Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć ponownie po 4-miesięcznej przerwie :wink: chciałbym przedstawić szanownym forumowiczom moje kolejne bmw ,tym razem w wersji E92 335is DCT produkcja 22.09.2010, 1 rej. 2011, kolor Le-Mans-Blau Metallic, przebieg 94 000km

 

Wcześniej jeździłem kilkoma dieslami w tym dwoma 335d, które miło wspominam, ale tym razem benzyna.

Kryteria były głównie takie:

-Bmw serii 3 tak jak do tej pory

-mocny silnik benzynowy podatny na mody

-mały przebieg

-dobre wyposażenie

- budy wszystkie poza e93 ,polift

-automat najlepiej 2-sprzęgłowy DCT

 

Myślałem o e92 m3 lub 335i e9x/f3x ale spodobało mi się auto znajomego z forum Adrianadernew czyli e92 335is podkręconą na 453 konie i zacząłem na takie polować. Limitowana wersja e92 335is wyprodukowana była w liczbie 3597egz na świat ,wyłącznie na rynek Usa i Kanady, nazywali ją m3 na stany ;) niełatwo było ją dostać, tym bardziej w Polsce. W trakcie szukania było do kupienia tylko 8sztuk w Europie (większość e93 niestety) i 1 biała w Pl ale po obejrzeniu jej w warsztacie trochę słabo to wyglądało no i nie przemawiał jakoś do mnie ten egzemplarz. Więc zaczęło się szukanie za oceanem na aukcjach. No i tak wylicytowałem a potem było czekanie… długie aż przypłynie. Sama naprawa przebiegła szybko bo nie było dużych uszkodzeń i w sumie to co było w aukcji i raporcie przedzakupowym się potwierdziło na żywo :)

 

Poniżej rozkodowany Vin i pierwsze zdjęcia. Mam nadzieję, że polubimy się z isikiem i uda się wystroić na jakieś 450koni bez ruszania turbin albo ciut więcej ;) zakupiłem kilka rzeczy do modów które czekają na montaż.

Pierwsze wrażenia z jazdy- całkiem szybka jest jak na te 326koni licznikowe 100-200 w 11s, skrzynia robi wrażenie praktycznie nie trzeba używać łopatek, wydech fajnie chodzi chociaż coś tam będzie polepszane, ogólnie jest co porobić przy tym aucie, jeździ się fajnie :)

 

Type code: KG13

Model: 335IS (USA)

E-F-R series: E92 LCI (LifeCycleImpulse)

Series: 3

Type: COUPE

Steering: LL

Doors: 2

Engine: N54T

Displacement: 3.00

Power: 240 (326 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 381 - LE-MANS-BLAU METALLIC

Upholstery code: LCD3 - LEDER DAKOTA/D3

Prod.date: 2010-09-22

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2TC Sport gearbox with twin clutch

S2VB Tyre pressure control (TPC)

S4NA Interior mirror with digital compass

S4WA Interieurleisten Alu glacier-silber dkl.

S5AK LED light elements

S5DS Emergency release, luggage compartment

S6AA BMW TeleServices

S6AB Control, Teleservices

S6FL USB/audio interface

S6NF Connection, MP3 player in mobile phone

S6UH Traffic Information

S6VC STEUERUNG COMBOX

S7XA M leather st.wheel+shiftpaddle+multif.

S8S4 Decoding, variable light distribution

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV

S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST

S302 Alarm system

S319 Integrated universal remote control

S322 Comfort access

S403 Glass roof, electrical

S415 Sun-blind, rear

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S459 Seat adjustment, electric, with memory

S481 Sports seat

S488 Lumbar support, driver and passenger

S494 Seat heating driver/passenger

S508 Park Distance Control (PDC)

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S563 Light package

S570 Reinforced power supply

S609 Navigation system, Professional

S615 Extended BMW Online Information

S620 Voice control

S639 Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

S645 BMW US Radio

S655 Satellite tuner

S688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM

S697 Area-Code 1 for DVD

S704 M Sports suspension

S715 M Aerodynamics package

S760 High gloss shadow line

S775 Headlining anthracite

S823 Hot-climate version

S840 High speed synchronisation

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S850 Additional Export tank filling

S853 Language version, English

S876 Radio frequency 315 MHz

S925 Dispatch protection pack

S992 Control of number-plate attachment

 

http://i63.tinypic.com/29mksp1.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2uqga5l.jpg

 

http://i66.tinypic.com/27zzxg0.jpg

 

http://i68.tinypic.com/28s8xuq.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2cem8vp.jpg

 

http://i64.tinypic.com/sc98yb.jpg

 

http://i64.tinypic.com/apckuo.jpg

 

http://i67.tinypic.com/mie1dh.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2dc7c76.jpg

 

http://i67.tinypic.com/5lqgye.jpg

 

Jak ktoś chce poczytać informacje o różnicach 335is /335i to poniżej z grubsza opisane ;)

 

- pomimo liftingu zamiast silnika N55 zastosowano N54 z dodatkiem litery T – N54T o zwiększonej mocy 326 KM (240KW ) oraz 450/500NM overboost.

- do wyboru skrzynia manualna lub automatyczna , jeśli automat to tylko DCT / DKG - 2 sprzęgłowa. Nie występowała zwykła skrzynia automatyczna.

- DCT posiada launch control.

- DCT po wciśnięciu przycisku sport i pedału gazu do końca posiada 10 sekundowe doładowanie zwiększające moment do 500NM– funkcja overboost ( zmienia się praca turbin ).

- sportowy układ wydechowy – nie jest to ani standardowy wydech ani wydech performance. Układ ten został zastosowany tylko w wersji is.

- 2 dodatkowe chłodnice – jedna oleju a druga wody- umieszczone za nadkolami po lewej i prawej stronie. ( do tego ma jeszcze chłodnice oleju skrzyni i wspomagania).

- większy wentylator o mocy 850W . ( zamiast 600W)

- sztywniejsze mocowanie silnika( nie wiem o co dokladnie chodzi ) .

- M zawieszenie.

- różnica w wadze maski o kilka kg. ( nie wiem dlaczego i co to za tworzywo i nie wiem też czy jest ona lżejsza czy też cięższa)

 

Zmiany wizualne na zewnątrz w standardzie :

- M pakiet zewnętrzny z większymi wlotami powietrza u dołu bez świateł przeciwmgielnych w celu zwiększenia chłodzenia- na te dodatkowe chłodnice w nadkolach. ( tylko e93 w standardzie miała przeciwmgielne – dodatkowo można jednak było dokupić przeciwmgielne również do e92. A dlaczego w cabrio wsadzali je od razu i dlaczego nie przeszkadzały w chłodzeniu ? Tego nie wiem – ameryka ) .

- czarne ramki okien shadowline/gloss

- czarne nerki zderzaka przedniego z chromowanymi żeberkami - te nerki również były stosowane tylko w is, nie są to performance.

- czarne lusterka

- czarne końcówki wydechów

- wykończenie tylnego zderzaka pod kolor auta.(dyfuzor)

- oznaczenia modelu 335is na błotnikach i klapie tylnej – można było zrezygnować.

- dodatkowe oświetlenie LED na zewnątrz ( klamki.)

-czujnik deszczu.

-bixenon skrętny na ledach

 

Zmiany wewnętrzne :

- Listwy wewnętrzne alum. glacier-silber z oznaczeniem 335is – innych nie było i nie dało się zmienić.

- prędkościomierz szary z oznaczeniem 335is

- M sportowe siedzenia elektryczne z pamięcią.

- dodatkowe oświetlenie LED wewnątrz.

- czarna podsufitka antracyt.

- M sportowa kierownica z łopatkami (jeśli DCT )

- M listwy progowe

- skrzynia manualna z gałką M

- sportowe dźwignie sprzęgła/gazu/hamulca - stal nierdzewna.

- M podstawka dla lewej stopy kierowcy

Edytowane przez Vaporr
  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bardzo ładny kolor :mrgreen: , niech służy i daje radość z modyfikacji :norty: .
Opublikowano

Zabieram Ci dziś nakladki na pedały :cool2:

Jest kosa. Tylko spokojnie, bo po takim przestoju od dużej mocy można sobie zrobić kuku :mrgreen:

Do zoba :cool2:

Opublikowano
Bardzo ładne wyposażenie :) ...brakuje chyba tylko asystenta świateł drogowych i aktywnego tempomatu (nie jestem pewien czy te opcje były dostępne na rynek USA). Kolorki też spoko.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

super fura! gratulacje! mam nadzieję,że wyszukanie takiego wypoasionego miejsca na sesję zabrało mniej czasu niż wyszukanie tego egzemplarza na aukcji.... :lol:

 

jedynie co bym zewnętrznie zmienił to felgi. Twoje stare ZP6 i pozamiatane :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Gratuluje, chwile poczekałeś ale chyba warto dla takiego rodzynka :) no i w końcu zamiast radia będziesz mógł posłuchać wydechu :mrgreen: skóry do gruntownego czyszczenia i zabezpieczenia z tego co widzę ale to nie problem. Za to ich kolor to moje marzenie :cool2:
Opublikowano

Gratuluję, bardzo dobry wybór, fajnie, że wybrałeś bardzo limitowaną wersję, na pewno będzie miał zawsze większą wartość niż standardowy.

Trzymam kciuki za bezproblemowe mody ;)

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano

dzięki za spotkanie :cool2:

Jest piękna.

Co do skór to trzeba wyczyścić, odżywić i będzie :cool2:

DSC_0403.jpg

DSC_0386.jpg

Opublikowano
aaa lampy dałeś zwykłe nie dynamiki że jest błąd świateł adaptacyjnych czy inny powód ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
O, spotkanie w Warszawie i nic nie wiedziałem? A to lipa :P
http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano

Dziękuje za miłe komentarze wszystkim forumowiczom :)

 

szymon-o, hapylu, dzięki ;)

piotres dałem dynamiki ale jeden moduł skrętu jest uszkodzony, musze wymienić zakodować i kontrolka zniknie :)

reloop brak bo tablice tymczasowe :P

kulfon3 :lol: co do felg pomyślę póki co kupiłem nowe michelin na tył dla lepszej trakcji a z kołami pomyśle, nie są jakieś tragiczne te 19 ;)

Pajeri91 tak jest będę zdawał relację tylko nie tak od razu bo sporo czasu zabierają mi ostatnio sprawy z autem a trzeba jeszcze żyć :)

Randall święte słowa warto, sam często się na tym łapę że dylemat czy posłuchać radia z L7 czy wydechu ,a niedługo będzie downpipe i pare innych bajerów to powinno być głośniej ;) Zgadza się, w aucie jest trochę drobiazgów do ogarnięcia jak choćby doczyszczenie skór i ogólnie wnętrza bo jeszcze tego nie robiłem, wosk na zewn. itp

mock dziękuje, oj tak masz racje przy modach szczęście się przyda i ogarnięty mechanik :)

 

Z ogólnych odczuć to co prawda miałem wcześniej diesla 390koni a w tym jest na razie 326 ale chyba skrzynia, wydech sprawiają że całkiem ładnie się zbiera i skrzynia dużo szybciej płynniej reaguje na gaz. Spalanie jest kilka litrów większe niż w 335d ale to po trasie będę mógł coś więcej powiedzieć

W nast tygodniu uzbierało mi się trochę spraw i mam zaplanowaną dłuuugą wyprawę 1400km ...ale tak jakoś lżej będzie wstać o świcie niż przedtem ;)

Opublikowano
Nareszcie pojawiła się galeria :D Gratulację, Bawarka super się prezentuje :cool2: :cool2: Będę śledził projekt, przypuszczam, że będzie grubo ;)

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Opublikowano
gratuluje zakupu i niech służy ! :D

 

Dzięki Adrian, żeby nie Ty to bym nie wiedział o istnieniu wogóle takiego isa. Od Truskawy się zaczęło :)

Opublikowano
Jak by to powiedzieć ,niezły przeskok z 335d na M3 USA .A co to będzie przy 500 Km
Opublikowano
Dzięki :) przeskok jest spory ... jutro długa trasa dam znać jak ze spalaniem, pewnie małe nie będzie :D
Opublikowano
Aha, zapomniałem dodać, jak będziesz sprzedawał za pół roku to daj znać :cool2:

 

Taki żarcik :mrgreen: :wink:

 

nie nie....ta będzie już na dłużej ;) hehe

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.