Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Samochód E60 2009 . Od kilku dni czyli od momentu gdy temperatura w nocy zaczęła spadać więcej niż kilka stopni poniżej zera rano blokują mi się hamulce.

Pedał jest twardy , bardzo powoli "odbija " ale hamulce trzymają nawet po powrocie pedału . Wczoraj sprawdziłem czy komora pod serwem jest zalana. Było wilgotno ale woda nie stała. udrożniłem odpływ i miałem nadzieję , że wszystko będzie OK.

(Dodam że po ok pół godzinnym postoju w ogrzewanym garażu wszytko wraca do normy). Dzisiaj rano pod domem termometr pokazywał -4,5 stopnia . Pedał był twardszy niż zwykle po puszczeniu hamulca bez gazu samochód ruszył do przodu ( chociaż wyczułem że nie tak płynnie jak powinien) . Niestety po przejechaniu kilkuset metrów gdy temperatura spadła do -6 zaczął się "stary" problem z hamulcami . Po każdym hamowaniu coraz dłużej odpuszczały , aż trzeba było użyć "gazu" by ruszyć z miejsca.

Przeczytałem większość tematów o podobnych problemach . Ludzie piszą że zalane servo powoduje brak wspomagania . A u mnie hamulec działa nawet bardziej gwałtownie , ale po puszczeniu nie odpuszczają hamulce.

Opublikowano

Zleciłem wymianę u "znajomego " mechanika i teraz zastanawiam się czy zrobił to za co wziął kasę.

Czy płyn hamulcowy powinien być określonej marki czy wszystko jedno ?

Zastanawiam się skąd woda w płynie :duh: ?? Starą C5 jeździłem 10 lat i nigdy nie było problemu z hamulcami :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim płyn powinien być odpowiedni dla samochodów z systemem ABS i ESP (DTC) czyli bardzo nisko lepkościowy i takim płynem jest np. ATE SL6, jeśli użył zwykłego to mogą być problemy.
Opublikowano
Płyn hamulcowy z czasem sie zużywa i absorbuje wilgoć dlatego może być problem ,tak jak kolega wyżej pisze mogą być problemy jeśli użyto nie właściwego.
Opublikowano
Komp do auta.... wejdz w ABS i obserwuj ciśnienie płynu hamulcowego. Jeśli spada po puszczeniu to znaczy ze trzymają zaciski.. Jeśli cisnienie sie utrzymuje to masz problem ze serwem. Taka moja troria.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Byłem w Norauto sprawdzić jakość płynu .Temperatura wrzenia wyszła 230 stopni . Mechanik stwierdził że płyn jest czysty .

Przyjmujący auta po opisaniu problemu sugerował że to może być wina zapieczonych cylinderków.

Zostawiłem autko na zewnątrz na noc ma być koło -10 .Zobaczę co będzie jutro rano.

Opublikowano

Rano pod domem miałem -4,5 . Po uruchomieniu hamulce działały jak należy.

Przejechałem kilkaset metrów stając co chwile i hamując i z każdym przejechanym metrem czułem , ze hamulce zaczynają trzymać coraz mocniej po odpuszczeniu pedału hamulca.

Wszystkie tarcze były bardzo gorące. Na postoju nie wyłączając silnika kilkanaście razy wciskałem hamulec , miałem wrażenie że zapada się coraz głębiej i coraz wolniej wraca . Po pół godzinie nie można było już ruszyć z miejsca tak mocno trzymały hamulce. Po wyłączeniu silnika i mocnym wciśnięciu hamulca( dość głęboko się zapada) słychać głośnie bulgotanie z miejsca gdzie znajduje się servo i pompa hamulcowa , jednocześnie pedał się utwardza wracając w górne położenie.

 

Zaczynam mieć wątpliwości czy przyczyną jest niska temperatura ,czy może usterka pompy ?

Dlaczego hamulce nie odpuszczają ?

Nie wiem czy dobrze myślę , ale gdyby przyczyną był zacisk to nie blokowało by wszystkich czterech tylko problem dotyczyłby jednego koła .

 

Mój następny ruch to sprawdzenie czy układ nie jest zapowietrzony.

Potem zastanowię się co dalej.

Liczę na podpowiedzi .

Opublikowano
Sprawdz pompe,miałem kiedyś tak w polonezie niby przepaśc technologiczna ale pompa działa raczej tak samo,tyle że u mnie blokowało tylne hamulce po kilku kilometrach autem nie dało sie sie ruszyc bo tył był zablokowany ,rozbieralismmy zaciski czysciliśmy i nic ,po odkręceniu rurki przy pompie płyn schodził i hamulce odpuszczały ,po wymianie pompy na nowa problem ustał.Dobrze by było jakbys na próbe załozył używke żeby sie upewnic co do diagnozy.
Opublikowano

Usterka zlokalizowana.

Pół litra wody w servie .

Polecam każdemu sprawdzać tę wanienkę pod pompą. Wystarczy kilka liści i odpływ zatkany.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Opublikowano

Woda musiała się dostać tego lata lub jesieni. Zeszłej zimy podczas -30 bylo ok.

Nie ma co na hamulcach oszczędzać.

Zamówiłem nowe servo TRW bo takie samo było zamontowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.