Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nieco odkopuję temat bo dzisiaj odebrałem z salonu 318d z manualem :mrgreen:

Osoba która wydawała mi auto na pytanie ile manuali sprzedała w ostatnim czasie odpowiedziała że w zeszłym roku jedną sztukę a w obecnym jestem pierwszy więc niech to będzie odpowiedź na pytanie czy manual w BMW wymiera - zdecydowanie tak :wink: Nigdy nie byłem zwolennikiem automatów ale może dlatego, że moje doświadczenia w tej kwestii dotyczyły dość starych aut i w dodatku wiele lat temu. W ostatnich dwóch dniach zrobiłem kilkaset kilometrów automatami X4 M40i i F30 318d i nie powiem że żałuję że wziąłem manual ale nie neguję już wyboru auta z nowoczesnym automatem. Nie wiem jak spisują się w innych markach ale te w beemkach są naprawdę ok. Czy mógłbym takim automatem śmigać mimo że lubię wachlować wajchą? Zdecydowanie tak :wink:


Mam za to dość mieszane odczucia do odebranego dzisiaj manuala. Nigdy nie jeździłem beemką (poza ostatnimi dwoma dniami ale tak jak pisałem były to automaty) więc nie mam porównania ale pierwsze wrażenia po przejechaniu 400km są takie, że skrzynia jest dość toporna. Wbijanie biegów wymaga użycia dość dużej siły, szczególnie redukowanie które jest z międzygazem. Pierwszy raz na przestrzeni ostatnich lat spotykam się z tak pracującą skrzynią w nowym aucie a mam porównanie do aut z grupy VW, fordów hondy czy volvo. Dodatkowo w trakcie jazdy lewarek wyraźnie się trzęsie a podczas zmiany biegów są na lewarku wyczuwane wyraźne wibracje. Mimo wielu negatywnych na forum opinii o F30 auto na przestrzeni tych kilkuset kilometrów zrobiło na mnie mega pozytywne wrażenie choć 318d niestety demonem prędkości nie jest ale praca skrzyni jest dla mnie lekkim znakiem zapytania... W wolnej chwili podjadę do salonu przejechać się innym egzemplarzem żeby mieć porównanie choć może taki jest urok tych skrzyń i to kwestia przyzwyczajenia... Pytanie tylko czy w salonie mają coś z manualem :lol:

Opublikowano
Mam f30 316i 2013 rok w manualu, przebieg 181500km. Biegi wchodzą precyzyjnie, ładnie z takim kliknięciem.

 

Na brak precyzji w 318d również nie można narzekać i nie to miałem na myśli bo nie ma kłopotu z wrzuceniem biegu który chce się wybrać. Po prostu wrzucaniu biegu nie towarzyszy jak to nazwałeś "kliknięcie", a raczej opór który wymaga użycia nieco większej siły niż to miało miejsce we wszystkich autach którymi do tej pory jeździłem - szczególnie podczas redukcji której towarzyszy międzygaz. Dzisiaj już w zasadzie nie zwracałem na to uwagi a w ciągu najbliższych dni pewnie przywyknę i nie będzie w ogóle tematu ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie przez tą charakterystykę która szczególnie jest zauważalna w dieslu wszyscy polecają automat.
Opublikowano
Właśnie przez tą charakterystykę która szczególnie jest zauważalna w dieslu wszyscy polecają automat.

 

Miałem E90 320i w automacie i był spoko, teraz F30 320d w automacie. F30 miażdży ZFa z E90. Generalnie zaletą automatu jest to, że jest to po prostu komfort, manual tak ale do auto na weekend, sportowego do zabawy. Na co dzień tylko automat. Już nawet nie chodzi o to, że nie trzeba tańczyć nogami w korku, skrzynie ZF w BMW po prostu działają i nie było nawet jednej sytuacji kiedy pomyślałem, że skrzynia mogła by zmienić bieg w innym momencie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.