Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Słuchajcie jak zdjąć w n47 tą rurę ktora przeszkadza w wyjęciu sterownika. napisane jest żeby coś z tyłu otwierać ale ja nie chce nic urwać. mam zdjecie tego o co mi chodzi ale nie wiem czy na forum da się wrzucić fotke?
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u dołu interculera na złączu wypnij metalowe zabezpieczenie , u góry przy przepustnicy zabezpieczenie się tylko śrubokrętem płaskim podciąga do góry

cofnij rure do tyłu zaczynając od górnego mocowania ja wkładam dwa płaskie wkrętaki aby zabezpieczenie się nie zatrzasneło jak wypniesz górę to wypnij dół i wyciągasz rure dolotu , ale problemem jest też w sterowniku złącze prądowe to okrągłe ciężko wychodzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem początkującym forumowicze i użytkownikiem BMW. Mam pytanie. Jak stwierdzić, że błędy świec wykazanie w diagnostyce komputerowej to wina sterownika, a nie samych świec. Bardzo boję się wymiany [w N47] świec, bo się naczytałem o urywających się świecach. Czy można jakoś temu zapobiec lub poradzić sobie bez zdejmowania głowicy?
Opublikowano
Miernikiem sprawdź rezystancje każdej świecy lub ciągłość i będziesz wiedzieć w 100% które dobre a które nie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


może to offtop, ale mam jedno pytanie.

Posiadam wersję ekspert aplikacji BTool. Dzięki niej dowiedziałem się, że mam walnięty sterownik świec żarowych.

Wszystkie świece nowe, wymieniłem sterownik świec żarowych na nowy BERU GSE105, odpaliłem Btool, pojawiły się owe błędy, skasowałem i nie powróciły.

Jednakże, dwa dni później pojawił się błąd o kodzie: 4A7E (system świec żarowych, komunikacja) i tu pytanie się pojawia następujące:

czy należy przeprowadzić "funkcję serwisową" sterownika, czyt. jego adaptację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

też tak miałem kupiłem na allegro nowy sterownik BERU (od Niemcars) i pierwsze dwa dni było ok potem błąd 2świec , 3 a potem 4 świec , przysłali nowy i i też uszkodzony,

pewnie ten sam z powrotem i to dopiero po dwóch tyg,

jak masz błąd komunikacji magistrali lin to sterownik już jest nie obecny ,

sprawdz przewód zasilający często się upala przy wtyczce ale raczej sterownik martwy .

Opublikowano
No właśnie nie jest uszkodzony, bo moc żarzenia jest prawidłowa, do tego zniknęły wszelkie błędy związane ze świecami z cylindrów 1 i 3. Myśle, aby przeczyścić wszelkie styki od zasilania oraz od sterownika do świec jakimś kontaktem i dopiero, bo stary sterownik był oryginalny z logo BMW, również BERU, pewnie jeszcze z fabryki.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Zrobiło się zimno i mam 2 błędy, opisane na forum na poprzedniej stronie:

494A-System świec żarowych

49FF-System świec żarowych, napięcie zasilania


Czytam i orientuję się, że mam świece zarowe "wyjątkowe" 5V.

W katalogu części po VIN wyskakuje świeca: Bosch GLP5 12230035934 i wszędzie 7V. :think:

Wiem, że sterownik już raz był u mnie wymieniany - nie wiem na jaki.

Wiem, że świece też były wymieniane - na Denso. Też nie wiem, na jakie... Denso na rynku są w wersji 5V. (DG-178).


Dobra.... patrzę na sterownik wg VIN i jest to: 12218591723. Nigdize nie widzę ich specyfikacji tj napięcia do świec.

Tylko, że wystakuje po numerze GSE105 i wszystko jest BERU, a w EPC jasno stoi: Uwaga! Montaż mieszany produktów Beru i Bosch jest niedozwolony.


Co kupić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swiece do N47 sa na 7V. BERU nie robi swiec 7V. Wsadzasz sterownik BERU GSE 105 lub odpowiednik tego HUCO 132193 i świece koniecznie na 7V BOSCH wszystkie 4. Twoj stary sterownik mozna naprawic, ale w przypadku tych błędów zaplacisz ponasmd 400zl. Regeneruje je ale w przypadku tych bledów polecam jednak kupic nowy.
Opublikowano

Dobra.

Teraz pytanie: jakie warunki musza być spełnione, żeby moduł wyrzucił w/w błędy?

Pytam, bo po ich skasowaniu mam OBD wpięte i spokojnie sobie sprawdzam, czy się błąd pojawia.

Auto stoi pod chmurką 8h, 0°C, kręci i odpala bez problemu, z "półobrotu", silnik nie drży, nic się nie dzieje.

Błędów w OBD brak. I tak już kilka odpaleń.


Czy możliwe, że naprawiłem to przez np poruszanie wtyczką?

Pytanie do Jack79, skoro wiesz jaka awaria powoduje w/w błędy to czy możliwe, że 'samo' się naprawiło?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tylko jest uzywany to na bank wyrzuci. A uzywany jest praktycznie zawsze przy odpalaniu, chyba że auto jest już nagrzane. W przypadku tych błędow musiałaby byc odpieta ta 12 pinowa wtyczka, wiec wątpię. Najczęstszym powodem awarii tego sterownika sa zimne luty, wiec moze jak pycleś to mu sie poprawiło, ale z czasem podejrzewam, że bład wróci.
Opublikowano

OK, dzięki za odp. Zobaczymy, na razie wiem, że wszystko działa i mimo mrozów błędu nie ma.

Sprawdzę jeszcze, czy przy zapalaniu się spiralki grzania świec na ekranie - ona zapala się, jak nagrzewanie trwa dłużej, niż zwykle...

I chyba po niej właśnie jest błąd.


Z drugiej str jakiś czas temu uszczelniałem rurę z powietrzem w tej okolicy, bo była luźna... może wówczas coś "ruszyłem" a teraz się poprawiło.

Do monitorowania.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
OK, dzięki za odp. Zobaczymy, na razie wiem, że wszystko działa i mimo mrozów błędu nie ma.

Sprawdzę jeszcze, czy przy zapalaniu się spiralki grzania świec na ekranie - ona zapala się, jak nagrzewanie trwa dłużej, niż zwykle...

I chyba po niej właśnie jest błąd.


Z drugiej str jakiś czas temu uszczelniałem rurę z powietrzem w tej okolicy, bo była luźna... może wówczas coś "ruszyłem" a teraz się poprawiło.

Do monitorowania.

 

I jak, błąd powraca? Bo też dziś zauwazyłem go u siebie tj. 494A, ale miałem auto u mechanika i nie wiem czy zamawiać od razu sterownik czy jeszcze zaczekać, auto odpala normalnie i normlanie podgrzewa świece jak trzeba.


A mam jeszcze pytanie bo do mojego silnika ma być sterownik z oznaczeniem GSE106, a te już szły do F30, jest to możliwe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E9x tez juz byly BERU GSE-106 przy silniku N47N, ktory już do E9x wsadzali
Opublikowano

Nie miales spadkow napoec? Slabe aku itp? Lubi czasem sypnac i wystarczy skasowac.

Sprawdz kabel od sterownika.

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dłużej niz oryginalny. Moj pierwszy ktory naprawilem nadal jeżdzi w moim aucie od 2011 jakoś. W zeszlym roku wymienilem na trzeci komplet świec. Sterownik jest ten sam. Silnik M47N w E46.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ile wytrzyma naprawiany sterownik świec żarowych .
Dzień, jeśli kiepsko naprawiony. Wiele dni, jeśli porządnie naprawiony. Czasem dłużej, czasem krócej niż oryginalny.
Opublikowano
Nie miales spadkow napoec? Slabe aku itp? Lubi czasem sypnac i wystarczy skasowac.

Sprawdz kabel od sterownika.

 

Skasowałem i już nie wraca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.