

Auto ma 600obr i spadają do 550 przy czym towarzyszy przy tym objaw bujania kastą i stuku jakby odłączało cylinder.

Na kompie pokazało wypadanie zapłonu 2 i 3 wiec wymienione zostało:

-świece

-cewki

- kompresja wzorowa ( 15,5 do 16,5)

- przeczyszczone wtryski

 

Co dziwne po wymianie świec, cewek i przeczyszczeniu wtrysków podjechaniu na kompa błędów brak i chodził normalnie przez 2 dni a później nadal to samo...Ciekawe jest też to, że objaw nie występuje cyklicznie np potrafi na 1 światłach bujać a na 3 następnych już nie i tak w kółko... Check się nie zapala...Co robić panowie???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.