Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wymieniam wszystko co jest zepsute bądź zużyte.

Gdy się przepali zarowka to wymieniam dwie a nie czekam aż druga padnie.

Tak samo robię z zawieszeniem i innymi elementami w aucie.

Tylko komplet daje gwarancje ze nie trzeba będzie wracać do poszczegolnej naprawy.

MADE IN PRL
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale świece nie są ani zepsute ani zużyte. Świece w tym układzie padają na końcu i przeżyją 3 sterowniki.
Opublikowano

Świece sa zużyte po przebiegu 60-80 tys wg.bosch lub 75-100 tys wg.beru.

Obie firmy zalecają wymianę kompletu gdy jest spalona tylko jedna a auto osiągnęło na nich ok 60-75 nalotu.

Wymienia się tylko jedna gdy nalot nie przekroczył 50 tys km na komplecie.

Max przebieg świec w sprzyjających warunkach to 100 tys km.

Boscha świece wkrecasz na sucho a Beru na ich smar gk.

Tak mówi o tym biuletyn serwisowy dotyczący świec 5v w serii e87,e90 przed liftem.

Nowsze konstrukcje swiec zarowych z roku 2017-18 sa zaprojektowane na 300 tys nalotu co biuletyn uznaje za maksymalny przebieg silnika :lol:

Dawno tu pisałem ze magiczna cyfra 3 na zegarach to max w nowych autach.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To luz bo wiekszosc aut ma ty magiczne allegrowe 150-180 tysiecy:) Jak w moim M47N wymieniałem świece przy pewnie allegrowym przebiegu 230 tysiacy, bo nie wiem ile ma to auto najechane, te świece które były sprawne wyglądały ok. Ta jedna co nie działała wyglądała katastrofalnie i jej wykręcenie trwało pół dnia.
Opublikowano
Na yt jest film ukazujacy roznice w grzniu nowej i starej swiecy, kolega wyzej dobrze pisze powinno wymieniac sie wszystkie razem. w m47 najlpiej razem z ogarnieciem klap wirowych oraz sterownikiem by 2 razy nie grzebac... w n47/57 dostep rewelacja wiec mozna podzielic sobie na etapy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj się nie kłóce. Jednej świecy nie ma sensu wymieniać. Jak już wymienić to wszystkie. Klapy w moim były już usunięte. Jak masz INPE wszystko można posprawdzać przed złożeniem auta.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano (edytowane)
Tak więc problem nadal jest :( Świece wymienione na nowe (nie potrzebnie bo stare po podłączeniu na 5V grzeją wszystkie), filtr paliwa nowy, akumulator nowy a samochód nadal nie pali. Został chyba jedynie ten nieszczęsny moduł. Podpowiedzcie czy w tym silniku dostawać się do niego od dołu, jak go zlokalizować?? Kupować ten z allegro o oznaczeniu GSE101?? Edytowane przez gelu1
Opublikowano

realoem.pl i google.

ale to nie sprawa modulu tylko masz zajechany silnik lub wtryski...

Opublikowano
realoem.pl i google.

ale to nie sprawa modulu tylko masz zajechany silnik lub wtryski...

 

Po czym wnosisz, że to silnik lub wtryski? Uważasz, że szkoda zachodu z tym modułem?

Opublikowano
dziwi mnie twoje podejscie jak mozna w bmw wymieniac na oslep... skoro za pare groszy masz narzedzia diagnostyczne :duh: ktore nie 1 raz ci sie przyda.... modul za 100 mozesz zregenerowac mozesz zrobic to nawet sam w domu.. mozesz kupic nowy.. ale tak jak mowilem dawno temu sprawny samochod odpala bez swiec do -15'C nie robi tego jakos specjalnie ciezko mimo ze pozniej nim lekko rzuca...
Opublikowano
Narzędzie mam i sprawdzałem, ale niestety nic nie pokazuje. Tak jak czytałem to ten problem jest ciężki do zdiagnozowania czy to moduł czy świece? Może i trochę na oślep to robię ale akumulator czy filtr paliwa tak czy siak były do wymiany. Jedyne co to nie potrzebnie wydałem 200zł na świece ale niech będzie, przynajmniej mam pewność że są okej. Chyba pójdę za ciosem i wymienię jeszcze ten moduł a później się poddaje :P w końcu idzie wiosna :P
Opublikowano
narzedzie pokazuje czy uklad podgrzewania swiec jest sprawny... jesli tam bledow niema to sprawa w kompresji i/lub wtryskow...
Opublikowano
okej to dam znać po wymianie czy pomogło, podpowiedz tylko czy to sterownik o oznaczeniu GSE101? I czy do niego trzeba się dobierać od spodu i gdzie go lokalizować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak czytałem to ten problem jest ciężki do zdiagnozowania czy to moduł czy świece?

Co jest trudne? - mierzysz miernikiem swieczke a nastepnie czy dochodzi napiecie i juz masz 100% pewnosci nawet jak jakims cudem komputer nie wypluje bledu.

Może i trochę na oślep to robię

Ciezko sie z toba nie zgodzic.

Wez samostart i odpalaj za jego pomoca

Jak nie zapali to tak jak Cypisek mowi - silnik ma dosc

Jak bez problemu odpali i bedzie nierowno pracowal to swiece , sterownik , zasilanie sterownika

Jak odpali i zdechnie z braku samostartu - tak jak Cypisekmowi wtryski

Opublikowano
A jeszcze idąc tym tropem zasilania sterownika, do niego jest jakiś osobny bezpiecznik, przekaźnik? Może to sprawdzę najpierw.
Opublikowano
no ja ciebie kolgo nie rozumiem podlacz ten laptop albo smartfon i sprawdz jak cokolwiek bedzie nie tak beda bledy. to nie syrena zeby szukac po omacku :duh:
Opublikowano
Kurcze próbowałem tym Btool z ELMem ale nie chciał się łączyć, Piston i Torque nie pokazuje żadnych błędów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeszcze idąc tym tropem zasilania sterownika, do niego jest jakiś osobny bezpiecznik, przekaźnik?

idac tym tropem dojdziesz znowu do akumulatora a masz isc w druga strone - idz w stone swiatla...

Dobra swieczka ma osiagnac temp 1000 st w 2 sek - jak swiecily stare swieczki?

Z jakim momentem wkreciles nowe?

Jak masz problemy z kompem to mierniczek w lapke i tak jak pisalem wczesniej...

Opublikowano
Dobra dziś podepnę Inpę i zobaczę miernikiem czy idzie napięcie na pierwszą świece. Wtedy będziemy pisać dalej. Wstrzymam się z tym sterownikiem jeszcze jeden dzień.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasilanie kazdej swiecy to osobny obwod w sterowniku - musisz wszystkie zmierzyc

Zmierz tez opor swiec bo dalej nie wiemy jak mocno je dokreciles

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na reke panie klucz dynamometrycznyja mam w rece

Swiete slowa i uwaga oraz pierwsza zasada mechaniki stosowana w wiekszosci warsztatow a puzniej dyskusje jak spadla jakosc produkowanych czesci...

Opublikowano
Pan Cypisek to taki uszczypliwy jest trochę :) Zgadza się, dokręcane było bez klucza. Nie pierwszy raz wymieniałem świece wiec tu spokojnie. Z tym pomiarem dojścia prądu do każdej świecy to będzie problem bo kolektora drugi raz nie będę ściągał. Zobaczę może jakoś się podejdzie. A Inpą nie wykuka się tego sterownika? Czy pokaże ogólnie błąd układu dogrzewania? A i może ktoś podpowie ewentualnie jakie bezpieczniki, przekaźniki jeszcze sprawdzić?
Opublikowano
Jak zepsuty sterownik to Ci wywali błąd świecy, nie ma czegoś takiego jak błąd sterownika. Nowe świece więc podpinasz kompa nie ma błędu = sprawny sterownik.
Opublikowano

Niestety nie udało się podpiąć miernika, gdyż maska nie chcę się otworzyć.Spadła bądź urwała się linka a może zamarzł zamek (luźna klamka-nie reaguje; może ktoś wie jak otworzyć to awaryjnie??/) Podpiąłem Inpę. Wrzucam zdjęcia błędów, najpierw było ich sporo. Po skasowaniu wyskakiwały tylko błędy 00 JBBF i 12 DME/DDE oraz A0 CCC.

https://tufotki.pl/eEsIm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.