Skocz do zawartości

[e39 polift][nawiew] jak zlokalizować problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Zdaje sobie sprawę z tego, ze było duzo tematów związanych z brakiem nawiewu i z reguły rozwiązaniem była wymiana jeża, niestety u mnie problem jest chyba bardziej złożony. Zacznijmy od tego, ze zeszłej zimy tak z sekundy na sekundę przestał działać nawiew, jednak na następny dzień odżył i do tej zimy nie było żadnych problemow. Tej zimy dwukrotnie zdarzyło się tak, ze nawiew nie działał przez 2-3min po odpaleniu zimnego samochodu, a po tym krótkim czasie działał elegancko. Nigdy nie było z nim żadnych innych problemow typu falowanie itp. No a teraz nawiew padł kompletnie. Pierwsze co to zrobiłem to podmieniłem jeża, niestety nic to nie dało, a co ciekawe sprawdzałem 6-7 sztuk jeży i żaden nie działał, ale bardzo mocno się grzały- po podpieciu na kilkanaście sekund parzyły i śmierdziało spalenizna. Najciekawsze w tym wszystkim jest to, ze ten jeż który pierwotnie miałem zamontowany w aucie się tak nie grzał.

Sprawdziłem bezpiecznik 75/76- sprawne

zdjalem prawy filtr kabinowy i sprawdziłem jak kręci się wiatrak- kręci się z lekkim oporem, ale bez żadnych przycięć czy zgrzytów, ale tez nie wiem czy powinien się kręcić całkiem luźno czy nie.

Pozostaje do sprawdzenia silnik dmuchawy, jednak do tego trzeba sciagac deskę rozdzielcza, co średnio mi się widzi lub panel klimatronika, jednak słyszałem opinie, ze trzeba je potem jakoś adaptować.

Nawet jeśli okazałby się to zapusty silnik dmuchawy, to dlaczego działy się takie jaja z tymi jeżami?

Jest ktoś w stanie mi pomoc w tym temacie? Z gory bardzo dziekuje

Opublikowano
Chodzi o wtyczkę.Musisz kupić wtyczkę z kablami i dolutować te cztery przewody.Wyciągnij jeża i obejrzyj dokładnie wtyczkę,czy przewody nie są luźne,czy konektory nie wypalone etc.
Opublikowano
Mogą się zawieszać szczotki na dmuchawie. Jeden silnik dmuchawy wymieniłem jakieś 3 lata temu a teraz od kilku tygodni na tej kolejnej (używanej) pojawia się ten problem - dmuchawa po prostu nie rusza. Jeśli szczotki się skończyły to nic nie pomoże tylko wymiana ale skoro się grzeje jeż to może tak być że podaje napięcie ale dmuchawa stoi i dlatego jest ciepły. U mnie gdy dmuchawa nie wystartuje to ustawiam nawiew na szybę przednią, wtedy jest podawana max moc i uderzam ręką w osłonę w okolicach jeża i przez te wibracje dmuchawa rusza. Kiedyś ktoś przesyłał mi też instrukcję jak zmostkować przewody po odłączeniu jeża aby podać max moc na dmuchawę bez łagodnego startu zapewnianego przez jeża. Tak też udawało mi się pobudzić silnik dmuchawy i dodatkowo sprawdzić czy to wina jeża ale niestety nie mam tego schematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.