Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dość ostre - nie mam na myśli buta w podłodze na DS przez 3/4 dystansu tylko częste wyprzedzanie, dynamiczne przyspieszanie na 3/4 gazu , ale też momenty co jedzie się muskając gaz. Nie ma potrzeby ciągłego dociskania.

 

Aż do wersji 330 występuje ten sam silnik, jak rozumiem 2996 cm3 - różne są tylko KM. Przyznam, że jestem zaskoczony tak niskim Twoim spalaniem i to w automacie. Są jeszcze jakieś różnice pomiędzy wersją 325,328,330i? I która wersja jest silnikowo (awaryjnie) lepsza? Sprawdziłem spalanie na wymienionej wcześniej stronie i faktycznie niczym prawie (ręczna skrzynia) nie odbiega od 325

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak mam 328i 2009r w automacie. Zrobilem tym autkiem już 60 tys km i sama przyjemność z jazdy. Żadnych awarii. Silnik jest bardzo elastyczny, pięknie brzmi (nie miałem pasażera, który szczerze nie zwróciłby uwagi na dźwięk tej R6 - chwaląc to. Nawet babcia :mrgreen: ) i w trasie jest bardzo oszczędny.

 

Przy prawdziwej eko jeździe na dwupasmówkach można zejść do 6,5 -7 l , ale to bez przekraczania 100-110 km/h.

 

Przy zupełnie normalnej, dynamicznej , ale rozsądnej jeździe (bez żyłowania tam gdzie to i tak nic nie da) w trasie pali 8-9,5 l/100 km. Żeby przekroczyć w trasie 10 to trzeba już ostro jechać, przekraczając wszelkie przepisy.

 

Dlatego jestem taki zdziwiony tym co mówi forumowicz Szymon. Być może kolega jeździ po prostu wyjątkowo brutalnie, stąd te 12l w trasie.

 

Miasto natomiast jak mówię 13-15. Poniżej 13 to jak jest mały ruch.

 

323i R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC wtrysk EFi 177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min 230 N•m przy 3500-5000 obr/min 7,9 s 229 km/h 8,4 l / 100 km

323iR6 2,5 l (2497 cm³), DOHC wtrysk EFi 191 KM (140 kW) przy 5900 obr/min 230 N•m przy 3250-5000 obr/min 7,8 s 233 km/h 8,4 l / 100 km

323i R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC wtrysk EFi 203 KM (149 kW) przy 6000 obr/min 244 N•m przy 4000 obr/min 7,4 s 210 km/h b/d

325i R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC wtrysk EFi 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min 250 N•m przy 2750-4250 obr/min 7,0 s

 

Jak widać R6 2,5 L też jest kilka.

Opublikowano
A teraz małe pytanko do tych, co twierdzą, że spalają w 325i średnio 12 - a nawet do 15 litrów. Jak to się ma do statystyk tych Panów poniżej? Te same auta i spalanie jakoś tak...normalne.

 

1. Średnie zużycie 7,02 l/100 km - link: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/332737.html

2. Średnie zużycie 8,38 l/100 km - link: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/326083.html

3. Średnie zużycie 9,15 l/100 km - link: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/497744.html

 

Ta strona to świetny miernik zużycia, sprawdziłem jak wygląda w świetle moich 6-7(zima) litrów na setkę w Renault megane II Grandtour (2004). I nagle się okazało, że spritmonitor pokazuje prawdę. Bardzo wielu użytkowników osiąga podobne rezultaty - siedem z hakiem. Strona jest wiarygodna.

 

Może ktoś z Was wie, skąd tak gigantyczne rozbieżności spalania w Waszych BMW?

 

Ten wątek zaczyna być do d..py.

Te pomiary nie sa robione w Polsce a tu zawsze auta palą więcej bo nie mamy obwodnic i autostrad. I co chwila trzeba na trasie zwalniać do 50 a potem przyspieszać do... by wyprzedzić sznur pojazdów. Nasze trasy to jak jazda po mieście co kilometr wiocha i fotoradar.

 

Jak koszty są tak ważne to kurczę kup jakiegoś japońca w benzynie, BMW nie kupuje się dla oszczędności. Zresztą nigdy nie pogodzisz osiągów z małym spalaniem, no chyba że w dieslu ale tego nie chcesz. Maja dziewczyna ma clio turbo benzynę i pali jej 8 litrów a to mały bączek.

Opublikowano
Przecież w Polsce na autostradzie ma sie znacznie wyższe spalanie niż na drogach krajowych. W Niemczech zreszta tak samo. Tam tez trzeba zwalniać do 50 km/h. Tylko tam prawie nikt faktycznie nie wyprzedza na krajowych i prawie wszyscy jadą 80-90 km/h czyli poniżej dopuszczalnej prędkości !!! W Polsce wszyscy jadą koło 100 km/h i koniecznie trzeba ich wyprzedzić z rynkiem silnika? Autostrady w Niemczech nie prowadzą z każdej wioski do każdej wioski (choc sa rejony gdzie tak faktycznie prawie jest). Czasem jednak jazda autostrada nie ma sensu nawet na dość długich odcinkach. I ludzie jadą te 80-90 km/h, mimo, że dozwolone jest 100, zwalniając do 40-50 km/h we wioskach i małych miastach, ktore tez czesto nie maja obwodnic przez 200-300 km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Przecież w Polsce na autostradzie ma sie znacznie wyższe spalanie niż na drogach krajowych. W Niemczech zreszta tak samo. Tam tez trzeba zwalniać do 50 km/h. Tylko tam prawie nikt faktycznie nie wyprzedza na krajowych i prawie wszyscy jadą 80-90 km/h czyli poniżej dopuszczalnej prędkości !!! W Polsce wszyscy jadą koło 100 km/h i koniecznie trzeba ich wyprzedzić z rynkiem silnika? Autostrady w Niemczech nie prowadzą z każdej wioski do każdej wioski (choc sa rejony gdzie tak faktycznie prawie jest). Czasem jednak jazda autostrada nie ma sensu nawet na dość długich odcinkach. I ludzie jadą te 80-90 km/h, mimo, że dozwolone jest 100, zwalniając do 40-50 km/h we wioskach i małych miastach, ktore tez czesto nie maja obwodnic przez 200-300 km.

 

czyli mam rozumieć,że Tobie pali na autostradzie przy jednostajnej równej jeździe np. 130-140 auto więcej niż na zwykłej drodze gdzie co chwila trzeba butować bo ludzie jadą jak swięte krowy i zwalaniac w wioskach do 50. Dziwne :shock:

Opublikowano

Ten wątek zaczyna być do d..py.

Te pomiary nie sa robione w Polsce a tu zawsze auta palą więcej bo nie mamy obwodnic i autostrad. I co chwila trzeba na trasie zwalniać do 50 a potem przyspieszać do... by wyprzedzić sznur pojazdów. Nasze trasy to jak jazda po mieście co kilometr wiocha i fotoradar.

 

Jak koszty są tak ważne to kurczę kup jakiegoś japońca w benzynie, BMW nie kupuje się dla oszczędności. Zresztą nigdy nie pogodzisz osiągów z małym spalaniem, no chyba że w dieslu ale tego nie chcesz. Maja dziewczyna ma clio turbo benzynę i pali jej 8 litrów a to mały bączek.

 

Jak to godajom u Nos: to niy je wontek do rzici ;). To jest wątek o tym, że ktoś, kto ciężko pracuje na auto, chce sobie je kupić - ale musi wiedzieć na pewno, czy wybór padnie pomiędzy 320i lub 325i (nie znalazłem jak na razie R6 po 2009 roku typu 323,324, może po prostu nie ma, nie wiem), bo ważne są koszty spalania. Diesla nie chcę, bo już chyba od stu ludzi czytałem i rozmawiam na żywo i problemy z turbinami i DPF mnie odpychają od tego auta. I tylko to. W piątek gadałem z gościem, który też ma 2008 diesel, bmw 1 i już mu łeb pęka od problemów z DPF. Oczywiście to nie tylko przypadłość BMW. Rozmawiam na ten temat z wieloma użytkownikami różnych aut. Nawet z kolegą, który ma Opla i jeździ bardzo dużo i bardzo długie trasy i powiedział, że już nigdy nie kupi ani opla, ani diesla z dpf. Jasne, jak wszędzie są i tacy, którzy najmniejszych problemów z tym nie mieli. Ale nie chcę ryzykować kupna czegoś, co może się okazać kosztowniejsze w sumie od benzyny.

 

Nie zgadzam się, że BMW nie kupie się dla oszczędności, ale się okazuje, że wielu ludzi ma normalne, w miarę, spalanie - bo niektórzy to mnie przerazili swoimi osiągami.

 

Co do Twojego poglądu o drogach w Niemczech - tylko częściowo masz rację, że polskie odbiegają, brak obwodnic, etc, ale tutaj też jest wiele wiosek, które łączą zwykłe landówki lub drogi o podobnych do polskich parametrach. W każdym razie jak widać, niektórzy użytkownicy udowadniają, że da się spalanie zamknąć w rozsądnych kwotach.

 

Dlatego też wybór najpewniej padnie pomiędzy 320, którym da się spalić relatywnie mało, a 325i.

 

Tak nawiasem, skoro BMW nie kupuje się dla oszczędności, dlaczego 90% polskich posiadaczy BMW do dieslowcy i co rusz się chwalą, że palą poniżej 7? Po co im silniki 3-litrowe diesla, skoro tak nie zależy na kasie, to czemu nie kupią benzyny? Ano właśnie. Bo spalanie jest brane przez prawie wszystkich pod uwagę. A najwięcej o spalaniu i o szastaniu benzyna mówią ci, co mają zwykle 320 d i schodzą poniżej 6 l/100 km ;)

Opublikowano (edytowane)
Oczywiscie ze pali mi na autostradzie wiecej i to znacznie. Jazda z dopuszczalna prędkością na autostradzie czyli 140km/h (licznikowe niemal 150) to spalanie na poziomie 7l. Przy jeździe drogami krajowymi z dopuszczalna prędkością da sie zejść poniżej 4l/100 (318d) i niemal nie ma kogo wyprzedzać. Natomiast na niemieckich autostradach gdzie nie ma ograniczeń auto pali jeszcze wiecej. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

U mnie spalanie jest również sporo wyższe jadąc po autostradzie niż po normalnych drogach.

Po autostradzie jedzie się z dużo wyższymi prędkościami, czasami prawie maksymalnymi i stąd to wychodzi.

Jadąc po autostradzie z prędkościami zbliżonymi do tych gdzie poruszamy się po normalnych drogach, spalanie będzie wtedy niższe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
U mnie spalanie jest również sporo wyższe jadąc po autostradzie niż po normalnych drogach.

Po autostradzie jedzie się z dużo wyższymi prędkościami, czasami prawie maksymalnymi i stąd to wychodzi.

Jadąc po autostradzie z prędkościami zbliżonymi do tych gdzie poruszamy się po normalnych drogach, spalanie będzie wtedy niższe.

 

To jest jasne, że na odcinku np. 500 km, auto jadące 120 km/h spali te 8 litrów, ale przy 200 to w każdym aucie, nawet oszczędnym litraż wzrasta o 3-5 litrów.

Opublikowano
Domenicus , powiem tak przejedź się 318i, 320i, 325i i 328i potem karnij się F12 Berlinettą i dokonaj wyboru :8) ...żartuje...ostatnią pozycje możesz ewentualnie pominąć i potem dokonać wyboru :D.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Moje bmw miało zmieniany silnik, i zastanawiam się czy czasem nie pochodzi od wersji 320i ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak odróżnić silniki n43 od siebie. Czy ktoś wie, czy jest jakiś naoczny szczegół który je odróżnia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.