Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki problemik i podejrzenia, mianowicie podczas mrozów w okolicach -6C(i niżej) silnik długo kręci na poziomie nawet do 8-10 sekund zanim odpali. Wydaje mi się, że nie grzeją świece żarowe. Powiedzcie jak to jest u Was tj. Czy po włożeniu kluczyka i naciśnięciu przycisku start pojawia wam się kontrolka o podgrzewaniu świec i mija chwila zanim zacznie kręcić rozrusznik czy kręci od razu? U mnie nic nie wyskakuje na desce tylko od razu kręci. Tera pytanie czy to sterownik świec czy świece. Sprawdzałem ELM327 i PISTONEM i nie ma żadnych błędów, tyle że nie wiem czy ten program aż tak głęboko sięga czy nie trzeba Inpy? Jak uszkodzona jest jedna czy dwie świece to też system podgrze3wania w ogóle nie działa?
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak nie mylę się ikonka o podgrzewaniu świec powinna się pojawiać przy temperaturze już +3C.

Jeżeli nie masz błędu świeć to problem musi leżeć gdzieś indziej, zakładam że jakiś czujnik temperatury padł za to nie załącza się grzanie, ale to tylko mój domysł wiec nie musisz tym się sugerować.

Dzisiaj u mnie przy -7C, ikonka świec pojawiła się na 1-2 sekundy i od razu nastąpił rozruch, który trwał 1-2 sekundy też ;)

Opublikowano
U mnie dzisiaj rano -5,5 nie zapaliła się kontrolka od świec a auto pali od strzała (wszystkie świece sprawne, nowy sterownik). Ogólnie kontrolka zauważyłem, że świeci się raczej przy większych mrozach (przynajmniej u mnie) ewentualnie czasem mignie. Sprawdź błędy "BTool Lite" (program stworzony przez kolegę z forum; link do tematu https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379&sid=e3a578f2c662a18122e8c52cb41bb75b) i daj znać. U mnie kręcenie około 10 sekund było winą sterownika (grzeła 1 świeca) ale to przy -18. Zazwyczaj przy niesprawnych świecach lub sterowniku falują obroty przez chwilę po odpaleniu na mrozie. Owszem auto może Ci grzać nawet na jeden cylinder.
Opublikowano
Prawdopodobnie sterownik, bardzo popularna usterka w silnikach M47 i N47. Nie opłaca się kupować nowego bo wydasz 400 zł a może paść następnej zimy. Popatrz na forum bmwsport tam jest facet który za ok. 100 zł regeneruje te sterowniki i daje dożywotnią gwarancję na usługę. Ja u niego robiłem i mam problem z głowy. Z tego co mi powiedział, te sterowniki bardzo lubią padać gdy przynajmniej jedna świeca jest do wymiany, wtedy on dostaje przeciążenia i przestaje działać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój N47 ma różnie. Czasami zapali kontrolkę na sekundę przy -1 a czasami przy -5 nie zaświeci kontrolki. Odpala zawsze tak samo szybko. Sterownik sobie sam naprawiałem. Te sterowniki nie padają od żadnego obciążenia. Znaczy to że któraś nie grzeje może mieć jakiś tam wpływ, bo świece grzeją do chyba +40 temperatury silnika różną mocą. Także im szybciej się nagrzeje tym lepiej. W moich autach po wymianie sterownika błąd świec zniknął w M47 i N47, więc świece były ok. W m47 po roku wymieniłem świece. Po drugie nie ma opcji naprawy tego sterownika na stałe. On się zawsze zepsuje ponownie, bo taka jest jego kijowa konstrukcja i ciężkie warunki pracy. Dodatkowo podczas naprawy trzeba usunąć galaretę, którą zalana jest cała elektronika. A ta galareta niweluje wibracje, co głównie wpływa na uszkodzenie sterownika. Po prostu warto naprawiać, bo jest to tańsze niż kupno nowego. Do N47 kosztuje 300zł, do M47 200zł. Jak nie będziesz miał błędu świec to sterownik jest na bank dobry. Może same świece już z racji wieku i zużycia słabiej grzeją?
Opublikowano
No i dziś nie zapalił samoczynnie. Musiałem wspomóc się kablami i poszedł. Sytuacja wyglądała następująco-naciskam start kontrolki świec nie ma zaczyna kręcić, po 10 sekundach mu przerwałem. Wciskam ponownie start, pojawia się kontrolka świec na około 2 sekundy i dopiero zaczyna kręcić ale bez rezultatu wiec przerwałem. Trzeci raz wciskam start, znowu pojawia się kontrolka świec na 2-3 sekundy i kręci. Niestety siadł akumulator :( Jak najprościej sprawdzić czy to świece czy sterownik? Ponadto jakie oznaczenie jest świec żarowych do mojego silnika 120D 163kM z 2004r? I ostatnie pytanie gdzie znajdę w samochodzie ten słynny sterownik świec?
Opublikowano
ale z ciebie len!! google i yt
Panie Cypisek proszę bez spamu. Ja po prostu chcę jakoś szybko zdiagnozować czy świece czy sterownik, same świece wiem jak sprawdzać. Myślałem, że opisane objawy dadzą jakieś wskazówki za co się zabrać :)
Opublikowano

Sprawdziłeś błędy programem który Ci poleciłem? (to chyba łatwiejsza metoda niż zacząć od rozbierania samochodu?)

Po 2-3 próbach po 10 sekund padł akumulator?

Może to właśnie jego wina.

Tu masz napisane gdzie jest sterownik w n47 i m47 (https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=331550&p=2423886&hilit=sterownik+%C5%9Bwiec#p2423663)

Świece sprawdzisz np. wykręcają i sprawdzając oporność. Nie da się ot tak zdiagnozować świece czy sterownik.

Zepsute świece = błąd świec

Zepsuty sterownik = błąd świec (może być też błąd podgrzewacza filtra paliwa)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No masz silnik M47 wiec w kijowym miejscu, jak w każdym M47. Od góry może go dojrzysz. Przykręcony od strony kierowcy do silnka bliżej grodzi. Od spodu jak odkręcisz podłogę to go nie ptzeoczysz.

Jak btool albo INPA albo carly nie pokażą ci błędu świec to znaczy że sterownik jest sprawny. Do btoola linka już masz, inpe też znajdziesz, carly działającej wersji nie wklejam, bo admin usuwa post od razu, więc szukaj sam.

Najgorsze że świece też wtedy są sprawne i usterki musisz szukać raczej gdzieś indziej. Świece masz 5v więc raczej bezpośrednio do 12 v ich nie podłączaj. Świece potrzebujesz o numerze OEM 12237786869. Wszyscy polecją Beru bo to są te która wkładało BMW. Model GE102 BERU.

Najpierw sprawdz błędy na kompie.

Opublikowano
Czy tym Btool lub Carly w połączeniu z ELM327 sprawdzę błędy świec?
Opublikowano
Niestety Btool połączył się jednak nie zczytuje błędów. Może przez to, że tam do wyboru są modele BMW 3er. Ten carly tez nic nie pokazał. Sprawdziłem Pistonem i Torque i bezbłędnie. Nic zaczynam od świec jak nie pomoże wymienię sterownik i będę miał spokój :)
Opublikowano
zdejmij kolektor zmierz opornosc jak jest ok kup nowy sterownik lub wyslij do regeneracji... jesli sterownik ok a ciezko odpala to moze za wolno kreci rozrusznik? wtedy rozrusznik alternator i akumulator do sprawdzenia... jaki to problem...
Opublikowano
świece już zamówiłem, bo samochód nie może stać (potrzebny) Akumulator ładnie kręci, w miarę szybko. Dziś przy -1C odpalił od strzału bez problemu. Problem zaczyna się jak jest tak -5 i niżej. A i jeszcze jedno co raczej wskazuje na świece. Jak odpalałem z kabli samochód (od X6 kręcił jak głupi) to też nie zapalił od razu tylko tak łapał i przestawał aż w końcu tak zaczął łapać po trochu i zaskoczył. Wskazywało by to że po prostu zimny silnik i ciężko mu zaskoczyć. Kolejna rzecz to jak jest koło )C to jak zapala to przez chwile nie pracuje równo i delikatnie zakopci nieprzyjemnym dymem (gryzącym) Miałem tak w X3 jak wszystkie świece były upalone.
Opublikowano
moj 120d palił zupełnie bez swiec az do temp. -15'C wiec moze i wtyski ci leja.. lub kompresja slaba...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie silnik M47N jak jest wszystko ok to pali przy minusach bez problemu. Mój e46 od -10 miał problem żeby zaskoczyć.
Opublikowano
Obstawiam świece lub sterownik, tak jak pisałem charakterystyczne dla świec jest to że po zapaleniu samochód nie chodzi dość równo i ma gryzący zapach spalin. Wymienię i dam znać jak sytuacja wygląda ;)
Opublikowano (edytowane)

To że masz serie 1 a w aplikacji serie 3 nie gra roli. U mnie działa normalnie. Chodzi po prostu o wybranie prawidłowego kodu silnika. Skoro nie pokazuje błędów to raczej ich nie ma. Ale jak chcesz wymieniać i zamówiłeś to próbuj.

Jestem zdania jak koledzy wyżej. Dobry diesel do temperatury -10 bez problemu pali bez świec żarowych.

Edytowane przez maciek199415
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może mu brakować paliwa i objawy podobne, zrób test przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jestem zdania jak koledzy wyżej. Dobry diesel do temperatury -10 bez problemu pali bez świec żarowych.
No to znaczy, że jest dobry bo nie zapalił dopiero jak było -11C a tak to palił :cry2:
Opublikowano

Mój palił na jednej świecy sprawnej do -17 stopni.

Sterowniki i świece Beru sa tak tanie ze nie opłaca się czekać z wymiana.

Wymieniasz komplet i po sprawie.

Jakieś tam sprawdzanie co zepsute to może i jest sensowne w nowszych autach ale nie w 10 letnich.

MADE IN PRL
Opublikowano
A jakie masz paliwo i kiedy wymieniales filtr paliwa? Może problemem jest słabej jakości paliwo
iZzI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam też wole wymieniać zepsute części niż na pałę dobre, ale kto co tam lubi. Szczególnie że diagnoza tego układu nie jest jakaś ciężka. Wszystko zostało na tym forum w tym temacie napisane 20 razy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.